Постанова
від 05.06.2012 по справі 2а/0570/5574/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/5574/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12:15

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Абдукадирової К.Е

при секретарі Окрибелашвілі В.О

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Істоіл», м. Донецьк

про стягнення суми боргу з розрахункових рахунків платника податків в установах банків, обслуговуючих такого платника з податку на прибуток у розмірі 850,00 грн., з податку на додану вартість у розмірі 2 210,00 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився

від відповідача: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби подано позов до Товариства з обмеженою відповідальністю «Істоіл» про стягнення суми боргу з розрахункових рахунків платника податків в установах банків, обслуговуючих такого платника з податку на прибуток у розмірі 850,00 грн., з податку на додану вартість у розмірі 2 210,00 грн.

Правовою підставою стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках представник позивача під час розгляду справи вважає приписи ст. 67 Конституції України, ст.ст. 16, 38, 95 Податкового кодексу України. Зазначає, що податковий борг в сумі 3060,00 грн. у відповідача виник на підставі податкових повідомлень-рішень з податнку на прибуток на податку на додану вартість.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином. Через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі позивача у зв'язку з неможливістю прибуття у судове засідання.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином. Відповідно до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Оскільки в матеріалах справи наявне поштове відправлення з відміткою пошти про неможливість вручення, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Істоіл» належним чином про час і місце розгляду справи.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача відповідно до положень статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Істоіл» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Донецької міської ради Донецької області 16.01.2009р., включене до ЄДРПОУ за номером 36307048, взято на податковий облік ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька 19.01.2009р. (арк. справи 22 - 24).

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Згідно із пп. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Тобто, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 цього Кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п. 58.1. ст. 58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Згідно із п. 58.3. ст. 58 цього Кодексу, повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Згідно з п. 58.3 ст. 58 Кодексу, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом.

Позивачем проведено документальну невиїзну перевірку неподання податкової звітності по податку на прибуток, за результатами якої складений акт перевірки від 20.10.2010р. № 3346/15-011/36307048 та документальну невиїзну перевірку своєчасності подання податкової звітності по податку на додану вартість, за результатами якої складений акт перевірки від 13.07.2010р. № 2247/15-211/36307048 (арк. справи 28 - 29, 34 - 35).

За результатами проведених перевірок податковим органом (позивачем у справі) прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.10.2010р. № 0003411501/0/14589/15-013/363070448/10, яким нараховано штрафні (фінансові) санкції по податку на прибуток в сумі 850,00 грн. та податкове повідомлення-рішення від 13.07.2010р. № 0003191502/09183/15-213/363070448/10, яким нараховано штрафні (фінансові) санкції по податку на додану вартість в сумі 2 210,00 грн., які направлені відповідачу поштою, про що свідчить копія поштового повідомлення (арк. справи 26, 36). В адміністративному порядку не оскаржено.

Відповідно до п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення. З урахуванням вказаної норми, податкові повідомлення-рішення розміщено на дошці податкових оголошень, про що свідчать акти щодо необхідності розміщення податкових повідомлень-рішень від 28.10.2010р. № 12171/15-011/36307048 та від 13.07.2010р. № 11451/15-211 (арк. справи 27, 40).

Відповідачу направлено першу від 26.07.2010р. № 1/275 та другу від 14.10.2010р. № 2/357 податкові вимоги. У зв'язку з неможливістю вручення, податкові вимоги розміщено на дошці податкових оголошень, про що свідчать акти від 13.09.2010р. № 91 та від 29.11.2010р. № 112 (арк. справи 27, 40).

Внаслідок несплати податкових зобов'язань за наведеними податковими повідомленнями-рішеннями утворилась заборгованість за штрафними санкціями у розмірі 3060,00 грн., що підтверджується позивачем зворотнім боком облікової картки платника податків. (арк. справи 57 - 60).

Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Доказів сплати заборгованості відповідач не надав.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Істоіл» про стягнення суми боргу з розрахункових рахунків платника податків в установах банків, обслуговуючих такого платника з податку на прибуток у розмірі 850,00 грн., з податку на додану вартість у розмірі 2 210,00 грн. - задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «Істоіл» в сумі 850,00 грн. з податку на прибуток на р/р 31111009700003, МФО 834016, ОКПО 34686940, банк ГУДКУ в Донецькій області, отримувач місцевий бюджет Будьонівського району м. Донецька, код платежу 11021000.

Стягнути кошти з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «Істоіл» в сумі 2 210,00 грн. з податку на додану вартість на р/р 31113029700003, код платежу 14010100, державний бюджет, ЄДРПОУ 34686940, одержувач банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 05 червня 2012 року. Постанова у повному обсязі складена 08 червня 2012 року.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Абдукадирова К.Е.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2012
Оприлюднено15.06.2012
Номер документу24605470
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5574/2012

Постанова від 05.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 15.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні