ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 червня 2012 року № 2а-5189/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Пащенка К.С. при секретарі судового засідання Шмігелю Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом до Голови ліквідаційної комісії з припинення діяльності державного підприємства "Державний випробувальний центр побутових електричних машин та приладів" Вороб'я Леоніда Михайловича 1. Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації 2. Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Ушацької Наталії Валеріївни, прозобов'язання здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи, ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить зобов'язати відповідачів здійснити державну реєстрацію припинення Державного підприємства «Державний випробувальний центр побутових електричних машин та приладів»(код ЄДРПОУ 14310902).
Не зважаючи на належне повідомлення про час та місце розгляду справи відповідач явку своїх представників у судове засідання 30.05.2012 не забезпечив, з урахуванням чого адміністративна справа відповідно до ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України розглядається у порядку письмового провадження з наданням десятиденного строку для подачі додаткових доказів у справі.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
14.03.2012 позивачем подано до Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації пакет документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Державного підприємства «Державний випробувальний центр побутових електричних машин та приладів», а саме: реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією від 14.03.2012; довіреність, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; ліквідаційний баланс, затверджений 03.08.2011; акт про передачу документів постійного та довготривалого зберігання від 23.04.2012 № 399; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів від 03.03.2012 № 1920/10/19-017; довідку Управління пенсійного фонду України в Шевченківському районі від 24.11.2008 № 5884/03; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
14.03.2012 позивач отримав Повідомлення Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації від 14.03.2012 № 260 про залишення документів, що подані для проведення державної реєстрації, без розгляду з тієї підстави, що документи подані не в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею. Державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо, зокрема, документи подані не у повному обсязі. Про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається поштовим відправленням) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, відповідно до опису. Залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду не перешкоджає голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
З аналізу викладеної норми видно, що найменування та перелік документів, які подаються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації головою ліквідаційної комісії, уповноваженою ним особою або ліквідатором є вичерпним, а Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.
Як встановлено судом, позивачем подано до Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, зокрема, довідку Управління пенсійного фонду України в Шевченківському районі від 24.11.2008 № 5884/03 про відсутність заборгованості по Пенсійному фонду станом на 03.08.2001, в той час як відповідно до вимог ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»необхідно було подати довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування.
Водночас, судом не приймається до уваги посилання позивача на невмотивованість Повідомлення Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації від 14.03.2012 № 260 та відсутність пояснень якого саме документу не вистачає, оскільки, відповідно до вимог ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається поштовим відправленням) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, відповідно до опису, що і було зроблено державним реєстратором, а відтак, у Державного реєстратора відсутній обов'язок вмотивовувати та пояснювати якого саме документу не вистачає.
Судом також не приймається посилання позивача на лист УПФ в Шевченківському районі м. Києва від 07.06.2012 № 8723/03 про відсутність заборгованості у ДП «Державний випробувальний центр побутових електричних машин та приладів», оскільки, по-перше, даний лист не є довідкою відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування, по-друге, не є підтвердженням подання державному реєстратору необхідної довідки.
Крім того, вказаним повідомленням від 14.03.2012 № 260 позивачу повідомлено, що залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду не перешкоджає голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
Таким чином, враховуючи викладене, а також, що позивачем не було виконано вимог ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»- документи подані не в повному обсязі, суд приходить до висновку про відсутність належних правових підстав для зобов'язання відповідачів здійснити державну реєстрацію припинення Державного підприємства «Державний випробувальний центр побутових електричних машин та приладів»(код ЄДРПОУ 14310902).
Згідно з ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються її позовні вимоги, суду не надала.
Натомість відповідачі довели суду відсутність протиправних дій зі свого боку.
За таких обставин позовні вимоги визнаються судом необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних вимог Голови ліквідаційної комісії з припинення діяльності державного підприємства «Державний випробувальний центр побутових електричних машин та приладів»Вороб'я Леоніда Михайловича відмовити.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2012 |
Оприлюднено | 20.06.2012 |
Номер документу | 24739581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні