Постанова
від 11.11.2008 по справі 2а-3727/2008/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.11.08 Справа №2а-3727/08/2

Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В. , при се кретарі Лісецькій Г.В.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом ТОВ «БИАЗ-серви с», м.Ялта

до Ялтинського відділу Кр имської регіональної філії Державного підприємства «Це нтр державного земельного ка дастру при державному коміте ті України із земельних ресу рсів»

про спонукання до виконанн я певних дії .

за участю представників:

від позивача - Головіна К.А . - пред-к, дов. від 10.09.2008 р.

від відповідача - не з' я вився .

Суть спору: Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «БИАЗ-сервис» (далі пози вач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом , в якому просило визнати п ротиправною відмову Ялтинс ького відділу Кримської регі ональної філії Державного п ідприємства «Центр державно го земельного кадастру при д ержавному комітеті України і з земельних ресурсів» (далі в ідповідач) в державній реєст рації договору оренди земел ьної ділянки площею 0,2000 га (кад астровий номер: 0111948100:02:001:0363), розта шованої за адресою м.Ялта, см т. Масандра, сел. Отрадне в рай оні ЖСТ «Серсіаль» (далі земе льна ділянка), укладеного з М асандрівскою селищною радо ю , зобов' язати відповідача провести державну реєстрац ію зазначеного договору оре нди. Вимоги мотивовані тим, що позивач, діючи відповідно до вимог чинного законодавства України, звернувся до відпов ідача з заявою про реєстраці ю укладеного з Масандрівскою селищною радою договору ор енди земельної ділянки та от римав 09.09.2008р. відмову у здійсне нні його реєстрації. Позива ч вважає, що дії відповідача суперечать чинному законода вству України, на його думку б ули відсутні підстави для ві дмови у реєстрації зазначено го вище договору оренди.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час та день його проведення був сповіще ний належним чином.

Представник позивача напо лягав на задоволенні позовни х вимог з підстав, викладених у позові, вважав можливим ро зглянути справу за наявними в неї матеріалами.

Суд, приймаючи до уваги нена дання відповідачем доказів н еможливості участі його пред ставника у судовому засіданн і з поважних причин, відсутні сть у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі й ого представника, керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив розг лянути справу на підставі на явних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач 09.07.2008 р. уклав з Мас андрівскою селищною радою д оговір оренди земельної діля нки площею 0,2000 га (кадастровий номер: 0111948100:02:001:0363), розташованої з а адресою м.Ялта, смт. Масандр а, сел. Отрадне в районі ЖСТ «С ерсіаль» (далі земельна діля нка).

Позивач звернувся до відпо відача з заявою про реєстрац ію договору оренди земельної ділянки, укладеного з Масанд рівскою селищною радою .

Відповідач листом № 09-09/01 від 0 9.09.2008 р. відмовив позивачу у реє страції вказаного договору з підстав того, що право оренди земельної ділянки було отри мано ним в порушення вимог ст . 124 Земельного кодексу Україн и ( з урахуванням внесених змі н), а саме без проведення аукц іону.

Ст.19 Конституції України ви значає, що органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Відповідно до статті 9 КАС У країни суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Ст. 140 Конституції Укра їни встановлює, що місцеве са моврядування є правом терит оріальної громади - мешканц ів села, селища, міста - самост ійно вирішувати питання міс цевого значення в рамках Кон ституції і законів України. М ісцеве самоврядування здій снюється територіальною гр омадою у порядку, встановлен ому законом, як безпосереднь о, так і через органи місцевог о самоврядування: сільські, с елищні, міські ради і їх орган и.

Порядок обрання орга нів місцевого самоврядуванн я, їх функціонування та повно важення передбачено в Законі України «Про місцеве самовр ядування в Україні».

До виключної компете нції селищних рад, передбаче них ст. 26 Закону України «Про м ісцеве самоврядування в Укра їні», відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відно син.

Згідно зі ст. 14 Констит уції України земля є основни м національним багатством, щ о знаходиться під особливою охороною держави. Право на зе млю набувається і реалізуєт ься громадянами і суб'єктами господарської діяльності (ю ридичними і фізичними особам и) виключно відповідно до зак ону.

На час розгляду спору порядок регулювання земель них відносин встановлений у Земельному кодексі України ( далі ЗК України).

Серед передбачених с т. 12 ЗК України повноважень сі льських, селищних , міських ра д в галузі земельних відноси н є передача земельних ділян ок комунальній власності у в ласність громадянам та юрид ичним особам , надання їх у кор истування відповідно до вим ог цього кодексу.

Ст. 83 ЗК України визнач ає, що у комунальній власност і знаходяться всі землі в меж ах населених пунктів, окрім з емель приватної і державної власності, а також земельні д ілянки за їх межами, на яких ро зміщені об'єкти комунальної власності.

Право оренди земельн ої ділянки - це застосоване на договорі строкове платне володіння і користування зе мельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої дія льності(ст.93 ЗК України).

Відповідно до ст. 116 ЗК У країни громадяни та юридичні особи набувають права власн ості та права користування з емельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням орган ів виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень, визн ачених ЗК України. Набуття пр ава на землю здійснюється шл яхом передачі земельних діл янок у власність або надання їх у користування.

Згідно зі ст. 124 ЗК Ук раїни передача в оренду земе льних ділянок, які знаходять ся у державній або комунальн ій власності, здійснюється н а підставі рішення відповідн ого органу виконавчої влади або органу місцевого самовря дування шляхом укладення дог овору оренди земельної діля нки, передача в оренду земель них ділянок громадянам і юри дичним із земель запасу під з абудову здійснюється за про ектами відведення в порядку, передбаченому ст.ст.118,123 цьог о Кодексу.

Законом України № 309- IU від 03.06.2008 р., який набрав чинніст ь 04.06.2008 р. внесені зміни до ст. 124 З К України, відповідно до яких набуття права оренди земель них ділянок, що перебувають у державній або комунальній в ласності, здійснюється виклю чно на аукціонах (крім земель них ділянок, на яких розташов ані об'єкти нерухомого майна , що перебувають у власності г ромадян і юридичних осіб, в як их відсутні акції (частки, паї ), що належать державі, набуття права на оренду земельних ді лянок під об'єкти соціальног о призначення, будівництво с оціального і доступного житл а, використання земельних ді лянок для розробки корисних копалин та спеціального водо користування відповідно до о триманих спеціальних дозвол ів (ліцензій), використання ре лігійними організаціями (під культовими будівлями), які ле галізовані в Україні).

У ст.ст. 118,123 ЗК України встановлено , що передача в ор енду земельних ділянок здій снюється за проектами відвод у цих ділянок , за умови зверне ння у відповідний орган вико навчої влади або орган місце вого самоврядування, який ро зглядає заяву та у місячний т ермін дає відповідь на цю зая ву. Рішення органу місцевого самоврядування або органу в иконавчої влади про відмову у наданні земельної ділянки у користування має містити м отивовані пояснення з посила нням на відповідні положення нормативно-правових актів , з атвердженої містобудівної д окументації та документації із землеустрою.

З аналізу зазначени х вище положень ЗК України ст ає зрозумілим, що у разі отри мання земельної ділянки під забудову необхідно звернен ня до органів виконавчої вла ди або органів місцевого сам оврядування з заявою про над ання згоди для здійснення пр оекту відведення необхідної земельної ділянки. Саме у раз і надання такої згоди уповно важений орган визначається щодо майбутнього землекори стувача земельною ділянкою.

Матеріали справи св ідчать про те, що Масандрівск а селищна рада 07.07.2006 р. на 4 сес ії 5 скликання прийняла рішен ня № 27 про надання позивачу д озволу на розробку проведен ня землеустрою щодо відводу земельної ділянки.

За таких умов суд пр иходить до висновку, що Масан дрівска селищна рада , діючи в межах повноважень, встанов лених у Законі України «Про місцеве самоврядування в Ук раїні», ЗК України, визначила сь з питанням щодо порядку зе млекористування земельною д ілянкою, фактично вирішивши передати її в оренду саме поз ивачу для здійснення забудов и та обслуговування рекреаці йного комплексу з додержанн ям процедури, встановленої у ст.118, 123,124 ЗК України в редакції, яка діяла станом на прийнятт я зазначеного вище рішення, т обто на 07.07.2006 р. Незмінність виз наченого Масандрівскою сел ищною радою порядку користу вання земельною ділянкою під тверджено останньою прийнят тям 24.06.2008р. рішення № 24 , згідно з я ким був затверджений проект землеустрою по відводу поз ивачу земельної ділянки та ї ї надання останньому в оренд у строком на 50 років.

Зміни у зазначений в ище порядок надання земельн их ділянок в оренду з земель державної та комунальної вла сності шляхом проведення ау кціону , були внесені вже піс ля того, як Масандрівска сел ищна рада визначила землеко ристувача земельної ділянки - позивача, зобов' язавши й ого згідно з вимогами ЗК Укра їни надати на затвердження п роект відводу земельної діля нки для подальшого укладення договору оренди.

В силу викладеного суд вважає, що питання землек ористування земельною ділян кою вирішено відповідно до п оложень чинного законодавс тва України, а твердження від повідача, щодо порушень поря дку надання земельної ділянк и в оренду не ґрунтуються на о бставинах справи та спростов уються наданими позивачем до кументами.

Крім того, суд вважа є необхідним визначити ,що пр авові, економічні, організац ійні засади створення у скла ді державного земельного кад астру єдиної системи державн ої реєстрації речових прав н а земельні ділянки та інше не рухоме майно, визначені в Зак оні України «Про державну ре єстрацію речових прав на нер ухоме майно та їх обмежень».У ст. 2 зазначеного Закону вказ ано, що земельні ділянки є об ' єктами нерухомого майна, п раво користування якими стро ком більш ніж один рік підляг ає державної реєстрації (ст.4 З акону).

Ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію ре чових прав на нерухоме майно та їх обмежень» визначено ,що може бути відмовлено у держ авній реєстрації прав, якщо:

заявлене право не підлягає державній реєстрації відпов ідно до цього Закону; нерухом е майно або більша за площею й ого частина перебуває в іншо му реєстраційному (кадастров ому) окрузі; із заявою про держ авну реєстрацію звернулася о соба, яка відповідно до цього Закону не може бути суб'єктом права власності на даний об'є кт нерухомого майна або пред ставником такого суб'єкта; по дані документи не відповідаю ть вимогам, установленим цим Законом та іншими нормативн о-правовими актами, або не даю ть змоги установити відповід ність заявлених прав докумен там, що їх посвідчують; заяву п ро державну реєстрацію права власності відповідно до пра вочину про відчуження нерухо мого майна було подано після державної реєстрації обмеже нь, вчинених щодо цього майна ; заявлене право власності аб о інше речове право вже зареє строване. Відмова у державні й реєстрації прав з підстав, н е передбачених цим Законом, з аборонена.

У порядку, передбач еному ст. 71 КАС України, відпов ідачем не надані докази існу вання будь-яких, передбачени х ст. 24 Закону України «Про дер жавну реєстрацію речових пра в на нерухоме майно та їх обме жень» підстав для відмови по зивачу у державній реєстраці ї укладеного 09.07.2008 р. з Масандрі вскою селищною радою догово ру оренди земельної ділянки.

За таких обставин с уд вважає, що відмовляючи поз ивачу у реєстрації зазначено го вище договору оренди земе льної ділянки, відповідач по рушує встановлено в порядку передбаченому чинним законо давством України право позив ача на оренди земельної діля нки, діє способом, який непер едбачений законодавством У країни, в наслідок чого позов ні вимоги підлягають задовол енню.

Під час судового засідання , яке відбулось 11.11.2008 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скл адено 17.11.2008р.

Керуючись ст.ст. 98, 160-163 К АС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Визнати протиправно ю відмову Ялтинського відді лу Кримської регіональної фі лії Державного підприємств а «Центр державного земельно го кадастру при державному к омітеті України із земельних ресурсів» ( м. Ялта , вул.Київсь ка 60, оф. 15) у реєстрації догово ру оренди земельної ділянки площею 0,2000 га (кадастровий ном ер: 0111948100:02:001:0363), розташованої за ад ресою м.Ялта, смт. Масандра, се л. Отрадне в районі ЖСТ «Серсі аль», укладеного 09.07.2008 р. між Тов ариством з обмеженою відпові дальністю «БИАЗ-сервис» (м.Ял та, смт.Стаханівська, 21, код ЄДР ПОУ 20679749 ) та Масандрівскою сели щною радою .

3. Зобов' язати Ялтинс ьке відділення Кримської рег іональної філії Державного підприємства «Центр державн ого земельного кадастру при державному комітеті України із земельних ресурсів» ( м. Ял та , вул.Київська 60, оф. 15) здійсн ити державну реєстрацію дог овору оренди земельної ділян ки площею 0,2000 га (кадастровий н омер: 0111948100:02:001:0363), розташованої за адресою м.Ялта, смт. Масандра , сел. Отрадне в районі ЖСТ «Се рсіаль», укладеного 09.07.2008 р. між Товариством з обмеженою від повідальністю «БИАЗ-сервис» (м.Ялта, смт.Стаханівська, 21, ко д ЄДРПОУ 20679749 ) та Масандрівскою селищною радою .

4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю відповідальні стю «БИАЗ-сервис» (м.Ялта, смт. Стаханівська, 21, код ЄДРПОУ 20679749 , банківські реквізити невід омі) 3,40 грн. судового збору.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення (у разі складання постан ови у повному обсязі, відпові дно до ст. 160 КАСУ - з дня складен ня у повному обсязі).

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження , апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки, передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Окружного

адміністративного суду

Автономної Республіки Кри м Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.11.2008
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу2453130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3727/2008/2

Постанова від 11.11.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні