ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 червня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/2871/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Сич С.С.,
при секретарі - Ковальові Д.О.,
за участю:
представника позивача - Батюти З.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
07 травня 2012 року позивач Державна податкова інспекція у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" про стягнення податкового боргу в сумі 496329 грн. 72 коп.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом по податку на прибуток в сумі 245296 грн. 85 коп. та по податку на додану вартість в сумі 251032 грн. 87 коп., що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, актами перевірок та обліковими картками Приватного підприємства "Постачінвестсервіс".
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився.
Повістки про виклик до суду, направлені відповідачу за адресою: АДРЕСА_1, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повернулися з відміткою поштової організації "за даною адресою не знаходиться".
Згідно із частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на викладене, відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи, що відповідач не прибув у судове засідання, про причини неприбуття суду не повідомив, клопотань про відкладення судового розгляду не подавав, суд приходить до висновку про необхідність розгляду даної справи за відсутності відповідача за наявними у справі матеріалами.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, прийшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що Приватне підприємство "Постачінвестсервіс" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Полтавської міської ради 17.12.2004 року (ідентифікаційний код 33314974), що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, є платником податку на додану вартість та знаходиться на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Полтаві з 28.12.2004 року за № 2027, що підтверджується довідкою Державної податкової інспекції у м. Полтаві № 184/19-246 від 05.04.2012 року.
У термін із 17.02.2009 року по 24.02.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено позапланову виїзну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2007 року по 31.12.2008 року при здійсненні взаємовідносин з ЗАТ "Надежда", ТОВ "Петроліум Груп", ЗАТ "Феоніс", ТОВ КП "Паритет плюс" та ВАТ "Брикет".
За результатами перевірки складено акт № 346/23-8/33314974 від 24.02.2009 року, в якому зафіксовано порушення:
- п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4, п.п. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", в результаті чого занижено податок на прибуток за 2008 рік на загальну суму 205930 грн.;
- п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 164760 грн., у тому числі: за червень 2008 року в сумі 15364 грн., за липень 2008 року в сумі 9852 грн., за вересень 2008 року в сумі 100355 грн., за жовтень 2008 року в сумі 14856 грн. та за листопад 2008 року в сумі 24333 грн.
На підставі акту перевірки № 346/23-8/33314974 від 24.02.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкові повідомлення-рішення форми "Р" № 0000252310/0 від 26.02.2009 року, яким Приватному підприємству "Постачінвестсервіс" визначено суму податкового зобов'язання за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в сумі 244135 грн. 70 коп., з них: за основним платежем - в сумі 205930 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 38205 грн. 70 коп., № 0000262310/0 від 26.02.2009 року, яким Приватному підприємству "Постачінвестсервіс" визначено суму податкового зобов'язання за платежем "податок на додану вартість" в сумі 247140 грн., з них: за основним платежем - в сумі 164760 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 82380 грн. Дані податкові повідомлення - рішення отримано відповідачем 24.02.2009 року, що підтверджується особистими підписами його представника на корінцях податкових повідомлень - рішень, копії яких наявні у матеріалах справи.
П.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 2181) встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
П.п 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 передбачено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідач, не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, оскаржив їх до суду.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 30.03.2010 року у справі № 2а-43998/09/1670 за позовом Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000252310/0 від 26.02.2009 року, № 0000262310/0 від 26.02.2009 року та визнання акту № 346/23-8/33314974 від 24.02.2009 року нелегітимним, яка набрала законної сили, позовну заяву Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" залишено без розгляду.
Як встановлено із пояснень представника позивача в судовому засіданні, Приватне підприємство "Постачінвестсервіс" у подальшому з позовом про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000252310/0 від 26.02.2009 року та № 0000262310/0 від 26.02.2009 року до суду не зверталося.
Відтак, сума податкових зобов'язань з податку на прибуток та податку на додану вартість в розмірі 491275 грн. 70 коп. є узгодженою.
Відповідно до п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Таким чином, сума податкових зобов'язань, визначена відповідачу податковими повідомленнями - рішеннями № 0000252310/0 від 26.02.2009 року, № 0000262310/0 від 26.02.2009 року є сумою податкового боргу.
04.09.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання податкової звітності, що відображена у акті № 1140/15-139/33314974 від 04.09.2009 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкову декларацію з податку на прибуток за І півріччя 2009 року по строку подання 10.08.2009 року до податкового органу станом на 04.09.2009 року не подано.
Згідно із п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
На підставі акту перевірки № 1140/15-139/33314974 від 04.09.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0011321501/0 від 15.09.2009 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в сумі 170 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 28.09.2009 року з відміткою "за закінченням терміну зберігання", та 28.09.2009 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 1323, копія якого наявна у матеріалах справи.
02.12.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання податкової звітності, що відображена у акті № 3187/15-01/33314974 від 02.12.2009 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкову декларацію з податку на прибуток за 9 місяців 2009 року по строку подання 09.11.2009 року до податкового органу станом на 02.12.2009 року не подано.
На підставі акту перевірки № 3187/15-01/33314974 від 02.12.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0014881501/0 від 18.12.2009 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в сумі 170 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 28.12.2009 року з відміткою "відмова від одержання", та 30.12.2009 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 1773, копія якого наявна у матеріалах справи.
24.12.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання декларацій з податку на додану вартість за березень - жовтень 2009 року, що відображена у акті № 3879/15-2/33314974 від 24.12.2009 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкових декларацій з податку на додану вартість за березень 2009 року, квітень 2009 року, травень 2009 року, червень 2009 року, липень 2009 року, серпень 2009 року, вересень 2009 року, жовтень 2009 року по строку подання відповідно 20.04.2009 року, 20.05.2009 року, 22.06.2009 року, 20.07.2009 року, 20.08.2009 року, 21.09.2009 року, 20.10.2009 року, 20.11.2009 року до податкового органу станом на 24.12.2009 року не подано.
На підставі акту перевірки № 3879/15-2/33314974 від 24.12.2009 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0015911502/0 від 13.01.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на додану вартість" в сумі 1360 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 25.01.2010 року з відміткою "відмова від одержання", та 27.01.2010 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 70, копія якого наявна у матеріалах справи.
01.02.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання декларацій з податку на додану вартість за листопад 2009 року та грудень 2009 року, що відображена у акті № 658/15-2/33314974 від 01.02.2010 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкових декларацій з податку на додану вартість за листопад 2009 року та грудень 2009 року по строку подання відповідно 21.12.2009 року, 20.01.2010 року до податкового органу станом на 01.02.2010 року не подано.
На підставі акту перевірки № 658/15-2/33314974 від 01.02.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0017391502/0 від 10.02.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на додану вартість" в сумі 340 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 16.02.2010 року з відміткою "відмова від одержання", та 18.02.2010 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 230, копія якого наявна у матеріалах справи.
10.03.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання податкової звітності, що відображена у акті № 1814/15-01/33314974 від 10.03.2010 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкову декларацію з податку на прибуток за 2009 рік по строку подання 09.02.2010 року до податкового органу станом на 10.03.2010 року не подано.
На підставі акту перевірки № 1814/15-01/33314974 від 10.03.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0001921501/0 від 23.03.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в сумі 170 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 26.03.2010 року з відміткою "відмова від одержання", та 30.03.2010 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 361, копія якого наявна у матеріалах справи.
05.05.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності повернення свідоцтва платника податку на додану вартість відповідно до акту № 71 від 31.03.2010 року про анулювання реєстрації платника податку, що відображена у акті № 3915 від 05.05.2010 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість", п.п. 4.1.4, 4.1.5 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" станом на 05.05.2010 року свідоцтво платника податку на додану вартість до податкового органу не повернуто.
Відповідно до п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
Згідно із п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
На підставі акту перевірки № 3915 від 05.05.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0021911502/0 від 27.05.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на додану вартість" в сумі 170 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 03.06.2010 року з відміткою "адресат за вказаною адресою відсутній", та 14.06.2010 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 599, копія якого наявна у матеріалах справи.
11.05.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання декларацій з податку на додану вартість за січень 2010 року, лютий 2010 року та березень 2010 року, що відображена у акті № 3954/15-2/33314974 від 11.05.2010 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкових декларацій з податку на додану вартість за січень 2010 року, лютий 2010 року, березень 2010 року по строку подання відповідно 22.02.2010 року, 22.03.2010 року та 20.04.2010 року до податкового органу станом на 11.05.2010 року не подано.
На підставі акту перевірки № 3954/15-2/33314974 від 11.05.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0021901502/0 від 27.05.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на додану вартість" в сумі 510 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 03.06.2010 року з відміткою "адресат за вказаною адресою відсутній", та 14.06.2010 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 599, копія якого наявна у матеріалах справи.
16.06.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання податкової звітності, що відображена у акті № 6016/15-01/33314974 від 16.06.2010 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкову декларацію з податку на прибуток за І квартал 2010 року по строку подання 11.05.2010 року до податкового органу станом на 16.06.2010 року не подано.
На підставі акту перевірки № 6016/15-01/33314974 від 16.06.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0005881501/0 від 01.07.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в сумі 170 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте повернуто поштовою організацією 08.07.2010 року з відміткою "відмова від одержання", та 13.07.2010 року розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 642, копія якого наявна у матеріалах справи.
20.12.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання податкової звітності, що відображена у акті № 12548/15-01/33314974 від 20.12.2010 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" податкові декларації з податку на прибуток за І півріччя 2010 року та 9 місяців 2010 року по строку подання відповідно 09.08.2010 року та 09.11.2010 року до податкового органу станом на 20.12.2010 року не подано.
На підставі акту перевірки № 12548/15-01/33314974 від 20.12.2010 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0001601501/0 від 14.01.2011 року, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в сумі 340 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено позивачем на адресу Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" рекомендованим поштовим відправленням та повернуто поштовою організацією з відміткою 23.02.2011 року "за закінченням терміну зберігання".
П.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
П.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 визначено, що у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
П.п 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 передбачено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Доказів оскарження відповідачем зазначених податкових повідомлень - рішень суду не надано.
Відповідно до п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно п. 17.3 ст. 17 Закону України № 2181 сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Таким чином, сума податкових зобов'язань, визначена відповідачу податковими повідомленнями - рішеннями № 0011321501/0 від 15.09.2009 року, № 0014881501/0 від 18.12.2009 року, № 0015911502/0 від 13.01.2010 року, № 0017391502/0 від 10.02.2010 року, № 0001921501/0 від 23.03.2010 року, № 0021911502/0 від 27.05.2010 року, № 0021901502/0 від 27.05.2010 року, № 0005881501/0 від 01.07.2010 року, № 0001601501/0 від 14.01.2011 року є сумою податкового боргу.
24.03.2011 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено перевірку Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з питання своєчасності подання податкової звітності, що відображена у акті № 2572/15-01/33314974 від 24.03.2011 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем ст. 11, п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України. Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" декларацію з податку на прибуток за 2010 рік по терміну подання 09.02.2011 року до податкового органу станом на 24.03.2011 року не подано.
На підставі акту перевірки № 2572/15-01/33314974 від 24.03.2011 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0008981501 від 16.05.2011 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в розмірі 170 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено позивачем на адресу Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" рекомендованим поштовим відправленням та повернуто поштовою організацією з відміткою поштової організації 23.05.2011 року "за вказаною адресою не знаходиться".
07.10.2011 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві проведено камеральну перевірку податкової звітності Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" з податку на прибуток, що відображена у акті № 7354/15-01/33314974 від 07.10.2011 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України. Зокрема, Приватним підприємством "Постачінвестсервіс" декларації з податку на прибуток за І квартал 2011 року та за ІІ квартал 2011 року по терміну подання відповідно 10.05.2011 року та 09.08.2011 року до податкового органу станом на 07.10.2011 року не подано.
На підставі акту перевірки № 7354/15-01/33314974 від 07.10.2011 року Державною податковою інспекцією у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" № 0016801501 від 11.10.2011 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток приватних підприємств" в розмірі 1 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено позивачем на адресу Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" рекомендованим поштовим відправленням та повернуто поштовою організацією з відміткою поштової організації 21.10.2011 року "за вказаною адресою не знаходиться".
Відповідно до п. 58.1. ст. 58 Податкового кодексу України, у разі, коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Положеннями п. 58. 3 ст. 58 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Таким чином, податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Полтаві № 0008981501 від 16.05.2011 року та № 0016801501 від 11.10.2011 року вважаються врученими відповідачу.
Пунктом 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Доказів оскарження відповідачем даних податкових повідомлень-рішень суду не надано.
Згідно п.п. 4.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, сума грошових зобов'язань, визначена відповідачу податковими повідомленнями - рішеннями № 0008981501 від 16.05.2011 року та № 0016801501 від 11.10.2011 року є сумою податкового боргу.
П.п. 129.1.1. п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України визначено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Згідно п.п. 2.1.1 п. 2.1 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 р. № 953, пеня нараховується після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.
Відповідно до п.п. 2.1.2 п. 2.1 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 р. № 953, нарахування пені розпочинається у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Пунктом 2.7 цієї Інструкції встановлено, що пеня, визначена підпунктом 2.1.2 пункту 2.1 цього розділу, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
Згідно п.п. 2.3.1 п. 2.3 Інструкції нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
Із матеріалів справи вбачається, що Державною податковою інспекцією у м. Полтаві нараховано відповідачу пеню в розмірі 1512 грн. 87 коп. за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підтверджується обліковою карткою Приватного підприємства "Постачінвестсервіс", наявною в матеріалах справи.
Таким чином, за відповідачем рахується заборгованість по податку на прибуток в сумі 245296 грн. 85 коп. (враховуючи переплату в сумі 29 грн. 85 коп.) та по податку на додану вартість в сумі 251032 грн. 87 коп. (у т.ч. пеня в сумі 1512 грн. 87 коп.), що підтверджується обліковими картками Приватного підприємства "Постачінвестсервіс", наявними у матеріалах справи.
Відповідно до п.п. 20.1.28. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 11 статі 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" встановлено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Постачінвестсервіс" (ідентифікаційний код 33314974):
- податковий борг з податку на прибуток в сумі 245296 грн. 85 коп. (двісті сорок п'ять тисяч двісті дев'яносто шість гривень вісімдесят п'ять копійок) на р/р 31115009700002, код бюджетної класифікації платежу 11021000, одержувач УДКС України у місті Полтаві Полтавської області, ЗКПО 38019510, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019;
- податковий борг з податку на додану вартість в сумі 251032 грн. 87 коп. (двісті п'ятдесят одна тисяча тридцять дві гривні вісімдесят сім копійок) на р/р 31117029700002, код бюджетної класифікації платежу 14010100, одержувач УДКС України у місті Полтаві Полтавської області, ЗКПО 38019510, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 12 червня 2012 року.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2012 |
Оприлюднено | 15.06.2012 |
Номер документу | 24607610 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні