КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-1496/12/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Балаклицький А.І.,
Суддя-доповідач: Саприкіна І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"06" червня 2012 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Саприкіної І.В.,
суддів: Сорочка Є.О., Кузьменка В.В.
при секретарі: Акуленко Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Сквирської міжрайонної Державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби на постанову Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року за позовом Сквирської міжрайонної Державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжхолод», державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області про скасування запису про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу, -
В С Т А Н О В И Л А :
Сквирська міжрайонна Державна податкова інспекція Київської області Державної податкової служби звернулися до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжхолод», державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області про скасування записів від 25.12.2011 р. № 1 068 105 0006 024597 про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Запоріжхолод», щодо зміни місцезнаходження, та запису за № 1 068 105 0006 024597; зобов'язання державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Запоріжхолод» та внести зміни до відомостей про юридичну особу ТОВ «Запоріжхолод», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зняти його з обліку.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 р. в задоволені позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, Сквирська міжрайонна ДПІ подали апеляційну скаргу про скасування незаконної, на їх думку, постанови суду першої інстанції та постановлення нового рішення про задоволення позову в повному обсязі. У своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необґрунтованість та необ'єктивність оскаржуваного рішення, неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, а також порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування оскаржуваної постанови.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Запоріжхолод»25.12.2009 р. подано Державному реєстратору Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації документи для проведення реєстраційних змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни її місцезнаходження (із м. Київ, Голосіївський район, вул. Кіровоградська, 38/58, літ. Б, на Київська обл. Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, корп. Літ.Б) та документи для проведення реєстраційних змін щодо внесення відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах.
За результатами розгляду поданих документів 25.12.2009 р. Державним реєстратором здійснено запис про державну реєстрацію змін до установчих документів та запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу -ТОВ «Запоріжхолод», що не пов'язані зі змінами в установчих документах та зазначено місцезнаходження юридичної особи за адресою: 09000 Київська обл.., Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, корп. Літ.Б.
22.01.2010 р. Державним реєстратором Сквирської райдержадміністрації було зроблено запис про взяття на облік ТОВ «Запоріжхолод».
20.01.2012 р. посадовими особами ВПМ Білоцерківської ОДПІ здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Запоріжхолод»(Київська обл., Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, корп. Літ.Б) та встановлено відсутність за адресою підприємства за адресою реєстрації, про що складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 20.01.2012 р. №61/7/2601.
В свою чергу, повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 24.01.2012 р. № 159/9/29-001 направлено державному реєстратору Сквирської райдержадміністрації, який 26.01.2012 р. вніс запис в ЄДР за № 1 346 143 0011 000810 про відсутність підприємства за даною юридичною адресою.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне:
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»(далі -Закон від 15.05.2003 р. №755-VІ), відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Статтею 4 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ зазначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Частиною 3 ст. 8 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
З аналізу зазначених правових норм випливає, що до повноважень державного реєстратора не відноситься перевірка інформації, яка міститься в документах, наданих для держаної реєстрації змін, на предмет їх відповідності законодавству і статутним документам та перевірка повноважень осіб, які брали участь в установчих чи загальних зборах. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, тобто саме юридична особа зобов'язана надати державному реєстратору достовірні дані щодо реєстрації юридичної особи чи внесення змін до установчих документів.
За ст. 17 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Статтею 29 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ визначено перелік документів, які юридична особа повинна подати для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, при цьому державному реєстратору забороняється вимагати для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи документи, які не передбачені частинами 1-6 цієї статті, а ч. 1 ст. 27 Закону визначено вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до ст. 19 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ, якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установленому ч. 7 цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби направити юридичній особі рекомендованим листом повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно п.14 ст. 19 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Як вбачається з матеріалів справи, державному реєстратору Сквирської райдержадміністрації було направлено повідомлення про відсутність ТОВ «Запоріжхолод»за місцезнаходженням від 24.01.2012 р. №159/9/29/001, який в сою чергу вніс запис до ЄДР за № 1 346 143 0011 000810 про відсутність підприємства за даною юридичною адресою.
З огляду на вищезазначене та проаналізувавши матеріали справи, колегія суддів зазначає, що на порушення вимог чинного законодавства, державним реєстратором Сквирської райдержадміністрації не надіслано керівнику ТОВ «Запоріжхолод»листа на підтвердження реєстраційних відомостей щодо місцезнаходження ТОВ «Запоріжхолод».
Тобто ситуація, що склалася у даному випадку, - встановлення податковим органом факту відсутності юридичної особи за місцем її державної реєстрації, яка регулюється ч. 8 ст. 19 Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ, передбачає право органу податкової служби звернутися до державного реєстратора з повідомленням про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, а також обов'язок державного реєстратора вчинити певні дії в разі надходження такого повідомлення. Саме за наслідками дій, передбачених ст. 19 Закону 15.05.2003 р. №755-VІ, державний реєстратор може внести до Державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що дії державного реєстратора Сквирської райдержадміністрації, як суб'єкта владних повноважень у сфері публічно-правових відносин, при державній реєстрації змін щодо адреси ТОВ «Запоріжхолод»не відповідають вимогам Закону від 15.05.2003 р. №755-VІ, а тому є неправомірними.
Крім того, колегія суддів зазначає, що відповідно до чинного законодавства відсутність юридичної особи за місцем державної реєстрації не може тягнути за собою скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі, а є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Дана позиція відповідає практиці Вищого адміністративного суду України (ухвала від 20 вересня 2011 року по справі К/9991/19071/11).
З огляду на зазначене вище, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції обставини справи встановлені правильно, з'ясовані повно та об'єктивно, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду дійшла висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 3, 15, 17, 19, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Сквирської міжрайонної Державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2012 року -без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Саприкіна І.В.
Судді: Сорочко Є.О.
Кузьменко В. В.
Повний текст ухвали виготовлено: 12.06.2012 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2012 |
Оприлюднено | 18.06.2012 |
Номер документу | 24677317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Саприкіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні