Постанова
від 18.06.2012 по справі 1288/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2012 р. Справа № 2-а-1288/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Білозерському районі Херсонської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Магнолія-Л", Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області про скасування реєстраційної дії,

встановив:

Державна податкова інспекція у Білозерському районі Херсонської області (далі-позивач, ДПІ) звернулася до адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ««МАГНОЛІЯ-Л» (далі - відповідач-1, ТОВ), Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області (далі - відповідач - 2,), у якому просить визнати недійсними зміни до установчих документів, якими змінено місцезнаходження відповідача-1 та скасувати такі реєстраційні дії.

Ухвалою суду від 18 квітня 2012 року у відкритті провадження було відмовлено в частині позовних вимог щодо визнання недійсним змін до установчих документів ТОВ ««МАГНОЛІЯ-Л», якими змінено його місцезнаходження. В іншій частині позовних вимог відкрито провадження у справі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «МАГНОЛІЯ-Л» було зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 04.08.2008р. за адресою: м. Миколаїв, Ленінський район, проспект Миру, 54-В корпус 5 офіс 511.

29.12.2011р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис про зміну місцезнаходження ТОВ «МАГНОЛІЯ-Л», а саме, з м. Миколаїв, Ленінський район, проспект Миру, 54-В, корпус 5, офіс 511 на АДРЕСА_1. Проте перевіркою ДПІ у Білозерському районі, щодо встановлення місцезнаходження платника податків, було встановлено, що відповідач за вказаною адресою не знаходиться, його місцезнаходження невідоме. Отже, відповідач -1 при реєстрації змін щодо місцезнаходження подав державному реєстратору виконавчого комітету Миколаївської міської ради недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходився.

Позивач та відповідач 2 надали суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження без їх участі.

Відповідач-1 до суду не з'явився, письмових заперечень на позов не надав, про дату, час та місце слухання справи був належним чином повідомлений.

20.04.2012р. та 07.05.2012р. на юридичну адресу ТОВ «МАГНОЛІЯ-Л» внесену до ЄДР, - АДРЕСА_1, Херсонським окружним адміністративним судом були направлені копії ухвали про відкриття провадження у справі, та закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, а також повістка. Поштові відправлення повернулись із відміткою, що адресат за вказаною адресою не знаходиться, що підтверджується підписом працівника зв'язку.

Відповідно до п. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За таких обставин, суд вважає, що відповідач-1 був належно повідомлений про дату, час і місце судового засідання.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13460454 від 30.03.2012р.,Товариство з обмеженою відповідальністю «МАГНОЛІЯ-Л» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 04.08.2008 року, про що внесено запис № 15221020000017502.

29 грудня 2012 року, відповідно до довідки з ЄДР від 30.03.2012р. № 13460454 стосовно відповідача-1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис № 10 про зміну місцезнаходження платника податків з м. Миколаїв, Ленінський район, проспект Миру, 54-В, корпус 5, офіс 511 на АДРЕСА_1

Крім того, 13 березня 2012 року відповідно до довідки з ЄДР від 30.03.2012р. за № 13460454, стосовно Відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 13 щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Для підтвердження місцезнаходження ТОВ, ДПІ у Білозерському районі направлено запит до Державної податкової інспекції у м. Херсоні щодо підтвердження місцезнаходження СПД за вих. № 210/10/28-008 від 19.01.2012р.

Працівниками ГВПМДПІ у м. Херсоні 14.06.2011р. проведена перевірка достовірності знаходження відповідача за юридичною адресою: АДРЕСА_1, за результатами якої складено довідку від 20.01.2012р., згідно якої відповідач-1 за вказаною адресою не знаходиться, місцезнаходження його не встановлено.

Відповідно до листа від 26.03.2012р. № 02-17/1845 Правдинської сільської ради, встановлено, що в с. Правдино відсутня вулиця Висоцького. За адресою: АДРЕСА_1 находиться приватний будинок, в якому проживає гр. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 та його дружина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1

Законом України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" ( далі - Закон №755- IV ) регулюються порядок та умови реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Частиною 2 ст. 4 Закону № 755-IV передбачений порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який включає, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 ст. 4 Закону № 755-IV визначено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (ст. 16 Закону № 755-IV).

Статтями 88 Цивільного кодексу України та 57 Господарського кодексу України встановлені вимоги до змісту установчих документів, зокрема, в установчих документах повинні бути зазначені найменування товариства (суб'єкта господарювання), мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Статут товариства (суб'єкта господарювання) повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації товариства (суб'єкта господарювання) , а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Згідно зі статтею 93 Цивільного кодексу України та відповідно до абзацу шостого та статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон) місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема місцезнаходження юридичної особи.

Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відповідних реєстраційних карток (ч. 1 ст. 17 Закону).

Внесення записів до Єдиного державного реєстру здійснюється на підставі відповідних реєстраційних карток посадовими особами, які відповідно до Закону здійснюють державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, тобто державними реєстраторами.

Згідно зі статтею 18 Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Таким чином, як вбачається з матеріалів справи, відповідач-1 при реєстрації змін щодо місцезнаходження, подав державному реєстратору виконавчого комітету Миколаївської міської ради недостовірні дані, зокрема, відносно зміни своєї юридичної адреси, оскільки у с. Правдине Білозерського району Херсонської області відсутня вул. Висоцького. Тому за новою адресою підприємство ніколи не знаходилося, внаслідок чого державний реєстратор вніс до державного реєстру запис №10, що не відповідає дійсності, а тому, в порушення ст.16 Закону № 755-IV, відомості, що містяться в ЄДР є недостовірними.

Факт відсутності відповідача за адресою: АДРЕСА_1 підтверджується довідкою від 20.01.2012р.. про встановлення місцезнаходження платника податків, довідкою з ЄДР та листом від 26.03.2012р.. № 02-17/184 Правдинська сільська рада підтвердила, що в с. Правдине вул. Висоцького немає.

За таких обставин, суд вважає, що державний реєстратор порушив вимоги ст. 4 Закону №755- IV щодо перевірки комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці.

Відповідно до частини 63.1 статті 63 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Частиною 63.3 статті 63 ПКУ визначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є органи державної податкової служби або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається (ч.63.4 ст.63 ПКУ).

Частиною 63.11 статті 63 ПКУ передбачено, що органи державної податкової служби забезпечують достовірність даних про платників податків в Єдиному банку даних про платників податків-юридичних осіб та Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, реєстрі платників податку на додану вартість, реєстрі неприбуткових організацій та інших реєстрах, що формуються та ведуться органами державної податкової служби згідно з цим Кодексом, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.

Відповідно до п. 67.2. ст.. 67 ПК України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

На підставі викладеного, у зв'язку з порушенням вимог законодавства при реєстрації змін щодо місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Магнолія -Л» суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 12, 19, 128, 158-163, 167 КАС України, суд-

постановив :

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Білозерському районі Херсонської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «МАГНОЛІЯ-Л», Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області про скасування реєстраційної дії - задовольнити повністю.

Скасувати реєстраційну дію від 29.12.2011р. року № 1 522 107 0010 017502, якою змінено місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «МАГНОЛІЯ-Л» (ідентифікаційний код 36057292) з м. Миколаїв, Ленінський район, проспект Миру, буд.54-В, корпус 5 офіс 511 на АДРЕСА_1

Копію постанови направити державному реєстратору Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Пекний А.С.

кат. 5.1.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2012
Оприлюднено22.06.2012
Номер документу24809770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1288/12/2170

Постанова від 18.06.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні