ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2012 р. Справа № 2а/0470/4436/12 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Коблова О.Д., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська до товариства з обмеженою відповідальністю «Радіо Телекомунікаційні Мережі»про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспекція Жовтневому районі м. Дніпропетровська звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Радіо Телекомунікаційні Мережі» з позовними вимогами про:
- стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Радіо Телекомунікаційні Мережі» (код ЄДРПОУ 34061574), на користь держави (р/р 31117029700005, одержувач: УВКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 37989265, код платежу 14010100) в рахунок погашення боргу по податку на додану вартість у сумі 2 838,14 грн.
- надання дозволу на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить ТОВ «Радіо Телекомунікаційні Мережі» (код ЄДРПОУ 34061574).
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач в порушення вимог чинного законодавства не сплачує у встановлені законом строки суму узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2 838,14 грн.
Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою від 27.04.2012 року про отримання ухвали про відкриття скороченого провадження, яка міститься в матеріалах справи.
Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовим відправленням, яке повернулось на адресу суду 15.05.2012 року, з відміткою поштового відділення про причини невручення адресату, заперечень проти позову до суду не надав.
Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи суд встановив наступне.
З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-УІ, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Проте, оскільки правовідносини щодо несплати платником податків - відповідачем у даній адміністративній справі - податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 2 838,14 грн., виникли до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-УІ, суд приходить до висновку, що, в даному випадку, при розгляді справи, в частині обґрунтування нарахування зобов'язання, слід застосовувати норми раніше діючого законодавства, так як згідно до ст.58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Спеціальними законами, які визначають статус державної податкової служби в Україні, її функції, а також обов'язки платників податків щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) є Закон України «Про державну податкову службу в Україні», Закон України «Про систему оподаткування», Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закон України «Про податок на додану вартість», які були чинними на момент виникнення спірних правовідносин.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Радіо Телекомунікаційні Мережі» (код ЄДРПОУ 34061574) зареєстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська, як платник окремих видів податків.
Відповідно до пп.4.1.1 п.4.1 ст.4 ЗУ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
У відповідності до п.5.1 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих розрахунків визначається у порядку, встановленому для податкових декларацій.
Відповідачем було подано до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська декларацію з податку на додану вартість №9149375 від 30.10.2009 року на суму 400,00 грн. Проте, відповідач не сплатив у встановлені законом строки в повному обсязі самостійно визначену суму податкового зобов'язання.
У відповідності до статей 4, 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, у разі, коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, то такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення-рішення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Абзацом 3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
26.11.2010 року ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська здійснено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, під час якої було виявлено порушення чинного законодавства, а саме: несвоєчасно подана декларація з податку на додану вартість за вересень 2009 року та не подані декларації з податку на додану вартість за червень-липень, листопад-грудень 2009 року, січень-жовтень 2010 року до органів державної податкової служби. За результатами проведеної перевірки податковим органом складено акт №9009/152/34061574 від 26.11.2010 року та винесено податкове повідомлення - рішення №0068591502/0 від 26.11.2010 року, яким до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2 550,00 грн., яке у зв'язку з неможливістю вручення було розміщено на дошці податкових оголошень 26.11.2010 року.
У відповідності до пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону.
Отже, враховуючи вищевикладене податкове зобов'язання є узгодженим.
Враховуючи наявність переплати з податку на додану вартість в сумі 111,86 грн., сума заборгованості, що підлягає сплаті зменшується на суму такої переплати та становить 2 838,14 грн.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до пп.6.2.1. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000 року, який діяв до набрання чинності Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
На виконання зазначеної норми Закону №2181, ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська було направлено першу податкову вимогу №1/2322 від 02.11.2009 року та другу податкову вимогу №2/2663 від 04.12.2009 року, які у зв'язку з неможливістю вручення були розміщені на дошці оголошень 04.11.2009 року та 04.12.2009 року відповідно.
Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Статтею 95 Податкового кодексу України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 38.1, 38.2 статті 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником безпосередньо, а у випадках передбачених законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку, або банком на підставі податкової поруки, відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений законодавством строк.
Судом встановлено, позивачем доведено, відповідачем не спростовано, що ТОВ «Радіо Телекомунікаційні Мережі» станом на час розгляду справи має заборгованість по узгодженому зобов'язанню в розмірі 2 838,14 грн., у зв'язку з чим суд доходить висновку, що позов в частині стягнення коштів з рахунків ТОВ «Радіо Телекомунікаційні Мережі» в рахунок погашення податкового боргу в сумі 2 838,14 грн. підлягає задоволенню.
При цьому, суд не знаходить підстав для задоволення решти позовних вимог, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється відповідно до Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1244 від 29.12.2010 року.
Суд доходить висновку, що вимога щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить ТОВ «Радіо Телекомунікаційні Мережі», не є обґрунтованою, оскільки податковим органом не здійснювались заходи щодо списання коштів з рахунків у банках та не було доведено неможливість погашення всієї суми боргу за рахунок коштів, наявних на рахунках у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю «Радіо Телекомунікаційні Мережі». При цьому суд зазначає, що позивачем до позовної заяви додано реєстр відкритих банківських рахунків відповідача, проте не надано інформації щодо наявності у ТОВ «Радіо Телекомунікаційні Мережі» інших джерел готівкових коштів.
Враховуючи сукупність викладених обставин, суд доходить висновку про часткове задоволення позову.
Керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська до товариства з обмеженою відповідальністю «Радіо Телекомунікаційні Мережі» про стягнення заборгованості - задовольнити частково.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю «Радіо Телекомунікаційні Мережі» (код ЄДРПОУ 34061574) на користь Державного бюджету суму податкового боргу зі сплати податку на додану вартість в розмірі 2 838,14 грн. (дві тисячі вісімсот тридцять вісім грн. 14 коп.).
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст. 183-2 та ч.1 ст.256 КАС України.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя О. Д. Коблова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 14.06.2012 |
Номер документу | 24574728 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коблова Ольга Дмитрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коблова Ольга Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні