Постанова
від 05.06.2012 по справі 2а/1270/2902/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 червня 2012 року Справа № 2а/1270/2902/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Ковальової Т.І.

при секретарі Ворошило О.Є.

за участю:

від позивача - Дерев'янченко І.С.

від відповідача - Ляшенко В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Міловське житлово - комунальне підприємство» про стягнення коштів за податковим боргом, -

ВСТАНОВИВ:

11 квітня 2012 року ухвалою судді Луганського окружного адміністративного суду Мірончук Н.В. провадження по адміністративній справі за позовом Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Міловське житлово - комунальне підприємство» про стягнення коштів за податковим боргом було відкрито.

16 травня 2012 року вищевказана адміністративна справа прийнята до провадження суддею Луганського окружного адміністративного суду Ковальовою Т.І. відповідно до ухвали від 16.05.2012 року.

Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог зазначив, що Комунальне підприємство «Міловське житлово - комунальне підприємство» зареєстровано Міловською районною державною адміністрацією Луганської області 27.02.2009 року. Відповідно до Довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, юридична особа внесена до ЄДРПОУ з кодом 35905847. 27.07.2009 року за № 806 підприємство взято на податковий облік в Міловському відділенні Біловодської МДПІ.

У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у відповідача утворився податковий борг перед бюджетом з податків : на прибуток підприємства та на доходи фізичних осіб у загальній сумі 13049,37 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд задовольнити адміністративний позов.

Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що вказана позивачем сума боргу дійсно існує, проти задоволення позовних вимог не заперечує.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Судом встановлено, що відповідно до статуту Комунальне підприємство «Міловське житлово - комунальне підприємство» створене згідно рішення Міловської селищної ради № 20/336-1 від 23 грудня 2008 року (а.с.10-27).

Комунальне підприємство «Міловське житлово - комунальне підприємство» зареєстровано Міловською районною державною адміністрацією Луганської області 27.02.2009 року, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.36).

Відповідно до Довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, юридична особа внесена до ЄДРПОУ з кодом 35905847. Підприємство взято на податковий облік в Міловському відділенні Біловодської МДПІ. (а.с.8,9,28-33).

У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у відповідача утворився податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток підприємства у сумі 2403,49 грн. та з податку на доходи фізичних осіб у сумі 10645,88 грн., відповідно до податкової декларації з податку на прибуток підприємства від 09.02.2012 року за № 7959 на суму 2441,00 грн. та відповідно до податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб від 01.03.2011 року за № 2161 на суму 15066,10 та пеня у сумі 238,58 грн. (а.с.38-46).

Таким чином, сума податкової заборгованості відповідача станом на 28.03.2012 року склала 13049,37 грн. відповідно до розрахунків по сумам податкового боргу відповідача (а.с.62-64).

По закінченню встановленого законом терміну сплати податків вказані суми не перераховані до бюджету, тому підприємству було сформовано податкову вимогу № 19 від 27.04.2011 року, яку було вручено уповноваженій особі відповідача 27.04.2011 року (а.с.7).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Згідно пп. 14.1.156 п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.57.2 ст. 57 Податкового кодексу України у разі, коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.

У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1. ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

На підставі п.152.1. ст. 152 Податкового кодексу України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу. Податок, отриманий від діяльності, яка підлягає патентуванню відповідно до розділу XII цього Кодексу, підлягає сплаті до бюджету в сумі, яка визначена відповідно до цього розділу, і зменшена на вартість придбаних торгових патентів на право провадження такого виду діяльності.

Згідно з п.162.1. п.п.162.1.1 - 162.1.3 Податкового кодексу України платниками податку є: фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Відповідно до ст. 163 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування резидента є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об'єктом оподаткування нерезидента є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Згідно з п.п. 168.1.2 п. 168.1, 168.4.1. п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. Податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового Кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

На підставі п. 95.2 ст. 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).

Вимога про стягнення податкового боргу № 19 від 27.04.2011 року була вручена відповідачеві того ж дня, тобто 60 днів з моменту вручення минуло. Відповідачем вищезазначена вимога не оскаржена, не скасована та є такою, що підлягає виконанню.

Сума податкового боргу відповідачем добровільно не сплачена.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Старобільської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Міловське житлово - комунальне підприємство» про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.

Стягнути кошти Комунального підприємства «Міловське житлово - комунальне підприємство» з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків (код ЄДРПОУ 35905847, юридична адреса 92500, вул. Дружби Народів, 179а, смт Мілове, Луганська область) у сумі 13049,37 грн. (тринадцять тисяч сорок дев'ять гривень тридцять сім копійок), в тому числі :

- основний борг з податку на прибуток підприємств 2403,49 грн. (дві тисячі чотириста три гривні сорок дев'ять копійок) (р/р 33213806700198, призначення платежу податок на прибуток підприємств комунальної форми власності - 11020202, одержувач - місцевий бюджет Міловського району, банк одержувача ГУДКСУ в Міловському районі Луганської області, МФО 804013);

- основний борг з податку на доходи фізичних осіб 10407,30 грн. (десять тисяч чотириста сім гривень тридцять копійок) (р/р 33218800700199, призначення платежу податок на доходи фізичних осіб - 11010110, одержувач - місцевий бюджет Міловського району Міловська селищна Рада, банк одержувача ГУДКСУ в Міловському районі Луганської області, МФО 804013) та пеня 238,58 грн. (двісті тридцять вісім гривень п'ятдесят вісім копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 08 червня 2012 року.

СуддяТ.І. Ковальова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2012
Оприлюднено14.06.2012
Номер документу24575457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/2902/2012

Постанова від 05.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні