ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/1763/12
"23" травня 2012 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Данилевич Н.А.
при секретарі Стасюк А.В.
за участю:
представника позивача Недошитка О.І., Яненко О.Ю.
представника відповідача Білого В.В., Переймибіди Р.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ровекс»до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про визнання протиправним наказу про проведення перевірки -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ровекс» (надалі позивач) звернулося до суду з позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про визнання протиправним наказу «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ « Ровекс»код ЄДРПОУ 30690822»від 18 квітня 2012р .№ 275 (далі - «Наказ №275»). Позов мотивовано тим, що оспорюваний Наказ №275, виданий (прийнятий) на підставі пп.20.1.4, п.20.1, ст.20, пп.75.1.2, п.75.1, ст.75, ппп.78.1.12, п.78.1, ст. 78, п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-У1 (далі - «Податковий кодекс України»). Разом з тим, відповідно до пп. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України позапланова виїзна документальна перевірка здійснюється за обставини, коли органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. При цьому, рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу податкової служби того рівня, які проводили документальну перевірку назначено службове розслідування або порушено кримінальну справу.
Таким чином, як випливає з норми пп. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України рішення про проведення повторної документальної позапланової перевірки в порядку контролю за діями або бездіяльністю службових осіб Тернопільської об'єднаної ДПІ повинен приймати керівник органу податкової служби вищого рівня, тобто голова (заступник голови) Державної податкової служби в Тернопільській області або голова (заступник голови) Державної податкової служби України.
Крім того, відповідно до: (а) абз. 2 п. 78.4 ст. 74 Податкового кодексу України право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки; (б) п. 79.2 ст. 79 79.2. Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
На час розгляду справи службовим особам ТОВ «Ровекс»не пред'явлено та не вручено копії рішення керівника (заступника керівника) Державної податкової служби в Тернопільській області чи Державної податкової служби України про проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Ровекс»з підстав, визначених пп. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Таким чином, наказ №275 про проведення документальної позапланової перевірки з обставин, визначених пп. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України є неправомірним, оскільки виданий неналежним суб'єктом владних повноважень; право на проведення повторної документальної позапланової перевірки ТОВ «Ровекс»у службових осіб Тернопільської об'єднаної ДПІ відсутнє.
В судовому засіданні представники позивача позов підтримали з мотивів, викладених у позовній заяві та просили його задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали проти його задоволення заперечили, подавши письмові заперечення та пояснивши, що наказ Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ * Ровекс»від «18»квітня 2012р .№ 275 є законним, оскільки винесений з дотриманням вимог Податкового Кодексу України, а тому відсутні підстави для його скасування.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, судом встановлено наступні обставини.
Наказом голови Державної податкової служби у Тернопільській області ДПС України №109 від 21 березня 2012 року п.1 зобов»язано голову комісії з проведення реорганізації Тернопільської ОДПІ організувати проведення службового розслідування стосовно посадових осіб Тернопільської ОДПІ, які проводили виїзні позапланові перевірки ТОВ «Ровекс»з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09 по 30.09.10. Пунктом 1.3 даного наказу зобов»язано в процесі службового розслідування організувати проведення виїзної позапланової перевірки ТОВ «Ровекс»з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09 по 31.12.11. Термін -з 26 березня 2012 року(а.с.26-27).
Згідно розпорядження Тернопільської ОДПІ від 22.03.2012 року № 65-р зобов»язано провести службове розслідування стосовно посадових осіб Тернопільської ОДПІ, які проводили виїзну позапланову перевірку ТОВ «Ровекс»з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09 по 30.09.10 (акт від 20.01.12 №363/23-04/30690822) (а.с.28).
Наказом Голови комісії з проведення реорганізації Тернопільської ОДПІ №1306 від 23.03.2012 року зобо»язано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Ровекс»вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09 по 31.12.11. Термін перевірки: з 26 березня 2012 року тривалістю 10 робочих днів (а.с.29).
Актом від 02.04.2012 року № 8/22-10/30690822 зафіксовано факт відмови посадовцями ТОВ «Ровекс» від ознайомлення та підпису в направленнях на проведення перевірки та допущення до перевірки (а.с.30).
Актом про неможливість проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ровекс»за період з 01.07.2009р. по 31.12.2011р. від 02 квітня 2012 року №10/22-10 зафіксовано, що при виїзді 02.04.2012 року за адресою товариства м.Тернопіль вул. Подільська 38а працівники Тернопільської ОДПІ до перевірки допущені не були (а.с.31,32).
Наказом начальника Тернопільської ОДПІ від 18 квітня 2012 року №275 зобов»язано провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Ровекс» з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Пластум»та ТОВ «Нудвін»за період з 01.07.2009р. по 30.09.2010р. (а.с.16).
Оцінивши зібрані по справі докази та дослідивши норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають до задоволення, виходячи з наступного.
Статтею 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року № 509-12, визначено, що одним із основних завдань органів державної податкової служби України є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неоподатковуваних доходів, установлених законодавством.
Підпунктом 20.1.4 пунктом 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (надалі Кодексу) передбачено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом;
Згідно з підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Так у підпункті 78.1.12 Кодексу визначено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, якщо органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
Пунктом 78.4 Кодексу регламентовано, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Згідно п. 79.1 документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Пунктом 79.2 передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Таким чином, врахувавши, що оскаржений наказ «Про проведення документальної позапланової невиїної перевірки ТОВ Ровекс»від 18 квітня 2012р № 275 винесений на виконання наказу голови Державної податкової служби у Тернопільській області ДПС України №109 від 21 березня 2012 року, п.1 якого зобов»язано Тернопільську ОДПІ організувати проведення службового розслідування стосовно посадових осіб Тернопільської ОДПІ, які проводили виїзні позапланову перевірки ТОВ «Ровекс»за період з 01.07.09 по 30.09.10, пунктом 1.3 наказу №109 від 21.03.2012 р. зобов»язано в процесі службового розслідування організувати проведення виїзної позапланової перевірки ТОВ «Ровекс»з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09 по 31.12.11.
У зв»язку із неможливістю проведення виїзної документальної перевірки з причин недопущення посадовими особами ТОВ «Ровекс» до перевірки посадовців ОДПІ, що підтверджено матеріалами справи, був винесений наказ №275 від 18 квітня 2012р. про проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Ровекс».
Отже ст.78 ПК України дійсно визначає порядок проведення документальних позапланових виїзних перевірок, однак у ст.79 ПК України визначено, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу ДПС рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст.ст. 77, 78 ПК України
За таких обставин, оцінивши зібрані по справі докази, суд прийшов до висновку, що відповідач при винесенні Наказу №275 від 18 квітня 2012 року «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Ровекс»діяв у відповідності до норм Податкового Кодексу України та в межах наданих законом повноважень, а тому підстав для задоволення позовних вимог немає.
Керуючись ст.ст.6, 50, 86, 128, 158, 163, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Ровекс»до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Тернопільської області Державної податкової служби про визнання протиправним наказу про проведення перевірки - в і д м о в и т и.
Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст..254 КАС України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені ст.186 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 25 травня 2012 року.
Головуючий суддя Данилевич Н.А.
копія вірна
Суддя Данилевич Н.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2012 |
Оприлюднено | 21.06.2012 |
Номер документу | 24788580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Данилевич Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні