Ухвала
від 21.06.2012 по справі 518-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

УХВАЛА

21.06.2012Справа №5002-15/518-2012

За позовом Керченського міжрайонного природоохоронного прокурора (98300, АР Крим, м. Керч, вул. Карла Маркса, 28) в інтересах держави в особі Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим (95038, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська, 114; ідентифікаційний код 00048113)

до відповідачів:

1. Войківської сільської ради (98221, АР Крим, Ленінський район, с. Войково, вул. Шосейна, 10; ідентифікаційний код 04369021)

2. Обслуговуючого кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Азав Ялиси» (98221, АР Крим, Ленінський район, с. Войково, вул. Керченська, 10; ідентифікаційний код 34787658)

про визнання недійсним рішення

Суддя Іщенко І.А.

Представники:

Прокурор - Тітков К.С., прокурор відділу прокуратури Автономної Республіки Крим посвідчення №11146

Від позивача - не з'явився

Від відповідачів - не з'явилися

Обставини справи: Керченський міжрайонний природоохоронний прокурор в інтересах держави в особі Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим звернувся до господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до Войківської сільської ради про визнання недійсним рішення Войківської сільської ради №3/32-5 від 30.07.2009 «Про передачу земельної ділянки у власність Обслуговуючому кооперативу «Житлово-будівельний кооператив «Азав Ялиси» для житлового будівництва в с. Курортне, Ленінського району АР Крим», грошова оцінка земельної ділянки якої становить 7 292 000,00 грн.

Ухвалою від 03.05.2012 залучено до участі у справі в якості іншого відповідача Обслуговуючий кооператив «Житлово-будівельний кооператив «Азав Ялиси».

Сторони явку своїх представників до судового засідання не забезпечили, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

У судовому засіданні 03.05.2012 прокурор заявив клопотання в порядку статті 25 Господарського процесуального кодексу України про заміну позивача Республіканського комітету по земельних ресурсах в Автономній Республіці Крим на Державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим.

Згідно статті 25 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.

Дане клопотання прокурор мотивує тим, що на момент звернення прокурора з даним позовом до суду Республіканський комітет по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим виконував функції органу державного контролю за використанням і охороною земель в Автономній Республіці Крим.

Однак, з матеріалів справи вбачається, що:

- Указом Президента України №459/2011 від 13.04.2011 затверджено положення про Державну інспекцію сільського господарства України, пунктом 4 якого встановлено, що Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.

- Постановою Кабінету Міністрів України №1300 від 12.12.2011 утворені територіальні органи Державної інспекції сільського господарства, зокрема, Державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим та пунктом 2 установлено, що територіальні органи, утворені згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками Державної хлібної інспекції Автономної Республіки Крим, обласних державних хлібних інспекцій, установ Української державної насіннєвої інспекції, що реорганізуються шляхом приєднання до територіальних органів, утворених згідно з пунктом 1 цієї постанови, та територіальних органів Державного комітету із земельних ресурсів, у частині виконання такими територіальними органами повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

- Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №770 від 23.12.2011 затверджено Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та пунктом 2 якої встановлено, що Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.

Керченський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся з даним позовом до суду в особі Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим 15.02.2012, в той час, як відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України від 03.05.2012, дата державної реєстрації Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим значиться 10.01.2012.

Моментом переходу прав до правонаступника юридичної особи вважається дата внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України в порядку передбаченому статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

На підставі вищевикладеного, враховуючи що на момент звернення прокурора з даним позовом до суду у Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим були відсутні функції органу державного контролю за використанням і охороною земель в Автономній Республіці Крим, суд залишає клопотання прокурора про заміну позивача без задоволення.

У інформаційному листі Вищого господарського суду України №01-06/805/2012 від 11.06.2012 «Про деякі питання практики розгляду справ зі спорів, пов'язаних із здійсненням державного контролю за використанням і охороною земель» зазначено наступне.

Згідно зі статтею 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснюється відповідно до закону.

Законом, яким передбачені правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, є Закон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» (далі - Закон).

Органи, які здійснюють контроль за використанням та охороною земель, дотриманням законодавства про охорону земель, визначенні статтею 5 Закону.

За загальним правилом, встановленим частиною другою статті 1 Господарського процесуального кодексу України, державні органи мають право звертатися до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України. Це правило повною мірою стосується й звернень до господарського суду державних органів з питань, пов'язаних із здійсненням державного контролю за використанням та охороною земель.

З огляду на приписи зазначеної норми Господарського процесуального кодексу України господарським судам слід у разі звернення такого державного органу з відповідним позовом з'ясувати наявність у нього передбаченого законодавчим актом, тобто законом, повноваження на подання позову до суду.

Якщо позов подано державним органом за відсутності передбачених законом повноважень господарський суд повинен з цієї підстави відмовити державному органу в позові.

Це, зокрема, стосується випадків подання позову з питань, які згідно зі статтею 6 Закону повинні вирішуватися шляхом внесення клопотань до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Такий порядок встановлено, наприклад, для приведення у відповідність із законодавством прийнятих зазначеними органами рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель і стосовно припинення права користування земельною ділянкою.

З урахуванням викладеного господарський суд повинен оцінювати й правильність визначення прокурором позивача стосовно вимог, пов'язаних із здійсненням державного контролю за використанням та охороною земель, і у разі неправильного його визначення - повертати таку позовну заяву і додані до неї документи без розгляду на підставі пункту 1 частини першої статті 63 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якого, суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо позовну заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Враховуючи, що норми статті 63 Господарського процесуального кодексу України не застосовуються до справ які знаходяться у провадженні, в даному випадку, суд вважає за необхідне застосувати пункт 1 частини 1 статті 81 Господарського процесуального кодексу України, який передбачає залишення господарським судом позову без розгляду, якщо позовну заяву підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Зважаючи на вищевикладене, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що проект рішення разом з проектом землеустрою пройшов експертизу Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим та отримав позитивний висновок.

Повернення позовної заяви без розгляду не перешкоджає повторному зверненню з позовом до господарського суду у загальному порядку.

Керуючись пунктом 1 частини 1 статті 81, статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання прокурора про заміну позивача залишити без задоволення.

2. Позов Керченського міжрайонного природоохоронного прокурора залишити без розгляду.

Суддя Іщенко І.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.06.2012
Оприлюднено26.06.2012
Номер документу24907960
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —518-2012

Рішення від 05.11.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Г.Г. Колосова

Ухвала від 23.08.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Г.Г. Колосова

Ухвала від 21.06.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Іщенко І.А.

Ухвала від 20.03.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Іщенко І.А.

Ухвала від 02.03.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Іщенко І.А.

Ухвала від 15.02.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Іщенко І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні