ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"29" травня 2012 р. м. Київ К-9322/10
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого: Маринчак Н.Є.
Суддів: Карася О.В., Рибченка А.О.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондовий центр»
на постанову господарського суду Запорязької області від 07 травня 2008р.
та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 січня 2010р.
у справі №24/583/07-АП-5/249/08-АП
за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя (надалі -ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя)
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондовий центр»(надалі -ТОВ «Фондовий центр»)
про стягнення податкового боргу, -
встановив:
У липні 2007р. позивач звернувся до господарського суду Запорізької області з адміністративним позовом, в якому поставлено питання про стягнення з ТОВ «Фондовий центр»197876,63грн. заборгованості по сплаті податку на прибуток.
Постановою господарського суду Запорязької області від 07 травня 2008р., залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 січня 2010р., позовні вимоги задоволено. Стягнуто з ТОВ «Фондовий центр»заборгованість з податку на прибуток.
Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, вказуючи на порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України, в якій ставить питання про скасування постанови суду першої інстанції, ухвали суду апеляційної інстанції та прийняття у справі нового рішення про відмову у задоволенні позову.
Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи наведені у скарзі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Як встановлено попередніми судовим інстанціями, ТОВ «Фондовий центр»(код ЄДРПОУ 22133411) як суб'єкт підприємницької діяльності зареєстроване розпорядженням Виконавчого комітету Запорізької міської ради 17.10.1995р. за юридичною адресою: 69002, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, 70, про що в журналі обліку реєстраційних справ був зроблений запис №110314050003002612 та видано свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності №22133411 від 12.10.1994р.
Згідно карток облікових рахунків платника податків TOB «Фондовий центр», станом на час розгляду справи в суді (станом на 02.07.2007р.) у підприємства була наявна заборгованість з податку на прибуток у розмірі 197876,63грн.
Податкова заборгованість по податку на прибуток виникла на підставі самостійно поданої відповідачем декларації з податку на прибуток №19161 від 28.04.2007р. та податкового повідомлення-рішення №0000912302/0 від 16.07.2004р. про визначення зобов'язання з податку на прибуток на суму 266104,00грн.
Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що контролюючим органом проведено виїзну документальну перевірку дотримання вимог податкового та
валютного законодавства TOB «Фондовий центр»за період з 01.04.2001р. по 31.03.2004р., за результатами якої складено акт №78/23-2/22133411 від 13.07.2004р. Висновками зазначеного акта було встановлено порушення: п.п.4.1.2 п.4.1 ст.4, п.п.7.6.1 п.7.6 ст.7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»; ст.12
Декрету КМУ від 26.12.1992р., Закону України «Про прибутковий податок з громадян»№13-92. На підставі даного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення №0000912302/0 від 16.07.2004р.
В порядку процедури адміністративного та судового оскарження податкового повідомлення-рішення від 16.07.2004р. №0000912302/0, яка закінчилась винесенням Вищим адміністративним судом України ухвали по справі №К-12143/06 від 15.03.2007р., яким рішення господарського суду Запорізької області від 29.03.2005р. та постанову Запорізького апеляційного господарського суду від 06.10.2005р. залишено без змін. Зазначеними судовими рішеннями податкове повідомлення-рішення №0000912302/0 від 16.07.2004р. визнано недійсним в частині нарахування суми 1603,00грн. за основним платежем та 66526,00грн. штрафних санкцій. В решті назване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.
Згідно облікової картки платника податків сума заборгованості по податку на прибуток складає 197876,63грн. у т.ч. враховано переплату в сумі 99,37грн.
Статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», в редакції чинній на час правовідносин, було визначено порядок апеляційного узгодження податкового зобов'язання.
Так, відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 цього Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Підпунктом 5.2.4 встановлено, що процедура адміністративного оскарження закінчується:
- останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк;
- днем отримання платником податків рішення контролюючого органу про повне задоволення скарги, викладеної у заяві;
- днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що не підлягає подальшому адміністративному оскарженню.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
Згідно п.п.5.4.1. п.5.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно п.п.6.2.1. п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Матеріали справи свідчать, що з метою стягнення податкового боргу, ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя сформовані податкової вимоги: перша податкова вимога №1/221 від 10.04.2007р. та друга податкова вимога №2/285 від 21.05.2007р. Вказані податкові вимоги направлені на адресу відповідача рекомендованими листами з повідомленнями про вручення та отримані ним.
Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №12040682 від 11.04.2007р., активи платника податків згідно з актом опису від 11.04.2007р. №3749/10/24 знаходяться у податковій заставі.
Пункт 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990р. №509-XII встановлює, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
За таких обставин, судова колегія касаційної інстанції погоджується із висновками судів попередніх інстанцій, що позовні вимоги податкового органу є правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків суду.
Таким чином, судами першої та апеляційної інстанції, виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності з нормами матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в касаційній скарзі не вбачається.
Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ухвалив:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондовий центр»-залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Запорозької області від 07 травня 2008 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 січня 2010 року -залишити без змін.
Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.
Головуючий:
Судді:
Суддя Н.Є. Маринчак
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2012 |
Оприлюднено | 26.06.2012 |
Номер документу | 24893054 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Маринчак Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні