Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 червня 2012 року Справа № 2а/1270/3903/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Кравцової Н.В.,
при секретарі: Бойко В.В.
за участю сторін:
представника позивача: Мулікова Ю.С,
представника відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» про стягнення податкового боргу у розмірі 348669,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ :
21 травня 2012 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» про стягнення податкового боргу у розмірі 348669,00 грн., в обґрунтування якого зазначив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 23.05.2005 за № 1 382 120 0000 004394 та знаходиться на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Луганська з 01.03.2001 за № 04430.
Податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» з податку на додану вартість складає 347479,00 грн. та з податку на прибуток 1190,00 грн.
З метою погашення податкового боргу ТОВ «Фірма «Термо» податковим органом направлено на адресу відповідача першу податкову вимогу № 1/413 від 03.04.2008 та другу податкову вимогу № 2/884 від 17.06.2008, прийнято рішення №87 від 18.07.2008 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення.
Таким чином, позивач просить суд стягнути з ТОВ «Фірма «Термо» суму податкового боргу у загальному розмірі 348669,00 грн.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним у позові та просив задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача у засідання не прибув, про дату, місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради.
Відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську з 01.03.2001 за № 04430.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Згідно ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані, зокрема, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок платника податків щодо здійснення своєчасної сплати суми податкових зобов'язань встановлений також пунктом 16.1.4. статті 16 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.
Судом встановлено, що за відповідачем виник податковий борг з податку на додану вартість та податку на прибуток у загальному розмірі 348669,00 грн., що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, винесеними податковим органом, №0026501510 від 12.06.2009 на суму 170,00 грн., №0029711510 від 31.08.2009 на суму 170,00 грн., №0032231510 від 19.10.2009 на суму 170,00 грн., №0032791510 від 03.11.2009 на суму 170,00 грн., №0000091510 від 14.01.2010 на суму 170,00 грн., №0000101510 від 14.01.2010 на суму 170,00 грн., №0032511510 від 06.05.2010 на суму 510,00 грн., №0033511510 від 04.06.2010 на суму 340,00 грн., №0040261510 від 10.11.2010 на суму 510,00 грн., №0040251510 від 10.11.2010 на сум у 170,00 грн., №0000431610 від 15.02.2011 на суму 344929,00 грн., №0028951510 від 13.08.2009 на суму 170,00 грн., №0033261510 від 24.11.2009 на суму 170 грн., №0032501510 від 06.05.2010 на суму 170,00 грн., №0033481510 від 04.06.2010 на суму 170,00 грн., №0040271510 від 10.11.2010 на сум у 170,00 грн., № 0042651510 від 22.12.2010 на суму 170,00 грн., №0001621510 від 28.03.2011 на суму 170,00 грн. (арк. справи 19-61). Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем у судовому порядку не оскаржені.
Таким чином, несплачена сума податкового боргу, що підлягає стягненню з відповідача, складає 348669,00 грн., у тому числі з податку на прибуток у розмірі 1190,00 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 347449,00 грн.
Порядок нарахування та сплати податку на додану вартість було визначено Законом України "Про податок на додану вартість", а з 01.01.2011 Податковим Кодексом України. Згідно зі ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", суб'єкти господарювання зобов'язані у встановленому цим законом порядку сплачувати податок на додану вартість.
Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, порядок оскарження дій органів стягнення визначені Законом № 2181), який діяв до 01.01.2011р. та главою 9 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011р. Згідно змісту зазначених нормативно-правових актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в платника сума податкового боргу.
З огляду на те, що податковий борг відповідача частково виник до набрання чинності Податковим кодексом України, факт наявності податкового боргу до 01.01.2011 у відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинним на момент виникнення податкового боргу, а з 01.01.2011 за приписами Податкового Кодексу України.
Відповідно до п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Відповідно до п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно з п. 57.1 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Згідно п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 38.1. ст. 38 Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України "Про систему оподаткування" втратили чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини, щодо направлення відповідачу податкових вимог виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, суд приходить до висновку, що в даному випадку разом із нормами Податкового кодексу України слід застосовувати також норми раніше діючого законодавства.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 Закону № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин), податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Підпунктом 6.2.4 вказаної статті визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.
Відповідно до ст. 6 Закону України № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) та з метою погашення податкового боргу податковим органом приймались заходи, передбачені Законом № 2181, а саме, 17.04.2008 відповідачу вручено першу податкову вимогу від 03 квітня 2008 року № 1/413, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на повідомленні про вручення поштового відправлення. 17.06.2008 відповідачу вручено другу податкову вимогу від 17 червня 2008 року № 2/884, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на корінці другої податкової вимоги (арк. справи 91,92).
Позивачем винесено рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу №87 від 18 липня 2008 року (арк. справи 93).
Однак зазначені заходи не призвели до позитивних результатів, сума боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Доказів сплати заборгованості відповідач не надав. Наявність заборгованості на час розгляду справи підтверджена податковим органом.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» про стягнення податкового боргу у розмірі 348669,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» про стягнення податкового боргу у розмірі 348669,00 грн. задовольнити.
Стягнути суму 348669,00 грн. (триста сорок вісім тисяч шістсот шістдесят дев'ять гривень), у тому числі з податку на прибуток у розмірі 1190,00 грн. (одна тисяча сто дев'яносто гривень) на р/р 31117009700004 одержувач ГУДКУ у Луганській області, одержувач Державний бюджет Жовтневого району, код 24046538, МФО 804013, код платежу 11021000, з податку на додану вартість у розмірі 347479,00 грн. (триста сорок сім тисяч чотириста сімдесят дев'ять гривень) на р/р 31119029700004, одержувач ГУДКУ у Луганській області, одержувач Державний бюджет Жовтневого району, код 24046538, МФО 804013, код платежу 14010100, з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Термо» (код ЄДРПОУ 31375663) в рахунок погашення податкового боргу з наявних розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
СуддяН.В. Кравцова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 14.06.2012 |
Номер документу | 24575355 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Кравцова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні