Постанова
від 07.06.2012 по справі 2а-1959/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2012 року 2а-1959/12/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу

за позовомЗаступника Баришівського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області доВідкритого акціонерного товариства "Березанське агропромислове підприємство "Недра" простягнення штрафу,

в с т а н о в и в:

Заступник Баришівського міжрайонного прокурора Київської області звернувся до Київського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м.Києві та Київській області (далі - Позивач) з позовом до Відкритого акціонерного товариства "Березанське агропромислове підприємство "Недра" (далі - Відповідач) про стягнення штрафу в сумі 18020,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, 21 вересня 2011 року начальником територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м.Києві та Київській області, проведено перевірку Відкритого акціонерного товариства "Березанське агропромислове підприємство "Недра" щодо розміщення річної інформації про емітента.

За результатами проведеної перевірки складено Акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.09.2011 року № 1416-КУ та № 1417-КУ.

Так, перевірками були встановлені порушення Відповідачем вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 1.6, п. 1.13, п. 1.14, п. 1.14, п. 1.15 глави 2 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 року за № 97/13364, а саме: подано не в повному обсязі регулярної річної інформації за 2010 рік (нерозкрита інформація в описі до інформації щодо освіти та стажу роботи посадових осіб емітента; в описі до таблиці до інформації про випуски акцій відсутня інформація факту лістингу/делістингу; в таблиці засновників та/або учасників емітента не прописані засновники; в описі бізнесу відсутня інформація щодо основних засобів; в описі до таблиці "інформація про основні засоби емітента" нерозкриті дані передбачені Положенням).

За результатами проведених перевірок Позивачем були прийняті Постанови від 05.10.2011 року № 1375-КУ та № 1376-КУ про накладення санкцій на відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів за подання не в повному обсязі інформації за 2010 рік у розмірі 60 та 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 18020,00 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до вимог ст. 6 Закону № 448/96-ВР, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст. 7 Закону № 448/96-ВР визначено основні завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює порядок і реєструє саморегулівні організації, що створюються особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.

Відповідно до положень ст. 8 Закону № 448/96-ВР, державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 7 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено, що особливості подання та оприлюднення регулярної інформації інститутами спільного інвестування встановлюються законодавством.

Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Отже, судом встановлено, що відповідач - ВАТ "Березанське агропромислове підприємство "Недра" подав не в повному обсязі інформацію за 2011 рік.

Відповідальність за вказане правопорушення передбачена ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Пунктом 5 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій у разі неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів: штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Аналізуючи матеріали справи, суд дійшов висновку, що Постанови Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області від 05.10.2011 року № 1375-КУ та № 1376-КУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якими до відповідача застосовано штраф у загальній сумі 18020,00 грн. прийняті в порядку та спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Розділом 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.02.2008 року за № 120/14811, передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку особою, щодо якої її винесено, протягом десяти днів з дати винесення постанови.

Відповідачем постанови від 05.10.2011 року № 1375-КУ та № 1376-КУ про накладення санкцій на відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів у встановлені Законом строки не була оскаржена, а тому вважаються узгодженими.

Крім того, Відповідачем постанови про накладення санкцій у добровільному порядку не виконані.

Згідно вимог ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Заступника Баришівського міжрайонного прокурора Київської області - задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Березанське агропромислове підприємство "Недра" (07541, Київська область, м. Березань, вул. Недрянська, буд. 25-Б, код ЄДРПОУ 00904782) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 18020 (вісімнадцять тисяч двадцять) грн. 00 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2012
Оприлюднено25.06.2012
Номер документу24869138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1959/12/1070

Постанова від 07.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні