Справа №2-а/0808/89/2012
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 червня 2012 року місто Запоріжжя
Жовтневий районний суд міста Запоріжжя у складі:
головуючого -судді - Скользнєвой Н.Г.,
при секретарі - Голубятникової І.А.,
за участю представника
позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжі справу за адміністративним позовом прокурора Жовтневого району міста Запоріжжя, діючого в інтересах держави в особі Запорізької міської ради до Запорізького міського громадського формування з охорони громадського порядку «Казацька варта»про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску, -
В С Т А Н О В И В:
У квітні 2012 року прокурор Жовтневого району м. Запоріжжя, діючи в інтересах держави в особі Запорізької міської ради звернувся до суду з адміністративним позовом до Запорізького міського громадського формування з охорони громадського порядку «Казацька варта»про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що проведеною прокуратурою Жовтневого району м. Запоріжжя перевіркою встановлено, що громадське формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта»складається з 42 членів формування, з яких дозволи на право придбання, зберігання, перевезення та використання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії мають 28 членів формування.
Перевіркою встановлено, що значна кількість із загального списку осіб - членів формування взагалі не виходять на чергування та не приймають участі у рейдах формування, тобто фактично ухиляються від виконання обов'язків, покладених на них як членів громадського формування законодавством та статутом формування, що підтверджується матеріалами прокурорської перевірки, зокрема опитуваннями членів формування ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та інших.
Так, опитаний ОСОБА_7 пояснив, що він є членом громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька варта»на підставі посвідчення члена формування. На підставі посвідчення отримав дозвіл на право зберігання і носіння травматичної зброї. Однак, з початку 2011 року і по цей час він участі в охороні громадського порядку у складі формування не приймав, у чергуваннях та рейдах не перебував.
Аналогічні пояснення надали члени громадського формування ОСОБА_5, ОСОБА_3, ОСОБА_6, які пояснили, що у рейдах та чергуваннях участі не приймали та не приймають.
Опитаний із зазначених питань ОСОБА_2 пояснив, що він не тільки не приймає участі в охороні громадського порядку у складі громадського формування, а й не знає хто є командиром формування та яким чином здійснюється чергування вказаним громадським формуванням. Аналогічні поясненням ОСОБА_2 надав і ОСОБА_4
Крім того, прокурорською перевіркою встановлено, що посвідчення члена громадського формування, видане ОСОБА_4 20.05.2009 наразі є простроченим, адже термін його дії сплинув 20.05.2011. Не дивлячись на викладене, останній продовжує перебувати у списках громадського формування «Козацька Варта»та зберігати і користуватися травматичною зброєю як член громадського формування.
Опитаний із вищезазначених питань ОСОБА_4 пояснив, що нове посвідчення він не отримував у зв'язку з тим, що за останні півтора роки участі у чергуваннях і рейдах формування не приймав, у штабі формування не з'являвся.
Аналогічно прострочені посвідчення мають і члени формування ОСОБА_8 та ОСОБА_9, які участі в охороні громадського порядку не приймають, однак на цей час не виключені із членів громадського формування.
Беручи до уваги, що вищевказані особи мають прострочені посвідчення і участі у діяльності формування не приймають, дозволи на травматичну зброю, які їм видано, прокуратурою району наразі опротестовано.
З огляду на результати прокурорської перевірки, значна кількість осіб - членів громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька варта»отримали відповідні посвідчення формально, лише для отримання дозволів на травматичну зброю, у порушення вимог законодавства та Статуту громадського формування не виконують покладені на них обов'язки щодо активної участі у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території.
Крім того, до прокуратури району з Жовтневого РВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області надійшло подання, відповідно до якого громадське формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта», яке зареєстровано як юридична особа за адресою: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 15, кв. 1, на підставі рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради №220/4 від 22.06.2006, з січня 2012 року самоусунулось від виконання обов'язків щодо охорони громадського порядку, що є порушенням вимог Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку»та Статуту самого формування, у зв'язку з чим постає необхідність вирішення у судовому порядку питання про припинення діяльності вказаного громадського формування.
На підставі викладеного, просив суд припинити шляхом примусового розпуску діяльність Запорізького міського громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта», яке розташовано за адресою: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 15, кв. 1, код ЄДРПУО 34501802; скасувати реєстрацію як юридичної особи Запорізького міського громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька варта» яке розташовано за адресою: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 15, кв. 1, код ЄДРПУО 34501802.
В процесі розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги та остаточно просив суд припинити шляхом примусового розпуску діяльність Запорізького міського громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта», яке розташовано за адресою: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 15, кв. 1, код ЄДРПУО 34501802.
У судовому засіданні представник прокуратури Поянтенко К.А. підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник Запорізької міської ради у судове засідання не з'явився, але надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника виконавчого комітету Запорізької міської ради, зазначивши, що при розгляді справи покладаються на розсуд суду.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причини своєї неявки суду не повідомив. Заяв або клопотань, які б перешкоджали розгляду справи за його відсутності до суду не надходило..
Взявши до уваги пояснення представника прокуратури та клопотання представника Запорізької міської ради, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідно до ст.20 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону», контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.
Таким чином, враховуючи, що ГФ «Козацька Варта»зареєстровано виконавчим комітетом Запорізької міської ради, уповноваженим органом у спірних правовідносинах є виконком Запорізької міської ради, в інтересах якої з цією позовною заявою звертається прокурор.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян», об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Згідно зі ст.2 Закону України «Про об'єднання громадян», громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Відповідно до ст.6 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону», для реєстрації громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону його засновники подають до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради за місцем його діяльності рішення про його створення, підтримане відповідним органом внутрішніх справ чи підрозділом Державної прикордонної служби України, узгоджене з цими органами положення (статут), інформацію про склад керівного органу, а також список членів формування.
Після реєстрації громадське формування набуває статусу юридичної особи.
Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №240/4 від 22.06.2006 зареєстровано громадське формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта»та затверджено його Статут. (а.с. 6-12)
Відповідно до п.2 Статуту громадського формування метою діяльності громадського формування є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.
Пункт 3 Статуту громадського формування передбачає, що правовою основою діяльності формування є Конституція України, Закон України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», інші закони України, акти Президента України і Кабінету міністрів України, рішення органів місцевого самоврядування з питань охорони громадського порядку та державного кордону, боротьби із злочинністю та адміністративними правопорушеннями, а також статут формування.
Відповідно до ст.13 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону»та п.32 Статуту, члени громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону зобов'язані брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних правопорушень і злочинів та запобігання їм.
Проведеною прокуратурою Жовтневого району м. Запоріжжя перевіркою встановлено, що громадське формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта»складається з 42 членів формування, з яких дозволи на право придбання, зберігання, перевезення та використання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії мають 28 членів формування.
Перевіркою встановлено, що значна кількість із загального списку осіб - членів формування взагалі не виходять на чергування та не приймають участі у рейдах формування, тобто фактично ухиляються від виконання обов'язків, покладених на них як членів громадського формування законодавством та статутом формування, що підтверджується матеріалами прокурорської перевірки, зокрема опитуваннями членів формування ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та інших.
Так, опитаний ОСОБА_7 пояснив, що він є членом громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька варта»на підставі посвідчення члена формування. На підставі посвідчення отримав дозвіл на право зберігання і носіння травматичної зброї. Однак, з початку 2011 року і по цей час він участі в охороні громадського порядку у складі формування не приймав, у чергуваннях та рейдах не перебував.(а.с. 17)
Аналогічні пояснення надали члени громадського формування ОСОБА_5, ОСОБА_3, ОСОБА_6, які пояснили, що у рейдах та чергуваннях участі не приймали та не приймають. (а.с. 13-15)
Опитаний із зазначених питань ОСОБА_2 пояснив, що він не тільки не приймає участі в охороні громадського порядку у складі громадського формування, а й не знає хто є командиром формування та яким чином здійснюється чергування вказаним громадським формуванням. Аналогічні поясненням ОСОБА_2 надав і ОСОБА_4 (а.с. 16, 18)
Крім того, прокурорською перевіркою встановлено, що посвідчення члена громадського формування, видане ОСОБА_4 20.05.2009 наразі є простроченим, адже термін його дії сплинув 20.05.2011. Не дивлячись на викладене, останній продовжує перебувати у списках громадського формування «Козацька Варта»та зберігати і користуватися травматичною зброєю як член громадського формування.
Опитаний із вищезазначених питань ОСОБА_4 пояснив, що нове посвідчення він не отримував у зв'язку з тим, що за останні півтора роки участі у чергуваннях і рейдах формування не приймав, у штабі формування не з'являвся.
Аналогічно прострочені посвідчення мають і члени формування ОСОБА_8 та ОСОБА_9, які участі в охороні громадського порядку не приймають, однак на цей час не виключені із членів громадського формування.
Беручи до уваги, що вищевказані особи мають прострочені посвідчення і участі у діяльності формування не приймають, дозволи на травматичну зброю, які їм видано, прокуратурою району наразі опротестовано.
З огляду на результати прокурорської перевірки, значна кількість осіб - членів громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька варта»отримали відповідні посвідчення формально, лише для отримання дозволів на травматичну зброю, у порушення вимог законодавства та Статуту громадського формування не виконують покладені на них обов'язки щодо активної участі у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території.
Крім того, до прокуратури району з Жовтневого РВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області надійшло подання, відповідно до якого громадське формування з охорони громадського порядку «Козацька Варта», яке зареєстровано як юридична особа за адресою: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 15, кв. 1, на підставі рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради №220/4 від 22.06.2006, з січня 2012 року самоусунулось від виконання обов'язків щодо охорони громадського порядку, що є порушенням вимог Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку»та Статуту самого формування, у зв'язку з чим постає необхідність вирішення у судовому порядку питання про припинення діяльності вказаного громадського формування.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 02 лютого 2011 року припинено юридичну особу - Запорізьке міське громадське формування з охорони громадського порядку «Казацька варта», яке розташовано за адресою: м. Запоріжжя, вул.. Запорізька, буд. в„– 15, кв. в„– 1 , код ЄДРПУО 34501802. (а.с. 55)
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону.
Відповідно до ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян», за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян може бути примусово розпущено (ліквідовано).
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов прокурора Жовтневого району міста Запоріжжя, діючого в інтересах держави в особі Запорізької міської ради задовольнити.
Припинити, шляхом примусового розпуску, діяльність Запорізького міського громадського формування з охорони громадського порядку «Казацька варта», яке розташовано за адресою: м. Запоріжжя, вул.. Запорізька, буд. в„– 15, кв. в„– 1 , код ЄДРПУО 34501802.
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови шляхом подання апеляційної скарги, яка подається через той самий суд першої інстанції.
Суддя: Н.Г.Скользнєва
05.06.2012 .
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 04.07.2012 |
Номер документу | 24708412 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Скользнєва(Швидка) Н. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні