Головуючий у 1 інстанції - Качуріна Л.С.
Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2012 року справа №2а/1270/2043/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецького апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Компанієць І.Д., суддів Шальєвої В.А., Бишова М.В.,
секретар судового засідання Іллінов О.Є.,
за участю представника позивача Осьмак Я.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП «Автоеталон» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2012 року по адміністративній справі № 2а-1270/2043/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП «Автоеталон» до Управління транспорту та зв'язку Луганської обласної державної адміністрації, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансвей ЛТД» про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії , -
ВСТАНОВИВ:
Позивач просив (з урахуванням уточнених позовних вимог) визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету про недопущення позивача до участі в конкурсі на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньо обласних) маршрутах загального користування, викладене в протоколі засідання комітету від 29.02.2012 року; визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету, оформленого протоколом 29.02.2012 року в частині визначення переможцем ТОВ «Трансвей ЛТД» на певних маршрутах загального користування №№341, 205, 202, 211, 245; визнати протиправним та скасувати наказ №13 від 12.03.2012 року про введення в дію рішення конкурсного комітету щодо визначення переможцем конкурсу ТОВ «Трансвей ЛДТ» на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньо обласних) маршрутах загального користування, №№341, 205, 202, 211, 245; зобов'язати відповідача провести повторний конкурс за участю позивача.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до умов конкурсу надав у встановлений строк всі необхідні документи згідно переліку та претендував на обслуговування маршрутів №341 «Стаханів АС-Луганськ АС, №205 «Стаханів АС-Ганнівка», №202 «Стаханів АС-Криворіжжя», №211 «Кіровськ АС-Перевальськ», №245 «Стаханів АС-Алчевськ» АС2». Проте протиправно не був допущений до участі в конкурсі, переможцем якого визначено ТОВ «Трансвей ЛТД».
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2012 року у задоволенні адміністративного позову ТОВ «АТП «Автоеталон» до Управління транспорту та зв'язку Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії відмовлено у повному обсязі.
В апеляційній скарзі ТОВ «АТП «Автоеталон» посилаючись на порушення Луганським окружним адміністративним судом норм матеріального та процесуального права, необґрунтованість рішення просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги. Зазначає, що серед документів наданих для участі у конкурсі, надано інвестиційні проекти - зобов'язання на придбання автобусу ЗАЗ А 10L 50-12, комфортність 2 зірки, пасажиромісткістю 40 місць, на придбання автобусу ЛиАЗ ГОЛАЗ 5256.34, на придбання автобуса А103.01 «Руслан» пристосованим для осіб з обмеженими можливостями. Проте відповідач, в порушення ЗУ «Про автомобільний транспорт», Порядку проведення конкурсу, не прийняв до уваги інвестиційні проекти та протиправно не допустив позивача до участі в конкурсі.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів, встановила наступне.
Позивач ТОВ «АТП Автоеталон» зареєстровано 28.12.2007 року виконавчим комітетом Стахановської міської ради Луганської області за адресою: 94005, Луганська область, місто Стаханов, вулиця Грибоєдова, будинок 127, взято на облік платником податків Державною податковою інспекцією у місті Ровеньки Луганської області, код ЄДРПОУ 35663877. Має ліцензію серії АВ №509765 Міністерства транспорту та зв'язку України, видану 16.02.2010 року з строком дії починаючи з 17.02.2010 року - строк не обмежений (а.с.9) та автобуси: БАЗ А079.23 д/н ВВ2354АА, Богдан А09212 д/н ВВ3628АА, ПАЗ 32053-07 д/н ВВ2334АА, Богдан А09212 д/н ВВ2332АА, БАЗ 079.24 д/н ВВ2790АА, Богдан А09201 д/н ВВ1479АА, ПАЗ 32054СПГ д/н ВВ2151АА.
20 січня 2012 року управлінням транспорту та зв'язку Луганської обласної державної адміністрації у виданні «Наша газета» №8(3476) опубліковане оголошення про проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міжміських (внутрішньо обласних) маршрутах загального користування на міжміські маршрути: №341 «Стаханів АС-Луганськ АС, №205 «Стаханів АС-Ганнівка», №202 «Стаханів АС-Криворіжжя», №211 «Кіровськ АС-Перевальськ», №245 «Стаханів АС-Алчевськ» АС2», №375 «Луганськ АС-1-Чорнухіне-Фащівка, №381 «Луганськ АС2-Верхньобагданівка (ч/з Ст. Луганську, Щастя АС)», №233 «Квартал 50-річчя Жовтня-Рибгосп», №234 «Квартал 50-річчя Жовтня-Вільхове (кільцевий)», №220 «Артемівськ-Ганнійвка-Стаханів АС», №251 «Металіст-Луганськ АС-1-Обласний шпиталь», №231 «Акнтрацит АС-Клунивкове (ч/з Бобрикове)». В оголошенні викладено умови конкурсу та зазначено, що документи для участі у конкурсі приймаються до 13 лютого 2012 року включно.
Позивач, як перевізник-претендент, надав до конкурсного комітету у визначені строки документи, зазначені у переліку, на обслуговування об'єктів конкурсу об'єкт №1 (№341 «Стаханів АС-Луганськ АС, №205 «Стаханів АС-Ганнівка», №202 «Стаханів АС-Криворіжжя», №211 «Кіровськ АС-Перевальськ», №245 «Стаханів АС-Алчевськ» АС2») на п'ять маршрутів.
Згідно умов конкурсу, зазначених у виданні «Наша газета» №8 від 20 січня 2012 року, перевізник, який має намір обслуговувати об'єкт №1 повинен мати 6 автобусів, з яких один автобус обов'язково має бути пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Позивач замість ліцензійних карток та реєстраційного свідоцтва на автобус, який може бути пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, надав лист-звернення від 03.01.2012 року (а.с.24) до ТОВ «Автомобільний завод «АнтоРус» та лист-відповідь від останнього від 19.01.2012 року (а.с.25), які свідчать про намір позивача придбати автобус марки «Руслан» з пандусом, пристосованим для підйому осіб з обмеженими можливостями, в період лютого-березня 2012 року.
ТОВ «Трансвей ЛТД» надало повний пакет документів відповідно до умов конкурсу, запропоновані автобуси відповідали умовам пасажиромісткості, також у конкурсанта був в наявності автобус ПАЗ 4234 ПЕ д/н ВВ1626АА, пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Відповідно до ст.44 ЗУ «Про автомобільний транспорт» організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок), в якому визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Відповідно п.4 Порядку Організатором на автобусному маршруті загального користування є, зокрема Укртрансінспекція - на міжміському і приміському маршрутах, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут).
На підставі п.8 Порядку рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором.
Згідно п.10 Порядку Організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт". Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Відповідно до п.12 Порядку конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:
- подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
-визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
-не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
-не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;
-має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
-подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
На підставі п.17 Порядку у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу.
Згідно п.40 Порядку під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ «Трансвей ЛТД» подало повний пакет документів, який відповідав умовам конкурсу, запропоновані автобуси відповідали умовам пасажиромісткості, у конкурсанта мався в наявності автобус, пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Що стосується позивача, він подав пропозицію на конкурс, яка не відповідає вимогам ч.6 п.12 Порядку, а саме, не надав ліцензійних карток та реєстраційного свідоцтва на автобус, який може бути пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, також не надав інвестиційний проект-зобов'язання з зазначеного питання.
З огляду на зазначене, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що конкурсним комітетом з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області, з огляду на положення п.12 Порядку, обґрунтовано прийнято рішення про недопущення ТОВ «АТП «Автоеталон» до участі в конкурсі.
Судова колегія не приймає доводи позивача, що їм було дотримано умови конкурсу та надано інвестиційні проекти- зобов'язання на придбання автобусу, пристосованому для перевезення осіб з обмеженими можливостями на підставі наступного.
На підставі ч.3 ст.2 ЗУ «Про інвестиційну діяльність» інвестиційний проект - це сукупність цілеспрямованих організаційно-правових, управлінських, аналітичних, фінансових та інженерно-технічних заходів, які здійснюються суб'єктами інвестиційної діяльності та оформлені у вигляді планово-розрахункових документів, необхідних та достатніх для обґрунтування, організації та управління роботами з реалізації проекту. Розробленню інвестиційного проекту може передувати розроблення проектної (інвестиційної) пропозиції.
Проте, надані позивачем листи-звернення до ТОВ «Автомобільний завод АнтоРус» та лист-відповідь в підтвердження наміру позивача придбати автобус, пристосований для перевезення осіб з обмеженими можливостями не можуть вважатися інвестиційним проектом-зобов'язанням, оскільки в них не міститься інформація, зокрема, щодо водія, який керуватиме цим автобусом, щодо фінансової спроможності виконати проект (наявність грошових коштів для купівлі автобусу, інші можливості його придбання тощо)
Таким чином, оскільки автобуси ТОВ «Трансвей ЛТД» та іншого конкурсанта ПП «Первомайськ Транзит 2009» відповідали умовам конкурсу, а автобуси позивача не відповідали умовам конкурсу, відповідач правильно відмовив ТОВ «АТП «Автоеталон» в участі в конкурсі
Суд першої інстанції, перевіривши порядок проведення засідання конкурсного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Луганській області, що відбувся 29 лютого 2012 року, обґрунтовано не встановив порушень порядку його проведення.
На підставі зазначеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.
Керуючись статтями 24, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП «Автоеталон» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2012 року по адміністративній справі № 2а-1270/2043/2012 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2012 року по адміністративній справі № 2а-1270/2043/2012 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала складена та підписана колегією суддів 15 червня 2012 року.
Головуючий І.Д. Компанієць
Судді В.А. Шальєва
М.В. Бишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2012 |
Оприлюднено | 21.06.2012 |
Номер документу | 24774547 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні