Постанова
від 07.06.2012 по справі 2а-1360/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" червня 2012 р. Справа № 2a-1360/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Микитюка Р.В.

при секретарі Дущак С.М.

за участю представника позивача - Федьківа В.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську

до відповідача: Івано-Франківської обласної організації республіканської християнської партії

про стягнення податкового боргу в сумі 3064,22 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

ДПІ в м. Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської обласної організації республіканської християнської партії про стягнення податкового боргу в сумі 3064,22 грн.

Представник позивача позовні вимоги мотивував тим, що станом на 08.02.2012 року податковий борг Івано-Франківської обласної організації республіканської християнської партії складає -3064,22 грн., який виник внаслідок несвоєчасного подання звітності, в результаті проведених невиїзних документальних перевірок своєчасності подання звітності відповідача, за результати яких складено акти перевірки. В обґрунтування також посилався на те, що відповідачем несвоєчасно було подано податкову звітність по використанню коштів неприбутковими установами та організаціями за 3 - квартал 2009 року, за 3 квартали 2010 року, 2010 рік, 1 квартал 2011 року, ІІ квартал 2011 року, 1 квартал 2010 року, півріччя 2010 року . За результатами проведених позивачем невиїзних перевірок вказані порушення було виявлено і до відповідача застосовані штрафні санкції за платежем податок на прибуток в сумі 3064,22 грн, в тому числі пеня 174,52 грн. Зазначив, що відповідачу направлялися вимоги про сплату боргу, однак вони залишені ним без виконання. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча повідомлявся належним чином про дату, час та місце судового розгляду. Поштова кореспонденція, яка направлялася відповідачу на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, повернулася на адресу суду з відміткою, що підприємство відсутнє. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову відповідач не скористався.

Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям -за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. З огляду на вказане відповідача належним чином повідомлено про відкриття судом провадження у справі та про судовий розгляд.

За таких обставин, керуючись ч. 4 ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розгляд справи проводити за відсутності представника відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, судом встановлено наступне.

Івано-Франківська обласна організація республіканської християнської партії взята на облік платників податків в ДПІ в м. Івано-Франківську.

Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську проведено ряд перевірок відповідача щодо своєчасності подання податкової звітності, результати яких було оформлено актами перевірки, зокрема:

- від 15.01.12.2009 року №19736/15-1/25065807, яким виявлено неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 3 квартали 2009 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0018011501/1 від 10.12.2009 року про застосування штрафних (фінансових) за платежем податок на прибуток в сумі 170,00 грн.;

- від 12.05.2011 року №2815/15-1/25065807, яким виявлено неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 3 квартали 2010 року та 2010 рік, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0002771501/0 від 12.05.2011 року про застосування штрафних (фінансових) за платежем податок на прибуток в сум 340,00 грн.;

- від 05.10.2011 року №8454/15-1/25065807, яким виявлено неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за І квартал 2011 року та ІІ квартал 2011 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0018421501 від 05.10.2011 року про застосування штрафних (фінансових) за платежем податок на прибуток в сум 2040,00 грн.;

- від 09.06.2010 року №10483/15-1/25065807, яким виявлено неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за І квартал 2010 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0012061501 від 18.06.2010 року про застосування штрафних (фінансових) за платежем податок на прибуток в сум 170,00 грн.;

- від 29.09.2010 року №16185/15-1/25065807, яким виявлено неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за півріччя 2010 року, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0016231501/0 від 11.10.2010 року про застосування штрафних (фінансових) за платежем податок на прибуток в сум 170,00 грн.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до ст.24 Закону України «Про об'єднання громадян»N 2460-XII від 16.06.1992р. об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.

Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції (ст.25 даного Закону). Об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати (ст.26 Закону).

Відповідно до ст.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»N334/94-ВР від 28.12.1994р. платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.

В п.п.7.11.1 п.7.1 ст.3 вказаного Закону зазначено, що дана стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, які є: а) органами державної влади України, органами місцевого самоврядування та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів; б) благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності, в тому числі громадськими організаціями, створеними з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єднання громадян", науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, заповідниками, музеями-заповідниками; в) пенсійними фондами, кредитними спілками, створеними у порядку, визначеному законом; г) іншими, ніж визначені у абзаці "б" цього підпункту юридичними особами, діяльність яких не передбачає одержання прибутку згідно з нормами відповідних законів; д) спілками, асоціаціями та іншими об'єднаннями юридичних осіб, створеними для представлення інтересів засновників, що утримуються лише за рахунок внесків таких засновників та не проводять господарської діяльності, за винятком отримання пасивних доходів; е) релігійними організаціями, зареєстрованими у порядку, передбаченому законом; є) житлово-будівельними кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, створеними у порядку, визначеному законом; ж) професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок, утвореними в порядку, визначеному законом; з) асоціаціями, іншими добровільними об'єднаннями органів місцевого самоврядування, зареєстрованими в порядку, визначеному законом.

Згідно із п.п.7.11.12 п.7.11 ст.3 Згаданого Закону центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

Наказом Державної податкової адміністрації N 233, 11.07.1997р. затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими організаціями і установами, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості у встановленому порядку. Податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за визначеною формою і подається неприбутковою установою за кожний звітний період (п.1.3 Порядку).

Відповідно до п.1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Сплата податку здійснюється у строки, визначені у п. 5.3 статті 5 Закону N 2181 (п.4 Порядку).

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»N 2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Штрафна санкція (штраф) -це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.

Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).

Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було порушено строки подання звітів про використання коштів неприбутковими організаціями. За вказані порушення до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 3064,22 грн., в тому числі пеня в розмірі 174,52 грн. (а.с. 6).

На виконання ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" року відповідачу надсилалась перша податкова вимога №1/3043/85188/10/24-150/8971 від 28.12.2009 року та друга податкова вимога №2/295/10/24-150/832 від 10.02.2010 року, які залишено відповідачем без виконання.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Податковий борг підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, довідкою про борг за платежами № 55 від 08.02.2012 року та іншими матеріалами справи.

Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив. Загальна сума податкового боргу становить 3064,22 грн.

Вирішуючи питання про необхідність застосування положень пунктів 95.3. 95.4., статті 95 Податкового кодексу України у повному їх змісті у даних спірних відносинах суд зазначає, що позовні вимоги про стягнення із відповідача наявного у нього податкового боргу за правилами вказаної статті Кодексу підлягають задоволенню, виходячи із наступних правових позицій.

Відповідно до вимог пунктів 95.3., 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Суд, виходячи із системного аналізу наведених положень Кодексу, прийшов до висновку про те, що існують усі підстави для погашення податкового боргу відповідача шляхом стягнення коштів, з рахунку у банку, обслуговуючому такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Івано-Франківської обласної організації республіканської християнської партії, 76000, вул. Незалежності, 65, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 25065807 в доход Державного бюджету України податковий борг в сумі 3064,22 грн. (три тисячі шістдесят чотири гривні 22 коп.) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що належить Івано-Франківській обласній організації республіканської християнської партії.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Микитюк Р.В.

Постанова складена в повному обсязі 12.06.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2012
Оприлюднено19.06.2012
Номер документу24714736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1360/12/0970

Постанова від 07.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 07.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 21.05.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні