ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
14.11.08 Справа №2а-2823/08/2
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В. , при се кретарі Лісецькій Г.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Республікансь кого підприємства «Курортн о-оздоровчий комплекс «Росія »
до Контрольно-ревізійног о управління в АРК
про визнання протиправним и дії .
за участю представників:
від позивача - Шевель В.Б. - пред-к, дов.№ 490/1 від 10.09.2008 р
від відповідача - Ткаченк о Б.В. - пред-к, дов. № 13-14/4547 від 08.07 .2008 р.
Климаков В.М. - пред-к, дов. № 13-14/3424 від 28.05.200 8 р.
Суть спору: Республ іканське підприємство «Куро ртно-оздоровчий комплекс «Ро сія» (далі позивач) звернулос ь до суду з адміністративним позовом , в якому просило виз нати протиправними дії Контр ольно-ревізійного управлінн я в АРК ( далі відповідач) та ск асувати наказ о проведені р евізії позивача. Вимоги моти вовані тим, що позивач не є під контрольною установою в роз умінні Закону України «Про д ержавну контрольно-ревізій ну службу в Україні», в наслі док чого у відповідача відсу тні підстави для проведення ревізії його фінансово - госп одарської діяльності.
Під час судового засі дання, яке відбулось 17.10.2008 р., пр едставник відповідача надав заперечення на позов ( вих.. № 13-14/768 вн. від 27.10.2008 р.), в яких зазначи в, що позивач використовує ма йно, яке є комунальною власні стю, в наслідок чого є згідно з Законом України «Про держа вну контрольно-ревізійну сл ужбу в Україні» підконтроль ною установою, проведення ре візії його фінансово-господа рської діяльності мала бути проведена відповідно до пла ну контрольно-ревізійної роб оти апарату КРУ в АРК на ІІІ к вартал 2008р., в наслідок чого від сутні підстави для задоволен ня позовних вимог.
Керуючись ст. 49, 51 КАС У країни , представник позивач а у судовому засіданні, яке ві дбулось 07.11.2008 р. , надав клопотан ня про уточнення позовних ви мог ( вих. б/н від 06.11.2008 р.), просив в изнати відсутність компетен ції (повноважень) у відповіда ча на проведення ревізії йо го фінансово-господарської діяльності , визнати протипр авними дії відповідача та ск асувати наказ о проведені р евізії від 10.09.2008 р. № 517. Обґрунтов уючи позовні вимоги ( з урахув анням уточнень), представник позивача зазначив, що Респуб ліканське підприємство «Ку рортно-оздоровчий комплекс « Росія» відповідно до листа М інфіну АРК від 11.08.2008 р. № 3293/7 -28 не є р озпорядником коштів бюджет у АРК , у 2006-2008 р.р. не фінансувалос ь з бюджету, на його думку від повідач намагався провести р евізію з підстав, не встановл ених чинним законодавством У країни.
Представниками від повідача надані додаткові з аперечення на позов ( вих.. № 13-14 /838вн. від 14.11.2008 р.), в яких вказано, щ о позивач відноситься до під контрольних установ , ревізі я його фінансово-господарсь кої діяльності мала бути про ведена в порядку, передбачен ому чинним законодавством Ук раїни, на законних підставах .
Під час розгляду спр ави представники сторін напо лягали на вимогах та запереч еннях, викладених у позові та відзиві на позов.
Розглянувши матеріа ли справи, дослідивши надані докази, заслухавши представ ників сторін , суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач 04.08.2008 р. надісл ав на адресу позивача листа № 05-14/5224 , згідно з яким доводив до його відома , що відповідно д о плану роботи на ІІІ квартал 2008р. у період часу з 18.08.2008 р. по 29.09.200 8 р. буде проведена планова ре візія фінансово-господарськ ої діяльності Республікансь кого підприємства «Курортн о-оздоровчий комплекс «Росія » за період часу з 01.01.2006 р. по 31.07.2008 р.
На адресу позивача 02.09.2008 р. відповідачем був направле ний лист № 05-14/5851, згідно з яким р евізія фінансово-господарсь кої діяльності Республіканс ького підприємства «Курорт но-оздоровчий комплекс «Росі я» буде проведена з 15.09.2008 р. по 24.10. 2008 р.
Відповідачем 10.09.2008 р. на виконання п.1.1.6.1. Плану роботи КРУ в АРК на ІІІ квартал 2008 р. бу в прийнятий наказ № 517 , в якому було зазначено проведення р евізії фінансово-господарсь кої діяльності позивача за період з 01.01.2006 р. по 31.06.2008 р., вирішен і організаційні питання щод о її проведення .
Ст.19 Конституції України визначає, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов' язани діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Оцінюючи правомірність д ій та рішень органу власних п овноважень, суд керується кр итеріями, закріпленими у ста тті 2 КАС України, які певною м ірою відображають принципи а дміністративної процедури, я кі повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта ., встановлюючи чи прийняті (в чинені) ним рішення (дії) : 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Відповідно до ст. 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи н а підставі Конституції та за конів України, а також міжнар одних договорів, згода на обо в' язковість яких надана Вер ховною Радою України.
Статус державної контрольно-ревізійної служб и України , її функції та прав ові основи діяльності визнач ені у Законі України “Про дер жавну контрольно-ревізійну с лужбу в Україні”.
Згідно зі ст. 2 Закону гол овним завданням державної к онтрольно-ревізійної служби є здійснення державного фін ансового контролю за викори станням і збереженням держа вних фінансових ресурсів , не оборотних та інших активів, п равильністю визначення потр еби в бюджетних коштах та взя ття зобов' язань, ефективним використанням коштів і майн а, станом і достовірністю бух галтерського обліку і фінанс ової звітності в міністерст вах та інших органах виконав чої влади, в державних фондах , у бюджетних установах і у суб ' єктів господарювання дер жавного сектору економіки, а також на підприємствах і в о рганізаціях, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів або використовують державн е чи комунальне майно.
Інспектування здійснюєт ься у формі ревізії та поляга є у документальній і фактичн ій перевірці певного комплек су або окремих питань фінанс ово-господарської діяльност і підконтрольної установи, я ка повинна забезпечувати вия влення наявних фактів поруше ння законодавства, встановле ння винних у їх допущенні пос адових і матеріально відпові дальних осіб. Результати рев ізії викладаються в акті. Пор ядок проведення державною ко нтрольно-ревізійною службою державного фінансового ауди ту та інспектування встановл юється Кабінетом Міністрів У країни.
На підконтрольних устано вах, щодо яких за відповідний період їх фінансово-господа рської діяльності відповідн о до цього Закону проведено д ержавний фінансовий аудит, і нспектування за ініціативою органів державної контрольн о-ревізійної служби не прово диться.
У ст. 11 Закону визначено, що плановою виїзною ревізією вв ажається ревізія у підконтро льних установах, яка передба чена у плані роботи органу де ржавної контрольно-ревізійн ої служби і проводиться за мі сцезнаходженням такої юриди чної особи чи за місцем розта шування об'єкта права власно сті, стосовно якого проводит ься така планова виїзна реві зія. Планова виїзна ревізія п роводиться за сукупними пока зниками фінансово-господарс ької діяльності підконтроль них установ за письмовим ріш енням керівника відповідног о органу державної контрольн о-ревізійної служби не часті ше одного разу на календарни й рік. Право на проведення пла нової виїзної ревізії підкон трольних установ надається л ише у тому разі, коли їм не піз ніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної ревіз ії надіслано письмове повідо млення із зазначенням дати п очатку та закінчення її пров едення. Проведення планових виїзних ревізій здійснюєтьс я органами державної контрол ьно-ревізійної служби одноча сно з іншими органами викона вчої влади, уповноваженими з дійснювати контроль за нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів). Порядок координації пров едення планових виїзних пере вірок органами виконавчої вл ади, уповноваженими здійснюв ати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів), визна чається Кабінетом Міністрів .
Наказом ГоловКРУ України № 15 від 25.02.2000 р. , який зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни 16.03.2000 р. за № 170/4391затвердже но Положення про порядок роз гляду звернень та організаці ю особистого прийому громадя н в органах державної контро льно-ревізійної служби (далі Положання № 170), відповідно до п . 9 якого звернення, що надійшл о, реєструється органом ДКРС (посадовою особою) і, у разі не підвідомчості вирішення пос тавлених у ньому питань, прот ягом трьох днів надсилається з наявними документами до ві дповідного органу ДКРС (поса дової особи). Якщо питання, пор ушені в одержаному зверненні , не входять до компетенції ор ганів ДКРС, воно в термін не бі льше п'яти днів пересилаєтьс я за належністю відповідному органу чи посадовій особі, пр о що повідомляється заявник з роз'ясненням підстави пере дачі звернення. Орган ДКРС (по садова особа) при розгляді зв ернення має право запросити в особи, яка подала звернення , необхідні для перевірки зве рнення документи: наявні в за явника рішення або копії ріш ень, які приймалися за її звер ненням раніше, а також інші до кументи, необхідні для розгл яду звернення. Зазначені док ументи після розгляду зверне ння повертаються заявнику.
Матеріали справи свідчать про те , що на адресу Голові Го ловного контрольно-ревізійн ого управління України 21.05.2008 р . надійшло звернення народно го депутата України Москаля Г.Г. про необхідність перевір ки законності укладання дог овору оренди частини майна п озивача. Вказане звернення б уло надіслано 27.05.2008 р. для розг ляду відповідачу , якому було доручено включити до Плану контрольно-ревізійної робо ти останнього на ІІІ квартал 2008 р. проведення ревізії фіна нсово-господарської діяльно сті Республіканського підп риємства «Контрольно-оздоро вчий комплекс «Росія».
Відповідач , виконуючи вка зане доручення, вніс до плану своєї контрольно-ревізійно ї роботи на ІІІ квартал 2008 р. п роведення ревізії фінансов ого - господарської діяльнос ті позивача за 2006-2007 р. та заверш ений звітний період 2008 р. , визн ачивши підставою для її здій снення лист Голові Головног о контрольно-ревізійного упр авління України від 27.05.2008 р. № 08-18 /1023.
Під час розгляду справи пр едставники відповідача не за перечували проти того , що рев ізія фінансового - господарс ької діяльності позивача бул а запланована саме для вивче ння законності укладення дог оворів оренди , про яких їде мо ва у зверненні народного деп утата України Москаля Г.Г.
До матеріалів справи залу чена копія Програми ревізії фінансово-господарської дія льності Республіканського підприємства «Контрольно-оз доровчий комплекс «Росія», я ка затверджена 11.09.2008 р. виконую чим обов' язки керівника ві дповідача СілкінимВ.Е. У вказ аному документі зазначено, щ о ревізія проводиться з мето ю оцінки рівня дотримання д ирекцією позивача законнос ті використання і збереженн я державних фінансових ресу рсів та активів.
Як було визначено вище , ві дповідно до ст. 2 Закону Україн и “Про державну контрольно-р евізійну службу в Україні” г оловним завданням державно ї контрольно-ревізійної служ би є здійснення державного ф інансового контролю за вико ристанням і збереженням дер жавних фінансових ресурсів , необоротних та інших активі в, правильністю визначення п отреби в бюджетних коштах та взяття зобов' язань, ефекти вним використанням коштів і майна, станом і достовірніст ю бухгалтерського обліку і ф інансової звітності в мініс терствах та інших органах ви конавчої влади, в державних ф ондах, у бюджетних установах і у суб' єктів господарюван ня державного сектору еконо міки, а також на підприємства х і в організаціях, які отрим ують кошти з бюджетів усіх р івнів або використовують де ржавне чи комунальне майно.
На думку суду державний ф інансовий контроль не перед бачає вивчення питання закон ності укладання позивачем у год, не відноситься вирішенн я зазначеного питання і до де ржавного фінансового аудиту , який є різновидом державног о фінансового контролю та по лягає , перш за все, у перевірц і та аналізі правильності ве дення бухгалтерського облік у і достовірності фінансової звітності, функціонування с истеми внутрішнього контрол ю. Суд вважає необхідним визн ачити, що питання вивчення за конності укладення будь-яких договорів не відносяться до компетенції державної контр ольно-ревізійної служби , а ма є бути здійснений іншими кон тролюючими органами в порядк у, встановленому чинним зако нодавством України .
Вивчивши зазначені вище факти , суд прийшов до висновк у, що, включаючи на підставі л иста Голови Головного контро льно-ревізійного управління України від 27.05.2008 р. № 08-18/1023 до план у своєї контрольно-ревізійн ої роботи на ІІІ квартал 2008 р. проведення ревізії діяльнос ті позивача для вивчення пит ань законності укладення поз ивачем договорів , відповіда ч діяв за межами повноважень , передбачених чинним законо давством України, та у спосіб , що невстановлений у Законі У країни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні”, використовуючи надані й ому повноваженя з метою, для досягнення якою ці повноваж ення не надані.
В силу викладеного, суд вв ажає, що позовні вимоги підля гають задоволенню.
Під час судового засі дання, яке відбулось 14.11.2008 р. бул и оголошені вступна та резол ютивна частини постанови. Ві дповідно до ст. 163 КАСУ постано ву складено 19.11.2008р.
Керуючись ст.ст. 98, 16 0-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити
2.Визнати ві дсутність компетенції (повно важень) у Контрольно-ревізій ного управління в АРК ( м.Сімф ерополь, бул. Леніна 5/7 , код ЄДР ПОУ 20703979)
на проведення ревізії фіна нсово-господарської діяльно сті Республіканського підп риємства «Курортно-оздоровч ий комплекс «Росія» ( м.Ялта, в ул. Комунарів 12, код ЄДРПОУ 16331584).
3. Визнати пр отиправними дії Контрольно-р евізійного управління в АРК ( м.Сімферополь, бул. Леніна 5/7 , код ЄДРПОУ 20703979) щодо проведенн я ревізії фінансово-господар ської діяльності Республіка нського підприємства «Куро ртно-оздоровчий комплекс «Ро сія» ( м.Ялта, вул.Комунарів 12, к од ЄДРПОУ 16331584).
4. Скасуват и наказ Контрольно-ревізійн ого управління в АРК ( м.Сімфе рополь, бул. Леніна 5/7 , код ЄДРП ОУ 20703979) о проведені ревізії № 517 від 10.09.2008 р.
5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Республіканськог о підприємства «Курортно-оз доровчий комплекс «Росія» ( м .Ялта, вул. Комунарів 12, код ЄДРП ОУ 16331584, банківські реквізити н евідомі) 3,40 грн. судового збор у.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарж ення, постанова набирає зако нної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складан ня постанови у повному обсяз і, відповідно до ст. 160 КАСУ - з д ня складення у повному обсяз і).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження , а пеляційна скарга не подана, п останова вступає в законну с илу через 20 днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Постанова може бути оск аржена в порядку і строки, пе редбачені ст. 186 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2008 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 2453117 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні