Постанова
від 23.07.2008 по справі 11/212-07-5371а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


 

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"23" липня 2008 р.

Справа  № 11/212-07-5371А

 

Господарський суд Одеської області

у складі:

Судді                                Власової С.Г.

При секретарі          Дяченко І.В.

 

За участю представників сторін:

від прокуратури: Чемоширянова

Т.В., Бондаревський О.М., Бурдейна І.О. (за посвідченням);

від позивача:

Стогнійчук С.О., Скріпа К.І., Чапліна О.В., Десятова Н.А. (за довіреністю);

від відповідача:

Левчук В.В., Панчук А.Д. (за довіреністю);

від 3-ої особи: ОСОБА_2. (за довіреністю).

 

В засіданні приймали участь:

від прокуратури: Бурдейна

І.О. (за посвідченням);

від позивача:

Десятова Н.А. (за довіреністю);

від відповідача:

Панчук А.Д. (за довіреністю);

від 3-ої особи: ОСОБА_2. (за довіреністю);

 

Розглянувши у відкритому судовому

засіданні матеріали справи за позовом 

Прокурора Овідіопольського району Одеської області в інтересах держави в

особі регіонального відділення Фонду державного майна України в Одеській

області до Овідіопольської районної ради Одеської області про визнання

незаконним рішення № 314-IV XIX сесії IV скликання Овідіопольської районної

ради від 23.12.2004 р., за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних

вимог на стороні Відповідача СПД ОСОБА_1.

 

ВСТАНОВИВ:

27.06.2007 р. за вх. № 7063 Прокурор Овідіопольського району Одеської області в

інтересах держави в особі регіонального відділення Фонду державного майна

України в Одеській області до Овідіопольської районної ради Одеської області

про визнання незаконним рішення № 314-IV XIX сесії IV скликання Овідіопольської

районної ради від 23.12.2004 р., за участю третьої особи, яка не заявляє

самостійних вимог на стороні Відповідача СПД ОСОБА_1.

Прокурор позовні вимоги підтримує,

12.11.2007 р. за вх. № 25603 надав доповнення до позовної заяви, а 06.06.2008

р. за вх. 11663 заяву про уточнення позовних вимог, якою уточнив позовні вимоги

та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Овідіопольської

районної ради Одеської області №314-IV від 23.12.2004 р.

Позивач на позовних вимогах

наполягає.

Відповідач, проти позовних вимог

заперечує, 23.07.2007 р. за вх. № 16858 надав відзив по суті позовних вимог.

Третя особа, в судовому засіданні

від 23.07.2008 р. надала письмові пояснення по суті спору.

 

Розглянувши

матеріали справи та заслухавши представників сторін, суд встановив:

 

Прокуратурою Овідіопольського

району було проведено перевірку додержання посадовими особами Овідіопольської

районної ради та ВАТ „Перемога" законодавства України при передачі до

комунальної власності об'єктів цивільної оборони.

За результатами перевірки було

встановлено, що Відповідачем 23.12.2004 р. було прийнято рішення за № 314-ІV

"Про відчуження колишнього об'єкту цивільної оборони (бомбосховища), що

розташований в смт. Великодолинське, АДРЕСА_1". Відповідно до зазначеного

рішення рада затвердила експертну оцінку вартості відчуження вищезгаданого

об'єкту, затвердила протоколи конкурсної комісії з визначення переможцем

конкурсу СПД ОСОБА_1, провела відчуження колишнього об'єкту цивільної оборони,

уповноважила працівника районної ради підписати договір купівлі - продажу від

імені Овідіопольської районної ради згідно довіреності.

Прокурор вважає, що Відповідачем

при винесені вищезазначеного рішення рішення про відчуження колишнього об'єкту

цивільної оборони -бомбосховища були перевищені 

повноваження, чим, на його думку було порушено норми діючого законодавства,

ст. 19 Конституції України, а також Закон України „Про приватизацію державного

майна", оскільки згідно до ч. 2 ст. 5 Закону України „Про приватизацію

державного майна" приватизації не підлягають об'єкти, що мають

загальнодержавне значення, а саме: захисні споруди цивільної оборони.

Відповідач проти позовних вимог

заперечує, про що зазначив у відзиві на позовну заяву, та зазначає, що

відповідно до п.32 ч.1 Закону України „Про місцеве самоврядування в

Україні" районна рада має право надавати згоду на передачу об'єктів з

державної власності у власність територіальних громад сіл та селищ району.

Згідно ст.4 Закону України „Про передачу об'єктів права державної та

комунальної власності" передача об'єктів з державної у комунальну

власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним

майном. Постановою КМ України „Про передачу об'єктів права державної та

комунальної власності" закріплено, що передача об'єктів з державної у

комунальну власність здійснюється за рішенням засновника господарського

товариства та органу, уповноваженого управляти державним майном.

Відповідач вказує, що ним,

06.04.2004 р. було прийнято рішення „Про прийняття до спільної власності

територіальних громад сіл, селищ району, управління якими здійснює районна

рада, бомбосховища, що розташоване в смт. Великодолинське по вул.

Кооперативній”, оскільки майже 5 років державна власність - приміщення

бомбосховища, нікому не було потрібно і пребувало під загрозою руйнування та

розкрадання. Тому Відповідач зазначив, що вважає логічним дії керівництва ВАТ

„Перемога”, яке запропонувало передати об'єкт районній раді у комунальну

власність.

Відповідач також вказує на те, що

згідно довідки регіонального відділення Фонду держмайна України по Одеській

області від 27.07.2006 р., яка була надана СПД ОСОБА_1., у відділення відсутня

будь-яка інформація щодо будівлі, яка розташована за адресою: Овідіопольський

район смт. Великодолинське, АДРЕСА_1, а отже в переліку об'єктів державної

власності бомбосховища не існує.

Також Відповідач зазначив, що з є

підстави вважати, що районна рада перевищила свої повноваження, прийнявши

рішення „Про прийняття до спільної власності територіальних громад сіл, селищ

району, управління якими здійснює районна рада, бомбосховища, що розташоване в

смт. Великодолинське по вул. Кооперативній” 06.04.2004 р., але з іншої сторони

районна рада зазначеним рішенням зберегла об'єкт від руйнування та розкрадання

та поповнила районний бюджет, продавши його приватному підприємцю.

12.11.2007 р. за вх. № 25603

Прокурор надав доповнення до позовної заяви, в яких додатково зазначає, що

приміщення об'єкту цивільної оборони -бомбосховища, розташованого в с.м.т.

Великодолинське по АДРЕСА_1, є об'єктом права державної власності в особі

регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області та

перебуває в його управлінні, і передачі в комунальну власність не

підлягає.    

06.06.2008 р. за вх. 11663 Прокурор

надав заяву про уточнення позовних вимог, в якій останній зазначає, що

12.11.2007 р. було зупинено провадження у 

справі №11/212-07-5371А, в зв'язку з тим, що представником Прокуратури

надані докази звернення до Одеського окружного адміністративного суду з

адміністративним позовом Прокурора Овідіопольського району Одеської області в

інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна

України в Одеській області та Овідіопольського районного відділу Головного

управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій в Одеській

області до Овідіопольської районної ради Одеської області про визнання

незаконним рішення № 238 ХIV сесії ХХIV скликання Овідіопольської районної ради

від 06.04.2004 р. "Про прийняття до спільної власності територіальних

громад сіл, селищ району, управління якою здійснює районна рада, бомбосховища,

що розташоване в с.м.т. Великодолинське по вул. Кооперативна" та його

скасування, за участю третьої особи - ВАТ "Перемога".

Постановою Одеського окружного

адміністративного суду від 20.02.2008 р. по адміністративній справі

№2-а-1770\08 задоволено в повному обсязі позовні вимоги Прокурора

Овідіопольського району, визнано протиправним та скасовано рішення № 238 ХIV

сесії ХХIV скликання Овідіопольської районної ради від 06.04.2004 р. "Про

прийняття до спільної власності територіальних громад сіл, селищ району,

управління якою здійснює районна рада, бомбосховища, що розташоване в с.м.т.

Великодолинське по вул. Кооперативна".

З урахуванням викладеного, Прокурор

уточнив позовні вимоги та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення

Овідіопольської районної ради Одеської області № 314-ІV від 23.12.2004 р.

Третя особа, яка не заявляє

самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -СПД ОСОБА_1. надала

письмові пояснення по суті спору, в яких зазначає, що 30 березня 2005 р. ним,

на підставі Договору купівлі-продажу будівель та споруд об'єкту цивільної

оборони-бомбосховища, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський

район, с.м.т. Великодолинське, АДРЕСА_1, посвідченого приватним нотаріусом

Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3., був придбаний зазначений

об'єкт нерухомості. Згідно з Актом експертної оцінки, який затверджений

Рішенням сесії районної ради від 23.12.2004 р. № 314-IV „Про відчуження

колишнього об'єкту цивільної оборони (бомбосховища), що розташований в с.м.т.

Великодолинське, АДРЕСА_1” вартість об'єкту становить 89 599 грн.

Третя особа зазначає, що ним,

грошові кошти були сплачені повністю, і згідно Акту передачі майна від

05.04.2005 р. придбане бомбосховище було прийняте ним від продавця -

Овідіопольськой районної ради.

Також СПД ОСОБА_1. зазначив, що

об'єкт цивільної оборони (бомбосховище), був набутий ним внаслідок участі у

конкурсі на умовах і в порядку, запропонованих Овідіопольською районною радою.

Протоколом № 10 засідання конкурсної комісії від 19.11.2004 р. СПД ОСОБА_1 був

зобов'язаний власником об'єкту провести оплату за виготовлення технічної

документації на об'єкт та проведення експертної оцінки об'єкта. Крім СПД

ОСОБА_1в конкурсі приймав участь - СПД ОСОБА_3. Переможцем конкурсу СПД ОСОБА_1

було визнано внаслідок того, що він запропонував найбільш ефективний спосіб

використання об'єкту.

Третя особа стверджує, що не знав

на момент участі в конкурсі про те, що Овідіопольською районною радою порушені

вимоги Закону України „Про приватизацію державного майна”, „Про передачу об'єктів

права державної та комунальної власності”. Також він не знав, що Договір

купівлі-продажу від 30.03.2005 р. укладається з порушенням вимог ч.ч. 1, 2

ст.203 ЦК України, і йому не було відомо, що об'єкт цивільної оборони

(бомбосховище) не увійшов до статутного фонду ВАТ „Перемога”, але залишився на

його балансі та є державною власністю. Тому третя особа вважає, що на момент

укладання договору купівлі-продажу від 30.03.2005 р. був добросовісним

набувачем, не знав та не мав знати, що Продавець здійснює відчуження об'єкту

щодо якого у нього немає повноважень по розпорядженню і яке не перебуває у його

власності.

З огляду на викладене третя особа

вважає, що Овідіопольською районною радою Одеської області при прийнятті

Рішення № 314-IV від 23.12.2004 р. були допущені порушення чинного

законодавства та посадові особи відповідача здійснювали відчуження майна без

наявних на то повноважень, і тому був порушений порядок передачі об'єкта

цивільної оборони (бомбосховища) державної до комунальної власності,

встановлений Законом України „Про передачу об'єктів права державної та

комунальної власності” зокрема, при прийнятті Рішення № 238-ХХIV „Про прийняття

до спільної власності територіальних громад сіл, селищ району, управління якою

здійснює районна рада, бомбосховища, що розташоване в смт. Великодолинське по

АДРЕСА_1", оскільки рішення про передачу об'єкту цивільної оборони Фонд

державного майна не приймав.

 

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши представників сторін суд встановив:

 

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС

України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи

бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування

правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача,

якщо він заперечує проти адміністративного позову. 

Відповідачем 06.04.2004 р. було

прийнято рішення за № 238-ХХIV "Про прийняття до спільної власності

територіальних громад сіл, селищ району, управління якою здійснює районна рада,

бомбосховища, що розташоване в с.м.т. Великодолинське по вул. Кооперативна".

Зазначеним рішенням Відповідач

прийняв до спільної власності територіальних громад сіл, селищ району,

управління якою здійснює районна рада, бомбосховище, що розташоване в с.м.т.

Великодолинське, по вул. Кооперативній.

Статтею 4 Закону України  „Про передачу об'єктів права державної та

комунальної власності” встановлено, що передача об'єктів з державної у

комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноваженим управляти

державним майном, самоврядних організацій - щодо наступних об'єктів: житловий

фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які перебувають у повному

господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств,

установ, організацій або не увійшли до статутних фондів господарських

товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації).

Згідно до п.4 Постанови Кабінету

Міністрів України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної

власності” передача об'єктів права державної власності здійснюється за рішенням

засновника господарського товариства та органу, уповноваженого управляти

державним майном, який приймає майно, за погодженням з Мінекономіки, Мінфіном і

Фондом державного майна-щодо об'єктів, визначених підпунктом „г” пункту 2

зазначеного  Положення а саме: державне

майно, що не увійшло до статутного фонду господарських товариств, створених у

процесі приватизації, корпоратизації.

Крім того, відповідно до п. 2. ст.

5 Закону України „Про приватизацію державного майна” приватизації не підлягають

об'єкти, що мають загальнодержавне значення, зокрема захисні споруди цивільної

оборони.

В ході розгляду справи було

встановлено, що рішення про передачу об'єкту цивільної оборони Фонд державного

майна не приймав.

Прокуратура Овідіопольського району

звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним

позовом в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного

майна України в Одеській області та Овідіопольського районного відділу

Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій в

Одеській області до Овідіопольської районної ради Одеської області про визнання

незаконним рішення № 238-ХХIV Овідіопольської районної ради від 06.04.2004 р.

"Про прийняття до спільної власності територіальних громад сіл, селищ

району, управління якою здійснює районна рада, бомбосховища, що розташоване в

с.м.т. Великодолинське по вул. Кооперативна" та його скасування. Справа

розглядалась за участю третьої особи - ВАТ "Перемога".

Постановою Одеського окружного

адміністративного суду від 20.02.2008 р. по адміністративній справі

№2-а-1770\08 задоволено в повному обсязі позовні вимоги Прокурора

Овідіопольського району, визнано протиправним та скасовано рішення № 238 ХIV

сесії ХХIV скликання Овідіопольської районної ради від 06.04.2004 р. "Про

прийняття до спільної власності територіальних громад сіл, селищ району,

управління якою здійснює районна рада, бомбосховища, що розташоване в с.м.т.

Великодолинське по вул. Кооперативна".

Зазначеною постановою було

встановлено, що рішення Овідіопольської районної ради Одеської області № 238

від 06.04.2004 р. прийнято не компетентним органом, оскільки компетенція

відповідача передбачена ст.140,142 Конституції України, ст.26,60 Закону України

«Про місцеве самоврядування в Україні»та розповсюджується на майно, що вже

перебуває у спільній власності громад району, або яке передається йому на

підставі положень ст.5, 7 Закону України «Про передачу об'єктів права державної

до комунальної власності»компетентним органом. Оскільки об'єкт бомбосховища не

знаходився у комунальній власності району та не був приватизований під час

акціонування ВАТ «Перемога»дії Відповідача щодо прийняття його до складу

комунального майна громади району від не компетентних осіб, ВАТ «Перемога»та

розпорядження ним є незаконними, а тому й акт органу місцевого самоврядування

(мається на увазі рішення № 238 від 06.04.2004 р.) прийнятий під час здійснення

вказаних дій є таким, що прийнятий не компетентним органом та з перевищенням

власної компетенції, що є безумовними підставами для визнання такого акту

протиправним та його скасування на підставі положень ч.2 ст.19 Конституції

України та ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Також Овідіопольською районною

радою на XIX сесії IV скликання 23.12.2004 р. було прийнято рішення № 314-IV

„Про відчуження колишнього об'єкту цивільної оборони (бомбосховища), що

розташований в с.м.т. Великодолинське, АДРЕСА_1”.

Зазначеним рішенням Овідіопольська

районна рада затвердила експертну оцінку вартості відчуження вищезгаданого

об'єкту, затвердила протоколи конкурсної комісії з визначення переможцем

конкурсу СПД ОСОБА_1, провела відчуження колишнього об'єкту цивільної оборони

та уповноважила працівника районної ради підписати договір купівлі - продажу

від імені Овідіопольської районної ради згідно довіреності.

З викладеного вбачається, що

Овідіопольською районною радою Одеської області при прийнятті Рішення № 314-IV

від 23.12.2004 р. були порушені вимоги чинного законодавства, зокрема Закону

України „Про приватизацію державного майна” та „Про передачу об'єктів права

державної та комунальної власності” та здійснено відчуження майна без наявних

на то повноважень.

СПД ОСОБА_1. на момент участі в

конкурсі та придбання об'єкту не знав, що Договір купівлі-продажу від

30.03.2005 р. укладається Відповідачем з порушенням вимоги ч.ч. 1, 2 ст. 203 ЦК

України і про те, що продавець -Відповідач розпоряджається майном, яке йому не

мало належати, а тому був добросовісним набувачем.

Оцінюючи докази у справі в їх

сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов

висновку що уточнені позовні вимоги Прокурора Овідіопольського району Одеської

області в інтересах держави в особі регіонального відділення Фонду державного

майна України в Одеській області до Овідіопольської районної ради Одеської

області про визнання протиправним та скасувати рішення Овідіопольської районної

ради Одеської області №314-IV від 23.12.2004 р. 

підлягають задоволенню у повному обсязі, як обґрунтовані, підтверджені

належними доказами та наявними матеріалами справи.

                    Керуючись ст.ст. 87, 89,

94, п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

 

          1. Позов задовольнити.

          2. Визнання протиправним та скасувати

рішення Овідіопольської районної ради Одеської області № 314-IV від 23.12.2004

р. „Про відчуження колишнього об'єкту цивільної оборони (бомбосховище), що

розташований в с.м.т. Великодолинське, АДРЕСА_1”.

 

Постанова може бути оскаржена в

порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу

адміністративного судочинства України.

 

Суддя                                                                                                          

Власова С.Г.

 

Постанову складено у повному обсязі 11.08.2008 р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення23.07.2008
Оприлюднено11.12.2008
Номер документу2473724
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/212-07-5371а

Постанова від 23.07.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні