ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
тел. /0552/ 49-31-78, 42-06-22, 32-11-36
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 червня 2012 р. Справа № 5024/538/2012
Господарський суд Херсонської області у складі судді Гридасова Ю.В. при секретарі Джафаровій М.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державного підприємства "Херсонський морський торговельний порт", м. Херсон,
до Приватного підприємства "Фірма "Сол-Транс", м. Херсон,
про стягнення 434 692 грн. 04 коп.
за участю:
представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1 - начальник сектору правової та претензійно-позовної роботи, довіреність № 30-17/1/89 від 05.01.2012 р.;
від відповідача - Свечников В.В. - директор, наказ № 1 від 01.07.2009 р., ОСОБА_3 - представник, довіреність від 17.05.2012 р.
Позивач у позовній заяві, з урахуванням заяви № 30-05/01/45/282 від 15.05.12 про збільшення розміру позовних вимог, просить стягнути з відповідача 476112грн.38коп. основного боргу, 3334грн.23коп. з урахуванням встановленого індексу інфляції, 5741грн.82коп. з урахуванням 3% річних, 27425грн.76коп. пені, відповідно до умов генерального договору на перевантаження зовнішньоекономічних і транзитних вантажів від 01.12.2010 року № 53/130Д. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на положення ст.ст. 526, 625, 629, 611 ЦК України, ст. 193, 231 ГК України.
Представник позивача в ході судового засідання підтримав вимоги, викладені у позовній заяві, з урахуванням заяви № 30-05/01/45/282 від 15.05.12 про збільшення розміру позовних вимог.
Представники відповідача в ході судового засідання визнали позовні вимоги, відповідно до відзиву на позовну заяву, та пояснили невиконання спірних грошових зобов'язань складним фінансовим становищем підприємства-відповідача.
Згідно з положеннями ч. 3 ст. 77 ГПК України у судовому засіданні оголошувалась перерва з 22.05.12 до 05.06.12
Заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, що прибули в судове засідання, дослідивши матеріали справи, господарський суд
в с т а н о в и в :
01 грудня 2010 р. між Державним підприємством «Херсонський морський торговельний порт» (надалі за текстом - Позивач, Порт) та Приватним підприємством «Фірмою «Сол-Транс»(надалі за текстом - Відповідач) укладено генеральний договір на перевантаження зовнішньоторговельних і транзитних вантажів № 53/130Д (надалі за текстом - договір № 53/130Д ). Згідно п. 1.1. Предметом даного договору є організація та здійснення перевалки зовнішньоторговельних та транзитних вантажів Клієнта, що слідують через Порт.
На виконання умов укладеного договору сторонами були проведені господарські операції, стягнення заборгованості за які стало предметом позовних вимог ДП «ХМТП», а саме.
Відповідно до п.3.5.1. договору № 53/130Д Порт забезпечує правильність обліку вантажу в Порту по строкам зберігання: для експертного транзитного вантажу датою надходження вантажу в Порт вважати дату приймального акту, датою відправлення з порту - дату коносамента.
Згідно з п.3.5.3. договору № 53/130Д Порт веде облік вантажу по терміну зберігання з дати надходження його в Порт і по дату відправлення вантажу із Порту.
На виконання зазначених умов договору портом було прийнято за приймальними актами, наступний вантаж, який знаходився на зберіганні у порту:
Ліс в пакетах - приймальні акти № 53- № 57;
Ліс круглий навалом - приймальні акти № 105-№ 1454
Ліс навалом - приймальні акти № 201 - 252;
Ліс круглий навалом нескорений - приймальні акти № 56 - №78.
Ліс нав/пак/нав - приймальні акти №249 - 252;
Ліс круглий навалом нескорений - приймальні акти №75 - №78.
Згідно з п.5.2.2.4. договору № 53/130Д у зв'язку зі зберіганням вантажу у Порту плата за зберігання лісу нараховувалася і виставлялася портом щомісяця.
Розрахунок зберігання по кожному приймальному акту наведений у відомостях-розрахунках, що додані до матеріалів справи.
Вартість зберігання вантажу за 1 м. куб. за добу за 2011 р. вказана у додатках № № 5-7 до договору № 53/130Д .
Вартість зберігання, починаючи з 01.01.2012 р., розрахована за ставками, що визначені у додатках № № 5-8 генерального договору на перевантаження зовнішньоторговельних і транзитних вантажів № 49/216 Д від 15.12.2011 р. Пунктом 3.5.3 договору № 49/216 Д від 15.12.2011 р. передбачено, що порт веде облік вантажу по терміну зберігання з дати надходження його в Порт і по дату відправлення вантажу із Порту, незалежно від кількості актів прийому-передачі даного вантажу між клієнтами Порту, та нараховує при цьому плату за зберігання вантажу для кожної із сторін актів прийому-передачі за ставками, чинними в дні, за які плата підлягає стягненню.
Всі рахунки щодо сплати послуг по зберіганню були вручену представнику відповідача, що засвідчено у спеціальному журналі бухгалтерії порту, копії витягу якого додаються до матеріалів справи.
На підтвердження факту зберігання вантажу Портом були підписані наступні акти здачі-прийняття робіт та наданих послуг по зберіганню лісу за березень-квітень 2012р., які були отримані представником відповідача, що підтверджується витягом з журналу отримання рахунків (копії яких додаються до матеріалів справи):
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 1808 від 31.03.12р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 1811 від 31.03.12р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 2528 від 30.04.12р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 2529 від 30.04.12р.
Пунктом 5.3.5. договору № 53/130Д передбачено, якщо рахунок клієнту надається Портом під розпис - оплата здійснюється протягом п'яти банківських днів з дати отримання рахунку, а якщо рахунок відправляється поштою, то оплата здійснюється протягом десяти банківських днів з дати відправлення рахунку.
Всі рахунки щодо сплати послуг по зберіганню, а також інших послуг та робіт, були вручену представнику відповідача, що засвідчено у спеціальному журналі бухгалтерії порту, копії витягу якого додаються до матеріалів справи.
На підтвердження факту зберігання вантажу Портом позивачем та відповідачем були підписані наступні акти здачі-прийняття робіт та наданих послуг по зберіганню лісу:
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 0000083054 від 30.09.11р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 0000083053 від 30.09.11р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 0000083355 від 11.10.11р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 0000083956 від 31.10.11р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 0000084911 від 29.11.11р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 0000084942 від 30.11.11р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 1089 від 29.02.12р.;
Акт здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 1088 від 29.02.12р.
Акти здачі-прийняття робіт та наданих послуг № 990 від 29.02.12р., № 994 від 29.02.12р., № 993 від 29.02.12р., № 0000085777 від 31.12.11р. були отримані представником відповідача, що підтверджується витягом з журналу отримання рахунків.
Крім того, Портом були надані Відповідачу послуги з подачі та прибиранню вагонів, загальною вартістю 1157,18 грн., і послуги з видачі разової перепустки для в'їзду вантажного автотранспорту на територію Порту, загальною вартістю 57,22 грн. Факт надання портом та приймання відповідачем вказаних послуг підтверджується Актом виконаних робіт №89 від 31.01.2012р., який підписаний сторонами. Для сплати вказаних послуг портом виставлений рахунок №691 від 31.01.2012р., який залишається несплаченим у повному розмірі. Також, відповідачу згідно з його заявкою була надана послуга з виписки постійної перепустки у сумі 86,40 грн., для сплати якої був виставлений рахунок № 2пп від 03.01.2012 р. Проте, цей рахунок залишився несплаченим, заборгованість не погашена.
Вартість послуги з подачі та прибирання вагонів складає 80,36 грн. без ПДВ, що передбачено п.16 Додатку №5 до договору № 53/130Д. Вартість послуг з видачі разової перепустки для в'їзду вантажного автотранспорту на територію Порту встановлена у Додатку № 2 до договору № 53/130Д.
Згідно з заявкою ПП «Фірма «Сол-Транс»№ 28/10/10, яка надійшло до Порту 28.10.11 р., Портом були виконані роботи з розбирання вагонних стояків, загальною вартістю 3362,69грн., що підтверджено Актом здачі-прийняття робіт та надання послуг № 0000083957 від 02.11.2011р. Вартість розбирання вагонних стояків визначена у п. 16 додатків № 5 та № 7 до договору та складає 133,44 грн. за один вагон.
Для оплати виконаних робіт з розбирання вагонних стояків виставлений рахунок-фактура № 1813 від 02.11.11 р., який вручений представнику відповідача. Проте, цей рахунок залишається несплаченим, заборгованість непогашена.
Відповідачем використовувались контейнери Порту, що підтверджується актами здачі-прийняття робіт № 0000083084 від 30.09.2011р., № 0000083921 від 31.10.2011р., № 0000084817 від 30.11.2011р., № 0000085825 від 31.12.2011р., підписаними сторонами. Вартість використання одного контейнера складає 10,09 грн. згідно з п. 16 додатку № 8 до договору.
Портом для оплати наданих послуг були виставлені рахунки (додані до матеріалів справи), що не оплачені Відповідачем.
Також, сторонами були підписані акти виконаних робіт б/н від 30.09.11р., від 31.10.11р., від 30.11.11р., від 31.12.11р., підтверджуючі використання контейнерів ПП «Фірмою «Сол-Транс».
У період з вересня 2011р. по листопад 2011р. Портом були виконані роботи по окоровці лісу згідно з нарядами-завданнями ПП «Фірма «Сол-Транс», що підтверджується наступними первинними документами:
Актом здачі-прийняття робіт та наданих послуг №0000082603 від 14.09.2011р. на суму 13802,69грн. згідно з нарядами-завданнями №2979 від 05.09.11р., №2992 від 06.09.2011р.; №3007 від 07.09.2011р.; №3002 від 08.09.2011р.№3066 від 12.09.2011р.; №3075 від 14.09.2011р.
Актом здачі-прийняття робіт та наданих послуг №0000083090 від 26.09.2011р. на суму 2300,45 грн. згідно з нарядом-завданням №3229 від 26.09.2011р.
Актом здачі-прийняття робіт та наданих послуг №0000083853 від 20.10.2011р. на суму 3540,38грн. згідно з нарядом-завданнями №3561 від 05.10.2011р., №3523 від 17.10.2011р., №3524 від 20.10.2011р.
Актом здачі-прийняття робіт та наданих послуг №0000084005 від 31.10.2011 р. на суму 10978,51грн. згідно з наряд-завданнями № 3600 від 26.10.2011р., №3610 від 25.10.2011р., №3611 від 24.10.2011р., №3624 від 27.10.2011р.,№3668 від 28.10.2011р., №3671 від 31.10.2011р.
Актом здачі-прийняття робіт та наданих послуг №0000084757 від 14.11.2011р. на суму 3891,65грн. згідно з наряд-завданнями №3860 від 14.11.2011р., №3714 від 01.11.2011р.
Для оплати виконаних робіт портом були виставлені наступні рахунки, які отримані представником відповідача:
Рахунок - фактура №1492 від 14.09.2011р. на суму 13802,69грн.;
Рахунок - фактура №1609 від 26.09.2011р. на суму 2300,45грн.;
Рахунок - фактура №1787 від 20.10.2011р. на суму 3540,38грн.;
Рахунок- фактура №1829 від 31.10.2011р. на суму 10978,51грн.;
Рахунок- фактура № 2033 від 14.11.2011р. на суму 3891,65грн.
Відповідно до п. 22. додатку № 8 до договору послуги, не передбачені договором виконуються портом за рахунок клієнта за тарифами порту, діючими на момент надання послуг (згідно нарядів або інших актів виконаних робіт).
Вартість роботи автонавантажувача та плавкрану, які були використані в процесі роботи, визначена у калькуляціях від 30.06.2011р., які додано до матеріалів справи.
Портом здійснена перевалка вантажу - лісу круглого навалом у кількості 1900,510 м. куб, що підтверджується приймальними актами №112-№145, №69-№72, маніфестом від 29.11.2011р. та транспортною накладною (bill of lading) т/х «St.Georgiy», копії яких додані до матеріалів справи. Також, факт здійснення господарської операції - перевалки лісу круглого навалом підтверджується наступними документами: Актом здачі-приймання робіт та надання послуг №0000084911 від 29.11.2011р., підписаним представниками сторін; Відомістю-розрахунком №№703, 704 від 29.11.2011р.; Відомістю на відвантаження від 29.11.2011р.
Для оплати перевалки лісу круглого навалом у кількості 1771,195м.куб. портом виставлений рахунок - фактуру №2063 від 29.11.2011р. на суму - за перевалку 142645,27грн. з ПДВ (118871,06 грн. без ПДВ). Проте, цей рахунок залишений не сплаченим. Акордна ставка за перевалку лісу круглого навалом встановлена у п.16 Додатку №5 та складає 8,40 доларів США за 1 м. куб.
Портом здійснена перевалка вантажу - лісу круглого навалом у кількості 1175,672 м. куб, що підтверджується приймальними актами №56-№69, №105-№112, маніфестом від 11.10.2011р. та транспортною накладною (bill of lading) т/х «Merton», копії яких додані до матеріалів справи. Також, факт здійснення господарської операції - перевалки лісу круглого навалом підтверджується наступними документами: Актом здачі-приймання робіт та надання послуг №0000083355 від 11.10.2011р., підписаним представниками сторін; Відомістю-розрахунком № № 596, 594 від 11.10.2011р.; Відомістю на відвантаження від 11.10.2011р.
Для оплати перевалки лісу круглого навалом у кількості 672,859м.куб. портом виставлений рахунок - фактуру №1672 від 11.10.2011р. на суму за перевалку - 54074,18грн. з ПДВ (45061,82 грн. без ПДВ). Проте, цей рахунок залишений не сплаченим. Акордна ставка за перевалку лісу круглого навалом встановлена у п.16 Додатку №5 та складає 8,40 доларів СІЛА за 1м. куб.
Таким чином, основний борг ПП «Фірма «Сол-Транс»за надані послуги/виконані роботи складає: 476112грн.38коп.
Пунктом 5.3.5. договору № 53/130Д передбачено, якщо рахунок клієнту надається Портом під розпис - оплата здійснюється протягом п'яти банківських днів з дати отримання рахунку, а якщо рахунок відправляється поштою, то оплата здійснюється протягом десяти банківських днів з дати відправлення рахунку.
Всі рахунки щодо сплати послуг по зберіганню, а також інших послуг та робіт, були вручену представнику відповідача, що засвідчено у спеціальному журналі бухгалтерії порту, копії витягу якого додаються до матеріалів справи.
Згідно до п. 7.5. договору №49/216Д, п. 7.5. договору № 53/130Д Клієнт несе відповідальність за затримку платежів після вказаного строку та сплачує Порту пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня, за кожен день прострочення платежів від суми простроченого платежу.
Відповідно до положень ст. 549 Цивільного кодексу України (435-4) неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.
Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Частиною 2 статті 551 ЦК України передбачено що вразі, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.
Законом України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань" (№ 543/96-ВР від 22.11.1996 р.) встановлено, платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін (ст. 1 Закону). Розмір пені, передбачений статтями 1 та 2 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу, та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховується пеня (Стаття 3 Закону, із змінами, внесеними згідно із Законом N 2921-III (2921-14) від 10.01.2002).
За поданим позивачем розрахунком розмір пені становить 27425грн.76коп.
Згідно з вимогами частини 2 статті 625 ЦК України (435-4) боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Відповідно до розрахунку позивача, розмір сум з урахуванням встановленого індексу інфляції та 3 % річних становить відповідно 3334грн.23коп. та 5741грн.82коп.
Відповідно до положень ст. 526 Цивільного кодексу України (435-4) зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
За вказаних обставин, позовні вимоги, з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог, підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача та позивача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі зазначених вище норм матеріального права, керуючись ст. ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України,
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Фірма "Сол-Транс" (ідентифікаційний код - 36505547, адреса - 73000, місто Херсон, вул. Українська, 42-А) на користь Державного підприємства "Херсонський морський торговельний порт" (ідентифікаційний код -01125695, адреса -73000, місто Херсон, проспект Ушакова, 4) 476112грн.38коп. основного боргу, 3334грн.23коп. з урахуванням встановленого індексу інфляції, 5741грн.82коп. з урахуванням 3% річних, 27425грн.76коп. пені, 10252грн.28коп. витрат по сплаті судового збору. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
(Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом).
Дата оформлення та підписання рішення відповідно до вимог ст. 84 Господарського процесуального кодексу України "11" червня 2012 р.
Суддя Ю.В. Гридасов
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 15.06.2012 |
Номер документу | 24599351 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Гридасов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні