ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025,
м. Київ, вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К
Р А Ї Н И
місто
Київ
16 год. 30 хв.
27.08.2008 р. №
3/416
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Блажівської Н. Є. при секретарі судового
засідання Серпутько Т. С.
Розглянув
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За
позовом
ОСОБА_1
до Управління праці та соціального
захисту населення Деснянського району міста Києва
про
визнання відмови протиправною та
зобов'язання вчинити дії
У
судовому засіданні 27 серпня 2008 року відповідно до пункту 3 статті 160
Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та
резолютивну частину Постанови.
О Б С Т А В И Н И
С П Р А В И
ОСОБА_1
(надалі -Позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з
позовом до Управління праці та соціального захисту населення Деснянського
району міста Києва (надалі -Відповідач) про визнання відмови Управління праці
та соціального захисту населення Деснянського району міста Києва про
встановлення ОСОБА_1 статусу інваліда війни та видачі посвідчення протиправними
та зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Деснянського
району міста Києва встановити ОСОБА_1 статус інваліда війни і видати відповідне
посвідчення.
Позовні
вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 вважає, що рішення Управління праці та
соціального захисту населення Деснянської районної у місті Києві державної
адміністрації від 22.04.2008 р. № 5566 про відмову у встановленні статусу
інваліда війни і видання відповідного посвідчення, як особі, що була залучена
до формувань цивільної оборони, є незаконним та таким, що не відповідає вимогам
чинного законодавства.
Представником
відповідача в обґрунтування заперечень на позов було зазначено, що рішення Управління праці та соціального захисту
населення Деснянської районної у місті Києві державної адміністрації від
22.04.2008 р. № 5566 про відмову у встановленні статусу інваліда війни і
видання відповідного посвідчення, як особі, що була залучена до формувань
цивільної оборони є законним та таким, що ґрунтується на вимогах чинного
законодавства. Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що
поданих Позивачем документів для встановлення йому статусу інваліда війни
недостатньо для встановлення даного статусу.
Розглянувши
подані документи і матеріали та заслухавши пояснення Позивача, представника
Відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких
ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для
розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста
Києва,-
В С
Т А Н О В И В
ОСОБА_1
має статус громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи
(категорія 1) (що підтверджується наявною в матеріалах справи копією посвідчення
НОМЕР_1) та статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
(що підтверджується наявною в матеріалах справи копією вкладки НОМЕР_1 від 24
червня 1998 року).
В
1996 році ОСОБА_1 працював в Чорнобильському ремонтно-транспортному підприємстві
на посаді інженера-технолога в м. Чорнобиль Київської області (що
підтверджується копією трудової книжки ОСОБА_1 та копією довідки Відкритого акціонерного
товариства «Іванківський Агротехсервіс» № 15 від 25.01.2008 р.)
Копією
довідки Відкритого акціонерного товариства «Іванківський Агротехсервіс»№ 15 від
25.01.2008 р. підтверджується, що в період з 29-30 квітня 1986 р. по 1-2 травня
21986 р. ОСОБА_1 виконував роботи по ліквідації аварії на ЧАЕС (навантаження
піску в мішки в кар'єрі с. Лелів Чорнобильського району).
Як
підтверджується наявною у матеріалах справи копією маршрутного листа ОСОБА_1
Позивач з 29-30 квітня 1986 року та 1-2 травня 1986 року приймав участь у
ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС на посаді інженера-технолога
Чорнобильського РТП, а саме -навантажував пісок (в районі цвинтарів с. Лелів)
на гелікоптери.
Факт
приймання участі у ліквідації аварії на ЧАЕС ОСОБА_1 підтверджується також
наявним в матеріалах справи Списком особового складу невоєнізованого формування
ЦО Чорнобильського ремонтно-транспортного підприємства, які приймали участь у
виконаннях спеціальних заходів (навантаження піску в мішки в Лелівському
кар'єрі) в період з 29.04.1986 р. по 02.05.1986 р., в якому прізвище Позивача
зазначене під номером 198.
30
березня 1995 року ОСОБА_1 було встановлено ІІ групу інвалідності у зв'язку із
захворюванням, пов'язаним із роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС,
безстроково (що підтверджується наявною в матеріалах справи копією довідки МСЕК
№ 206875); відповідно до довідки № 000257 від 30.03.1995 р. ступінь втрати
професійної працездатності Позивача становить 80%.
Відповідно
до статті 1 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту” Закон спрямований на захист ветеранів війни шляхом: створення належних
умов для підтримання здоров'я й активного довголіття; організації соціального
та інших видів обслуговування, зміцнення матеріально-технічної бази створених
для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних спеціалістів;
виконання цільових програм соціального і правового захисту ветеранів війни;
надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі трудової діяльності
відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров'я.
Положенням
статті 4 Закону встановлено, що ветеранами війни є особи, які брали участь у
захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів
війни належать: учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни.
Згідно
Закону України „Про внесення змін до статті 7 Закону України „Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 15 червня 2004 року N
1770-IV статтю 7 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту” було доповнено пунктом 9.
Згідно
пункту 9 статті 7 Закону до інвалідів війни належать також інваліди з
числа: осіб, залучених до складу
формувань Цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань,
пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.
05
березня 2008 р. ОСОБА_1 звернувся до управління праці та соціального захисту
населення Деснянської районної у місті Києві державної адміністрації із заявою
про встановлення йому статусу інваліда війни відповідно до п. 9 ст. 7 Закону
України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту".
У
відповідь на звернення Позивача ним була отримана відповідь від Управління
праці та соціального захисту населення Деснянської районної у місті Києві
державної адміністрації № 5566 від 22.04.2008 р., якою ОСОБА_1 було відмовлено
у встановленні статусу інваліда війни та у виданні відповідного посвідчення з
посиланням на той факт, що довідка від 20.12.2007 р. № 01-08/1226, видана
Управлінням з питань надзвичайних ситуацій Київської облдержадміністрації не
містить інформації про розпорядчий документ (наказ чи розпорядження) щодо
залучення ОСОБА_1 до формувань цивільної оборони.
Враховуючи
вищевикладене, Суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно
пункту 5.1.12 Протоколу № 31/2007 засідання комісії з питань підтвердження
участі в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у складі формувань
Цивільної оборони від 20 грудня 2007 року «… комісія прийшла до висновку, що
ОСОБА_1 … дійсно приймав участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській
АЕС та її наслідків (Чорнобильської катастрофи) у складі формувань Цивільної
оборони служб та районів Київської області…».
Як
підтверджується наявною в матеріалах справи Довідкою Управління з питань
надзвичайних ситуацій Київської обласної державної адміністрації від 20 грудня
2007 року № 01-08/1226 ОСОБА_1, колишній працівник Чорнобильського РТП, приймав
участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі
невоєнізованого формування ЦО Чорнобильського району в період з 29 квітня по 01
травня 1986 року.
Як
випливає із наявної в матеріалах справи копії свідчення-підтвердження ОСОБА_2 №
01-08/96 від 31.01.2008 р. в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
брали участь невоєнізовані формування Цивільної оборони Чорнобильського району
міста Києва (роботи по навантаженню піску в мішки).
Зазначена
вище Довідка Управління з питань надзвичайних ситуацій Київської обласної
державної адміністрації від 20 грудня 2007 року № 01-08/1226 була подана
Позивачем разом з пакетом інших необхідних документів до Управління праці та
соціального захисту населення Деснянського району міста Києва для встановлення
йому статусу інваліда війни.
Однак,
Відповідачем в наданні даного статусу було відмовлено, посилаючись на те, що
дана довідка не є документальним підтвердженням факту залучення колишнього
працівника Чорнобильського РТП ОСОБА_1 до складу формувань ЦО та було
зазначено, що комісія Управління з питань надзвичайних ситуацій Київської ОДА
(колишній штаб ЦО Київської області), яка створена за наказом начальника
Управління при відсутності Положення про неї, є нелегітимною та не уповноважена
до видачі довідок жодним нормативно-правовим документом.
Разом
з тим, Суд звертає увагу, що у відповідь на лист Головного управління
соціального захисту населення до
Управління з питань надзвичайних ситуацій Київської ОДА № 02-1187 від 10.04.2008
р., Головним управлінням соціального захисту населення КМДА було отримано
відповідь № 01-08/538 від 16 травня 2008 року, в якій зазначено, що «з метою
всебічного та неупередженого розгляду заяв інвалідів-чорнобильців у
відповідності до вимог законодавства, встановлення відповідності наданих ними
документів і пояснень відомостям наявних архівних документів, рішенням
начальника управління, в межах наданих йому повноважень і компетенції, які були
визначені постановою КМУ від 05.09.2000 № 1386, і була створена вищезгадана
комісія, склад і завдання якої визначений наказом начальника управління від
10.05.2006 № 10. Зазначена комісія є внутрішнім колегіальним органом
управління, який за дорученням начальника управління здійснює розгляд заяв
зазначеної категорії осіб…Необхідність в існуванні такої комісії ще раз
підтвердили вимоги Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008, який
передбачає приділення особливої уваги вирішенню проблем, з якими звертаються
інваліди та громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи…при
перевірках, які здійснювались Прокуратурою м. Києва, Прокуратурою Іванківського
району Київської області, Державним департаментом по боротьбі з економічною
злочинністю МВС України, так само як і під час розгляду справ у судах, порушень
законодавства в порядку створення та організації діяльності зазначеної комісії
виявлено не було ».
Пунктом
1 Наказу Начальника Управління з питань надзвичайних ситуацій Київської
обласної державної адміністрації «Про створення та призначення комісії з питань
підтвердження участі в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у складі
формувань Цивільної оборони»від 10 травня 2006 р. № 10 передбачено створення в
управлінні комісії з питань підтвердження участі в ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи у складі формувань Цивільної оборони.
Таким
чином, Суд не погоджується з посиланням представника Відповідача на те, що
видана довідка не може підтверджувати факт участі Позивача у формуванні
Цивільної оборони. Пояснення представника Відповідача, що комісія Управління з
питань надзвичайних ситуацій Київської ОДА (колишній штаб ЦО Київської
області), яка створена за наказом начальника Управління при відсутності
Положення про неї, є нелегітимною та не уповноважена до видачі довідок жодним
нормативно-правовим документом, є необґрунтованими та безпідставними, оскільки,
як випливає з наявних в матеріалах справи документів, а саме -з Листа Головного
управління соціального захисту населення до Начальника управління з
надзвичайних ситуацій Київської ОДА від 10.04.2008 р. № 02-1187, Головне
управління соціального захисту населення звернулося до Начальника Управління з
надзвичайних ситуацій Київської ОДА з проханням надіслати копію Положення про
Комісію з питань підтвердження участі в ліквідації наслідків Чорнобильської
катастрофи. Позивач звернувся до Управління із заявою про встановлення йому
статусу інваліда війни 05 березня 2008 р.
10 квітня 2008 року Головне управління соціального захисту населення
звернулося з проханням надати копію положення про відповідну комісію. 22 квітня
2008 року Позивачу було відмовлено у встановленні статусу інваліда війни, тоді
як відповідь Управління з питань надзвичайних ситуацій (разом із копією Наказу
«Про створення та призначення комісії з питань підтвердження участі в ліквідації
наслідків Чорнобильської катастрофи у складі формувань Цивільної оборони»від 10
травня 2006 р. № 10) датується 16 травня 2008 р.
Згідно
вимог статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової
влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та
відповідно до законів України.
Суд
звертає увагу на те, що усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають
підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в
межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.
Відповідно
до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові
особи зобов'язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 12 Закону України
„Про цивільну оборону” для забезпечення заходів з цивільної оборони, захисту
населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій та проведення
спеціальних робіт у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади,
місцевих державних адміністраціях, на підприємствах, в установах і організаціях
незалежно від форм власності і підпорядкування створюються спеціалізовані
служби цивільної оборони: енергетики, захисту сільськогосподарських тварин і
рослин, інженерні, комунально-технічні, матеріального забезпечення, медичні,
оповіщення і зв'язку, протипожежні, торгівлі і харчування, технічні,
транспортного забезпечення та інші. Для проведення евакуаційних заходів в
умовах надзвичайних ситуацій на базі місцевих державних адміністрацій
створюються евакуаційні комісії. Організаційні засади створення служб цивільної
оборони та евакуаційних органів, їх завдання, функції і повноваження
визначаються у Положенні про Цивільну оборону України.
Відповідно
до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у
справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних
повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: …(3)
обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для
прийняття рішення (вчинення дії).
Цей
критерій вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на
обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що
мають значення у конкретній ситуації. Суд вважає, що для цього Відповідач
повинен ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають значення для
правильного вирішення конкретного питання.
Суд
звертає увагу сторін на те, що суб'єкт владних повноважень повинен уникати
прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не
конкретними обставинами.
Частиною
1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд
і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності
сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом
їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства
України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких
ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Виходячи
з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного
законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в
позовній заяві посилання Позивача є обґрунтованими, та відповідно такими, що
підлягають задоволенню.
Позивач,
як особа, що у встановленому законом порядку віднесений до першої категорії
постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також є інвалідом ІІ групи,
звільнений від сплати судових витрат.
На
підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 99, 100, 158-163,
167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний
адміністративний суд міста Києва
П
О С Т А Н О В И В
Адміністративний
позов задовольнити повністю.
1. Визнати протиправною відмову
Управління праці та соціального захисту
населення
Деснянського району міста Києва у встановленні ОСОБА_1 статусу інваліда війни
та видачі посвідчення.
2.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Деснянського
району міста Києва надати ОСОБА_1 статус інваліда війни та видати посвідчення
відповідно до вимог Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту».
Постанова
відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства
України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було
подано.
Постанова
може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її
складення в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства
України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Н. Є. Блажівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2008 |
Оприлюднено | 12.12.2008 |
Номер документу | 2486261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні