ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 235-24-26
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" червня 2012 р. Справа № 26/066-12
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14.06.2012р. № 26/066-12
Господарський суд Київської області у складі судді Лилака Т.Д., розглянувши справу
за позовом Міжрайонного природоохоронного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Київській області, м. Київ до Товариства з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина", Київська обл., с. Крюківщина про стягнення 5 580,80 грн. за участю представників:
Прокурора:Чепіжак І.І. (посвідчення № б/н від 09.11.2010 року); позивача:ОСОБА_2, (довіреність № б/н від 05.01.2012 року); відповідача:Тимченко А.М., (директор).
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У травні 2012 року прокурор звернувся до господарського суду Київської області з позовною заявою до відповідача про стягнення 5580,80 грн. збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного використання підземних вод.
Ухвалою господарського суду Київської області від 29.05.2012 року порушено провадження у справі та призначено справу до розгляду на 14.06.2012 року.
В судовому засіданні 14.06.2012 року прокурор та представник позивача підтримали заявлені позовні вимоги.
Представник відповідача в судовому засіданні 14.06.2012 року визнав заявлені позовні вимоги в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Міжрайонний природоохоронний прокурор Київської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції України звернувся до господарського суду Київської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина" про стягнення 5580,80 грн. збитків, заподіяних внаслідок видобування підземних водних ресурсів без спеціального дозволу.
20 квітня 2012 року Державною екологічною інспекцією України було проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина". За результатами перевірки було складено Акт від 20.04.2012 р., відповідно до якого було встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина" в період з 01.09.2011 року по 01.01.2012 року здійснювало самовільно забір води без відповідного дозволу, що суперечить статтям 44, 49, 50 Водного кодексу України.
Як зазначає прокурор, відповідно до довідки відповідача № 7 від 23 січня 2012 року, за період самовільного користування з 01.09.2011 року по 01.01.2012 року відповідачем використано 160 м3 (не артезіанської) води.
Крім того, 07.05.2012 р. Державною екологічною інспекцією України була винесена Постанова № 000268 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 170,00 грн. на уповноважену особу відповідача за недотримання вимог природоохоронного законодавства.
Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 20.04.2012 р. та Постанова № 000268 про накладення адміністративного стягнення від 07.05.2012 р. відповідачем в судовому порядку оскаржені не були, скарги на дії державних інспекторів з охорони навколишнього природоохоронного середовища під час перевірок до Державної екологічної інспекції України не надходили.
У зв'язку із наведеним міжрайонний природоохоронний прокурор Київської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції України звернувся до суду з даним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина" збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Слід зазначити, що державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють Кабінет Міністрів України, Ради та їх виконавчі і розпорядчі органи, а також спеціально уповноважені на те державні органи по охороні навколишнього природного середовища і використанню природних ресурсів та інші державні органи відповідно до законодавства України; спеціально уповноваженими державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів у республіці є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органи на місцях та інші державні органи, до компетенції яких законодавством України та Автономної Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функцій як це передбачено частинами 2, 3 статті 16 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року № 1264-XII.
Згідно зі статтею 20 Закону України "Про охорону навколишнього середовища", до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать: державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, дотриманням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі, а також за додержанням норм екологічної безпеки (підпункт б частини 1 статті 20 Закону); подання позовів про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища; складання протоколів та розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів (підпункти з, и частини 1 статті 20 Закону).
Згідно пункту 9 статті 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб (стаття 48 Водного кодексу України).
Відповідно до частин 1, 3 та 6 статті 49 Водного кодексу України, спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу; видача дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за клопотанням водокористувача з обґрунтуванням потреби у воді, погодженим з державними органами водного господарства - в разі використання поверхневих вод, державними органами геології - в разі використання підземних вод та державними органами охорони здоров'я - в разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних; спеціальне водокористування є платним.
Крім того, органами, які видали дозвіл на спеціальне водокористування, встановлюються строки спеціального водокористування (частина 1 статті 50 Водного кодексу України).
Як передбачено частиною 1 та пунктом 6 частини 3 статті 110 Водного кодексу України, порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України; відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування.
Відповідно до статті 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Частиною 1 статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів; підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України (пункт "з" частини 2 та частина 4 статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").
Сума збитків, заподіяних державі порушенням законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів внаслідок самовільного водокористування без відповідного дозволу Товариством з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина", згідно розрахунку позивача, проведеного у відповідності до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в наслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Мінприроди від 20.07.2009 року № 389 становить 5580,80 грн.
Відповідач у судовому засіданні 14.06.2012 року визнав позовні вимоги позивача про стягнення 5 580,80 грн. у повному обсязі.
Відповідно до ч. 5 ст. 78 ГПК України у разі визнання відповідачем позову господарський суд приймає рішення про задоволення позову за умови, що дії відповідача не суперечать законодавству або не порушують прав та охоронюваних законом інтересів інших осіб.
Визнання відповідачем позову не порушує прав третіх осіб і не суперечить законодавству.
В частині 1 статті 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" встановлено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Згідно ч 1. ст. 1166 Цивільного кодексу України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до пункту 1.6 роз'яснення президії Вищого господарського суду України від 27 червня 2001 року № 02-5/744 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища", вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника (стаття 1166 Цивільного кодексу України).
Приписами статті 33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
З урахуванням вищевказаного та оскільки відповідач належними доказами позовні вимоги не спростував, доказів сплати суми збитків суду не надав, тому позовні вимоги про стягнення з відповідача збитків у сумі 5580,80 грн. є законними та обґрунтованими, а отже підлягають задоволенню.
Судовий збір, сплачений позивачем у розмірі 1 609,50 грн. відповідно до положень статті 49 ГПК України підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина" (08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Крюківщина, вул. Балукова, буд. 1, код 30796281) заподіяні державі збитки в сумі 5580 (п'ять тисяч п'ятсот вісімдесят) грн. 80 коп. до спеціального фонду Державного бюджету України -30 відсотків, до спеціального фонду сільського бюджету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району на р/р 33114331700369, код 24062100, МФО 821018 ГУДКСУ у Києво-Святошинському районі -50 відсотків та до обласного бюджету Київської області -20 відсотків.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Агрофірма Крюківщина" (08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Крюківщина, вул. Балукова, буд. 1, код 30796281) в доход державного бюджету України 1 609 (тисяча шістсот дев'ять) грн. 50 коп. судового збору.
Після вступу рішення в законну силу видати наказ.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст. 85 ГПК України.
Повне рішення складено: 19.06.2012 р.
Суддя Т.Д. Лилак
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2012 |
Оприлюднено | 22.06.2012 |
Номер документу | 24823599 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Лилак Т.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні