cpg1251 Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
21 травня 2012 р. № 2-а- 3629/12/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Горшкова О.О., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Верс" про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Верс", в якому просить суд стягнути з відповідача на користь державного бюджету борг у розмірі 1020,00 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що всупереч визначеним вимогам законодавства відповідач не сплатив в добровільному порядку суму податкового боргу у розмірі 1020,00 грн.
Згідно зі ст.183-2 КАС України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.
При цьому, суд відзначає, що оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідач пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Харкова з 25.05.1999 року.
Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт № 350/15-03-37/30426122 від 26.02.2010 року.
Зазначеною перевіркою було встановлено, що в порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"від 21.12.2000 року №2181 зі змінами та доповненнями, п. 5 розділу ІІ "Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку" затвердженого рішенням ХІІІ сесії Харківської міської ради народних депутатів ХХІ скликання від 21.03.1996 року "Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку, затвердженого рішенням виконкому Харківської міської ради народних депутатів від 08.06.1994 року № 334" зі змінами та доповненнями, несвоєчасне або неподання розрахунку про сплату комунального податку за 3,4 квартали 2008 року та 1, 2, 3, 4 квартали 2009 року.
З посиланням на акт перевірки Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова 09.03.2010 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000731530/0, яким відповідачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем комунальний податок на суму 1020,00 грн.
Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України "Про систему оподаткування" втратили чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закону України "Про систему оподаткування", які були чинними на момент виникнення даних правовідносин.
Відповідно до Закону України "Про систему оподаткування"від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов'язання припиняється їх сплатою.
Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вищезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
У зв'язку з несплатою вищевказаної суми податкового зобов'язання у встановлені Законом строки Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова в порядку ст.6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. направила відповідачу першу податкову вимогу на суму 1020,00 грн. від 30.03.2010 року № 1/164, яка була направлена на адресу боржника, проте не вручена адресату, у зв'язку з чим податковим органом було складено акт № 677/24-11 від 25.08.2010 року про неможливість вручення податкової вимоги. Податкова вимога була розміщена на дошці оголошень.
02.07.2010 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Харкова було направлено відповідачу другу податкову вимогу № 2/392, проте другу податкову вимогу не було вручено відповідачу про що було складено акт №664/24-11 від 09.08.2010 року про неможливість вручення податкової вимоги. Другу податкову вимогу також було розміщено на дошці оголошень.
Відповідно до п. 6.2.4 ст. 6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.
Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Станом на день розгляду справи заборгованість відповідача перед бюджетом становить 1020,00 грн.
Наявність спірної суми заборгованості підтверджується наявною в матеріалах справи роздруківкою картки особового рахунку, яка за правилами ст.70 КАС України та Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України (затверджено наказом ДПА України від 18.07.2005р. №276, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123; далі за текстом -Інструкція №276) є належним та допустимим доказом невиконаного податкового обов'язку з боку відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач вимог суду не виконав, доказів оплати спірної суми заборгованості чи доказів відсутності обов'язку оплачувати спірну суму заборгованості не надав, заявлених до нього адміністративних позовних вимог не спростував.
За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень,а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.7-11, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкова інспекції у Жовтневому районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Верс" про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Верс" (61157, м. Харків, вул. Текстильна, буд. 2, код ЄДРПОУ 30426122) суму податкового боргу у розмірі 1020 (тисячу двадцять ) грн. 00 коп. на користь державного бюджету України.
Постанову звернути до негайного виконання.
У десятиденний строк з моменту отримання копії постанови сторона чи інша особа, стосовно якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може оскаржити дану постанову в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Постанова є остаточною, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку.
Суддя Горшкова О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2012 |
Оприлюднено | 14.06.2012 |
Номер документу | 24576446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні