cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
31 травня 2012 року № 2а-6207/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовомдержавної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва ДПС до товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С» простягнення податкового боргу у розмірі 19 892,00 грн. ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова інспекція у Солом'янському районі міста Києва звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С»податкового боргу у розмірі 19 892,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С»узгодженого податкового боргу, який самостійно відповідачем не сплачений.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.05.2012 в адміністративній справі №2а-6207/12/2670 відкрито скорочене провадження та встановлено відповідачеві строк для подання заперечень проти позову та всіх доказів на їх підтвердження, а також повідомлено, що у разі визнання позову він може у десятиденний строк з дня одержання ухвали подати до суду відповідну заяву про визнання позову.
Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена за адресою, за якою товариство з обмеженою відповідальністю «Анна-С»внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Проте, поштова кореспонденція суду повернулась з відміткою пошти «за зазначеною адресою не знаходиться». Із врахуванням приписів частини восьмої, частини одинадцятої статті 35 та абзацу другого частини третьої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала вважається врученою відповідачеві.
Відповідно до статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців товариство з обмеженою відповідальністю «Анна-С»(код ЄДРПОУ 32302329) зареєстровано як юридична особа 17.06.2003.
За повідомленням державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва ДПС за товариством з обмеженою відповідальністю «Анна-С»обліковується податковий борг у розмірі 19892,00 грн.
Так, державною податковою інспекцією у Солом'янському районі міста Києва в 2009-2010 проведено ряд перевірок товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С», за результатами яких державною податковою інспекцією у Солом'янському районі міста Києва винесено податкові повідомлення -рішення, якими товариству з обмеженою відповідальністю «Анна-С»визначено грошове зобов'язання та застосовано штрафні (фінансові) санкції, зокрема:
· на підставі акту перевірки податкової декларації з податку на додану вартість від 22.10.09 №13375/15-2-32302329, яким зафіксовано заниження суми податкового зобов'язання з податку на додану варість за 2 квартал 2009 року, податкове повідомлення-рішення від 28.10.2009 №0044001504/0 на суму 19 722, 00 грн.
· на підставі акту перевірки про результати дотримання вимог податкового законодавства від 21.12.10 №21392/15-2-32302329, яким зафіксовано затримку у наданні податкової декларації з податку на додану вартість, податкове повідомлення-рішення від 21.12.10 20 №0066521504/0 на суму 170, 00 грн.
Отже, за даними державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва загальна заборгованість товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С»перед бюджетом становить 19 892, 00 грн. За посиланням державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва вказаний податковий борг є угодженим, разом з тим несплаченим у повному обсязі.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, допускати посадових осіб державних податкових органів до обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до пункту 6.1 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинного на момент виникнення спірних правовідносин (далі за текстом - Закон), у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Згідно з підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
За змістом підпункту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону податкове повідомлення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Як вбачається з матеріалів справи, податкові повідомлення-рішення від 28.10.2009 №0044001504/0 та від 21.12.2010 № 0066521504/0 були надіслані державною податковою інспекцією у Солом'янському районі міста Києва на адресу товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С».
Проте зазначені податкові повідомлення-рішення не були вручені платнику податків у зв'язку з незнаходженням платника податків за юридичної адресою. Про це свідчать акти про невручення податкового повідомлення платнику податків від 28.10.2009 №5025/15-2 та від 18.01.2011 № 367/15-2.
За таких обставин, враховуючи той факт, що податкові повідомлення-рішення надіслано платникові податків у порядку, передбаченому законом, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, але не вручено з незалежних від податкового органу причин, а також зважаючи на відсутність інформації щодо факту їх оскарження в судовому або апеляційному порядку, суд дійшов висновку, що податковий борг є узгодженим.
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно з підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до положень статті 6 Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до абзацу 4 підпункту 6.2.4. пункту 6.4. статті 6 Закону, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі міста Києва на адресу товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С» надіслано першу податкову вимогу від 20.11.2009 № 1/1601, яку повернуто податковому органу у зв'язку з відсутністю юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно акту від 23.12.2009 №658/24-30 про неможливість вручення та розміщення податкової вимоги на дошці податкових оголошень, податкова вимога № 1/1601 була розміщена на дошці податкових оголошень.
Після цього, державною податковою інспекцією у Солом'янському районі міста Києва на адресу товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С»надіслано другу податкову вимогу від 27.01.2010 №2/126, яку також було повернуто податковому органу у зв'язку з відсутністю юридичної особи за її місцезнаходженням, про що складено акт від 01.03.2010 №1115/24-30 та розміщено податкову вимогу на дошці податкових оголошень.
Враховуючи викладене, зважаючи на те, що товариством з обмеженою відповідальністю «Анна-С»не надано суду доказів сплати суми заборгованості у добровільному порядку або ж доказів оскарження податкових повідомлень-рішень та податкових вимог позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги державної податкової інспекції у Солом'янського районі міста Києва ДПС про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С»суми податкового боргу у розмірі 19 892,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 35, 69, 70, 71, 158-163 та 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Анна-С»(03035, місто Київ, вулиця Петрозаводська, будинок 2, код ЄДРПОУ 32302329) податковий борг у сумі 19 892,00 грн. (дев'ятнадцять тисяч вісімсот дев'яносто дві гривні 00 копійок) на р/р №31110029700010, ВДК у Солом'янському районі міста Києва, код 26077951 в УДК у місті Києві, МФО 820019, код платежу 14010100.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2012 |
Оприлюднено | 11.06.2012 |
Номер документу | 24496643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні