5662/11/2170 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 15 червня 2012 р. Справа № 2-а-5662/11/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Генічеського районного центру зайнятості до
комунального підприємства "Муніципальний підрозділ" Щасливцевської сільської ради про стягнення штрафу та пені, встановив: Генічеський районний центр зайнятості Херсонської області звернувся до суду з адміністративним позовом до
комунального підприємства "Муніципальний підрозділ" Щасливцевської сільської ради про стягнення штрафу в сумі 11741,06 грн. та 0,01 грн. пені. Позов обґрунтований тим, що відповідно до законодавства чинного на момент виникнення правовідносин, відповідач, має недоїмку з сплати страхових внесків на випадок безробіття за період з 19.07.06 по 31.12.10 роки в сумі 11741,07 грн. Позивач заявив клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав. Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, явку повноважних представників в судове засідання не забезпечив, про причину неявки не повідомив. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив: відповідно до Положення про Генічеський районний центр зайнятості, затвердженого директором Херсонського обласного центру зайнятості від 01.01.2001 року, Генічеський районний центр зайнятості є місцевим органом державної виконавчої влади та робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, підпорядковується Херсонському обласному центру зайнятості. Роботодавцем визнається відповідно до п. 10 ст. 1 Закону, власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання та фізичні особи, які використовують найману працю. Згідно з п. 7 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-УІ від 08.07.2010 р., стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та не сплачених у період до 1 січня 2011 року, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Пункт 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» до вступу в силу Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зобов'язував роботодавця своєчасно та в повної розмірі сплачувати страхові внески. Також, згідно зі ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець ніс відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які нараховуються страхові внески. Згідно з п. 4.2. «Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття», затвердженої наказом Мінпраці та соціальної політики України 18.12.2000 р. № 339, страхові внески нараховуються: для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб; для найманих працівників - у відсотках до сум оплати праці, які включають основну і додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні витрати (у тому числі в натуральній формі), які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб. Генічеським районним центром зайнятості було проведено перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття комунальним підприємством «Муніципальний підрозділ» Щасливцевської сільської ради за період з 19 липня 2006 року по 31 грудня 2010 року. В ході перевірки було виявлено приховану суму виплат, на яку нараховуються страхові внески в розмірі 11741 грн. 06 коп., в тому числі: за 2008 рік - 46 грн. 31 коп.; за 2010 рік - 11694 грн. 75 коп. Тобто підприємство в звітах за січень-грудень 2008 р. та січень-вересень 2010 р. невірно відобразило фонд заробітної плати та не подало звіт до Фонду за 4 квартал 2010 року, в зв'язку з цим виникла прихована сума Фонду - 11741 грн. 06 коп. Також нараховано пеню в сумі 0,01 грн. за несвоєчасне перерахування страхових внесків за 25.03.2008 р. За результатами перевірки було складено акт № 87 від 29 вересня 2011 р., згідно з яким на підставі ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» на КП «Муніципальний підрозділ» Щасливцевської сільської Ради було накладено штраф в розмірі прихованої суми виплат - 11741 грн. 06 коп. та пеню в сумі 0,01 грн. Загальна сума заборгованості складає 11741,06 грн. (штраф) + 0,01 грн. (пеня) = 11741 грн. 07 коп. Відповідно до п. 7.4 вищевказаної Інструкції, директором Генічеського районного центру зайнятості було прийнято Рішення від 10 жовтня 2011 р. про стягнення з КП «Муніципальний підрозділ» штрафу в розмірі 11741 грн. 06 коп. та пені в сумі 0,01 грн. Рішення № 8 від 10.10.2011 р., було вручено бухгалтеру підприємства 12.10.2011 р. (згідно з відміткою на рішенні), але станом на 11.11.2011 р. підприємство штраф в розмірі 11741 грн. 06 коп. та пеню в розмірі 0,01 грн. центру зайнятості не сплатило. Враховуючи те, що зобов'язання, які передбачають сплату страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття відповідачем не виконані та приймаючи до уваги документальне підтвердження факту та розміру боргу, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими що підлягають задоволенню. Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 8, 9, 12,17, 19, 158-163, 167 КАС України, суд - постановив: Позов задовольнити. Стягнути з
комунального підприємства "Муніципальний підрозділ" Щасливцевської сільської ради (код ЄДРПОУ 34270289) на користь Генічеський районного центру зайнятості 11741 (одинадцять тисяч сімсот сорок одну) грн. 06 коп. штрафу та 0,01 грн. пені. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Василяка Д.К. кат. 10.2.3