Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 червня 2012 року Справа № 2а/1270/4263/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Ковальової Т.І.
при секретарі: Ворошило О.Є.
за участю :
представника позивача: Романенко Д.Ю.
від відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Старобільському районі Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,-
ВСТАНОВИВ:
31 травня 2012 року Управління Пенсійного фонду України в Старобільському районі Луганської області звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» (юридична адреса : вул. Залізнична, 32, м. Старобільськ, Луганська область, код за ЄДРПОУ - 03329605) є юридичною особою - має самостійний баланс, розрахунковий рахунок, печатку та штамп зі своїм найменуванням.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» є суб'єктом підприємницької діяльності та знаходився з 17.01.2002 року на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Старобільському районі Луганської області, а з 01.01.2011 року є платником внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Станом на 01.05.2012 року за ТОВ «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» утворилась заборгованість з фактичних витратна виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у сумі 20753,90 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання не прибув до суду, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, відповідно до приписів статті 128 КАС України, суд здійснює розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Справи за участю управлінь Пенсійного фонду України є адміністративними, оскільки відповідають вимогам пункту 1 частини першої статті 3 КАС стосовно визначення адміністративної справи.
Статтею 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058-IV визначено поняття страхових внесків як коштів відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» до страхових внесків (коштів, сплачених на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування) не відносить витрати на виплату і доставку пільгових пенсій, і, в розумінні цього Закону, це є плата, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці.
Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 виробництв, робіт і професій, посад і показників та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад із показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, які мали право на пенсію за віком на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди пенсії призначаються за нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за умови досягнення пенсійного віку та наявності пільгового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».
Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Пунктом 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 передбачено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України.
Відповідно до п. 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.
Пунктом 1 ст. 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Таким чином, витрати на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах відшкодовуються Пенсійному фонду за рахунок відповідних підприємств.
Відповідно до пункту 6.8 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідно до п.6.10. зазначеної Інструкції у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Статтею 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» (юридична адреса : вул. Залізнична, 32, м. Старобільськ, Луганська область, код за ЄДРПОУ - 03329605) є юридичною особою - має самостійний баланс, розрахунковий рахунок, печатку та штамп зі своїм найменуванням (а.с.8).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» є суб'єктом підприємницької діяльності та є платником внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
В порушення вищевказаних норм ТОВ «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» не виконує зазначені вимоги у зв'язку з чим, має заборгованість до Пенсійного фонду України з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у сумі 20753,90 грн.
ТОВ «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» було надано довідку ОСОБА_2, про підтвердження наявного трудового стажу з аперіод роботи з 23.09.1980 року по 25.03.1988 року, в якості газоелектрозварювальника (а.с.7).
На підставі наданої довідки та інших документів, управлінням було призначено ОСОБА_2 з 20.02.2010 року пенсію за віком на пільгових умовах. Заборгованість по фактичним витратам на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах за 2010 рік становить 11605,12 грн. (а.с.16).
05.01.2012 року до ТОВ «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» направлялись розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на 2012 рік, з січня 2012 року, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (а.с.13-15).
До боржника направлялась претензія від 14.02.2012 року за вих. № 2357 на суму 17460,80 грн., листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, який не був вручений та був повернутий з відміткою про причину повернення, як за закінченням терміну зберігання (а.с.9, 9 на звороті).
11.04.2012 року за вих. № 5124/03, управлінням на адресу ТОВ «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» були направлені розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах з квітня 2012 року, листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, 17.04.2012 року на адресу управління Пенсійного фонду України В Старобільському районі надійшло повідомленням про вручення поштового відправлення з позначкою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.11,12).
У судовому засіданні встановлено, що відповідачем сума заборгованості не сплачена, судом не визнано протиправність, недійсність розрахунку.
Отже, на відповідача покладено обов'язок по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій щодо громадян, яким пенсія призначена і виплачується відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», що підтверджується дослідженими в судовому засіданні належними та допустимими доказами.
Таким чином, позовні вимоги про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у сумі 20753,90 грн., документально підтверджені матеріалами справи.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Старобільському районі Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Старобільське ремонтно - будівельне підприємство» на користь управління Пенсійного фонду України в Старобільському районі Луганської області заборгованість з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах у сумі 20753,90 грн. (двадцять тисяч сімсот п'ятдесят три гривні дев'яносто копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяТ.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2012 |
Оприлюднено | 18.06.2012 |
Номер документу | 24698315 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні