Постанова
від 05.10.2006 по справі 12644-2006а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

12644-2006А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 418

ПОСТАНОВА

Іменем України

05.10.2006Справа №2-4/12644-2006А

За позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( 95017, АР Крим, м. Сімферополь, пр. Кірова, № 51-52\10а)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Корал» ( 98000, АР Крим, м. Судак, пров. Сонячний, 16, к. 22)

про стягнення 1800,00 грн.

                                                         Суддя І.К. Бєлоглазова

При секретарі П. С. Круцюкє  

П Р Е Д С Т А В Н И К И:

Від позивача – Шабанова Т.М., нач. від. забез. надх. та вик. к. штр. санк., дов. вих. від 10.08.2006 р. № 04-4\22.

Від відповідача – не з'явився.

Суть спору:               

Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Сімферополь, звернулося у порядку п. 6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України до господарського суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Корал», м. Судак, про стягнення 1800,00 грн. штрафу за невиконання нормативу створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році. Позовні вимоги мотивовані тим, що  відповідач був  зобов'язаний  створити у 2005 р. одне робоче місце, однак фактично не було працевлаштовано жодного інваліда, у зв'язку з чим ТОВ «Корол» повинно сплатити позивачеві штраф у розмірі 1800,00 грн.

Представник відповідача двічі в судове засідання не з'явився, пояснень на позов і витребувані судом документи не подав, про причини неприбуття суд не повідомив. Про час і місце слухання справи був сповіщений належним чином, ухвала суду надіслана йому з повідомленням, за юридичною адресою, вказаною позивачем, в порядку, встановленому ч. 3 ст. 167 КАС України.

Справу розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Розглянув в порядку, визначеному ст. 138 КАС України, матеріали справи, заслухав в порядку ст. 139 КАС України пояснення представника позивача , суд -

ВСТАНОВИВ:

Фонд України соціального захисту інвалідів діє відповідно затверджених на підставі ст. 10 та ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використанню цих коштів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28.12.2001р., та Положення  про Фонд України соціальної захищеності інвалідів, затвердженого Постановою КМУ № 92 від 18.07.91р.

Згідно з п. 15 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1434 від 26.09.2002 року (з подальшими змінами та доповненнями) Фонд соціального захисту інвалідів є юридичною особою.

Підпунктом 3 пункту 4 вказаного Положення передбачено, що Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.     

Згідно зі звітом відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік  (код рядка 01) середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу на підприємстві склала 8 осіб.

Середньорічна заробітна плата штатного працівника (визначена відповідно з Інструкцією зі статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві України, затвердженої наказом Мінстату України від 7.07.1995 р. № 171 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 7.08.1995 року за № 287\823) на підставі звіту підприємства на одного працівника у 2005 р. складала 1800,00 грн.

Статтею 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, встановлено, що для підприємств (об'єднань) установ  і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування  інвалідів у розмірі 4% від загальної численності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства (об'єднання),  установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України  соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднані), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Сума штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштуванням інвалідів в 2005 році склала 1800,00 грн. (1800,00 (середньорічна заробітна плата) х 1 (кількість  робочих міст, не зайнятих інвалідами).

Порядком визначено, що суми штрафних санкцій сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, який настає за звітним.

Ст. 20 Закону (в редакції, що була чинною на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що сплату штрафних санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів ( обов'язкових платежів).

В разі відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства ( об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.

Слід зауважити, що чинним законодавством не  передбачено звільнення від сплати штрафних санкцій у разі наявності або відсутності прибутку відповідних суб'єктів  господарювання, тому  відповідач зобов'язаний перерахувати  суму несплачених  штрафних санкцій  у розмірі 1800,00 грн. А посилання в законі на податок на прибуток тільки вказує джерело виплати цих  коштів.  

Згідно з п. 3 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95р. № 314, робоче місце інваліда вважається створеним, коли воно відповідає вимогам робочого місця для інвалідів та введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Частиною першою ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, суспільними організаціями інвалідів (органи працевлаштування інвалідів).

Але згідно з пунктами 5, 10, 11, 12, 13, 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України  від 03.05.1995р. № 314, на підприємства покладено обов'язок надання інформації органам працевлаштування інвалідів (місцевому центру зайнятості, місцевому органу соціального захисту населення і відділенню Фонду соціального захисту інвалідів (п. п. 5, 14 Положення) про вільні робочі  місця та вакантні посади, на яких може використовуватися  праця інвалідів, а працевлаштування інвалідів повинно здійснюватися державною службою зайнятості, органами міністерства соціального захисту населення, місцевими радами, суспільними організаціями інвалідів з врахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їх здібностей та професійних навичок згідно з висновками медико-соціальної експертної комісії (п. п. 10, 11, 12, 13 Положення).

Наказом Державного Комітету статистики України від 06.07.1998р. № 244 «Про затвердженні форм державної статистичної звітності з питань працевлаштування і зайнятості населення і інструкції з їх заповнення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.07.1998р. за № 464/2904, затверджена форма статистичної звітності № 3-ПН «Звіт про наявність  вільних робочих місць (вакантних посад) і потреб у працівниках» (місячна) і Інструкції з її заповнення. Згідно з п. 2.1 Інструкції звіт по формі № 3-ПН надається підприємствами, незалежно від форм власності і господарювання місцевому центру зайнятості.

Аналіз наведених положень чинного законодавства України дає підстави для висновку про те, що виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність таких вакантних посад для інвалідів.

Аналогічну правову позицію викладено Верховним Судом України у постановах від 20.07.2004 р. № 04/336 зі справи № 2-23/9789-03, від 29.03.2005 р. ; 05/145 зі справи № 13/403 та від 29.03.2005 р. № 05/144 зі справи № 3/118.

Згідно з листом Судацького міського центру зайнятості від вих. № 01-08\618 від 7.07.2006 р. ТОВ «Корол» інформацію про вільні робочі місця (вакантні посади), на яких може бути використано працю інвалідів, не подавав.

Проаналізував матеріали справи, суд дійшов висновку, що відповідач не виконав своїх обов'язків, передбачених законодавством про соціальний захист інвалідів, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.  

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -   

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Корал» ( 98000, АР Крим, м. Судак, пров. Сонячний, 16, к. 22, ідентифікаційний код 30601816, п\р 26003261840051 в КРУ Приватбанк МФО 384436) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( 95017, АР Крим, м. Сімферополь. пр. Кірова, № 51-52\10а; одержувач: Держбюджет м. Саки; 50070000, Банк одержувача: Управління Держказначейства в АР Крим м. Сімферополя, МФО 824026, ОКПО 24041995, п\р 31212230600031; призначення платежу: *; ЗКПО платника; 50070000; 01; 4% за не зайняття інвалідами робочих місць у 2005 році) 1800,00 грн. штрафу.

           Відповідно до ст. 258 КАС України виконавчий лист видати після набрання постановою господарського суду АР Крим законної сили.

У разі неподання заяви про апеляційне  оскарження постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана, постанова набирає законної сили через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України у Севастопольський апеляційний господарський суд.      

   

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Білоглазова І.К.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.10.2006
Оприлюднено20.08.2007
Номер документу249193
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12644-2006а

Постанова від 05.10.2006

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоглазова І.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні