ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2012 р. Справа № 2а/0470/4201/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЖукової Є.О. при секретаріБерднику С.О. за участю: представника позивача Хвостової І.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському до товариства з обмеженою відповідальністю "Агропроменерго - Нікополь" про стягнення заборгованості у сумі 1 258,54грн.
ВСТАНОВИВ:
05.04.2012р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області, в якому позивач просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» (код ЄДРПОУ 19097829) заборгованість за розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, які призначені відповідно до п.п. "а", "б"-"з" ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в сумі 1 258,54грн.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним.
Витрати Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-ІV підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому пунктом 6.1 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663.
У відповідності до ч. 1 п.п 6.1 п. 6 Інструкції "Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України" №21-1 від 31.12.2003 р. відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Суми фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із сплатою фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Згідно пункту 6.9 Інструкції №21-1 не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 цієї Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Постановою КМУ від 16.01.2003 року №36 по списку №2, відповідно до пункту «б» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» сума заборгованості товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» (код ЄДРПОУ 19097829) складає 1 258,54грн.
Ухвалою суду від 06.04.2012р. провадження по справі було відкрито та справу призначено до судового розгляду.
30 травня 2012 року представником позивача був наданий акт від 23 травня 2012 року виїзду за юридичною адресою товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» (код ЄДРПОУ 19097829), в якому було встановлено, що підприємство відсутнє за юридичною адресою.
Відповідно до ст.35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.
Частиною 1 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що якщо відомості, які внесені до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою.
Всупереч вимогам ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», про зміну місцезнаходження відповідач контролюючі органи не повідомив, тому відповідних змін до Єдиного державного реєстру внесено не було.
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст.128 КАС України.
У судове засідання з`явився представник позивача, підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив задовольнити позов за викладених у ньому підстав.
Відповідач у судове засідання не з`явився, був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи термін розгляду адміністративної справи, передбачений ст.122 КАС України, а саме: адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за доказами, наявними в матеріалах справи та даної явки сторін.
Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, та зазначається, що потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.
Судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: копія поштового реєстру відправлених листів; копія Виписки з ЄДРПОУ; копія розрахунку заборгованості станом на 26.03.2012р.; копія листа від 13.03.2012р.; копія розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених у відповідності до п.п «б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за березень 2012 року; копія Витягу з ЄДРПОУ; копія листа від 02.05.2012р.; копія Акту звірки станом на 27.04.2012р.; копія Витягу з ЄДРПОУ; копія розрахунку стажу ОСОБА_1.; копія довідки про підтвердження трудового стажу ОСОБА_1.; копія Акту від 23.05.2012р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» зареєстроване та є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області.
Внаслідок не проведення своєчасних розрахунків з боку товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» з Пенсійним фондом України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області за період з березня 2012 року згідно розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених у відповідності до п.п «б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за березень 2012 року сума до сплати підприємства становить 1 258,54грн. за кожен місяць, починаючи з березня 2012 року.
Згідно зазначеного розрахунку призначена та виплачена пенсія на пільгових умовах колишнім працівникам товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь», а саме: ОСОБА_1
Управління Пенсійного фонду України в Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області, згідно положення «Про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах» від 30.04.2002р. №8-2 здійснює функції по обліку платників, збирання та акумуляції у районі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; фінансування витрат на виплату пенсій, інших витрат, фінансування яких відповідно до чинного законодавства покладено на Фонд, застосовує фінансові санкції, передбачені законом, стягує з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків тощо.
Відповідно до Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, до Пенсійного фонду України, від 19.12.2003р. за №21 -1 та Закону України «Про збір на загальнообов'язкове не пенсійне страхування» та положення про Пенсійний фонд України від 01.03.2001р. №121 підприємства, установи, організації являються платниками обов'язкових платежів та зборів передбачених чинним законодавством, в тому числі, і збору на покриття фактичних витрат на виплату та доставку пенсій (п.6.1. Інструкції).
Відповідно до п.2 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми страхових внесків своєчасно не нараховані або не сплачені у визначені ст.20 цього Закону строки, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені і фінансових санкцій.
Пунктом 2 розділу XV прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове не пенсійне страхування», підприємства та організації з коштів, призначених на оплату носять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які отримують пенсії на пільгових умовах за списками № 1 та №2 до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Аналіз наведених вище норм чинного законодавства України дозволяє суду прийти до висновку, що на товариство з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» покладається обов'язок покривати фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які отримують пенсії на пільгових умовах за списками №1 та №2.
Пунктом 2 прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003р. №1058 «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо їй і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або на вислугу років. які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
Порядок покриття витрат на виплату та доставку пенсій шляхом введення окремого на обов'язкове державне пенсійне страхування Законом України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997рю, яким передбачено, що платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, повинні сплачувати такий збір у розмірах, встановлених ст.4 цього Закону.
Відповідно до Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об'єкта яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених у відповідності до п.п «б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення |працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Абзац 5 пункту 2 розділу XV Закону України від 09.07.2003р. «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», який з 01.01.2004р. стосується і осіб, пенсії яким призначені відповідно до п.п. «б»-«е» та «ж» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» і має зворотну дію, регулює лише порядок виплати пенсій, а не змінює порядок відшкодування, та не звільняє підприємства, зазначені у ст.1 (п.п. 1,2) Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», від сплати збору на відшкодування виплачених пільгових.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
У відповідності до ч. 1 п.п 6.1 п. 6 Інструкції "Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України" №21-1 від 31.12.2003 р. відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
З огляду всіх вищенаведених норм відшкодуванню підлягають фактичні витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам які працювали або працюють на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці.
Крім того, відповідно до вимог Інструкції "Про порядок організації оформлення, фінансування та виплати пенсій, грошової допомоги підприємствами поштового зв'язку України", Управлінням Пенсійного фонду України компенсуються витрати за доставку пенсій згідно тарифів встановлених Укрпоштою. Відповідно до Інструкції зазначена компенсація підлягає відшкодуванню на рахунки Пенсійного фонду.
Згідно з пп. 6.4. п.6 Інструкції від 31.12.2003р. розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
У відповідності до пп. 6.8. п.6 Інструкції №21-1, підприємства та організації зобов'язані щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У випадку несплати витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах, вказані витрати є боргом зі сплати страхових внесків, який стягується органами Пенсійного фонду України на підставі пп. 7 п. 5 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/20.
Наведений вище розрахунок фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" відповідачем не оскаржувалися.
Наявність трудового стажу ОСОБА_1., необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах, підтверджується відповідними довідками від 28.05.2008р. за №27 та 28, виданими відповідачем, належним чином завірені копії яких містяться в матеріалах справи.
Таким чином суд доходить висновку, що адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» про стягнення заборгованості за розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, які призначені відповідно до п.п. "а", "б"-"з" ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» у сумі 1 258,54грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м.Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» про стягнення заборгованості за розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, які призначені відповідно до п.п. "а", "б"-"з" ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»у сумі 1 258,54грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроменерго-Нікополь» (код ЄДРПОУ 19097829) заборгованість на користь управління Пенсійного фонду України в Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області заборгованість в розмірі 1 258(одна тисяча двісті п'ятдесят вісім)грн. 54коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 30.05.2012р.
Суддя Є.О. Жукова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2012 |
Оприлюднено | 25.06.2012 |
Номер документу | 24834814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні