Постанова
від 14.06.2012 по справі 2а/0570/5501/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/5501/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Чучка В.М.

при секретарі Піскурєвій Ю.А.

за участю представників: позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 18.10.2010 року № 31381/10/10-012), відповідача - не з'явилися, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 107 776,37 грн., по орендній плати за землю у розмірі 1 088,50 грн. та по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7 479,75 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби (далі - Слов'янська ОДПІ, позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 107 776,37 грн., по орендній плати за землю у розмірі 1 088,50 грн. та по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7 479,75 грн. з товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» (далі - ТОВ «Стройиндустрия», відповідач).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має наступну податкову заборгованість: по податку на додану вартість у розмірі 107 776,37 грн., що склалась у зв'язку з несплатою відповідачем самостійно нарахованих податкових зобов'язань за податковими деклараціями з податку на додану вартість за грудень 2011 року та січень 2012 року та не сплатою узгоджених сум грошового зобов'язання за податковими повідомленнями-рішеннями; по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7 479,75 грн., що склалась у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених сум грошового зобов'язання за податковими повідомленнями-рішеннями та несплатою нарахованої пені; по орендній плати за землю у розмірі 1 088,50 грн., що склалась у зв'язку з несплатою самостійно нарахованого податкового зобов'язання за податковою декларацією. Всього загальна сума податкового боргу склала 116 344,62 грн.

Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строки, встановлені чинним законодавством України, позивач просить стягнути суму заборгованості по зазначеним податкам з ТОВ «Стройиндустрия» у судовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача наведені позовні вимоги підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, проте відповідач позовні вимоги щодо стягнення заборгованості у зазначеній сумі визнав, про що суду надана відповідна письмова заява, а також просив розглянути справу без участі представника.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.

З Витягу з Єдиного державного реєстру (ЄДР) юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 02.04.2012 року судом встановлено, що ТОВ «Стройиндустрія» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Слов'янської міської ради 20.12.1999 року, реєстраційний номер ЄДР - 10003300529; ідентифікаційний код - 30571766, місцезнаходження: 84110, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Сользаводська, 12А. Станом на 02.04.2012 року відповідач перебуває в стадії припинення. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків ТОВ «Стройиндустрия» знаходиться на податковому обліку в Слов'янській ОДПІ з 27.12.1999 року за № 2622.

З матеріалів справи судом встановлено наступне.

Відповідач самостійно визначив свої податкові зобов'язання по податку на додану вартість на підставі поданих до Слов'янської ОДПІ податкових декларацій з податку на додану вартість (далі - Декларація з ПДВ), а саме:

- за грудень 2011 року від 19.01.2012 року № 3014009039, сума податку на додану вартість, що задекларована відповідачем становить 99559,00 грн., сума ПДВ (з урахуванням переплати в сумі 44,06 грн.), яка не сплачена до бюджету становить 99514,94 грн.

- за січень 2012 року від 17.02.2012 року № 9006727029, сума податку на додану вартість, що нарахована відповідачем та не сплачена до бюджету становить 5826,00 грн.

Крім того, за результатами акту перевірки від 28.12.2011 року № 6971/15-3-30571766 позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 12.01.2012 року № 0000081542 про визначення податкового зобов'язання в сумі 6 425,00 грн. та застосовано штрафні(фінансові) санкції в сумі 1543,00 грн. Граничний термін сплати сплинув 22.01.2012 року.

Також за результатами акту перевірки від 06.03.2012 року № 1155/15-213/30571766 позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 07.03.2012 року № 0000951542 щодо застосування штрафних(фінансових) санкцій в сумі 935,22 грн. Граничний термін сплати сплинув 18.03.2012 року.

Всього податковий борг з податку на додану вартість становить 107 776,37 грн. (99514,94 грн. + 5826,00 грн. + 6 425,00 грн. + 1543,00 грн. + 935,22 грн.).

Судом також встановлено, що на підставі акту перевірки від 28.12.2011 року Слов'янською ОДПІ відносно ТОВ «Стройиндустрія» застосовані штрафні санкції, про що винесені податкові повідомлення-рішення від 12.01.2012 року за № 0000041740/0 на суму 27,44 грн. та № 0000051740/0 на суму 510,00 грн. Граничний термін сплати за цими податковими повідомленнями-рішеннями сплинув 23.01.2012 року.

На підставі ст. 129 Податкового кодексу України позивачем відповідачу нараховано пеню по податку з доходів фізичних осіб в сумі 6 942,31 грн., яка в бюджет не сплачена.

Всього заборгованість по податку з доходів фізичних осіб склала у розмірі 7479,75 грн.

Крім того, встановлено, що відповідач самостійно визначив на 2012 рік свої податкові зобов'язання з податку з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі - орендна плата за землю) на підставі поданої до Слов'янської ОДПІ податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності від 17.02.2012 року (вх. Слов'янській ОДПІ - 20.02.2012 року за № 2726), згідно якої таке податкове зобов'язання становить 1114,54 грн. За рахунок переплати в сумі 25,96 грн. по зазначеному податку, сума заборгованості склала 1088,58 грн.

Про існування заборгованості у наведених сумах у ТОВ «Стройиндустрия» свідчать роздруківки карток облікового рахунку по наведеним податках, наданих до матеріалів справи Слов'янською ОДПІ.

Документи, що надані до матеріалів справи позивачем свідчать про існування безперервної заборгованості у ТОВ «Стройиндустрия». З метою погашення такої заборгованості відповідачем приймалися заходи, передбачені Податковим кодексом України, а саме, боржнику вручена податкова вимога від 23.01.2012 року № 40. Податкова вимога підприємством не оскаржувалась в адміністративному чи судовому порядку.

Також вбачається, що майно ТОВ «Стройиндустрия» знаходиться у податковій заставі у Слов'янській ОДПІ, про що свідчить Витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 09.02.2012 року № 34854566.

Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Так, приписами статі 200 Податкового кодексу України визначено, що сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (п.200.1 ст. 200 ПКУ). При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п.200.2 ст. 200).

У відповідності до статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1. ст. 203 ПКУ). Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2. ст. 203 ПКУ).

Граничні терміни сплати податку на додану вартість, які відповідач самостійно визначив в податкових деклараціях сплинули. Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 99 514,94 грн. не сплачені.

Приписами Податкового кодексу України (ПКУ) встановлений порядок обчислення плати за землю, строк плати за землю, відповідальність за порушення вимог цього кодексу.

Так, відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Пунктом 287.3 статті 287 ПКУ, яким встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п. 290.1 ст. 290 ПКУ).

Граничний термін сплати орендної плати за землю, яку відповідач самостійно визначив у податковій декларації сплинув. Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг з орендної плати за землю - у розмірі 1088,58 грн. не сплачений.

Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).

Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Станом на день розгляду даної адміністративної справи сума податкового боргу у зв'язку з несплатою відповідачем штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість та податку з доходів фізичних осіб (з урахуванням нарахованої пені) не сплачена.

Податковим кодексом України (далі - ПКУ) встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Отже, узгоджені суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 107 776,37 грн., по орендній плати за землю у розмірі 1 088,50 грн. та по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7 479,75 грн. у розумінні Податкового кодексу України є податковим боргом.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Наведені розрахунки податкового боргу відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем визнані.

Згідно зі п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до приписів статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Частиною 3 статті 112 встановлено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Беручи до уваги до уваги те, що позовні вимоги про стягнення податкового боргу по податку на додану вартість у розмірі 107 776,37 грн., по орендній плати за землю у розмірі 1 088,50 грн. та по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7 479,75 грн. відповідач визнав в повному обсязі, про що надав суду письмову заяву, яка є в матеріалах справи, підстав для неприйняття такої заяви у суду відсутня, але, станом на день розгляду цього спору наведена вище сума боргу відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 107 776,37 грн., по орендній плати за землю у розмірі 1 088,50 грн. та по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7 479,75 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Стройиндустрия» (ідентифікаційний код юридичної особи 30571766, місцезнаходження: 84110, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Сользаводська, 12А) податковий борг, а саме:

- по податку на додану вартість в сумі 107776,37 грн. (сто сім тисяч сімсот сімдесят шість грн. 37 коп. на р/р 31118029700075, код платежу 14010100, одержувач ВДК м. Слов'янськ ОКПО 34686605, банк УДК в Донецькій області, МФО 834016;

- по орендній платі за землю в сумі 1088,50 грн. (одна тисяча вісімдесят вісім грн. 50 коп.) на р/р 33215812700075, код платежу 13050200, одержувач ВДК м. Слов'янськ ОКПО 34686605, банк УДК в Донецькій області, МФО 834016;

- по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 7479,75 грн. (сім тисяч чотириста сімдесят дев'ять грн. 75 коп.) на р/р 33216800700075, код платежу 11010123, одержувач ВДК м. Слов'янськ ОКПО 34686605, банк УДК в Донецькій області, МФО 834016.

Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в присутності представника позивача 14 червня 2012 року. Повний текст постанови виготовлений 18 червня 2012 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2012
Оприлюднено25.06.2012
Номер документу24835414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5501/2012

Ухвала від 14.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Постанова від 14.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні