Постанова
від 11.06.2012 по справі 2-а/1970/2313/12
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/2313/12

"11" червня 2012 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Данилевич Н.А.

при секретарі Стасюк А.В.

за участю:

представника прокуратури Олійник Л.А.

представника позивача Бруда Л.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за позовом прокурора міста Тернополя в інтересах держави в особі урядового органу державного управління, що діє у складі Міністерства інфраструктури України і йому підпорядковується -Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі його структурного підрозділу -Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Дестініті-Експрес»про стягнення фінансових санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява прокурора міста Тернополя в інтересах держави в особі урядового органу державного управління, що діє у складі Міністерства інфраструктури України і йому підпорядковується -Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі його структурного підрозділу -Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Дестініті-Експрес»про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що в ході проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом у водія транспортного засобу, який належить ТОВ «Дестініті-Експрес», в порушення ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», п. 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №340 від 07.06.2012 року - відсутня індивідуальна контрольна книжка. В зв'язку з чим до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 1700,00 грн., які позивач і просить стягнути в даному позові.

В судовому засіданні представник прокуратури та представник позивача позовні вимоги підтримали з мотивів, викладених у позовній заяві та просили позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату час і місце розгляду справи, повідомлялися належним чином шляхом направлення судової повістки за місцем державної реєстрації, заперечень проти адміністративного позову не надали. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи та реалізації ним права судового захисту прав та інтересів.

Заслухавши у судовому засіданні представника прокуратури та представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази, суд вважає, що позов підставний і підлягає до задоволення, виходячи з наступних міркувань.

22 лютого 2012 року територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Вінницькій області було проведено перевірку додержання ТОВ «Дестініті-Експрес»вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом, результат якої оформлено відповідним актом №040741 від 22.02.2012 року (а.с. 8).

З вказаного вище акту видно, що перевезення вантажів здійснювалося транспортним засобом, який належить ТОВ «Дестініті-Експрес»та обладнаний тахографом за відсутності протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, без оформлення документів, перелік яких визначено ст. 39 та ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: без індивідуальної контрольної книжки водія. Відповідальність за дане порушення передбачена абзацом 3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Постановою заступника начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Тернопільській області №143537 від 27.03.2012 року до ТОВ «Дестініті-Експрес»на підставі абзацу 3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано фінансові санкції в сумі 1700,00 гривень.

Вищезазначена постанова про застосування фінансових санкцій була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією. Проте, сума фінансових санкцій, визначених цією постановою, відповідачем в добровільному порядку у п'ятнадцятиденний термін - не сплачена.

Згідно з положеннями ст. 121 Конституції України та ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян і держави у судах.

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 08.09.2004 року «Про утворення Головної державної інспекції на автомобільному транспорті»Головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція) -є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку і йому підпорядковується.

Згідно з п. 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року, - органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві та м. Севастополі.

Відповідно до абз. 2 ч. 7 ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт»№2344-III від 05.04.2001року - урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Частиною 11 ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт»державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.

Згідно з положеннями ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт»автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Відповідно, до вимог ч. 1 ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Крім того, статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»визначено, що документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством..

Згідно ч. 4 п.п. 3.3. п. ІІІ Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 24 червня 2010 року N 385 «Про затвердження Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 р. за N 946/18241 - водій транспортного засобу, обладнаного тахографом повинен мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.

Відповідно до п.п. 3.6 п. ІІІ цього ж Наказу - перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.

Пунктом 6.3 Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України №340 від 07 червня 2010 року «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 року за №811/18106, встановлено, що водій, який керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.

Як вже було зазначено вище та підтверджується матеріалами справи, - під час проведення перевірки, оформленої актом №040741 від 22.02.2012 року, - було виявлено порушення - надання послуг з перевезення вантажу автомобілем, що обладнаний тахографом за відсутності протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, без відповідних документів передбачених ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»та Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №340 від 07 червня 2010 року.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»- від імені центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.

Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до п. 28 вищезазначеного Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року, - фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій.

Судом не встановлені будь-які докази, які б свідчили про те, що винесена заступником начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Тернопільській області постанова №143537 від 27.03.2012 року, якою до ТОВ «Дестініті-Експрес»застосовані фінансові санкції, - оскаржувалась останнім у встановленому законом порядку.

На час судового розгляду справи, фінансові санкції у розмірі 1700,00 грн. відповідачем в добровільному порядку не сплачені, відповідні докази, які б підтверджували погашення такого боргу та спростовували б доводи позивача відповідачем не надані, а судом не здобуті.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані належним чином відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Враховуючи вимоги статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі з відповідача - не стягуються.

Керуючись ст.ст. 6, 50, 86, 128, 158, 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Дестініті-Експрес» (вул. Тролейбусна, 15/9, м. Тернопіль, код за ЄДРПОУ 36651202) фінансові санкції в сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень) на користь Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст. 254 КАС України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені ст.186 КАС України.

Головуючий суддя Данилевич Н.А.

копія вірна

Суддя Данилевич Н.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2012
Оприлюднено21.06.2012
Номер документу24788598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2313/12

Ухвала від 31.05.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Постанова від 11.06.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні