Постанова
від 23.07.2008 по справі 2-а-3650/2008
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

                                                                  

копія

 

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ  СУД        

                                                                                                                                                          

справа № 2-а-3650/08

                                                                                                                                                             категорія

статобліку-47

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

23  липня  2008 року                                                                                              

м. Дніпропетровськ

 

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

         

головуючого судді                                                      

                          Олійника  В.М.

          при

секретарі                                                                                         

Халатур Р.В.

за участю:

прокурора Овчар Т.В.

позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому

засіданні   адміністративну справу

за позовом  прокурора Верхньодніпровського району

Дніпропетровської області в інтересах ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду

України у Верхньодніпровському районі Дніпропетровської області про скасування

рішення комісії,-

 

в с т а н о в и в :

 

23 квітня  2008 року до

Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1, в

якому позивач просить скасувати рішення комісії по розгляду питань призначення

та перерахунку пенсій при Управлінні Пенсійного Фонду України у

Верхньодніпровському районі Дніпропетровської області від 8 січня 2008 року

щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком як учаснику ліквідації

наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; зобов'язати Управління Пенсійного Фонду

України у Верхньодніпровському районі Дніпропетровської області прийняти

рішення, яким задовольнити заяву ОСОБА_1 щодо призначення йому пенсії за віком

як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС на підставі

Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали

внаслідок Чорнобильської катастрофи»; судові витрати по справі покласти на

відповідача.

Прокурор  в судовому засіданні

позовні вимоги підтримав в повному обсязі та 

просив суд позов задовольнити.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням комісії від 08

січня 2008 року по розгляду питань призначення та перерахунку пенсії при

управлінні Пенсійного Фонду України у Верхньодніпровському районі

Дніпропетровської області позивачу відмовлено в призначенні пенсії через

відсутність довідки форми 122, затвердженої постановою Державного комітету СРСР

по праці та соціальних питаннях №122 від 09 

березня 1988 року, яка видається на підставі первинних документів лише

тими підприємствами, установами і організаціями, в складі яких працівник

безпосередньо виконував роботи по ліквідації наслідків  аварії, а також інших первинних документів,

що стверджують період перебування в зоні відчуження. Однак, комісією не

прийнято до уваги те, що ОСОБА_1 має посвідчення учасника ліквідації наслідків

аварії на Чорнобильській АЕС серії НОМЕР_1 

з присвоєнням категорії 2, не прийняті до уваги представлені ОСОБА_1

документи, а саме -  довідка  №16 від 22 жовтня 1991 року, видана

Вільногірським автотранспортним підприємством №11267 Дніпропетровської області

про те, що останній  в період з

25.08.1986 року по 25.09.1986 року та в період з  25.04.1988 року по 25.05.1988 року приймав

участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в якості водія;  виписка з наказу №879 від 23.08.1986 року по

Вільногірському АТП №11267,  згідно якого

ОСОБА_1 дійсно був відкомандирований до м. Чорнобиль Київської області для

перевезення вантажів в період з 25.08.1986 року по 25.09.1986 року на підставі

заяви Київдорстроя, та інші  документи

щодо прийняття з боку Кравченка А.В. участі у ліквідації наслідків аварії на

Чорнобильській АЕС.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити в їх

задоволенні повністю, посилаючись на те, що  

зустрічною перевіркою на Вільногірському АТП 13.12.07 року підтверджено,

що ОСОБА_1 працював у Вільногірсьому АТП 11267 водієм. Відповідно до журналів

відряджень був направлений у відрядження в м. Димер Київська область

підприємство «Київдорбуд»  з 23.08.86 по

22.09.86 р. Накази про відрядження, оригінали відряджень, подорожні листи не

збереглися. В особових рахунках по заробітній платі за дні роботи в зоні ЧАЕС

не визначена. Тобто призначити пенсію ОСОБА_1 немає змоги через відсутність

підтверджуючих документів про його роботу по ліквідації наслідків аварії на

ЧАЕС.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення

прокурора, позивача та представника відповідача,  суд вважає, що позов підлягає частковому

задоволенню.

Судом встановлено,що  ОСОБА_1 є

потерпілим внаслідок аварії на ЧАЕС другої категорії, що підтверджується

посвідченням серії НОМЕР_1 від 05.07.1997 р.

05.11.2007 р. позивач звернувся до Управління пенсійного Фонду України у

Верхньодніпровському районі Дніпропетровської області з заявою про призначення

пенсії та 08.01.2008 р. згідно протоколу №1 від 08.01.08 р., отримав відповідь

в якій позивачу було відмовлено в призначенні пенсії через відсутність ф.122,

яка підтверджує  період перебування на

аварії на Чорнобильській АЕС.

Конституційний Суд України неодноразово розглядав проблему, пов'язану з

реалізацією права на соціальний захист, неприпустимістю обмеження

конституційного права громадян на достатній життєвий рівень, і сформулював

правову позицію, згідно з якою Конституція та закони України виокремлюють певні

категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального

захисту з боку держави. До них зокрема, належать громадяни, яким пенсія

призначається за спеціальними законами. У рішеннях Конституційного Суду України

зазначалося, що пільги, компенсації, гарантії є видом соціальної допомоги і

необхідною складовою конституційного права на достатній життєвий рівень, тому

звуження змісту та обсягу цього права шляхом прийняття нових законів або

внесення змін до чинних законів за статтею 22 Конституції України

<nau://ukr/254к/96-ВР|st22> не допускається.

Відповідно до ст.10  Закону України

"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи" <nau://ukr/796-12|st54/>  учасниками ліквідації наслідків аварії на

Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у

будь-яких роботах, пов'язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні

відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у

1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведення

евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або

відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи

військовослужбовців, працівників державних, громадських, інших підприємств,

установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті,

хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах

санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік

цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст.15 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян,

які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", право на пенсію в

повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорій 1, 2, 3, 4, за умови

стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням

пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим

пунктом стаж, але не вище 75 процентів заробітку, а громадянам, які

відпрацювали за списком № 1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6

місяців і більше - не вище 85 процентів заробітку.

Відповідно до ч.3 ст.45 Закону України "Про загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування" <nau://ukr/1058-15|st45/> пенсія

призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія

призначається з більш раннього строку: в тому числі  у разі 

переведення з одного виду пенсії на інший, яка провадиться з дня подання

заяви з усіма необхідними документами.

Зміст ч.5 ст.45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування" <nau://ukr/1058-15|st45/> свідчить про те, що

територіальний орган Пенсійного фонду приймає рішення про призначення

(перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії після розгляду

в 10 денний строк поступивших до них документів про призначення (перерахунок)

пенсії. Як свідчить зміст ст.44 зазначеного Закону України, питання про

призначення (перерахунок) пенсії або про її відстрочення починається з подачі

до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу

заяви та необхідних документів .

Враховуючи, що позивач звернувся до Управління Пенсійного Фонду України у

Верхньодніпровському районі Дніпропетровської області  з заявою про призначення пенсії, суд вважає,

що управлінням не прийняті до уваги надані 

ОСОБА_1 документи, а саме: посвідчення учасника ліквідації наслідків

аварії на Чорнобильській АЕС серії НОМЕР_1 з 

присвоєнням категорії  2;  копія довідки 

№16 від 22 жовтня 1991 року, виданої 

Вільногірським автотранспортним підприємством №11267 Дніпропетровської

області про те, що ОСОБА_1  дійсно в

період з 25.08.1986 року по 25.09.1986 року та в період з  25.04.1988 року по 25.05.1988 року приймав

участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в якості водія;

виписка з наказу №879 від 23.08.1986 року по Вільногірському АТП №11267; копія

трудової книжки ОСОБА_1

Суд, встановив, що за записом в трудовій книжці ОСОБА_1 дійсно працював з

06.05.1980 року по 31.03.2002 року водієм у ВАТ Вільногірське АТП 11267. В  довідці від 29.03.93 р. № 68 зазначено, що

ОСОБА_1  приймав участь в роботах по

ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в 30 кілометровій зоні з  23.08.86 р. по 22.09.86 р. в складі

автоколони Міністерства транспорту УРСР.

Ст.14  Закону України "Про

статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи" <nau://ukr/796-12|st54/> встановлено , що до другої

категорії осіб, що постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи відносяться

особи, які працювали:

- у зоні відчуження з 1 липня 1986

року по 31 грудня 1986 року - від 1 до 5 календарних днів;

- у зоні відчуження в 1987 році - від

1 до 14 календарних днів;

- у зоні відчуження в 1988-1990 роках

- не менше 30 календарних днів.

ОСОБА_1  видане посвідчення учасника

ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС серії НОМЕР_1, та присвоєна

категорія 2.

Згідно з п.10, 12

Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали

внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету

міністрів України № 51 від 20.01.1997 року посвідчення видаються учасникам

ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС на підставі одного з таких

документів:

а)         посвідчення про відрядження

в зону відчуження;

б)         військового квитка і

довідки командира військової частини або архіву

про участь у ліквідації наслідків аварії у зоні відчуження;

в)         довідки про підвищену

оплату праці в зоні відчуження (із зазначенням

кількості днів і населеного пункту).

У спірних випадках відповідне посвідчення може бути видане не лише на

підставі одного з вказаних документів, а й на підставі відповідних письмових

підтверджень, виданих керівниками підприємств, організацій та установ, які

направляли цих осіб на роботу до зони відчуження, або керівниками місцевих

органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування за місцем виконання

робіт.

Зокрема, ч.3 ст. 65 Закону України «Про статус і соціальний захист

громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»  передбачає, що посвідчення "Учасник

ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" є документом, що

підтверджує статус громадянина, та надає право користування пільгами,

встановленими цим Законом.

На підставі  вищенаведеного суд

прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача в цій частині  підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, 

якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом

владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені

судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого

бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова

чи службова особа).  У зв'язку з тим, що

позивачем не надано суду документальне підтвердження судових витрат, суд

вважає, що вимоги позивача про покладення судових витрат на відповідача не

підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевказане, керуючись ст..ст. 122,162 КАС України, суд,-

 

п о с т а н о в и в:

 

Позов задовольнити частково.

Скасувати рішення комісії по розгляду питань призначення та перерахунку

пенсій при Управлінні Пенсійного Фонду України у Верхньодніпровському районі

Дніпропетровської області від 8 січня 2008 року щодо відмови ОСОБА_1 у

призначенні пенсії за віком як учаснику ліквідації наслідків аварії на

Чорнобильській АЕС.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України у Верхньодніпровському

районі Дніпропетровської області прийняти рішення, яким задовольнити заяву

ОСОБА_1 щодо призначення йому пенсії за віком як учаснику ліквідації наслідків

аварії на Чорнобильській АЕС на підставі Закону України «Про статус і

соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи».

В іншій частині позовних вимог відмовити.

            Постанова

набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне

оскарження та апеляційної скарги, якщо вони були подані у встановлені строки. У

разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи

            Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний

строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і подання

після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копій

відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

 

Повний текст постанови складений 28 липня 2008

року

           

            Суддя                                                                                                                    

В.М.Олійник

               З оригіналом згідно

               Суддя Олійник В.М.

 

              Постанова не набрала законної сили

              28 липня  2008 року

           

Суддя                                                                              

                                      В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2008
Оприлюднено11.12.2008
Номер документу2480082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3650/2008

Постанова від 03.11.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

ТКАЧЕНКО О.Є.

Постанова від 23.07.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник В.М.

Ухвала від 29.07.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні