Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/5540/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Скріпніка А.І.
при секретарі Чумаріній Д.В.
за участю представника позивача: ОСОБА_1 - згідно довіреності;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до колективного малого підприємства «ЮВВ» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 5 710,29 грн.,
В С Т А Н О В И В :
14 травня 2012 року позивач звернувся до суду із адміністративним позовом, у якому просив суд стягнути з колективного малого підприємства «ЮВВ» заборгованість по коштах у розмірі 5 181 грн.75 коп.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» своєчасно не сплатив страхові внески до фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з чим має прострочену заборгованість.
Під час судового розгляду позивачем позовні вимоги було уточнено та викладені в наступній редакції: позивач просив суд стягнути з колективного малого підприємства «ЮВВ» заборгованість по коштах у розмірі 5 710 (п'ять тисяч сімсот десять) грн. 29 (двадцять дев'ять) коп.
Відповідно до ч. 1 ст. 137 КАС України, позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи.
Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні уточнених позовних вимог.
Представники відповідача у судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином.
Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що колективне мале підприємство «ЮВВ» (код ЄДРПОУ 23033433) відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зареєстроване виконавчим комітетом Краматорської міської ради як юридична особа з 30.05.1995 року.
Вказана юридична особа перебуває на обліку у Краматорській міській виконавчій дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як платник страхових внесків з 04.12.2001 року, тобто є її страхувальником відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року (надалі - Закон 2240-ІІІ).
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України № 2240-ІІІ Фонд та його органи мають право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до вищезазначеної норми статті 28 Закону України № 2240-ІП, п. 7 Розділу VIII „Прикінцеві та перехідні положення" Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI, спеціалістом Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено планову перевірку колективного малого підприємства „ЮВВ" за період з 01.01.2009 по 31.12.2011.
За результатами перевірки складено акт від 03.02.2012 № 37, яким встановлено порушення порядку використання страхових коштів Фонду в сумі 3 454,50 грн. внаслідок видачі страхувальником застрахованим особам (найманим працівникам) путівок на санаторно-курортне лікування за рахунок коштів Фонду з порушенням норм чинного законодавства, а саме: ч. 2 ст. 47 Закону України № 2240-ІП та п.п. 4.1, 4.13, 4.14 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 25.02.2009 № 12 (надалі - Порядок № 12).
Відповідно до п. 6.2 Порядку № 12, сума витрат Фонду за путівки, що видані з порушенням цього порядку, не приймається до заліку та відшкодовується за рахунок страхувальника.
У разі виявлення порушень органами Фонду приймаються рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій до страхувальників відповідно до законодавства та оформляються за встановленими формами згідно із Інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженою постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за № 393/19131 (надалі -Інструкція № 29).
Порушення, допущені страхувальником, відображаються у рішенні про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій, яке складається за формою, наведеною у додатку 3 до Інструкції № 29.
Отже, зважаючи на вищезазначене, рішенням Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 13.02.2012 № 12 страхувальника зобов'язано у десятиденний термін від дня отримання рішення зарахувати і перерахувати наступні суми:
- сума не прийнятих до зарахування витрат за період після 01.01.2011 -3 454,50 грн.;
- штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період після 01.01.2011 -1 727,25 грн.
Таким чином, загальна сума фінансових (штрафних) санкцій, накладена на страхувальника згідно із рішенням Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 13.02.2012 № 12, складає 5 181,75 грн., яку він відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України № 2240-ІП зобов'язаний перерахувати до органу Фонду в десятиденний термін з дня отримання зазначеного рішення.
Рішення Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 13.02.2012 № 12 отримано директором Колективного малого підприємства ..ЮВВ" 20.02.2012, про що свідчить його підпис, печатка та дата на зазначеному рішенні. Проте, у встановлений строк штрафні та фінансові санкції страхувальником не сплачено, що є порушенням ч. 2 ст. 22 Закону України № 2240-ІП, відповідно до якої страхувальники зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання.
Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 30 Закону України № 2240-ІП за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до ст. 22 цього Закону на страхувальників накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Оскільки відповідачем у встановлений строк не виконано рішення від 13.02.2012 № 12, спеціалістом Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була складена довідка від 03.03.2012 з питань перевірки своєчасності повернення коштів Фонду згідно із зазначеним рішенням з розрахунками сум пені та штрафу за несвоєчасне повернення страхових коштів. На підставі зазначеної довідки та у зв'язку з невиконанням відповідачем рішення Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 13.02.2012 № 12, було прийнято рішення № 33 від 03.03.2012 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до зазначеного рішення за несвоєчасне виконання відповідачем рішення від 13.02.2012 № 12 до нього застосовано штраф в розмірі 518,18 грн. та пеня в сумі 10,36 грн., а разом 528,54 грн.
Стаття 159 КАС України передбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно до приписів ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу. У разі виникнення в суду сумніву під час розгляду справи щодо відповідності закону чи іншого правового акта Конституції України, вирішення питання про конституційність якого належить до юрисдикції Конституційного Суду України, суд звертається до Верховного Суду України для вирішення питання стосовно внесення до Конституційного Суду України подання щодо конституційності закону чи іншого правового акта. Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що встановлені законом, то застосовуються правила міжнародного договору. У разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Відповідно до статті 30 Закону 2240, страхувальник несе відповідальність за порушення порядку використання страхових коштів.
Рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій до страхувальників приймаються органами Фонду у разі виявлення порушень відповідно до законодавства та оформляються за встановленими формами згідно з інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженою постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за № 393/19131 (надалі - Інструкція № 29).
Так, відповідно до пункту 4.1 Інструкції № 29 за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення страхових та застосування фінансових санкцій до страхувальника. Під час проведення перевірок страхувальників у 2011 році органами Фонду також можуть виявлятися порушення чинного законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, що мали місце до 01.01.2011, які тягнуть за собою відповідальність страхувальника (неправильність нарахування, несвоєчасність або неповнота сплати страхових внесків, порушення порядку використання страхових коштів Фонду). У таких випадках порушення, допущені страхувальниками як у 2011 році, так і у попередніх роках, відображається у рішенні про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій, яке складається за формою, наведеною у додатку до Інструкції № 29.
Оскільки перевірка страхувальника здійснювалася у 2012 році і у встановлений строк зазначені кошти ним перераховані не були, відповідно до ч. 2 статті 22 Закону України 2240-III з 01.01.2011 року передбачено обов'язок страхувальника у 10-денний строк після отримання рішення органу фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.
Суд зазначає, що дана норма кореспондує з ч. 1 ст. 30 цього Закону, де, зокрема, зазначено, що за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкція за даними довідки, яка складається в довільній формі, на підставі рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій на базі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду. Довідка, що фіксує факт несвоєчасного повернення страхових коштів і фінансових санкцій або повернення їх не в повному обсязі, із відповідним розрахунком, є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів, передбачених статтею 30 Закону N 2240, за формою, наведеною у додатку 4 до Інструкції, затвердженою постановою правління Фонду від 22.12.2010 № 29. При цьому, штраф у розмірі 10 відсотків за несвоєчасно повернуті або неповернуті у повному обсязі кошти, передбачений абзацом другим частини першої статті 30 Закону N 2240, застосовується і до коштів зазначених у рішеннях робочих органів Фонду прийнятих у 2011 році за період до 01.01.2011 року.
Одним із обов'язків страхувальника, визначених ч. 2 ст. 27 Закону 2240, є нарахування та сплата в установлені строки та в повному обсязі страхових внесків, заборгованість по яким на теперішній час відповідачем не погашена.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до колективного малого підприємства «ЮВВ» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 5 710,29 грн. - задовольнити.
Стягнути з колективного малого підприємства «ЮВВ» (код ЄДРПОУ 23033433) на користь Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, перерахувавши її на транзитний рахунок Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (номер 25608161242001 у ПАТ КБ «Надра», м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 26081941, МФО 380764) заборгованість по сплаті страхових коштів у розмірі 5 710 (п'ять тисяч сімсот десять) грн. 29 (двадцять дев'ять) коп.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено 05 червня 2012 року у присутності представника позивача.
Повний текст постанови виготовлено 08 червня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Скріпнік А.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 15.06.2012 |
Номер документу | 24605489 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Скріпнік А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні