Рішення
від 03.06.2012 по справі 13/5005/3203/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29.05.12р. Справа № 13/5005/3203/2012

За позовом Комунального підприємства "Житлово - експлуатаційна організація № 31", м.Кривий Ріг

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека № 53", м. Кривий Ріг

про стягнення 2269, 73 грн.

Суддя Первушин Ю.Ю.

Представники:

від позивача: ОСОБА_1 - представник, довіреність № 06 від 03.01.2012р.;

від відповідача: не з'явився;

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство "Житлово - експлуатаційна організація № 31" звернулось до господарського суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека № 53" про стягнення заборгованості у загальному розмірі 2 269, 73 грн., який складається з сум: 2 178, 18 грн. - заборгованості по витратам за послуги по утриманню будинків та прибудинкової території, 26, 93 грн. - пені, 22, 70 грн. - індекс інфляції, 41, 92 грн. - 3% річних. Також, судові витрати у розмірі 1 609,50 грн. позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані систематичним порушенням відповідачем умов Договору на відшкодування експлуатаційних витрат з утримання будинку і споруди та прибудинкової території № 31/990 від 02.02.2009р., укладеного між сторонами.

Представник відповідача в судові засідання 19.04.2012 року, 03.05.2012 року, 11.05.2012 року та 29.05.2012 року не з'являвся, про час і місце судового засідання, повідомлені судом належним чином за адресами, зазначеними в позовній заяві, що підтверджено поштовим повідомленням (а.с. 68). Клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з неможливістю участі у справі представника відповідача до суду не надходило.

Суд вважає, що неявка в судові засідання представника відповідача не перешкоджає розгляду даної справи по суті за наявними в ній матеріалами відповідно до ст.75 Господарського процесуального кодексу України.

У судовому засіданні 11.05.2012 року позивачем подана письмова заява в якій зазначено, що період в який виникла заборгованість відповідача перед позивачем з 01.11.2010 року по 01.10.2011 року. Борг за спірний період складає 2 178 грн. 18 коп. Також, надано роз'яснення, що в розрахунку вказане нарахування в період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року правомірне, так як згідно п. 5 Договору № 31/990 від 02.02.2009 року оплата послуг проводиться не пізніше ніж до 10 числа місяця, що настає за розрахунковим. Тобто за отримані послуги в серпні 2011 року проведено нарахування в вересні 2011 року, наперед нарахування не передбачені і здійснити не можливо, із-за відсутності інформації і документації по фактично отриманим послугам.

Клопотання про технічну фіксацію судового процесу за допомогою технічних засобів представниками сторін заявлено не було.

У судовому засіданні 29.05.2012 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до ч.2 ст. 85 ГПК України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В :

Між Управлінням житлово-комунального господарства виконкому міськради (Замовник) та Комунальним житловим підприємством № 31 (Управитель) укладений Договір на управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд від 21.01.2009р.

Предметом Договору є передача Замовником Управителю функцій управління та надання послуг з утримання будинків, споруд або групи будинків і споруд, забезпечення їх функціонування відповідно до цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, забезпечення потреб власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень в отриманні житлово-комунальних послуг, відповідно до вимог, нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Між Управлінням житлово-комунального господарства виконкому міськради (Замовник) та Комунальним житловим підприємством № 31" (Управитель) укладений Договір з управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд від 26.01.2010р.

Предметом Договору є передача Замовником Управителю функцій управління та надання послуг з утримання будинку, споруди або групи будинків і споруд та об'єктів благоустрою, що розташовані на при будинкових територіях, для забезпечення його сталого функціонування, відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреби власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень у своєчасному отриманні житлово-комунальних послуг відповідної якості, а замовник надає право Управителю відраховувати належну йому плату від загальної суми оплати за житлово-комунальні послуги, а також відшкодовувати здійснені ним необхідні витрати, пов'язані з управлінням об'єктом, у разі, коли Управитель отримав на такі витрати письмову згоду замовника.

Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація № 31" створене відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", засновником та власником майна якого є Криворізька міська рада.

Відповідно до наказу Управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради № 179 від 11.11.2009 року змінило назву Комунальне житлове підприємство № 31 на назву - Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація № 31".

Згідно з п.1.8. Статуту, Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація № 31" з усіх майнових та немайнових прав та обов'язків є правонаступником Комунального житлового підприємства № 31, зареєстрованого виконкомом Криворізької міської ради від 14.01.1994р. №23, перереєстрованого 28.09.2000р., реєстраційний номер 04052169Ю0040185.

26.01.2010р. між Управлінням житлово-комунального господарства виконкому міськради (Замовник) та Комунальним підприємством „ЖЕО № 31" (Управитель) укладений Договір на управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд, відповідно до якого Замовник передав, а Управитель прийняв функції управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд на території відповідного району, за актом прийому - передачі будинків, споруд або групи будинків і споруд до Договору управління будинком, спорудою або групою будинків і споруд від 26.01.2010 року, на підставі якого відповідачу як Управителю передані функції з управління на надання послуг з утримання будинком, спорудою або групою будинків та при будинкової території.

Між Комунальним житловим підприємством №31 УЖКГ міськвиконкому (Позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Аптека 53" (Відповідач) укладений Договір на відшкодування експлуатаційних витрат з утримання будинку і споруди та прибудинкової території № 31/990 від 02.02.2009 року.

Предметом Договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків та прибудинкової території за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Ватутіна, 22 загальною площею 239,3 кв.м., а споживачем забезпечення своєчасної оплати таких послуг та встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором (п.1 Договору).

Відповідно до п. 2 Договору Виконавець надає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг.

Розмір щомісячної плати за надані послуги проводиться по нормативному тарифу згідно рішення Криворізької міської Ради з проведенням перерахунку за неотриманні чи ненадані послуги. (п. 3 Договору).

Пунктом 5 Договору встановлено, що розрахунковим періодом є календарний місяць. Оплата послуг проводиться не пізніше ніж до 10 числа місяця, що настає за розрахунковим. Для оплати виконавець надає рахунок та акт виконаних робіт.

Згідно п. 6 Договору, послуги оплачуються в готівковій або в безготівковій формі.

Матеріалами справи підтверджено, отримання відповідачем, рахунків та актів виконаних робіт на оплату послуг, копії поштових повідомлень надані до матеріалів справи

Як зазначено позивачем та підтверджується матеріалами справи, відповідач у встановлений договором строк за надані послуги в повному обсязі не розрахувався у зв'язку з чим заборгованість відповідача перед позивачем, станом на день звернення позивача з позовом до суду, склала 2 178, 18 грн. - заборгованості по витратам за послуги по утриманню будинків та прибудинкової території.

09.09.2011 року Позивач направив на адресу Відповідача претензію № 5631 з вимогою сплатити борг, на яку останній відповіді не надав. ( а.с. 19).

На час розгляду справи, доказів оплати заборгованості в сумі 2 178 грн. 18 коп. суду не надано.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем здійснено розрахунок в період дії договору, тому наданий розрахунок за період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року є правомірним, так як згідно п. 5 Договору № 31/990 від 02.02.2009 року оплата послуг проводиться не пізніше ніж до 10 числа місяця, що настає за розрахунковим. Тобто за отримані послуги в серпні 2011 року проведено нарахування в вересні 2011 року, наперед нарахування не передбачені і здійснити не можливо, із-за відсутності інформації і документації по фактично отриманим послугам.

Позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного Кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно, ставляться, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ст. 599 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Пунктом 8 Договору сторони погодили, що за несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня в розмірі 0,5% від суми оплати за кожен день просрочки. Але не більше Подвійної ставки НБУ.

Статтею 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення та три проценти річних від простроченої суми.

У зв'язку з простроченням виконання грошового зобов'язання, позивач просить на підставі п. 8 Договору та ст. 625 ЦК України стягнути з відповідача за період листопад 2010 року по січень 2012 року інфляційні у розмірі 22, 70 грн. (розрахунок - а.с. 8) та за період з 21.12.2010 року по 21.02.2012 року 3% річних у розмірі 41, 92 грн. (розрахунок а.с. 9).

Згідно ст. 546 ЦК України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантiєю, заставою, притриманням, завдатком.

Відповідно до ч.1 ст.549 ЦК України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.

Відповідно до ст.551 ЦК України, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до п.11.5 Договору у разі несвоєчасного внесення платежів сплачувати пеню у розмірі, встановленому законом/договором.

За несвоєчасне виконання договірних зобов'язань позивачем нарахована пеня у відповідності з вимогами закону та договору за період з 21.09.2011 по 01.03.2012 у сумі 26,93 грн.

Таким чином, позовні вимоги Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація № 31" підлягають задоволенню у наступних сумах: 2 178, 18 грн. - сума основного боргу, 26, 93 грн. - пені, 22, 70 грн. - індекс інфляції, 41, 92 грн. - 3% річних.

З урахуванням встановлених обставин, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України, судові витрати у справі Покладаються на Відповідача.

Керуючись ст.ст. 525, 526, 625 ЦК України, ст.ст. 4, 22, 32, 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аптека № 53" (50047, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. 23 Лютого, будинок 164, код ЄДРПОУ 24614149) на користь Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація № 31" (50029, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. Шкапенка, 13А, код ЄДРПОУ 20280438) 2 178, 18 грн. - сума основного боргу, 26, 93 грн. - пені, 22, 70 грн. - індекс інфляції, 41, 92 грн. - 3% річних, 1 609, 50 грн. -судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст.84 ГПК України.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя Ю.Ю. Первушин

Повне рішення складено 01.06.2012 року.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення03.06.2012
Оприлюднено11.06.2012
Номер документу24497964
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/5005/3203/2012

Рішення від 03.06.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 11.05.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 03.05.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 19.04.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

Ухвала від 05.04.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Первушин Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні