ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2012 року Справа № 2а/2370/985/2012
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мишенка Н.Ю.,
при секретарі Ільченко С.М.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Маньківського відділення Тальнівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області до приватного акціонерного товариства «Санаторій Аквадар»про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника,
ВСТАНОВИВ:
Маньківське відділення Тальнівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог, просить стягнути з приватного акціонерного товариства «Санаторій Аквадар»(далі-відповідач) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податковий борг на загальну суму 363088 грн. 44 коп., в тому числі податковий борг з податку на додану вартість за основним платежем, штрафні санкції та пеню на загальну суму 112545 грн. 68 коп., екологічний податок в сумі 67 грн. 95 коп. основного платежу, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 3540 грн. 83 коп. основного платежу та податок на доходи фізичних осіб за основним платежем та пенею на загальну суму 251933 грн. 98 коп.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що в порушення Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України), відповідач невчасно та не в повному обсязі сплачує податки та збори, внаслідок чого виник вказаний податковий борг .
Сторони були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак у судове засідання не з'явились.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов повністю.
Відповідач до зали судового засідання свого представника не направив, причини повторної неявки у судове засідання не повідомив.
Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи і відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України розгляд справи у таких випадках не відкладається, а справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності представника відповідача на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Приватне акціонерне товариств «Санаторій Аквадар»зареєстроване як юридична особа 31.10.2003 року Маньківською районною державною адміністрацією Черкаської області, за ідентифікаційним кодом - 21361759.
Згідно довідки № 192/29 від 19.10.2011 року приватне акціонерне товариств «Санаторій Аквадар»перебуває на податковому обліку у державній податковій інспекції у Маньківському районі Черкаської області з 17.12.2003 року за № 2696. Крім того, відповідач є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника № 100332077.
Як вбачається з матеріалів справи, сума боргу по податку на додану вартість у відповідача зросла за рахунок:
- поданих ним декларацій з ПДВ від 20.09.2011 року № 9007939208 (задекларовано 31877 грн. 00 коп. грошового зобов'язання, а погашено лише 21914 грн. 00 коп., залишок непогашеного зобов'язання становить 9963 грн. 00 коп.); від 18.10.2011 року № 9008819618 (задекларовано та не сплачено 3433 грн. 00 коп. зобов'язання); від 20.10.2011 року № 9009344240 (задекларовано та не сплачено 72312 грн.00 коп. зобов'язання); від 01.11.2011 року № 9009744706 (задекларовано та не сплачено 181 грн. 00 коп. зобов'язання); від 21.11.2011 року № 9011736058 (задекларовано та не сплачено 22208 грн. 00 коп. зобов'язання);
- внаслідок несплати податкового зобов'язання в сумі 1310 грн. 00 коп. визначеного ДПІ у Маньківському районі у податковому повідомленні рішенні від 28.11.2011 року № 0000201601, що винесене на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ПрАТ «Санаторій Аквадар»від 21.11.2011 року № 734/15-21361759;
- внаслідок несплати податкового зобов'язання в сумі 1762 грн. 80 коп. визначеного ДПІ у Маньківському районі у податковому повідомленні рішенні від 28.11.2011 року № 0000211601, що винесене на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ПрАТ «Санаторій Аквадар»від 21.11.2011 року № 733/15-21361759;
- внаслідок несплати податкового зобов'язання в сумі 170 грн. 00 коп. визначеного ДПІ у Маньківському районі у податковому повідомленні рішенні від 14.02.2012 року № 0000041601, що винесене на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ПрАТ «Санаторій Аквадар»від 01.02.2012 року № 35/15-21361759;
- внаслідок несплати податкового зобов'язання в сумі 1020 грн. 00 коп. визначеного ДПІ у Маньківському районі у податковому повідомленні рішенні від 24.02.2012 року № 0000051601, що винесене на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ПрАТ «Санаторій Аквадар»від 14.02.2012 року № 49/15-21361759;
- нарахування пені у розмірі 185 грн. 88 коп. у зв'язку із несвоєчасною сплатою частини грошових зобов'язань ПрАТ «Санаторій Аквадар».
Спеціальним законом, який на час виникнення спірних правовідносин визначав платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку на додану вартість до бюджету є Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (у подальшому -Закон №168/97).
Платником податку на додану вартість згідно статті 1 Закону №168/97 визначено: особу-суб'єкта підприємницької діяльності, в тому числі підприємство з іноземними інвестиціями, незалежно від форми та часу внесення цих інвестицій, інша юридична особа, що не є суб'єктом підприємницької діяльності, а також фізичну особу (громадянин, іноземний громадянин та особа без громадянства), що здійснює діяльність, віднесену до підприємницької згідно з законодавством, або імпортує товари на митну територію України, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.
Відповідно до ст. 2 Закон № 168/97 платником податку на додану вартість, зокрема, визначено будь-яку особу, яка здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку.
Крім того, 01 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України (далі за текстом - ПК України), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, повноваження і обов'язки посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Пунктом 59.4 зазначеної статті передбачено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 зазначеної статті передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пункт 95.2 вказаної статті передбачає, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 129.1 статті 129 ПК України встановлено, що пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. При самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків нарахування пені розпочинається - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Пунктом 129.4. статті 129 передбачено, що пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Таким чином, сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість відповідно до розрахунку складає 112545 грн. 68 коп., в тому числі 108097 грн. 00 коп. основний платіж, 4262 грн. 80 коп. штрафна санкція та 185 грн. 88 пеня.
Крім того, згідно ст. 249 Податкового кодексу України, суми екологічного податку обчислюються за податковий (звітний) квартал платниками податку (крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу), податковими агентами (які визначені підпунктом 241.2.1 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу).
Сума боргу по екологічному податку у відповідача виникла за рахунок поданої ним декларації по вказаному податку від 25.10.2011 року № 9009477429, якою задекларовано та не сплачено 67 грн. 95 коп. грошового зобов'язання.
Відповідно до Розділу XIII Податкового кодексу України платниками податку за землю є землекористувачі. Підставою для нарахування орендної плати за землю є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Сума боргу по орендній платі у відповідача виникла за рахунок поданих ним декларацій від 31.01.2011 року № 9000164209, якою задекларовано та не сплачено за грудень та листопад місяці 2011 року грошове зобов'язання в розмірі 2446 грн. 49 коп. та від 31.01.2011 року № 9000164212 якою задекларовано та не сплачено за грудень та листопад місяці 2011 року грошове зобов'язання в розмірі 1094 грн. 34 коп.
Відповідно до пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Сума боргу по податку на доходи фізичних осіб у відповідача виникла за рахунок визначеного ДПІ у Маньківському районі грошового зобов'язання по вказаному податку в сумі 262486 грн. 76 коп. у податковому повідомленні - рішенні від 04.11.2011 року № 0006531701, що винесене на підставі акта фактичної перевірки ПрАТ «Санаторій Аквадар»з питань заборгованості по податку на доходи фізичних осіб за період з 01.07.2010 року по 30.09.2011 року від 27.10.2011 року № 684/17-010-21361759. По вказаному грошовому зобов'язанню відповідачем погашена заборгованість лише в сумі 10533 грн. 75 коп.
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача станом на час судового розгляду справи становить 363088 грн. 44 коп., в тому числі в тому числі податковий борг з податку на додану вартість за основним платежем, штрафні санкції та пеню на загальну суму 112545 грн. 68 коп., екологічний податок в сумі 67 грн. 95 коп. основного платежу, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 3540 грн. 83 коп. основного платежу та податок на доходи фізичних осіб за основним платежем та пенею на загальну суму 251933 грн. 98 коп.
Відповідно до пункту 20.1.28 ст. 20 Податкового Кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Враховуючи, що відсутні відомості про сплату відповідачем зазначеного податкового боргу, позовні вимоги є законними та обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно з частиною 4 статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 41, 86, 128, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного акціонерного товариства «Санаторій Аквадар»(20100, Черкаська область, Маньківський район, смт. Маньківка, вул. Лісова, буд. 1, ідентифікаційний код - 21361759) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника до Державного бюджету України через Тальнівську міжрайонну державну податкову інспекцію Черкаської області (20400, Черкаська область, м. Тальне, вул. Соборна, буд 122, ідентифікаційний код - 36780125) податковий борг зі сплати податку на додану вартість, екологічного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 363088 (триста шістдесят три тисячі вісімдесят вісім) грн. 44 коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Мишенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2012 |
Оприлюднено | 19.06.2012 |
Номер документу | 24695704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні