2/303
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 2/303
02.09.08
За позовом Товариство з обмеженою відповідальністю
«Науково-виробнича компанія «Екофарм»
До Київської міської ради (відповідач 1)
Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради
(Київської міської держаної адміністрації) (відповідач 2)
Про зобов'язання вчинити певні дії
Суддя Домнічева І.О.
Представники:
від позивача Груша М.В.
від відповідача 1 не з'явився
від відповідача 2 Колодрубський О.О. –по дов. №06-34/31173 від 01.11.2006
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»укладення договору оренди земельних ділянок та зобов'язання здійснити його державну реєстрацію.
Позивач у позові та своїх поясненнях зазначає, що він є власником нежитлових будівель (будівлі виробничого корпусу та ремонтного боксу автогосподарства) на підставі договору купівлі-продажу нежилих будівель від 10.12.2003, який зареєстровано Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна від 16.01.2004 за №227-з. Вказує, що на підставі клопотання від 13.01.2005 №497 та доручення заступника міського голови-секретаря Київради від 18.01.2005 №660 землевпорядною організацією розроблено проект відведення Товариству з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»земельних ділянок для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, який погоджено в установленому порядку згідно з вимогами ст. 123 Земельного кодексу України та по якому одержано позитивний висновок державної землевпорядної експертизи. Київською міською радою рішення від 15.03.2007 №302/963 затверджено проект відведення та передано товариству з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»у короткострокову оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 0,51 га для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, зокрема площею 0,03 га - за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, площею 0,48 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, та в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,08 га, в межах червоних ліній, - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, у зв'язку з переходом права власності на нежитлові будівлі (договір купівлі-продажу від 10.12.2003 серія ВАР №626591 та акт приймання-передачі будівель від 29.12.2003). На підставі рішення Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963 та технічного завдання №2494 від 25.04.2007 виданого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) за замовленням Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»землевпорядною організацією розроблено технічний звіт про комплекс робіт, виконаних для підготовки і виготовлення документа на право короткострокової оренди земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, який прийнято до бази даних земельного кадастру, про що свідчить штамп Головного управління земельних ресурсів. Листом від 24.06.2008 №106 Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»направило на адресу Київської міської ради підписаний та скріплено печаткою з свого боку проект договору оренди земельних ділянок для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва. Однак, з боку Київської міської ради до сьогоднішнього дня не підписано договір оренди земельних ділянок, внаслідок чого порушено права Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»на одержання земельних ділянок в оренду в порядку встановленому чинним законодавством України, оскільки з боку Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»вчинено всі необхідні дії, передбачені чинним законодавством України на набуття права користування земельними ділянками.
Відповідач 1 в судове засідання не з'явився. Про дату і час слухання справи повідомлений належним чином.
Відповідачем 1 через канцелярію господарського суду м. Києва надано відзив на позовну заяву, згідно з яким він проти позову заперечує, просить відмовити в задоволені позову, а справу слухати за відсутності свого представника. У відзиві на позов Відповідач 1 зазначає, що відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Згідно зі ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»міський голова укладає від імені територіальної громади та на підставі рішень Київської міської ради. Рішенням Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963 передано товариству з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»у короткострокову оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 0,51 га для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, зокрема площею 0,03 га - за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, площею 0,48 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, та в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,08 га, в межах червоних ліній, - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, у зв'язку з переходом права власності на нежитлові будівлі. Вказує, що відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. У відповідності до ст.ст. 14, 20 Закону України «Про оренду землі»договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально, а також підлягає державній реєстрації. Зазначає, що договір оренди земельної ділянки може бути укладений лише за взаємним волевиявленням сторін. Згідно ч. 4 ст. 202 Цивільного кодексу України двостороннім правочином є погоджена дія двох сторін. Відповідно до вимог ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору. Згідно зі ст.ст. 203, 215 Цивільного кодексу України встановлено, що волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі, а відсутність волевиявлення –є підставою для визнання правочину недійсним. Згідно зі ст.ст. 180, 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками та вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).
Відповідач 2 проти позову заперечує. Вказує, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про оренду землі» державній реєстрації підлягає укладений договір оренди землі. Рішенням Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передано ТОВ «Науково-виробнича компанія «Екофарм» в короткострокову оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 0,51 га для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, зокрема площею 0,03 га - за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, площею 0,48 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, та в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,08 га, в межах червоних ліній, - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, у зв'язку з переходом права власності на нежитлові будівлі. Позивач не подавав на реєстрацію до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) укладений між Позивачем та Київською міською радою на підставі рішення Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963 договір оренди земельних ділянок загальною площею 0,51 га для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, а Головне управління земельних ресурсів не відмовляло в державній реєстрації такого договору.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
Позивач є власником нежитлових будівель (будівлі виробничого корпусу та ремонтного боксу автогосподарства) на підставі договору купівлі-продажу нежилих будівель від 10.12.2003, який зареєстровано Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна від 16.01.2004 за №227-з.
На підставі клопотання Позивача від 13.01.2005 №497 та доручення заступника міського голови-секретаря Київради від 18.01.2005 №660 землевпорядною організацією (ТОВ «Укрленд») розроблено проект відведення Позивачу земельних ділянок для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, який погоджено в установленому порядку згідно з вимогами ст. 123 Земельного кодексу України та по якому одержано позитивний висновок державної землевпорядної експертизи.
Київською міською радою за наслідками розгляду зазначеного проекту відведення прийнято рішення від 15.03.2007 №302/963 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм» земельних ділянок для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва»
Відповідно цього рішення Київською міською радою затверджено проект відведення та передано Позивачу у короткострокову оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 0,51 га для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва, зокрема площею 0,03 га - за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, площею 0,48 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, та в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,08 га, в межах червоних ліній, - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, у зв'язку з переходом права власності на нежитлові будівлі (договір купівлі-продажу від 10.12.2003 серія ВАР №626591 та акт приймання-передачі будівель від 29.12.2003).
Згідно з п. 4 рішення Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963 Позивач зобов'язаний у місячний термін звернутись до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) із клопотанням щодо організації робіт по винесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість) та виготовленню документа, що посвідчує право користування земельними ділянками.
Відповідно до ч. 3 ст. 125 Земельного кодексу України приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості) забороняється.
Згідно ст.ст. 184, 185 Земельного кодексу України землеустрій, який здійснюється відповідно до закону, передбачає встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок та підготовку документів, що посвідчують право власності або право користування землею.
Відповідно до ст. ст. 20, 25 Закону України „Про землеустрій” землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в раз встановлення в натурі (на місцевості) меж земель. Видами документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку;
Позивач листом від 22.03.2007 №29 звернувся до Відповідача 2 із клопотанням щодо організації робіт по винесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість) та виготовленню документа, що посвідчує право користування земельними ділянками.
На підставі рішення Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963 та звернення Позивача від 22.03.2007 №29 в порядку встановленому Регламентом розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішення Київської міської ради від 15.07.2004 №457/1867, Відповідачем 2 видано технічне завдання №2494 від 25.04.2007 на розроблення технічної документації зі складання договору оренди землі.
За замовленням Позивача на підставі рішення Відповідача 1 від 15.03.2007 №302/963 та виданого Відповідачем 2 технічного завдання №2494 від 25.04.2007 землевпорядною організацією (ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Топос») розроблено технічний звіт про комплекс робіт, виконаних для підготовки і виготовлення документа на право короткострокової оренди земельних ділянок Позивачу для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва.
Технічний звіт про комплекс робіт, виконаних для підготовки і виготовлення документа на право короткострокової оренди земельних ділянок перевірено Відповідачем 2 та прийнято до бази даних земельного кадастру, про що свідчить відповідний штамп на технічній документації від 17.10.2007.
Позивач листом від 24.06.2008 №106 направив на адресу Київської міської ради підписаний та скріплений печаткою з свого боку проект договору оренди земельних ділянок для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва.
Статтею 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки –це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Статтею 16 Закону України «Про оренду землі»(в редакції чинній на час прийняття рішення Київської міської ради від 15.03.2007 №302/963) визначено, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.
Згідно з частиною 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до ч. 1 ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про оренду землі»договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 2 ст. 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Відповідно до ч. 3 ст. 181 Господарського кодексу України сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини 1 цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
Відповідно до ч. 4 ст. 181 Господарського кодексу України за наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у 20-ти денний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Київською міською радою протягом 20 днів з дня одержання проекту договору і до дня розгляду справи в суду не підписано запропонований Позивачем проект договору оренди земельних ділянок та не надіслано Позивачу протокол розбіжностей разом з підписаним договором.
Згідно з нормами ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України укладення договору оренди земельної ділянки є обов'язковим для виникнення права оренди земельної ділянки.
Змістом ст. 124 Земельного кодексу України, якою регулюється порядок передачі земельних ділянок в оренду, передбачено, що особа, яка бажає одержати земельну ділянку в оренду із земель державної чи комунальної власності, подає у відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування заяву (клопотання) у порядку, визначеному ст.ст. 118, 123 цього Кодексу. Тобто волевиявлення майбутнього орендаря щодо укладення договору оренди реалізується шляхом подання відповідної заяви. При цьому ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Таким чином, волевиявлення відповідного органу як орендодавця, в даному випадку, здійснюється у формі рішення такого органу і лише реалізується шляхом укладення договору оренди,
Отже, суд приходить до висновку, що Київська міська рада своєю бездіяльністю щодо укладення договору оренди земельних ділянок порушила права Позивача на одержання земельних ділянок в оренду в порядку встановленому чинним законодавством України, оскільки з боку Позивача вчинено всі необхідні дії, передбачені чинним законодавством України щодо на набуття права користування земельними ділянками.
Статтею 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»встановлено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно зі ст. 5 Земельного кодексу України земельне законодавство базується, зокрема на принципі забезпечення гарантій прав на землю.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Господарського кодексу України органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб'єктів господарювання виключно в межах, визначених Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами, що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, іншими законами.
Згідно з частинами 6 та 7 ст. 23 Господарського кодексу України органи, посадові та службові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед суб'єктами господарювання, підстави, види і порядок якої визначаються Конституцією України та законом. Спори про поновлення порушених прав суб'єктів господарювання та відшкодування завданої їм шкоди внаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів, посадових або службових осіб місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до ст. 20 Господарського кодексу України кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема визнання наявності або відсутності прав та іншими способами, передбаченими законом.
Згідно зі ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.
Щодо вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) стосовно зобов'язання реєстрації договору оренди земельної ділянки, то відповідно до статей 18, 20 Закону України «Про оренду землі»укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації та набирає чинності після його державної реєстрації.
Згідно з рішенням Київської міської ради від 29.05.2003 №433/593 «Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві»Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту «з»статті 9 та пункту «є»статті 184 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.
Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 №182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.
Частиною 1 статті 187 Господарського кодексу України встановлено, що спори які виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.
Згідно з ч. 2 статті 187 Господарського кодексу України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
З огляду на викладене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Витрати по сплаті державного мита та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Вважати укладеним з дня набрання рішенням суду законної сили договір оренди земельних ділянок для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва між Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»та Київською міською радою в редакції, яка підписана Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»та відповідає по формі і змісту вимогам Закону України «Про оренду землі»та Типовому договору оренди землі, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220, і переданою дану земельну ділянку на умовах, викладених у договорі, а саме:
«ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм» (м. Київ, проспект Московський, буд. 9-В, зареєстроване Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 27.04.1998р. №10691200000001040) – далі у тексті - „Орендар”, в особі генерального директора Ісаєва Германа Володимировича, який діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельних ділянок (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець на підставі рішення Київської міської ради №302/963 від 15.03.2007 року передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельні ділянки (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:
- місце розташування - вул. Набережно-Корчуватська, 136-б у Голосіївському районі м. Києва;
- розмір –0,0764 (нуль цілих сімсот шістдесят чотири десятитисячних) га, (в межах червоних ліній);
- розмір –0,5140 (нуль цілих п'ять тисяч сто сорок десятитисячних) га;
- цільове призначення –для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням;
- кадастрові номери - 8000000000:90:118:0042 та 8000000000:90:118:0056;
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1. Договір укладено на 5 (п'ять) років.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельні ділянки встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33214812700002, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Голосіївському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077879. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання Земельної ділянки
5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення сплачує Орендар;
5.2. Сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.
6. Умови і строки передачі Земельної ділянки в оренду
6.1. Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення Земельної ділянки
7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві Земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду .
Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої Земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі неотриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов'язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися Земельною ділянкою;
- передати в користування Земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору;
- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.
8.4. Орендар зобов'язаний:
- приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;
- завершити забудову Земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;
- використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- при зміні функціонального використання об'єкта нерухомості, що розташований на земельній ділянці, у десятиденний термін в письмовій формі замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову оцінку земельної ділянки або її частини з урахуванням зазначених змін та після одержання цього витягу передати його до податкового органу за місцем розташування земельної ділянки;
- письмово повідомити Орендодавця про відчуження об'єктів (їх частин), що розташовані на земельній ділянці і належать Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення відповідного правочину, а також повідомити про наміри подальшого використання земельної ділянки. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування земельною ділянкою (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін, або до цього Договору вносяться відповідні зміни, з моменту укладання договору оренди земельної ділянки з новим власником об'єктів, які були відчужені;
- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;
- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;
- питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку.
- питання пайові участі вирішити до початку реконструкції відповідно до рішення Київської міської ради 27.02.2003 №271/431 «Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва».
- земельну ділянку в межах прибережної захисної смуги використовувати без права будівництва будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних) відповідно до статті 61 Земельного кодексу України.
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 15.04.2005 №19-3024, управління охорони навколишнього природного середовища від 06.05.2005 №071/04-4-19/1479, дочірнього підприємства «Інститут генерального плану міста Києва»від 25.03.2005 №628, Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини від 11.04.2005 №001-09/1903 та акціонерної енергопостачальної компанії «Київенерго»від 25.07.2007 №Д11-34/1-31734/4767.
- земельну ділянку в межах червоних ліній використовувати з обмеженнями відповідно до вимог містобудівного законодавства.
- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.
11. Зміна умов Договору та припинення і поновлення Договору
11.1.Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.
11.3.Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та Орендаря;
- ліквідації юридичної особи –Орендаря.
Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує Земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично (протягом півроку), не сплачує орендну плату, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування Земельною ділянкою третім особам;
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.
11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.
11.7. Поновлення Договору:
- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.
- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві Земельну ділянку на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві Земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.9. Перехід права власності на орендовану Земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання Договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору
та вирішення спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда Земельної ділянки
13.1. Орендар має право передати Земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі Земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.
13.3.Умови договору суборенди Земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у трьох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план Земельної ділянки;
- кадастровий план Земельної ділянки;
- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі Земельної ділянки.
Орендодавець – Київська міська рада
Орендар –ТОВ «Науково-виробнича компанія «Екофарм»
Договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблено запис від “____”
3. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельних ділянок (кадастрові номера 8000000000:90:118:0042 та 8000000000:90:118:0056) для реконструкції нежитлових будівель під офісно-складські будівлі з подальшою їх експлуатацією та обслуговуванням на вул. Набережно-Корчуватській, 136-б у Голосіївському районі м. Києва з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм».
4. Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»(04073, м. Київ, просп. Московський, 9-В, код 25589583) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
5. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 26199097) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «Екофарм»(04073, м. Київ, просп. Московський, 9-В, код 25589583) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
СуддяІ.О.Домнічева
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2008 |
Оприлюднено | 10.12.2008 |
Номер документу | 2463034 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні