Справа № 1570/1623/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2012 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соколенко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Ширяївського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 1000 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Ширяївського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю у сумі 1627,38 грн.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що ОСОБА_1 під час перебування в Ширяївському районному центрі зайнятості на обліку як безробітна, займалась підприємницькою діяльністю як фізична особа-підприємець, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та таким чином, незаконно отримувала матеріальне забезпечення на випадок безробіття, що було виявлено при перевірці, в ході розслідування страхових випадків.
В ході судового розгляду справи позивачем була надана заява про зменшення позовних вимог з 1627 грн. 38 коп. до 1000 грн. 00 коп., у зв'язку з частковим погашенням боргу відповідачем на суму 627 грн. 38 коп., що підтверджується квитанціями від 22 лютого 2012 року та 29 березня 2012 року, копії яких наявні в матеріалах справи.
Позивач у судове засідання не з'явився, про розгляд справи був повідомлений належним чином та своєчасно, але надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач до судового засідання не з'явилась про дату, час і місце судового розгляду була повідомлена належним чином та своєчасно, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи, її позиція щодо позову не відома, оскільки заперечень на позовну заяву вона не подала та повноважного представника у судове засідання не направила.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, зважаючи на наявність в матеріалах справи заяви від позивача про розгляд справи за відсутності позивача, з урахуванням належного сповіщення відповідача про розгляд справи, враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи за відсутності сторін, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»передбачено, що Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Ширяївський районний центр зайнятості згідно з п.2 ст.12 вищевказаного закону є робочим органом виконавчої дирекції Фонду, у зв'язку з чим він виступає органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Статтею 2 Закону України «Про зайнятість населення»встановлено, що безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові і здатні приступити до підходящої роботи.
Пунктом 1.3 Порядку надання допомоги по безробіттю, у точу числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики №307 від 20.11.2000р. передбачено, що допомога по безробіттю призначається центрами зайнятості, на які покладено функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - центри зайнятості), за місцем перебування безробітного на обліку і виплачується в установленому порядку через банківські установи.
На підставі п.п.1 п. 5.5. вищезазначеного Порядку виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).
Згідно з ч.2 ст. 36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Як встановлено судом, 11.10.2006 року ОСОБА_1 надала заяву до Ширяївського районного центру зайнятості, в якій вона зазначила, що не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує (а.с.17). Також, 11.10.2011 року відповідач надала заяву до Ширяївського РЦЗ, в якій просила виплачувати їй допомогу по безробіттю один раз на місяць (а.с.18).
Згідно свідоцтва про розірвання шлюбу від 02 жовтня 2003 року, прізвищем громадянки ОСОБА_1 після розірвання шлюбу є ОСОБА_1 (а.с.11).
Як вбачається з витягу із наказів про прийняті рішення по особі ОСОБА_1 від 03.06.2008 року (а.с.13), директором Ширяївського районного центру зайнятості 11.10.2006 року за № НТ 061011 видано наказ, згідно якого ОСОБА_1 надано статус безробітного та з 11.10.2011 року по 05.10.2007 року призначено допомогу по безробіттю.
Також, як вбачається з вищезазначеного витягу із наказів про прийняті рішення по особі ОСОБА_1, 03.06.2008 року ОСОБА_1 було знято з обліку у зв'язку з працевлаштуванням безробітної відповідно до абз.2 п.п. 1 п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу і безробітних.
Тобто, судом встановлено, що ОСОБА_1 перебувала на обліку в Ширяївському районному центрі зайнятості як безробітна з 11.10.2006р. по 03.06.2008р. та допомога по безробіттю їй була призначена з 11.10.2011 року по 05.10.2007 року.
Як зазначив позивач в своїй позовній заяві, в ході проведення звірки з державною податковою адміністрацією встановлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Ширяївськму РЦЗ була зареєстрована як фізична особа-підприємець.
Зі спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.05.2012 року вбачається, що 20.03.1997 року Ширяївською районною державною адміністрацією Одеської області за № 25510170000003027 зареєстрована суб'єкт підприємницької діяльності-фізична особа ОСОБА_1. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 21.04.2011 року, 06.10.2008 року Ширяївською районною державною адміністрацією Одеської області включено відомості про фізичну особу -підприємця ОСОБА_1.
Згідно ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем. Згідно вищевказаної довідки з Єдиного державного реєстру, 06.10.2008 року Ширяївською районною державною адміністрацією Одеської області внесено запис про рішення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про припинення підприємницької діяльності та 21.01.2009 року внесено запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її рішенням (а.с.7-8).
Таким чином, судом встановлено, що відповідач, перебуваючи на обліку в Ширяївському районному центрі зайнятості з 11.10.2006р. по 03.06.2008р. як безробітна, була зареєстрована як фізична особа-підприємець, а отже займалася підприємницькою діяльністю, про що приховала вказані відомості від Ширяївського районного центру зайнятості.
Відповідно до ч.3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними підлягає стягненню з неї з моменту виникнення цих обставин.
Пунктом 6.14 Порядку передбачено, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1 визначено механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення. Розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітного та виплати йому матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
У разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом.
З моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, за період з 11.10.2006 року по 05.10.2007 рік відповідачу виплачено допомогу по безробіттю у сумі 1627 грн. 38 коп., що підтверджується відповідною довідкою (а.с.21-23).
Як вбачається з матеріалів справи, 08.04.2011 року директором Ширяївськомого РЦЗ зайнятості видано наказ №18 «Про повернення коштів виплачених, як допомога по безробіттю»(а.с.25), згідно якого, зокрема, наказано вжити заходів по поверненню коштів у сумі -1627,38 грн., виплачених ОСОБА_1, як допомога по безробіттю у зв'язку з порушенням останньою вимог п.2 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»та п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у точу числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності».
З метою досудового вирішення спору, для вирішення питання добровільного повернення коштів центр зайнятості надіслав відповідачу претензію від 12.04.2011 року № 584/0108 (а.с.24). Копію вищезазначених наказу та претензії було отримано відповідачем 03.08.2011 року, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.
Судом встановлено, що на момент розгляду справи, відповідачем було частково повернуто кошти у розмірі 627 грн. 38 коп., що підтверджується відповідними квитанціями від 22 лютого 2012 року та 29 березня 2012 року, які наявні в матеріалах справи, а тому, сума заборгованості відповідача складає 1000 грн. 00 коп.
Згідно довідки Ширяївського районного центру зайнятості Одеської області від 15.06.2012 року № 849/04, яка наявна в матеріалах справи, заборгованість ОСОБА_1 по виплаченій допомозі по безробіттю станом на 15.06.2012 року складає 1000 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином, оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази у сукупності, суд дійшов висновку, що позивач довів суду законність та обґрунтованість позовних вимог та вони підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128,158 -163, 167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ширяївського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 1000 грн. - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Ширяївського районного центру зайнятості Одеської області виплачену допомогу по безробіттю у сумі 1000 грн. 00 коп. (одна тисяча гривень 00 копійок), яку перерахувати на р/р 37179300900509 в ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 20988019.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя О.М. Соколенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2012 |
Оприлюднено | 25.06.2012 |
Номер документу | 24839527 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні