Постанова
від 29.05.2012 по справі 0870/839/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2012 року о 11 год. 29 хв. Справа № 0870/839/12

м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судці Шари І.В.

при секретарі судового засідання Тарасенко В.І.

за участю представників

позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 22.04.2011р. №293/9/32-229)

- Лапшичева К.Ю. (посвідчення №178609 від 25.05.2011)

- Дідуленка С.М. (посвідчення №074187 від 15.03.2011)

відповідача - ОСОБА_4 ( паспорт серія НОМЕР_2)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту,

алкогольних напої і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України

в Запорізькій області

до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4, м. Запоріжжя

про стягнення суми фінансових санкцій

ВСТАНОВИВ:

01.02.2012 Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напої і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача суму фінансових санкцій у розмірі 5 000,00 грн.

Позивач обґрунтовує вимоги ст. ст. 11, 11-1, 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 №481/95-ВР (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №481/95-ВР) та зазначає, що проведеною перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва», відповідальність за які передбачена статтею 17 зазначеного Закону. До нього були застосовані штрафні санкції, які до теперішнього часу в добровільному порядку не сплачені.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 підтримав позовні вимоги та надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представники позивача Лапшичев К.Ю. та Дідуленко С.М., які здійснювали перевірку відповідача, зазначили, що під час проведення перевірки було встановлено продаж продавцем в магазині, що належить відповідачу, алкогольного напою - пляшки горілки «Медовуха Майская», ємністю 1 літр, міцністю 40 % в за 50,00 грн., при встановленій мінімальній роздрібній ціні на такий товар в розмірі 52,20 грн.

Відповідач проти позову заперечив та зазначив, що фіскальний чек був виданий на прохання покупця, але фактично продаж пляшки такої горілки не відбувався, оскільки такої горілки у нього в магазині не було. В задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

За клопотанням відповідача в судовому засіданні була допитана в якості свідка продавець магазину ОСОБА_5, яка пояснила суду, що не продавала пляшку горілки «Медовуха Майская», а тільки здійснила видачу фіскального чека, який потім анулювала.

На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Вислухавши пояснення представників сторін, свідка ОСОБА_5, дослідивши обставини справи, які мають юридичне значення для вирішення справи, та перевіривши їх наявними доказами, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню виходячи з наступного.

ОСОБА_4 зареєстрований як фізична особа-підприємець 29.05.2001 Виконавчим комітетом Запорізької міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця серії НОМЕР_3.

Відповідно до ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями серії АГ №404075 від 29.07.2011 терміном дії з 29.07.2011 до 29.07.2012 відповідач здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями в магазині, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

02.11.2011 працівниками Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Запорізькій області Лапшичевим К.Ю. та Дідуленко С.М. на підставі наказу від 02.11.2011 №326-п та направлень №246, №245 було проведено перевірку магазину, який знаходиться за адресою: вул. Космічна, буд.114 у м. Запоріжжі з питань дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», за результатами якої складено акт від 02.11.2011 №209/321/НОМЕР_1.

Перевіркою встановлено роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни, а саме було реалізовано пляшку горілки «Медовуха Майская» ємністю 1,0 літр, міцністю 40%, за ціною 50,00 грн., яка є нижчою за встановлену мінімальну роздрібну ціну, чим було порушено вимоги Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» №957 від 30.10.2008 до останнього було застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу, передбаченого ст.17 Закону №481/95-ВР, а саме за оптову або роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень. Відповідно до акту зняття залишків алкогольних напоїв у відповідача знаходилось тютюнових виробів на загальну суму 50,00 грн.

З урахуванням виявлених порушень та на підставі матеріалів перевірки позивачем винесено рішення від 22.11.2011 №080962 про застосування фінансових санкцій до відповідача у вигляді штрафу в розмірі 5 000,00 грн. Указане рішення було направлено відповідачу поштою та отримано відповідачем 25.11.2011, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

У судовому чи адміністративному порядку рішення відповідачем не оскаржувалось, доказів протилежного суду надано не було, проте сума фінансових санкцій у встановлений законодавством строк в добровільному порядку не сплачена.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначені Законом №481/95-ВР.

Положеннями ст.1 Закону №418/95-ВР визначено, що мінімальні оптово-відпускні ціни на алкогольні напої - це ціни, які визначаються за кодами виробів Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності за 1 літр 100-відсоткового спирту, обраховані виходячи з найнижчої оптової ціни на вітчизняну або контрактної вартості на імпортну продукцію та податків і зборів, які відповідно до чинного законодавства підлягають сплаті з одиниці продукції вітчизняними виробниками й імпортерами, та з урахуванням вартості тари;

мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки;

Розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв встановлено постановою Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008

Так, відповідно до положень зазначеної постанови мінімальна роздрібна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту в гривнях, товар «Горілка та лікеро-горілчані вироби» становить 130,5 грн. З урахуванням викладеного, за пляшку горілки «Медовуха Майская» ємністю 1,0 літр, міцністю 40%, належало сплатити 52,20 грн. (130,5*40%*1,0), фактично було сплачено 50,00 грн., що є нижчою ціною, ніж встановлена чинним законодавством.

Відповідно до абз. 13 ч.2 ст.17 Закону № 418/95-ВР у випадку оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень;

Зі змісту додатку до акту перевірки - акту зняття залишків алкогольних напоїв станом на 02.11.2011 вбачається, що загальна вартість наявних алкогольних напоїв у відповідача становить 50,00 грн., а тому позивачем правомірно застосовано до відповідача встановлений мінімальний розмір штрафних санкцій у сумі 5 000,00 грн.

Відповідно до абзац 13,14 ч. 2, ч. 4, ч. 5 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 1000 гривень; рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України; у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Механізм застосування зазначених вище фінансових санкцій визначений Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», який затверджений Постановою КМУ від 02.06.2003 №790 (далі - Порядок).

Пунктом 6 вказаного Порядку передбачено, що рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених п.2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономіки), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Державної податкової адміністрації, Держкомстату, Держспоживстандарту у межах їх компетенції, визначеної законодавством.

Пунктом 10 Порядку передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

До теперішнього часу сума заборгованості зі штрафних санкцій в добровільному порядку в розмірі 5 000,00 грн. відповідачем не сплачена.

Згідно із вимогами ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд не приймає до уваги твердження відповідача та критично оцінює пояснення свідка ОСОБА_5 щодо відсутності горілки на момент її реалізації, оскільки представники позивача Лапшичев К.Ю. та Дідуленко С.М., які здійснювали перевірку відповідача, в судовому зазначили, що під час проведення перевірки було встановлено продаж продавцем в магазині, що належить відповідачу, алкогольного напою - пляшки горілки «Медовуха Майская», ємністю 1 літр, міцністю 40 % в за 50,00 грн., при встановленій мінімальній роздрібній ціні на такий товар в розмірі 52,20 грн. Крім того, факт реалізації також підтверджується поясненнями продавця \ОСОБА_5., відібраними під час проведення перевірки та дослідженими судом, відповідно до яких вона здійснила продаж пляшки горілки «Медовуха Майская», ємністю 1,0 літр за ціною 50,00 грн.

Аналізуючи вище викладене, суд вважає, що позивачем правомірно та у відповідності із приписами чинного законодавства прийнято рішення про застосування фінансових санкцій. Отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 158, 161-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напої і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Запорізькій області - задовольнити.

Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (НОМЕР_1) суму фінансових санкцій у розмірі 5 000 грн. (п'яти тисяч грн. 00 коп.) на р/р №31118106700005, МФО 813015, ОКПО 34677119, код бюджетної класифікації 21081100 ГУДКУ у Запорізькій області, одержувач держбюджет Комунарського району м. Запоріжжя.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2012
Оприлюднено19.06.2012
Номер документу24689165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/839/12

Ухвала від 10.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 29.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Постанова від 29.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 21.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 22.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 06.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні