cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
13 червня 2012 р. № 2-а- 3825/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді - Волошина Д.А.
за участю секретаря судового засідання Зеленькова О.В.
представників прокурора -Кучерової М.В., позивача -Павленка О.М., відповідачів -не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Прокурора Фрунзенського району міста Харкова в інтересах держави в особі Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Прокурор Фрунзенського району міста Харкова в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Фрунзенському районі міста Харкова, з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" , в якому просить суд, стягнути з ТОВ "Риб-Сервіс"суму податкової заборгованості у розмірі 188 157,04 грн. на користь Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, а саме: податок на прибуток за кодом 3011021000 - недоїмка 93 756,99 грн.; податок на додану вартість за кодом 3014010100 - недоїмка 59 868,92 грн., пеня 717,8 грн., загалом 60 586,72 грн.; пеня у сфері ЗЕД за кодом 3021081000 на суму 33 813,33 грн.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 22.05.2012 року допущено заміну позивача в порядку правонаступництва з Державної податкової інспекції у Фрунзенському районі міста Харкова на Індустріальну міжрайонну Державну податкову інспекцію м. Харкова Харківської області Державної податкової служби.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 13.06.2012 року залишено без розгляду адміністративний позов Прокурора Фрунзенського району міста Харкова в інтересах держави в особі Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" про стягнення податкового боргу в частини вимоги про стягнення податкового боргу за податком на додану вартість в сумі 60586,72 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на теперішній час за ТОВ "Риб-сервіс" лічиться заборгованість перед бюджетом у загальній сумі 127570,32 грн., що виникла внаслідок несплати в установлений строк зобов'язань з податку на прибуток в сумі 93756,99 грн.; пені у сфері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 33813,33 грн. Наведені обставини свідчать про невиконання відповідачем свого податкового обов'язку, щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених чинним законодавством України.
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд задовольнити позов у повному обсязі з підстав, зазначених в позовній заяві.
Відповідач в судове засідання не з'явився , про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, причини неявки суду не повідомив, заперечень та клопотань не надав.
Враховуючи викладене, беручи до уваги, що відповідач не з'явився в судове засідання тричі, причин неявки суду не повідомив, є належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, на підставі ч. 4 ст. 128 КАС України суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.
Суд, заслухавши прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
На підставі п.п. 1,2 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" від 04 грудня 1990 року №509-ХП зі змінами та доповненнями, визначено функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відповідно до яких Індустріальна міжрайонна Державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби здійснює контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.
Судом встановлено, що згідно спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" зареєстроване за юридичною адресою: 61105, м. Харків, вул. Киргизька, буд. 19.
З акту перевірки №1703/22-010/35260402 від 09.12.2010 року вбачається, що ТОВ «Риб-Сервіс» зареєстроване 07.08.2007 в Зміївській районній державній
адміністрації Харківської області, свідоцтво про державну реєстрацію від 07.08.2007 №
14581020000004627. Код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 35260402 . Взято на податковий облік в органах державної податкової служби 09.08.2007 року за №3948, станом на момент перевірки перебуває на обліку в ДПІ у Зміївському районі. Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 25.07.2008г № 100130400 анульовано 10.09.2010р. за ініціативою податкового органу.
Відповідно до повідомлення про взяття на облік платника податку у зв'язку із зміною місцезнаходження від 05.01.2011 року №39/7/29-021, юридична особа, Товариство з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" перебуває на податковому обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Фрунзенському районі міста Харкова з 11.02.2011 року за №157,
Згідно з п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Судом встановлено, що начальником Державної податкової інспекції у Зміївському районі у Харківській області винесене податкове повідомлення-рішення: № 0000652310/0 від 30.08.2010 на суму 151140,07 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств, у тому числі за основним платежем 125 924 грн., за штрафними санкціями 25 216,70 грн.
Вирішуючи спір, суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" втратив чинність та Закон України " Про оподаткування прибутку підприємств " втратив чинність 01.04.2012 року.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закону України " Про оподаткування прибутку підприємств ", які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.
Згадане вище податкове повідомлення -рішення було винесене суб'єктом владних повноважень з посиланням на пп. б пп. 4.2.2. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000, № 2181-III, а саме: контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо: дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до абз. 3 п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 зазначеного закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Вказане податкове повідомлення-рішення було отримане відповідачем 30.08.2010 року, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення - рішення, що міститься в матеріалах справи.
У відповідності до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) узгоджена сума податкового зобов'язання, несплачена платником податків у визначені строки, вважається сумою податкового боргу платника податків. У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону.
Таким чином відповідно до ст. 6 ЗУ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181 Державною податковою інспекцією у Зміївському районі у Харківській області було винесено першу податкову вимогу № 1/75 від 10.09.2010 про податкове зобов'язання на загальну суму 127783,99 грн., яку вручено відповідачу 13.09.2010 року, згідно підпису на корінці податкової вимоги. Друга податкова вимога № 2/78 сформована 18.10.2010 на суму 193259,51 грн., та направлена на адресу відповідача. Однак, відповідно до повідомлення про вручення поштових відправлень адресат за зазначеною адресою не значиться.
Крім того, Державною податковою інспекцією у Зміївському районі у Харківській області проведено позапланові виїзні перевірки ТОВ «Риб-Сервіс» з питань дотримання валютного законодавства за період: з 10.03.2010 по 07.12.2010 р., про що складено акт №1703/22-010/35260402 від 09.12.2010 року ; з 09.04.2010 по 30.12.2010 р., про що складено акт №1772/22-010/35260402 від 30.12.2010 року .
В ході перевірок встановлено порушення ст. 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 №185/94-ВР, з внесеними змінами та доповненнями віл 07.05.1996р. №184/96- ВР - несвоєчасне надходження валютної виручки по експортному контракту №14 від 02.03.2010р. в сумі 2412 252,64 російських рублів (акт №1703/22-010/35260402 від 09.12.2010 року), по експортному контракту №14 від 02.03.2010р. в сумі 6523,66 російських рублів (акт №1772/22-010/35260402 від 30.12.2010 року).
У зв'язку з виявленими порушеннями начальником Державної податкової інспекції у Зміївському районі у Харківській області винесене рішення про застосування штрафних санкцій № 0000072201 від 20.12.2010 року у розмірі 26371,37 грн. (акт №1703/22-010/35260402 від 09.12.2010 року), № 0000082201 від 31.12.2010 року у розмірі 7441,96 грн. (акт №1772/22-010/35260402 від 30.12.2010 року).
Вказані рішення були отримані відповідачем згідно підпису на корінцях рішень 20.12.2010 року та 31.12.2010 року відповідно.
Сторонами доказів щодо оскарження вказаних податкових повідомлень - рішень та їх скасування до суду не подано.
З акту перевірки №1703/22-010/35260402 від 09.12.2010 року вбачається, що на виконання контракту № 14 від 02.03.2010р. ТОВ "Риб-Сервіс"відвантажив товарно-матеріальних цінностей на протязі березня 2010 року згідно ВМД з прострочення оплати:
№800000015/0/322729 від 10.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні, на суму 169113,5372 рос. руб.; №800000015/0/322742 від 10.03.2010р. -кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 212450,4974 рос. руб.; №800000015/0/322840 від 12.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 2 дні на суму 100825,2254 рос. руб., 7 днів на суму 4023,4096 рос. руб.; №800000015/0/322965 від 15.03.2010р. -кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 105040,3374 рос. руб. ; №800000015/0/322966 від 15.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 157129,5218 рос. Руб%; №800000015/0/323317 від 22.03.2010р. - Кількість днів прострочення оплати складає - 0 днів.; №800000015/0/323315 від 22.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 0 днів.; №800000015/0/323316 від 22.03.2010р. кількість днів прострочення оплати складає - 0 днів.; №800000015/0/323318 від 22.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 5 днів на суму 128881,9263 рос. руб.%; №800000015/0/323367 від 23.03.2010р. -кількість днів прострочення оплати складає - 4 дві на суму 90838,9274 рос. руб.; №800000015/0/323368 від 23.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 125808,7193 рос. руб. ;№800000015/0/323369 від 23.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 109402,3310 рос. руб.; №800000015/0/323379 від 23.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 115060,6742 рос. руб.; №800000015/0/323380 від 23.03.20фр. - кількість днів прострочення оплати складає - 4 дні на суму 30007,4218 рос. руб., 30 днів на суму 68724,32 рос. руб.; №800000015/0/323385 від 23.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 30 днів на суму 96148,7164 рос. руб.; №800000015/0/323453 від 24.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 29 днів на суму 125800,5634 рос. руб.; №800000015/0/323562 від 26.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 27 днів на суму 345582,7537 рос. руб.; №800000015/0/323593 від 26.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 27 днів на суму 135141,3506 рос. руб.; №800000015/0/323596 від 26.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 27 днів на суму 177983,9578 рос.; №800000015/0/323690 від 29.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 24 дні на суму 20617,7609 рос. руб.; №800000015/0/323691 від 29.03.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 24 дні на суму 93670,6863 рос. руб.
Всього відвантажено у березні 2010 р. ТОВ "Риб-Сервіс"товарів ТОВ "Норма"(ИНН 3108007335) на загальну суму 93141,64 доларів США (741026,68 грн.), або -2746059,3691 рублів Російської Федерації.
Таким чином за порушення ст. 1 на підставі ст.4 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" від 23.09.94р. № 185/94 з урахуванням змін та доповнень передбачено нарахування пені за кожний день прострочи у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару). Однак, у разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом термінів, передбачених експортними контрактами, терміни, передбачені ст. 1 зазначеного Закону, зупиняються і пеня за їх порушення цей період не сплачується.
Таким чином, ТОВ "Риб-Сервіс" передбачено нарахування пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД по експортному контракту № 14 від 02.03.2010р. у сумі 26371,37 грн.
Щодо порушень встановлених в акті перевірки акту перевірки №1772/22-010/35260402 від 30.12.2010 року вбачається, що на виконання контракту № 14 від 02.03.2010р. ТОВ "Риб-Сервіс" відвантажив товарно-матеріальних цінностей на протязі березня 2010 року згідно ВМД з прострочення оплати:№800000015/0/324060 від 09.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 11 днів, на суму 128323,26 рос. руб.;№800000015/0/324062 від 09.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 11 днів на суму 92865,95 рос. руб.; №800000015/0/324193 від 09.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 11 днів на суму 140262,57 рос. руб.; №800000015/0/324195 від 09.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 11 днів на суму 76241,25 рос. руб.; №800000015/0/324312 від 12.04.2010р.- Кількість днів прострочення оплати складає - 8 днів на суму 103501,05 рос. руб.; №800000015/0/324339 від 13.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 7 днів на суму 116375,14 рос. руб.; №800000015/0/324399 від 13.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 7 днів на суму 80645,56 рос. руб.; №800000015/0/324340 від 13.04.2010р. - Кількість днів прострочення оплати складає - 7 днів на суму 172740,79 рос. руб.; №800000015/0/324464 від 14.04.2010р. - кількість днів прострочення оплати складає - 6 днів на суму 113680,92 рос. руб.
Всього відвантажено у квітні 2010 р. ТОВ «Риб-Сервіс» товарів ТОВ «Норма» (ИНН 3108007335) на загальну суму 35134,25 доларів США (278487,90 грн.), або - 1025378,04 рублів Російської Федерації.
Таким чином загальна сума пені склала 7441,96 грн.
Частиною 5 ст. 4 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" визначено право державних податкових інспекцій за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.
Судом встановлено, що дії позивача щодо застосування штрафних санкцій за порушення відповідачем вимог Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" вчинені в межах та на виконання повноважень податкового органу. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ані в адміністративному, ані в судовому порядку не оскаржувалося, є узгодженим, податкові вимоги відповідачем отримані. Всі заходи з примусового стягнення боргу позивачем виконані.
Таким чином відповідно до облікової картки платника за Товариством з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс", рахується заборгованість з податку на прибуток в сумі 93756,99 грн. та пеня у сфері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 33813,33 грн.
Судом встановлено, що всі активи відповідача знаходяться у податковій заставі, згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №28714838 від 04.10.2010 року.
У зв'язку з несплатою ТОВ «Риб-Сервіс» податкового боргу, на підставі пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону № 2181-ІП 27.12.2010р., начальником ДПІ у Зміївському районі було винесено рішення №15 про застосування до платника податків, ТОВ «Риб-Сервіс», заходів стягнення узгодженої суми податкового боргу за рахунок активів, що перебувають у його власності, а також за рахунок тих активів, прав власності по яких він набуде у майбутньому.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом
Пунктом 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" від 04 грудня 1990 року №509-ХП зазначено, що до функцій Державної податкової інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції відноситься, зокрема, подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав, податковий борг в сумі 127570,32 грн. не сплатив.
З огляду на викладене, суд вважає вимоги позивача про стягнення заборгованості в сумі 127570,32 грн. з Товариства з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" на користь Державного бюджету України обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст 2, 3, 7-11, 71, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Фрунзенського району міста Харкова в інтересах держави в особі Індустріальної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" про стягнення податкового боргу -задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Риб-сервіс" (61105, м. Харків, вул. Киргизька б. 19, код - 35260402) на користь Державного бюджету України суму податкової заборгованості у розмірі 127570.32 грн. (сто двадцять сім тисяч п'ятсот сімдесят грн. 32 коп.), з них : податок на прибуток в сумі 93756,99 грн. (на р/р 31110009700010, отримувач УДКС України у Фрунзенському районі м. Харкова, банк отримувача ГУДКСУ в Харківській області, МФО 811011 код ЄДРПОУ 37999669, код платежу -3011021000); пеня у сфері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 33813,33 грн. (на р/р 3111105700010, отримувач УДКС України у Фрунзенському районі м. Харкова, банк отримувача ГУДКСУ в Харківській області, МФО 811011 код ЄДРПОУ 37999669, код платежу 3021081000).
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 18 червня 2012 року.
Суддя Волошин Д.А.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2012 |
Оприлюднено | 21.06.2012 |
Номер документу | 24788714 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волошин Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні