Постанова
від 11.06.2012 по справі 0525/5857/2012
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДОНЕЦЬКА

Справа № 0525/5857/2012

Провадження2-а/0525/276/2012

Справа № 2а/0525/276/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2012 року Кіровський районний суд м. Донецька у складі:

Головуючої судді Гладишенко І.В.

при секретарі Свірщевському М.Ю.

розглянувши у відкритому попередньому судовому засіданні в залі суду у м. Донецьку адміністративну справу за позовом управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м. Донецьку ради до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених сум компенсації з фізичної особи, яка надає соціальні послуги, -

ВСТАНОВИВ :

Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у

м. Донецьку ради звернулося до суду з позовом, вказавши, що 17.03.2008 року до них звернулась ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, з заявою про призначення їй компенсаційної виплати за надання соціальних послуг рідній бабусі ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, з якою фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_3 (зареєстрована ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_4).

Згідно п.1 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2004р. № 558 компенсаційні виплати призначаються непрацюючим фізичним особам.

На час звернення до управління з заявою від 17.03.2008р. № 312 відповідач

ОСОБА_1 значилася непрацюючою фізичною особою, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців НОМЕР_1 від 27.03.2008р. В вищевказаній заяві відповідач власноручно поставила свій підпис та зобов'язалась вчасно повідомляти управління про зміни або інші причини (відомості про доходи, наявність роботи), що можуть вплинути на призначення компенсаційних виплат. ОСОБА_1 як особа, яка надає соціальні послуги, та ії бабуся ОСОБА_2 як особа, яка потребує надання соціальних послуг (інвалід 2 групи безстроково загального захворювання відповідно довідки МСЕК від 26.01.2008р. № 197012), надали до управління праці та соціального захисту населення необхідний пакет документів, визначений п. 6 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги. Однією з функцій управлінь праці та соціального захисту населення є перевірка достовірності та повноти інформації, наданої в управління громадянами для призначення різних видів державних допомог та компенсацій. Ця робота покладена на державних соціальних інспекторів. Згідно п.3 Положення про соціального інспектора, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2001р. № 1091 (зі змінами та доповненнями), державний соціальний інспектор перевіряє достовірність та повноту інформації про доходи і майновий стан осіб, та членів їх сімей, що звертаються за призначенням соціальної допомоги; проводить вибіркові перевірки особових справ отримувачів соціальних допомог; складає акти за підсумками перевірки з висновками щодо правильності призначення допомоги. На підставі вищевказаного Положення, державним соціальним інспектором управління Нечипоренко Г.М. 17.03.2008р. року було зроблено обстеження матеріально-побутових умов сім'ї відповідача та складений акт обстеження № 334. Під час обстеження ОСОБА_1 повідомила, що в трудових відносинах не знаходиться і у Центрі зайнятості не зареєстрована. Ці відомості були внесені в вищевказаний акт.На підставі вищевикладеного, ОСОБА_1 була призначена компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги, у розмірі з 17.03.2008р. по 31.03.2008р. -63.30 грн., з 01.04.2008р. по 30.06.2008р. -64.70 грн., з 01.07.2008р. по 30.09.2008р. -64.90 грн., з 01.10.2008р. по 01.12.2037р. -66.90 грн..

Згідно п.4 Положення про соціального інспектора, соціальним інспектором управління 26.02.2010р. був зроблений запит до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Донецька щодо достовірності відомостей, наданих особами, які звернулися до управління за призначенням соціальних виплат та компенсацій. В цьому списку осіб була вказана також ОСОБА_1. У своїй відповіді від 03.03.2010р. ДПІ у Кіровському районі м. Донецька повідомила, що ОСОБА_1 знаходиться у трудових відносинах з ТОВ «Фудсервіс»і отримує доходи. 08.04.2010р. управління звернулося з запитом до ТОВ «Фудсервіс». Своїм листом від 08.04.2010р. № 379 ТОВ «Фудсервіс»повідомило, що ОСОБА_1 дійсно працювала у товаристві з 27.03.2008р. по 30.07.2008р.

Враховуючи дані обставини, ОСОБА_1 була запрошена до управління. Вона підтвердила факт свого працевлаштування. Крім того, повідомила, що у неї все ж таки є трудова книжка. Таким чином, ОСОБА_1 не виконала зобов'язання, яке підписала в заяві від 17.03.2008р., про своєчасне повідомлення о змінах, які можуть вплинути на право отримання компенсації, тобто вона свідомо приховала відомості про наявність трудової книжки і працевлаштування. ОСОБА_1 написала заяву від 15.04.2010р. про зупинення виплати компенсації по наданню соціальних послуг у зв'язку з виходом на роботу, а також письмово пообіцяла надмірно виплачену суму компенсації у розмірі 1543.79 грн. вносити добровільно кожного місяця по 100 грн., починаючи з 15.04.2010р. року. На підставі цих документів розпорядженням від 21.04.2010 року ОСОБА_1 зупинена виплата даної компенсації з 27.03.2008 року. Всупереч письмовій заяві від 15.04.2010р. ОСОБА_1 не виконала свої зобов'язання і не відшкодувала вказану суму на рахунок місцевого бюджету.

Просять суд стягнути з відповідачки ОСОБА_1 надмірно виплачену суму компенсації по наданню соціальних послуг у розмірі 1543.79 грн.

У попередньому судовому засіданні представник позивача, яка діяла на підставі довіреності позовні вимоги підтримала та надала суду пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Відповідачка ОСОБА_1 позовні вимоги визнала та суду пояснила, що дійсно 17.03.2008 року вона звернулася до позивача з заявою про призначення їй компенсаційної виплати за надання соціальних послуг рідній бабусі ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2. Вказана компенсація їй була призначена та виплачувалася щомісячно. З 27.03.2008р. по 30.07.2008р. вона перебувала у трудових відносинах з ТОВ «Фудсервіс», але про це працівників УПСЗН Кіровської районної у м. Донецьку ради, не повідомила. 15.04.2010р. вона написала заяву про зупинення виплати компенсації по наданню соціальних послуг у зв'язку з виходом на роботу, а також письмово пообіцяла надмірно виплачену суму компенсації у розмірі 1543.79 грн. вносити добровільно кожного місяця по 100 грн., починаючи з 15.04.2010 року, але свої зобов'язання не виконала, оскільки іспитує матеріальні труднощі. Натепер вона також працює, але отримує незначний заробіток та не може одноразово сплатити суму надмірно виплаченої компенсації. Не заперечує проти задоволення позовних вимог та стягнення з неї вказаної суми у примусовому порядку.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Так, у судовому засіданні встановлено, що 17.03.2008 року до УПСЗН Кіровської районної у м. Донецьку ради звернулась ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, з заявою про призначення їй компенсаційної виплати за надання соціальних послуг рідній бабусі ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, з якою фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_3 (зареєстрована ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_4).

Згідно п.1 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 № 558 компенсаційні виплати призначаються непрацюючим фізичним особам.

На час звернення до управління з заявою від 17.03.2008р. № 312 відповідачка

ОСОБА_1 значилася непрацюючою фізичною особою, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців НОМЕР_1 від 27.03.2008р. В вищевказаній заяві відповідач власноручно поставила свій підпис та зобов'язалась вчасно повідомляти управління про зміни або інші причини (відомості про доходи, наявність роботи), що можуть вплинути на призначення компенсаційних виплат. ОСОБА_1 як особа, яка надає соціальні послуги, та ії бабуся ОСОБА_2 як особа, яка потребує надання соціальних послуг (інвалід 2 групи безстроково загального захворювання відповідно довідки МСЕК від 26.01.2008р. № 197012), надали до управління праці та соціального захисту населення необхідний пакет документів, визначений п. 6 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги.

Однією з функцій управлінь праці та соціального захисту населення є перевірка достовірності та повноти інформації, наданої в управління громадянами для призначення різних видів державних допомог та компенсацій. Ця робота покладена на державних соціальних інспекторів.

Згідно п.3 Положення про соціального інспектора, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2001р. № 1091 (зі змінами та доповненнями), державний соціальний інспектор перевіряє достовірність та повноту інформації про доходи і майновий стан осіб, та членів їх сімей, що звертаються за призначенням соціальної допомоги; проводить вибіркові перевірки особових справ отримувачів соціальних допомог; складає акти за підсумками перевірки з висновками щодо правильності призначення допомоги. На підставі вищевказаного Положення, державним соціальним інспектором управління Нечипоренко Г.М. 17.03.2008 року було зроблено обстеження матеріально-побутових умов сім'ї відповідача та складений акт обстеження № 334. Під час обстеження ОСОБА_1 повідомила, що в трудових відносинах не знаходиться і у Центрі зайнятості не зареєстрована. Ці відомості були внесені в вищевказаний акт.

На підставі вищевикладеного, ОСОБА_1 була призначена компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги, у розмірі з 17.03.2008р. по 31.03.2008р. -63.30 грн., з 01.04.2008р. по 30.06.2008р. -64.70 грн., з 01.07.2008р. по 30.09.2008р. -64.90 грн., з 01.10.2008р. по 01.12.2037р. -66.90 грн., що підтверджується відповідною довідкою.

Згідно п.4 Положення про соціального інспектора, соціальним інспектором управління 26.02.2010р. був зроблений запит до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Донецька щодо достовірності відомостей, наданих особами, які звернулися до управління за призначенням соціальних виплат та компенсацій. В цьому списку осіб була вказана також ОСОБА_1. У своїй відповіді від 03.03.2010р. ДПІ у Кіровському районі м. Донецька повідомила, що ОСОБА_1 знаходиться у трудових відносинах з ТОВ «Фудсервіс»і отримує доходи. 08.04.2010р. управління звернулося з запитом до ТОВ «Фудсервіс». Своїм листом від 08.04.2010р. № 379 ТОВ «Фудсервіс»повідомило, що ОСОБА_1 дійсно працювала у товаристві з 27.03.2008р. по 30.07.2008р.

Таким чином, ОСОБА_1 не виконала зобов'язання, яке підписала в заяві від 17.03.2008р., про своєчасне повідомлення о змінах, які можуть вплинути на право отримання компенсації, тобто вона свідомо приховала відомості про наявність трудової книжки і працевлаштування.

ОСОБА_1 написала заяву від 15.04.2010р. про зупинення виплати компенсації по наданню соціальних послуг у зв'язку з виходом на роботу, а також письмово пообіцяла надмірно виплачену суму компенсації у розмірі 1543.79 грн. вносити добровільно кожного місяця по 100 грн., починаючи з 15.04.2010 року.

На підставі цих документів розпорядженням від 21.04.2010 року ОСОБА_1 зупинена виплата даної компенсації з 27.03.2008 року.

Але, на час розгляду справи у суді ОСОБА_1 у добровільному порядку не погасила надмірно виплачену суму компенсації по наданню соціальних послуг у розмірі 1543.79 грн., у зв'язку з чим, суд приходить до висновку про необхідність стягнення вказаної суми на користь позивача у примусовому порядку.

На підставі викладеного, керуючись Порядком призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 № 558, п.3, п.4 Положення про соціального інспектора, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 № 1091 (зі змінами та доповненнями), ст.ст. 3, 8, 9, 10, 11, 158-163, 167 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ :

Позовні вимоги управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м. Донецьку ради - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м. Донецьку ради (р/р 35418056001238, ОКПО 25968263, МФО 834016 ) надмірно виплачену суму компенсації по наданню соціальних послуг у розмірі 1543 (однієї тисячі п'ятсот сорока трьох) грн.79 коп..

На підставі ч.3 ст. 160 КАС України відкласти з дня закінчення судового розгляду справи на строк п'ять днів складання судового рішення у повному обсязі.

Вступна та резолютивна частини постанови складені, підписані суддею у нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 29 травня 2012 року.

Постанову може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через Кіровський районний суд м. Донецька протягом 10 днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини 3 ст. 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя: І.В. Гладишенко

Дата ухвалення рішення11.06.2012
Оприлюднено12.06.2012
Номер документу24533536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0525/5857/2012

Постанова від 11.06.2012

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Донецька

Гладишенко І. В.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Донецька

Гладишенко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні