ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" березня 2008 р. Справа № 6/54
Господарський суд Чернівецької області в складі головуючого судді Паскаря А.Д. , при секретарі Байталюку В. Д. , розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов
Контрольно-ревізійного управління в Чернівецькій області
до Державного підприємства "Чернівецьке лісове господарство"
про вжиття заходів щодо відшкодування безоплатно переданого державного майна фізичним та юридичним особам, шляхом надання благодійних та спонсорських допомог на суму 40 571,31 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2., довіреність від 22.11.2007 № 24-250-18/5007;
від відповідача: ОСОБА_1, довіреність від 11.03.2008 № 276,
В С Т А Н О В И В :
Контрольно-ревізійне управління в Чернівецькій області звернулось з позовом до Державного підприємства "Чернівецьке лісове господарство" про вжиття заходів щодо відшкодування безоплатно переданого державного майна фізичним та юридичним особам, шляхом надання благодійних та спонсорських допомог на суму 40 571,31 грн.
Позов мотивується тим, що проведеною працівниками КРУ в Чернівецькій області ревізією законності та достовірності проведених операцій з необоротними активами за період з 01.07.2005 по 01.10.2007 встановлено, що відповідачем надавалися безоплатно допомоги юридичним та фізичній особі протягом періоду з 01.07.2005 по 01.09.2007, шляхом надання їм благодійних та спонсорських допомог на загальну суму 40571,31 грн., що є порушенням вимог пункту 5 статті 75 Господарського кодексу України.
Відповідач позов не визнає з підстав, викладених у його письмовому відзиві на позовну заяву, зокрема, відповідач посилається на пункт 5.2 Статуту підприємства, яким передбачено, що здійснюючи право господарського відання ДП "Чернівецьке лісове господарство" володіє, користується і розпоряджається майном на свій розсуд, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству. Також, відповідач звертає увагу на постанову Кабінету Міністрів України від 29.11.2006 № 1673 якою встановлено суму витрат на благодійну, спонсорську та іншу допомогу, а саме не більше 1 % обсягу чистого прибутку суб'єкта господарювання.
Представник позивача в судовому засіданні наполягала на задоволенні позову.
Представник відповідача позов не визнавала з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Дослідивши матеріали справи, вивчивши законодавство, що регулює спірні правовідносини, та заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що проведеною працівниками КРУ в Чернівецькій області 23 листопада 2007 року ревізією законності та достовірності проведених операцій з необоротними активами за період з 01.07.2005 по 01.10.2007 встановлено, що відповідачем надавалися безоплатно допомоги юридичним та фізичній особі протягом періоду з 01.07.2005 по 01.09.2007, шляхом надання їм благодійних та спонсорських допомог на загальну суму 40571,31 грн.
Відповідно до акту ревізії від 23.11.2007 № 24-290-24/231 (далі -Акт) відповідачем безпідставно перераховано у 2005 році кошти редакції газети "Свобода слова" у сумі 4000 грн., та проїзд на таксі 9,74 грн., у 2007 році кошти в сумі 750 грн. за навчання сторонньої особи та надано благодійних допомог на загальну суму 40571,31 грн. в тому числі у ІІ півріччі 2005 року -5426,36 грн., 2006 року -25145,69 грн. та за 9 місяців 2007 року -9999,26 грн., та у 2007 році безпідставно списано пального на суму 99000 грн., внаслідок чого внесено недостовірні дані до фінансової звітності.
Згідно з пунктом 5 статті 75 Господарського кодексу України державне комерційне підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам, крім випадків, передбачених законом. Відчужувати майнові об'єкти, що належать до основних фондів, державне комерційне підприємство має право лише за попередньою згодою органу, до сфери управління якого воно належить, і лише на конкурентних засадах, якщо інше не встановлено законом. Розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних фондів, державне комерційне підприємство має право лише у межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Кодексом та іншими законами.
Представник відповідача в судовому засіданні не спростувала доводів позивача та не довела законність дій відповідача щодо надання безоплатної допомоги юридичним та фізичній особі протягом періоду з 01.07.2005 по 01.09.2007.
Пунктом 7 статті 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу" встановлено, що головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства. У відповідності до вказаної норми закону листом позивача від 03.09.2007 № 24-28-12/323 відповідачу були направлені вимоги щодо вжиття заходів стосовно забезпечення відшкодування безоплатно переданого державного майна фізичним та юридичним особам, шляхом надання благодійних та спонсорських допомог на суму 40571,31 грн. Проте відповідачем, станом на день подання позову, виконання вказаних вимог позивача не забезпечено.
За таких обставин суд дійшов висновку що позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 86, 94, 160-163, 167, 185, 186, пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Державне підприємство "Чернівецьке лісове господарство" (вул. Нечуй-Левицького, 1, смт Глибока, ідентифікаційний код 00274453) виконати вимоги Контрольно-ревізійного управління в Чернівецькій області (вул. Котляревського, 1, м. Чернівці, ідентифікаційний код 21432531) від 06.12.2007 № 24-290-14/5240 по вжиттю заходів стосовно забезпечення відшкодування безоплатно переданого державного майна фізичним та юридичним особам, шляхом надання благодійних та спонсорських допомог на суму 40571,31 грн.
3. Порядок і строки оскарження.
Постанова набирає законної сили через десять днів з дня її проголошення, якщо протягом цього строку не подано заяву про її апеляційне оскарження або апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Чернівецької області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, та подачею апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження або в порядку, встановленого частиною 5 статті 186 КАС України.
Суддя А. Паскарь
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2008 |
Оприлюднено | 22.06.2012 |
Номер документу | 24824136 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні