Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 червня 2012 року Справа № 2а/1270/3893/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі судового засідання: Білоконі Д.І.,
за участю представників сторін:
прокурора: Сайтарли І.М. (посвідчення від 15.04.2012 №972),
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 22.03.2012 №22/10-025),
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Луганську адміністративну справу за позовом Прокурора Краснодонського району Луганської області в інтересах держави в особі Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Публічного акціонерного товариства «Краснодонська сільгосптехніка» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 6361,50 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, -
ВСТАНОВИВ:
21 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Прокурора Краснодонського району Луганської області в інтересах держави в особі Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Публічного акціонерного товариства «Краснодонська сільгосптехніка» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 6361,50 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в обґрунтування якого зазначено наступне.
Публічне акціонерне товариство «Краснодонська сільгосптехніка» зареєстровано як юридична особа Краснодонською райдержадміністрацією 30.07.1996, за №1 365 120 0000 000019 та внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відповідно до чинного законодавства підприємство перебуває на обліку як платник податків у Краснодонській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області та зареєстровано як платник податку на прибуток підприємства.
Відповідно до ст.49 ПК України ПАТ «Краснодонська сільгосптехніка» щомісячно подавало до Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції податкові декларації за 2012 рік з податку на прибуток, в яких визначено податкове зобов'язання зі сплати суми податку на прибуток.
На підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 20.12.2011 року №1566/1540-03563011 за порушення правил сплати (перерахування) податку на прибуток ПАТ «Краснодонська сільгосптехніка» згідно із ст.126 ПК України податковими повідомленнями-рішеннями від 27 грудня 2011 року №0002981540 та №0002991540 за платежем «податок на прибуток приватних підприємств» визначено податкове зобов'язання.
Станом на 13.04.2012 відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом у розмірі 6361,5 грн., в тому числі з податку на прибуток в сумі 3852,21 грн., з податку на додану вартість в сумі 1069,19 грн., з орендної плати за землю в сумі 1401,64 грн.
Органом державної податкової служби здійснювалися заходи, передбачені Законом України від 21 грудня 2000 року №2181- III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме:
- направлено першу податкову вимогу №1/15 від 18.10.2001;
- направлено другу податкову вимогу №2/134 від 22.11.2001;
- прийняте рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу №19 від 22.01.2002.
У зв'язку з несплатою відповідачем у добровільному порядку податкового боргу, прокурор просив стягнути з Публічного акціонерного товариства «Краснодонська сільгосптехніка» кошти за податковим боргом в сумі 6361,50 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в судовому порядку.
Прокурор і представник позивача в судовому засіданні підтримали позов, надали пояснення аналогічні, викладеним в позові, просили позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі.
Суд вважав можливим розглядати справу за відсутності представника відповідача на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення прокурора і представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно зі статтею 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ст.6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, серед іншого, платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до вимог п.49.16 ст. 49 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний сплатити податкове зобов'язання, яке самостійно визначене ним у податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом.
Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п.п.54.3.1. пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно із п.57.3 статті 57 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.
Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 203.1 ст.203 ПК України).
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (підпункт 203.2 ст. 203 ПК України).
Платники податку, крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу, та податкові агенти складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, за винятком податкових агентів, визначених підпунктом 241.2.2 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу, які сплачують податок до або в день подання митної декларації (п. 250.2 ст. 250 Податкового кодексу України).
Судом встановлено, що відповідач - Публічне акціонерне товариство «Краснодонська сільгосптехніка» (код ЄДРПОУ 03563011) зареєстроване як юридична особа Краснодонською районною державною адміністрацією Луганської області 27.10.1992 (а.с.8).
Відповідач як платник податків і зборів перебуває на обліку у Краснодонській об'єднаній державній податковій інспекції з 13.08.1996 за №318 (а.с. 10).
Судом встановлено, що станом на 13.04.2012 за відповідачем рахується податковий борг в розмірі 6361,50 грн., в тому числі з податку на прибуток в розмірі 3852,21 грн., з ПДВ в розмірі 1069,19 грн. та з орендної плати за землю в розмірі 1401,64 грн. (а.с. 12).
Податкові зобов'язання з податку на додану вартість самостійно визначені відповідачем у Податковій декларації з податку на додану вартість від 20.03.2012 №9012113823 (а.с. 25-26).
Податкові зобов'язання з плати за землю самостійно визначені відповідачем у Податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 18.02.2012 №9006555262 (а.с. 27-30).
Податкові зобов'язання в сумі 1900,00 грн. з податку на прибуток, самостійно визначені відповідачем в Податковій декларації з податку на прибуток підприємства від 09.02.2012 №9015942044 (а.с. 23-24).
З матеріалів справи вбачається, що 20.12.2011 Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією була проведена камеральна перевірка з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток платника податку на прибуток ПАТ «Краснодонська сільгосптехніка», за результатами якої складений Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 20.12.2011 №1566/1540-03563011 (а.с. 21-22).
Перевіркою встановлено, що платник порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом строків, визначених п.57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, за що на підставі ст. 126 Податкового кодексу України до відповідача застосовані штрафні санкції.
Так, на підставі акта перевірки від 20.12.2011 №1566/1540-03563011, відповідно до ст.126 Податкового кодексу України, податковим повідомленням-рішенням від 27.12.2011 №0002981540 до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою в сумі 15,15 грн. (а.с. 19) та податковим повідомленням-рішенням від 27.12.2011 №0002991540 до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою в сумі 7276,52 грн. (а.с.20).
Податкові повідомлення-рішення від 27.12.2011 №0002981540 та №0002991540 отримані уповноваженою особою відповідача 28.12.2011, що підтверджується підписом у корінцях податкових повідомлень-рішень (а.с. 19, 20). У встановленому законом порядку вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржені.
Наявність податкового боргу в загальному розмірі 6361,50 грн. підтверджується розрахунком суми податкового боргу (а.с. 12), довідкою розрахунків з бюджетом станом на 13.04.2012 (а.с. 13), податковими повідомленнями-рішеннями від 27.12.2011 №0002981540 та №0002991540 (а.с. 19, 20), податковими деклараціями (а.с. 23-30) та першою і другою податковими вимогами (а.с. 16, 17).
Станом на 13.04.2012 за відповідачем обліковується залишок несплаченої пені в сумі 38,46 грн. (а.с. 12).
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.п. 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Так, відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону України від 21.12.2000 №2181 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до цієї статті Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області 19 жовтня 2001 року відповідачу була вручена перша податкова вимога №1/15 від 18.10.2001 та 20 грудня 2001 року - була вручена друга податкова вимога №2/134 від 22.11.2001, що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача у корінцях першої і другої податкової вимоги (а.с. 16, 17).
22 січня 2002 року Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області було прийняте Рішення №19 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу (а.с. 18).
Вказані перша і друга податкові вимоги є чинними, податковим органом не відкликані.
Вжиті позивачем заходи, направлені на погашення податкового боргу, не дали позитивних результатів, податковий борг на час розгляду справи відповідачем не сплачений.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Внаслідок того, що Публічне акціонерне товариство «Краснодонська сільгосптехніка» станом на дату розгляду адміністративного позову у добровільному порядку податковий борг у загальному розмірі 6361,50 грн. не сплатило, вимоги прокурора про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 6361,50 грн., визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 05 червня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 11 червня 2012 року.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора Краснодонського району Луганської області в інтересах держави в особі Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Публічного акціонерного товариства «Краснодонська сільгосптехніка» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 6361,50 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, задовольнити повністю.
Стягнути кошти Публічного акціонерного товариства «Краснодонська сільгосптехніка» (код ЄДРПОУ 03563011) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків на суму податкового боргу у розмірі 6361,50 грн. (шість тисяч триста шістдесят одна гривня 50 копійок).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова складена у повному обсязі та підписана 11 червня 2012 року.
СуддяО.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2012 |
Оприлюднено | 22.06.2012 |
Номер документу | 24787847 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні