Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/6891/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Логойда Т.В.
при секретарі Чегринець А.М.
з участю представника позивача Піднибесного А.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до державного підприємства «Шахта «Комсомолець» про стягнення коштів,
в с т а н о в и в :
У червні 2012 року державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому зазначало, що актом перевірки (протоколом) від 15 лютого 2012 року №02/12-07-061 державного інспектора з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Донецькій області встановлено факт невиконання державним підприємством «Шахта «Комсомолець» пп. 1 п. 1.2 припису від 02 листопада 2011 року №02/12-07-339, строк виконання якого закінчився. Акт перевірки (протокол) складено в присутності уповноваженої особи відповідача, отримано та підписано без зауважень.
На підставі акту перевірки 15 лютого 2012 року винесено постанову від 22 лютого 2012 року №02/12-01-027 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання на суму 1020 грн., зазначено про встановлений законодавством 30-денний строк для її виконання.
Сума штрафу в установлений законодавством строк сплачена не була.
У зв'язку з наведеним просив стягнути з відповідача штраф в розмірі 1020 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позові. Просив задовольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причин неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав.
Враховуючи наведене суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Судом встановлено, що 02 листопада 2011 року державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Донецькій області на підставі акту перевірки від 15 лютого 2012 року №02/12-07-061 відносно державного підприємства «Шахта «Комсомолець», яке є юридичною особою, винесено припис №02/12-07-339 про усунення порушень вимог законодавства про електроенергетику в строк до 01 лютого 2012 року.
Припис отримано відповідачем в день його складання.
В період з 14 лютого 2012 року по 15 лютого 2012 року державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Донецькій області проведено позапланову перевірку виконання вимог припису від 02 листопада 2011 року №02/12-07-339, за результатами якої складено акт перевірки (протокол) від 15 лютого 2012 року №02/12-07-061, в якому відображено не виконання припису у частині:
пп. 1 п. 1.2. «Технічне обслуговування, ремонт та модернізація» забезпечити взаєморезервуючим другим джерелом живлення, а саме другими уводами струмоприймачів І категорії: водовідливи Горизонтів 533 м., 960 м., 1070 м., 1180 м. (ПУЕ, 1986, розд. 1 п. 1.2.18.).
Акт перевірки (протокол) складено в присутності уповноваженої особи відповідача, отримано та підписано без зауважень.
На підставі акту перевірки за невиконання вимог припису від 02 листопада 2011 року №02/12-07-339 начальником відділу енергетичного нагляду - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Донецькій області винесено постанову від 22 лютого 2012 року №02/12-01-027 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, якою накладено штраф у розмірі 1020 грн.
Вказана постанова отримана відповідачем 02 березня 2012 року. Суму штрафу сплачено не було.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» в редакції, що була чинною на момент спірних правовідносин, державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право:
- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;
- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;
- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;
- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергетику» споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Згідно з ч. 3 ст. 27 вказаного Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Відповідно до ч. ч. 6 й 7 ст. 27 зазначеного Закону суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Санкції, передбачені частиною 3 статті 27 Закону України «Про електроенергетику», застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право, зокрема Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом 5 зазначеного Положення визначено, що старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 зазначеного Положення (ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій), - у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Припис суб'єкта владних повноважень відповідачем не оскаржувався та виконаний не був.
Отже, відповідно до наведених вимог законодавства невиконання приписів є підставою для накладення штрафу.
Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Положень, які б встановлювали пільги щодо сплати штрафу за порушення в сфері електроенергетики в залежності від статусу підприємства, установи, організації, чи його фінансового стану, законодавство не містить.
Суб'єктом владних повноважень за порушення вимог законодавства - не виконання припису на відповідача правомірно накладено штраф в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законодавства.
Оскільки протягом встановленого законом строку та на час розгляду справи сума штрафу сплачена не була, тому вона підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» (відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Донбаському регіоні») до державного підприємства «Шахта «Комсомолець» про стягнення коштів задовольнити.
Стягнути з державного підприємства «Шахта «Комсомолець» (код ЄДРПОУ 32315191) на користь Державного бюджету України (рахунок №31117106700018, УДК в м.Горлівка ГУ ДКСУ в Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 38023569, одержувач: державний бюджет м. Горлівки) штраф в розмірі 1020 (одна тисяча десять) грн.
Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Логойда Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2012 |
Оприлюднено | 26.06.2012 |
Номер документу | 24890648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні