Ухвала
від 19.04.2012 по справі к-23424/10-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" квітня 2012 р. м. Київ К-23424/10

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Суддів:Гончар Л.Я. Конюшка К.В. Харченка В.В. провівши в порядку касаційного провадження попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16 жовтня 2009 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26 квітня 2010 року у справі за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ДП "Радгосп-завод "Плодове" про стягнення пені у розмірі 6023,78 грн., -

ВСАНОВИЛА:

Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось з позовом до ДП "Радгосп-завод "Плодове" про стягнення пені у розмірі 6023,78 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16 жовтня 2009 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26 квітня 2010 року позов задоволено частково.

Не погоджуючись з постановленими по справі рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права скаржник ставить питання про скасування рішень суду першої та апеляційної інстанції, просить постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимог в повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами першої і апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ДП "Радгосп-завод "Плодове" зареєстровано у якості юридичної особи Бахчисарайською районною державною адміністрацією АРК, ідентифікаційний код 00412866, що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ № 05.3-8.1/1234 від 21.04.09р.

Порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державних гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 року №875.

Відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до частини 9 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Частиною четвертою статті 20 Закону встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до частини восьмої статті 20 Закону Порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування Інвалідів.

Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до частин другої та третьої статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Згідно з пунктом 4, 5 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення. Порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджуються Мінпраці.

Відповідно до пп. 2.2. Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року №223, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2007 року за № 552/13819, встановлено, що пеня -це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом, за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач ДП "Радгосп-завод "Плодове" використовує найману працю, та відповідно до Закону подає Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ДП Радгосп-завод «Плодове» складала 448 особи. Отже, відповідно до частини 1 статті 19 Закону для відповідача встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості вісімнадцяті робочих місць.

Однак, за даними звіту на підприємстві у 2006 році працювало чотирнадцять працівників, якім відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність.

Таким чином, відповідач відповідно до частини першої статті 20 Закону повинен був сплатити Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне не створене робоче місце.

У 2006 році середньорічна заробітна плата на ДП Радгосп-завод «Плодове»складала 7337 гривень, що також підтверджується звітом відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік.

Приймаючи до уваги, що середньооблікова кількість штатних працівників ДП радгосп-завод «Плодове»»у 2006 році складала 448 особи, відповідач був зобов'язаний сплатити санкцію у повному розмірі середньорічної заробітної плати за кожне нестворене робоче місце, тобто в розмірі 29348 гривень, що також підтверджується звітом відповідача.

Таким чином, відповідач повинен був до 15.04.2007 року самостійно визначити та сплатити адміністративно-господарську санкцію за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 29348 грн.

Матеріали справи свідчать про те, що враховуючи, що у визначений Законом строк відповідачем адміністративно-господарська санкція не сплачена, тому Постановою Господарського суду Автономної Республіки Крим від 31.07.2007 року у справі № 2-5/8941-2007А з ДП Радгосп-завод «Плодове»стягнуто адміністративно-господарські санкції в розмірі 29348,00 гривень та ухвалою від 14.04.2008 року надана розстрочка виконання постанови з червня 2008 року по листопад 2008 року.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач з порушенням термінів загальною кількістю 586 календарних днів, у період з 27.06.2008 року по 25.11.2008 року сплатив повну суму адміністративно-господарських санкцій до Державного бюджету України у розмірі 29348,00 грн.

17.04.2009 року позивач направив відповідачу повідомлення № 04-4/641 про сплату пені в розмірі 6023,78 гривень з зазначенням реквізитів для її перерахунку.

Колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції вірно дійшов висновку відносно того, що правовий інститут розстрочення виконання рішення суду передбачає саме законне розділення строку сплати боргу на частки, тому суд вірно визначив зобов'язання відповідача сплатити пеню за період з 18.04.2007 року по 31.05.2008 року, тобто до періоду розстрочки, встановленої ухвалою Господарського суду Автономної Республіки Крим від 14.04.2008 року у справі №2-5/8941-2007 А. З дня винесення ухвали суду відповідач не зобов'язаний сплачувати пеню, так як в його діях відсутнє правопорушення.

Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло привезти до неправильного вирішення справи.

З урахуванням викладеного судами першої та апеляційної інстанцій винесено законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального і процесуального права та підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись наведеним, ст.ст. 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 16 жовтня 2009 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 26 квітня 2010 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.Я. Гончар

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення19.04.2012
Оприлюднено26.06.2012
Номер документу24895428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к-23424/10-с

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 05.04.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 02.04.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 02.07.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні