ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" квітня 2012 р. Справа № 2a-719/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Біньковської Н.В.
при секретарі судового засідання Хоми О.В.
за участю:
представника позивача - Гринчак В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську до приватного підприємства "Нафтогазмаш" про стягнення податкового боргу в сумі 788,56 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Нафтогазмаш" про стягнення податкового боргу в сумі 850,33 грн.
В судовому засіданні представником позивача подано заяву, згідно якої зменшено позовні вимоги і остаточно просив суд стягнути з відповідача заборгованість у сумі 788,56 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач допустив заборгованість перед бюджетом по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в загальній сумі 624,77 грн., яка виникла внаслідок несплати узгодженої суми податкового зобов'язання в розмірі 596,00 грн. та застосованих штрафних санкцій в розмірі 28,77 грн., а також відповідачем, в порушення пункту 2 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування", абзацу 9 пункту 4 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" не подано податкову звітність, у зв'язку з чим до нього застосовано штрафні санкції в розмірі 163,79 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги, із урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча відповідач із врахуванням частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України про дату, час та місце судового розгляду був належним чином повідомлений, про причини неприбуття суд не повідомив, письмових заперечень щодо позовних вимог не надіслав, а тому суд вважає, що у відповідності до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону від 17.11.2011 року), розгляд справи можливий за його відсутності.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ПП "Нафтогазмаш" зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа 12.03.1996 року, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 8-9) та взяте на облік Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську як платник податків.
Суд зазначає, що спірні правовідносини між позивачем та відповідачем були врегульовані положеннями Законів України "Про систему оподаткування", "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" в редакції чинній на час їх дії та Податковим кодексом України.
Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи, а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Згідно частини 1 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно статті 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується: юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Згідно частини 2 статті 6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП "Нафтогазмаш" самостійно розрахувало суму податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2010 рік на загальну суму 596,00 грн., що підтверджується розрахунком суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (а.с. 15).
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Таким чином, суд приходить до висновку, що самостійно обраховане податкове зобов'язання відповідача визначене ним в розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в загальному розмірі 596,00 грн., є узгодженим з дня подання такого розрахунку та являється податковим боргом відповідача.
Судом встановлено, що 16.04.2010 року Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську за наслідками проведеної невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податкових зобов'язань до бюджету по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за період з 01.10.2009 року по 16.03.2010 року складено акт за № 7377/17-237. Даною первіркою встановлено порушення відповідачем підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та статті 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів", а саме несвоєчасна сплата узгоджених сум податкового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів (а.с.13-14).
На підставі вказаного акту позивачем винесено податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0040951700/0 від 16.04.2010 року, згідно якого відповідачу визначено суму штрафу у розмірі 10% узгодженої суми податкового зобов'язання з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, сплаченої з затримкою та складає 28,77 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 16.04.2010 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача на корінці даного податкового повідомлення-рішення (а.с.12).
Відповідно до підпункту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Оскільки, відповідачем не була порушена процедура адміністративного узгодження податкового зобов'язання визначеного податковим повідомленням-рішенням за № 0040951700/0 від 16.04.2010 року, суд приходить до висновку, що визначена сума податкового зобов'язання з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 28,77 грн. є узгодженою.
Згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно абзацу 2 пункту 5 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.
Згідно абзацу 9 пункту 4 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.
Судом встановлено, що за результатами проведеної невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності по єдиному податку за 3 квартал 2010 року Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську встановлено факт неподання відповідачем податкової звітності, про що складено акт за № 19359/15-1/23802050 від 19.11.2010 року (а.с.17).
На підставі вказаного акту Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» за № 0019121501/0 від 21.12.2010 року, яким відповідачу визначено загальну суму податкового зобов'язання з єдиного податку за штрафними санкціями в розмірі 170,00 грн. (а.с.16). Дане податкове зобов'язання сплачене відповідачем частково у сумі 6,21 грн.
Відповідно до підпункту 17.1.1. пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Зазначений акт за № 19359/15-1/23802050 від 19.11.2010 року направлений відповідачу листом від 19.11.2010 року за № _29095/10/15-152/8838, податкове повідомлення-рішення за № 0019121501/0 від 21.12.2010 року направлене відповідно до листа за № 31949/10/15-152/9771 від 21.12.2010 року.
Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання визначеного податковим повідомленням-рішенням за № 0019121501/0 від 21.12.2010 року, суд приходить до висновку, що визначена сума податкового зобов'язання по єдиному податку є узгодженою.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську надсилалися відповідачу податкова вимога форми "Ю1" за № 1/883/10854/10/24-150/2927 від 16.04.2010 року (а.с.11), яка у зв'язку з неможливістю вручення розміщена позивачем на дошці податкових оголошень від 21.04.2010 року та податкова вимога форми "Ю2" за № 2/1101/13413/10/24-150/3550 від 21.05.2010 року, яка у зв'язку з неможливістю вручення розміщена позивачем на дошці податкових оголошень відповідно до акту від 25.05.2010 року (а.с.10). Відповідач податкові вимоги не оскаржував у строк передбачений законом, а тому сума податкових зобов'язань у відповідності до вказаного закону є узгодженою.
Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України, податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в порядку оскарження, але несплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгодженого податкового зобов'язання в розмірі 788,56 грн., є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.
Податковий борг відповідача підтверджується довідкою про борг (а.с.6), податковою вимогою форми "Ю2" за № 2/1101/13413/10/24-150/3550 від 21.05.2010 року (а.с.10), податковою вимогою форми "Ю1" за № 1/883/10854/10/24-150/2927 від 16.04.2010 року (а.с.11), податковим повідомленням-рішенням форми "Ш" за № 0040951700/0 від 16.04.2010 року (а.с.12), актом за № 7377/17-237 від 16.04.2010 року (а.с.13-14), розрахунком суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (а.с. 15), податковим повідомленням-рішенням форми «Р» за № 0019121501/0 від 21.12.2010 року (а.с.16), актом за № 19359/15-1/23802050 від 19.11.2010 року (а.с.17), зворотнім боком облікових карток платника, які містяться в матеріалах справи.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості відповідач суду не надав.
За таких обставин суд приходить до висновку, що ПП "Нафтогазмаш" зобов'язано погасити суму податкового боргу по податку з власників транспортних засобі та інших самохідних машин і механізмів в сумі 624,77 грн., яка складається із узгодженої суми податкового зобов'язання в розмірі 596,00 грн. та застосованих до відповідача штрафних санкцій в розмірі 28,77 грн., а також податкове зобов'язання з єдиного податку за штрафними санкціями в розмірі 163,79 грн., а всього разом 788,56 грн. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується статтею 67 Конституції України.
Відповідно до пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу, орган держаної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи , щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Згідно пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з ПП "Нафтогазмаш" податкового боргу в сумі 788,56 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства "Нафтогазмаш" (ідентифікаційний код 23802050) в дохід бюджету з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують такого платника податків та за рахунок його готівки податковий борг в сумі 788 (сімсот вісімдесят вісім) гривень 56 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Біньковська Н.В.
Постанова складена в повному обсязі 13.04.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2012 |
Оприлюднено | 11.06.2012 |
Номер документу | 24493943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні