Постанова
від 14.06.2012 по справі 2-а-7370/10/2170
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2012 р.Справа № 2-а-7370/10/2170

Категорія:8.2.3Головуючий в 1 інстанції: Кравченко К.В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача -судді Стас Л.В.

суддів-Турецької І.О., Косцової І.П.

за участю секретаря -Ридванської Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2011 року по справі за позовом дочірнього підприємства «Торговий дім «Херсон»компанії з обмеженою відповідальністю «Інтертрейд груп Ел.Ел.Сі»до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби, Головного управління Державного казначейства України в Херсонській області про скасування податкових повідомлень-рішень та стягнення бюджетного відшкодування

ВСТАНОВИВ:

Позивач - дочірнє підприємство «Торговий дім «Херсон», звернувся з позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби, в якому просив :

-скасувати податкове повідомлення-рішення №0004022301/0 від 15.10.2010р. в частині зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (ПДВ) на загальну суму 502 132,23 грн., у тому числі: за січень 2009р. на суму 2768 грн., за травень 2009р. на суму 47 грн., за серпень 2009р. на суму 131 667 грн., за листопад 2009р. на суму 63333 грн., за грудень 2009р. на суму 192573 грн., за січень 2010р. на суму 33411 грн., за лютий 2010р. на суму 48280 грн. та на суму 30053 грн., а також в частині донарахування ПДВ на суму 2815 грн. та штрафної санкції на суму 1407,5 грн.;

-скасувати податкове повідомлення-рішення №0005752301/0 від 21.12.2009р. про зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ за липень 2009р. на суму 37 206,7 грн.;

-скасувати податкове повідомлення-рішення №0000400700/0 від 21.05.2010р. про зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ за липень, листопад 2009р. на суму 139 810,01 грн.;

-скасувати податкове повідомлення-рішення №0003620700/0 від 04.10.10р. про зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ за листопад 2009 року на суму 241 358,16 грн.;

- скасувати податкове повідомлення-рішення №0001670700/0 від 19.07.2010р. в частині зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ за квітень 2010 року на суму 81 556,50 грн.;

-скасувати податкове повідомлення-рішення №0001050700/0 від 09.03.2011р. прозменшення бюджетного відшкодування з ПДВ за листопад 2009р. та квітень 2010р. на загальну суму 200 385,2 грн.;

- стягнути з державного бюджету на користь позивача бюджетне відшкодування з ПДВ в сумі 1 040 728,7 грн..

Позивач наполягає на тому, що спірні податкові повідомлення-рішення в тих частинах, що оскаржуються позивачем, не відповідають вимогам податкового законодавства та підлягають скасуванню, а зменшена спірними повідомленнями-рішеннями сума бюджетного відшкодування підлягає стягненню з Державного бюджету, оскільки позивач виконав всі вимоги законодавства, які дають позивачу право її отримати, але внаслідок прийняття ДПІ неправомірних рішень, це право позивача порушується.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2011 року -позов задоволено в повному обсязі. Скасовано вищезазначені податкові повідомлення-рішення. Стягнуто з Державного бюджету України на користь дочірнього підприємства «Торговий дім «Херсон»Компанії з обмеженою відповідальністю «Інтертрейд груп Ел.Ел.Сі»бюджетне відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 040 728грв.

В апеляційній скарзі, ДПІ у м. Херсоні, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить постанову суду від 09.08.2011 року -скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, податкове повідомлення - рішення від 15.10.10 № 0004022301/0, яке позивач оскаржує частково на суму 502132.23грн.. прийнято за результатами акту документальної перевірки від 28.09.10 за №4195/23-5/30768893.

При проведенні перевірки використані матеріали планової виїзної перевірки ТОВ "Верхньосірогозький ОПЗ" (код 36419799), акт перевірки від 23.06.10 № 2916/23-5/36419799.

В ході перевірки ТОВ "Верхньосірогозький ОПЗ" встановлено, що одним із постачальників сільськогосподарської продукції був ФОП ОСОБА_2 (і.п.н.НОМЕР_1). згідно висновків актів перевірок (№4210/17-2/2461102455 від 31.12.09, №889/17-2/2461 102455 від 27.02.10. № 2462/17-2/2461102455 від 28.05.10) про результати невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за періоди: вересень - грудень 2009 року; лютий-березень 2010 року.

В ході перевірок встановлено, що фактично суб'єкт господарювання ФОП ОСОБА_2 за місцем реєстрації не знаходиться, місцезнаходження платника податків не встановлено (службова ГВІІМ ДНІ у м. Херсоні від 19.02.10. №704\26-305). Документи, що підтверджують наявність власних або орендованих виробничих потужностей, складських приміщень приватного підприємця - відсутні. Також, в ході проведення перевірки, ФОП ОСОБА_2 не надано товарно-транспортні накладні та інші документи, що свідчать про транспортування товарів.

Відповідно акту від 27.02.10 № 889/1 7-2/2461102455 невиїзної перевірку ФОП ОСОБА_2 усі операції купівлі-продажу за його участю не спричиняють реального настання правових наслідків, та є нікчемними.

В ході перевірки ТОВ "Верхньосірогозький ОГІЗ" встановлено, що у листопаді-грудні 2009 року підприємство задокументувало постачання сільськогосподарської продукції від ПП ОСОБА_2, а саме:

Листопад 2009 року:

- насіння соняшника в кількості 120т. на загальну суму - 349200,00грн., в т. ч .ПДВ;

- олія соняшникова в кількості 12.27т. на загальну суму - 80368,50грн.. в т. ч .ПДВ;

- жмих соняшниковий в кількості 1005,615т на загальну суму - 1106176,50грн., в т. ч. ПДВ:

Грудень 2009 року:

- насіння соняшника в кількості на загальну суму - 1297395,00грн., в т.ч. ПДВ;

- жмих соняшниковий на загальну суму - 837000,00грн., в т.ч. ПДВ;

Отже, відповідач правомірно зазначив, що проведені господарські операції між ТОВ "Верхньосірогозький ОІ ІЗ" (код 36419799) га ФОП ОСОБА_2 (і.п.н. НОМЕР_1). ДП ТД"Херсон". відповідно до пп. 1. 2 ст. 215. пп.1. 5 ст. 203 Цивільного кодексу України (ЦКУ) є нікчемними , так як не спричиняють реального настання правових наслідків, передбачених ст. 626, 629, 655. 662. 658. 664 ЦКУ, і в силу ст. 216 ЦКУ не створюють юридичних наслідків, крім тих. що пов'язані з їх недійсністю.

В ході перевірки встановлено взаємовідносини позивача з ТОВ "СП "Радоніс" (код 36579961, стан "8").

ДП ТД "Херсон" отримано послуги по комплексної підготовки вантажу на експорт згідно договорів від 03.09.09 №03\09-09є., від 01.03.2010, які підписано директором ТОВ "СП "Радоніс" ОСОБА_3 Відповідно до умов договору, ТОВ "СП "Радоніс" надає послуги приймання, відвантаження, зберігання вантажу, організація доробки послуги з надання транспортних засобів, послуги по встановленню обсягу вантажу. Вартість за 6000 т жмиха соняшника -960000,0 грн., кукурудзи за 4000.0т -520000,0грн.

Підприємство зареєстровано 13.07.2009 року виконавчим комітетом Херсонської міської Ради. Засновник, директор та бухгалтер ОСОБА_3 (код 2517620050). Свідоцтво ПДВ видане 22.09.2009. анульоване 22.03.2010 року по акту №107. До реєстраційної палати направлено форма 18-ОПП від 21.08.2009. від 10.03.2010 року №1048/26-605, від 27.04.2010 року №1990/26-605. підприємству присвоєно стан 8.

На підставі поданої до ДПІ у м. Херсоні звітності встановлено:

- власні та орендовані земельні ділянки відсутні (підприємство не подає до ДПІ у м.Херсоні Відомості про наявність документів про землю та розрахунків земельного податку), об'єкти нерухомості - будинки (домоволодіння), належні на праві приватної

власності, техніка та інші основні фонди на підприємстві відсутні, про що свідчать дані

декларацій з податку-на прибуток за 2009 рік, (данні щодо наявності основних фондів

відсутні), власні та орендовані транспортні засоби відсутні, підприємство не подає до ДПІу м. Херсоні Розрахунки податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, підприємством також не подається податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища. За даними Розрахунків комунального податку загальна чисельність працюючих на підприємстві:

- за II квартал 2009 року - 0 особи;

- за III квартал 2009 року 4 особи (4 чол./З міс. - менш 2 чол. в місяць):

- за IV квартал 2009 року - 6 осіб (6 чол./З -2 чол. в місяць):

Від підрозділу податкової міліції отримана інформація, що ТОВ "СП "Радоніс" зареєстровано за адресою реєстрації гр. ОСОБА_3 та за даною адресою не знаходиться. Податковою міліцію встановлено та допитано громадянина ОСОБА_3 В ході чого встановлено, що товариство «Радоніс»зареєстровано на нього за винагороду. До діяльності ТОВ „СП „Радоніс" останній ніякого відношення не має. Документів податкового та бухгалтерського обліку ТОВ „СП „Радоніс" не підписував. Прокуратурою Херсонської області порушено кримінальну справу за ч.2 ст 205. ч.І ст.209, ч.З ст.358 КК України.

Актом про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки від 20.07.2010 року №3266/15-2/36579961 господарські операції, які проведені між підприємствами ТОВ "СП "Радоніс" та ДП ТД "Херсон" відповідно до пп. 1, 2 ст. 215, пп. 1. 5 ст. 203 Цивільного кодексу України (ЦКУ) правомірно визнані нікчемними.

Перевіркою встановлено отримання ДП ТД "Херсон" послуг від контрагента ТОВ СП "Астрея»Люкс" (код 36236464. стан "8" ДО ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.

При дослідженні даних по ТОВ СП "Астрея Люкс" відповідно до бази даних ОДПС, встановлено: підприємство зареєстровано 12.12.2008 року виконавчим комітетом Херсонської міської Ради. Засновник, директор та бухгалтер ОСОБА_4 (код 2234427576). Свідоцтво ПДВ анульоване 17.06.2010 року. Підприємство не встановлено за місцезнаходженням, працівниками ДПІ у м. Херсоні складено запит на встановлення місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності від 15.03.2010 року №19/24-015. від 11.05.2010 року, до реєстраційної палати направлена форма 18-ОПП, підприємству присвоєно стан 8.

При дослідженні податкової звітності встановлено: власні та орендовані земельні ділянки відсутні (підприємство не подає до ДПІ у м. Херсоні відомості про наявність документів про землю та розрахунків земельного податку), об'єкти нерухомості - будинки (домоволодіння), належні на праві приватної власності, техніка та інші основні фонди на підприємстві відсутні, про що свідчать дані декларацій з податку на прибуток за 2009 рік, (даній щодо наявності основних фондів відсутні), власні та орендовані транспортні засоби відсутні, підприємство не подає до ДПІ у м. Херсоні Розрахунки податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, підприємством також не подасться податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища; За даними Розрахунків комунального податку загальна чисельність працюючих на підприємстві: - 1 чол. в місяць (у 2009р.). Звітність за 1 квартал 2010 року не надана.

Від підрозділу податкової міліції отримана інформація, що слідчим прокуратури Херсонської області по матеріалам кримінальної справи № 500034-10, яка порушена за ознаками злочинів, передбаченого ч.2 ст. 205, ч.І ст. 209, ч.З ст. 358 КК України допитано громадянина ОСОБА_4, який значиться засновником, директором та бухгалтером ТОВ СП „Астрея-Люкс". В ході допиту ОСОБА_4 встановлено, що товариство зареєстровано на нього за винагороду. До діяльності ТОВ «СП «Астрея Люкс» останній ніякого відношення не має. Документів податкового та бухгалтерського обліку ТОВ «СП «Астрея Люкс»не підписував.

Встановити відповідальних осіб проведеної діяльності не можливо.

Податковий кредит; який сформований ДП «ТД «Херсон»за рахунок ТОВ СП "Астрея Люкс" та відповідні дані, які наведені у деклараціях з ПДВ за липень, жовтень 2009 року та січень 2010 року є недійсними.

Податкове повідомлення - рішення № 0005752301/0 від 21.12.09, яким зменшено заявлену до бюджетного відшкодування суму ПДВ на 37206,70грн., прийняте за результатами акту від 18.12.2009 р. № 4035/23-2/31006992 документальної невиїзної перевірки обґрунтованості відшкодування податку на додану вартість за період липень 2009 року.

Згідно з поданою ДП „ТД Херсон'" до ДПІ у м. Херсоні податковою декларацією з ПДВ за липень 2009 року (вхідний від 19.08.2009 р. № 176565) та розрахунком суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок підприємства, складає - 762432.00грн.

Залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду, складає 917175.00грн. частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів, складає -762432,00 грн. Сума, що підлягає відшкодуванню, становить - 762432,00 грн.

Так, одним із основних постачальників товару (кукурудза) в червні 2009 року є ТОВ «Торгівельно - Інвестиційна Компанія»(код 360471926560, м. Київ) на загальну суму 270000.00грн.. в т.ч. ПДВ - 45000,00грн. Відвантаження проводилось згідно рахунків та податкової накладної, а саме : п/н від 17.06.2009 р. № 1 18 на суму ПДВ - 45000,00грн. До ДПІ у Подільському районі м. Києва направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ДП „ТД Херсон" (код 30768893) за № 7460/7/23-204 від 09.09.2009р.

Від ДПІ у Подільському районі м. Києва отримано відповідь за вх. № 13217/7 від

28.09.2009р., в якій вказано, що провести зустрічну перевірку ТОВ „Торгівельно -Інвестиційна Компанія" (код 360471926560) неможливо, у зв'язку з тим, що підприємство має стан «9»- направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.

Таким чином, не встановлено факту надмірної сплати податку ДП „ТД Херсон" по постачальнику ТОВ „Торгівельно - Інвестиційна Компанія" (код 360471926560, м. Київ) на суму 1ІДВ - 37206,70грн.

Отже, в порушення пи. 7.7.1, пп.7.7.2 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість" ДП „Херсон" завищено суму бюджетного відшкодування по декларації за липень 2009 року на 37206,70грн.

Податкове повідомлення - рішення № 0000400700/0 від 21.05.2010р., яким зменшено заявлену до бюджетного відшкодування суму ЦДВ на 139810,10грн., прийнято за висновками акту від 20.05.2010 р. № 2351/23-2/30768893 документальної невиїзної перевірки обгрунтованості відшкодування податку на додану вартість за період липень, листопад 2009 року.

Згідно з поданою ДП „ТД Херсон" до ДПІ у м. Херсоні податковою декларацією з ІІДВ за липень 2009 року (вхідний від 19.08.2009 р. № 176565) та розрахунком суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок підприємства, складає - 762432.00грн.

Згідно з даними декларації :

залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду. складає 917175.00грн.

частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів, складає 762432.00грн.

сума, що підлягає відшкодуванню, становить - 762432,00грн.

Так, одним із основних постачальників товару (жмих соняшника) в червні 2009 року є ТОВ „ТФ Діаніт" (код 362358821038. м. Херсон) на загальну суму - 638096.76грн., в т.ч.ПДВ106349.46грн. Відвантаження проводилось згідно рахунків та податкових накладних.

На адресу ТОВ „ТФ Діаніт" направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин з ДП „ТД Херсон" (код 30768893) за № 22736/10/23-206 від 09.11.2009 р. Отримано відповідь за вх. № 34621/10 від 07.12.2009 р„ в якій вказано, що підприємство є посередником, постачальником є ТОВ „Сочавський" (код 342809615098. Біляївський район. Одеська область) на загальну суму - 305650,80грн., в т.ч. ПДВ -50941.80грн. Відвантаження проводилось згідно податкових накладних.

На адресу ДПІ у Біляєвському районі Одеської області було направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ТОВ „Сочавський" (код 342809615098) з ТОВ „ТФ Діаніт" (код 362358821038) за № 10526/7/23-204 від 16.12.2009р. Відповідь отримано за вх. № 1796/7 від 10.02.2010 р.. в якій вказано, що підприємство є посередником, постачальником є ТОВ „Шторм" (код 316571015172. Комінтернівський район. Одеська область) на загальну суму - 337997,06грн.. в т.ч. ПДВ -56332.83грн.

На адресу ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ТО В „Шторм" (код 316571015172) з ТОВ „Сочавський" (код 342809615098) за № 1544/7/23-204 від 25.02.2010р. Відповідь отримано за вх. № 4344/7 від 22.03.2010р., в якій вказано, що підприємство є посередником, постачальником є ВКФ ПП „Інтер" (код 363436815524. Маліновський район. Одеська область) на загальну суму - 1124632.49грн., в т.ч. ПДВ -187438.75грн.

На адресу ДНІ у Маліновському районі Одеської області направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ВКФ ПП «Інтер»(код 363436815524) з ТОВ „Шторм" (код 316571015172) за № 2461/7/23-204 від 30.03.2010р. Відповідь отримано за вх. № 5738/7 від 19.04.2010р., в якій вказано, що провести зустрічну перевірку ВКФ ПП „Інтер" (код 363436815524) неможливо у зв'язку з тим, що діяльність підприємства припинено (визнано банкрутом), свідоцтво платника ПДВ анульоване від 20.10.2009 року. Державну реєстрацію підприємства скасовано від 274 0.2009 року за № 15561170005034682.

Таким чином, не встановлено факту надмірної сплати ПДВ ДП „ТД Херсон" по постачальнику ВКФ ПП „Інтер" (код 363436815524, м. Одеса) на суму ПДВ -51941,80грн.

Також, постачальником ДП „ТД Херсон" у 2-й ланці постачання (від ТОВ ,.ТФ „Діаніт") є ТОВ „СП Астрея - Люкс" (код 362364621037, м. Херсон) на загальну суму -322472.15грн., в т.ч. ПДВ - 53745.36грн.

На адресу ТОВ „СП Астрея - Люкс" направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин з ТОВ „ТВ Діаніт" (код 362358821038) за № 26240/10/23-206 від 16.12.2009р. На теперішній час відповідь не отримано. Згідно АІС „Реєстр платників податків" ДПІ у м. Херсоні та даних звітної форми "Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", підприємство має стан платника „23" - місцезнаходження не встановлено.

Таким чином, не встановлено факту надмірної сплати податку підприємством ДП „ТД Херсон" по постачальнику ТОВ „СП Астрея - Люкс" (код 362364621037, м. Херсон) на суму ПДВ - 54407,70грн.

В порушення пп. 7.7.1, пп.7.7.2 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість", ДП „Херсон", позивачем завищено суму бюджетного відшкодування по декларації за липень 2009 року на -106349,50грн.

Згідно з поданою ДП „ТД Херсон" до ДПІ у м. Херсоні податковою декларацією з ПДВ за листопад 2009 року (вхідний від 15.12.2009 р. № 260424) та розрахунком суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок підприємства, складає - 832803,00грн.

Згідно з даними декларації :

залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду, складає - 2880354,00грн.

частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг), складає - 832803,00грн.

сума, що підлягає відшкодуванню, становить - 832803,00грн.

Одним із основних постачальників товару (жмих соняшника) в жовтні 2009 року є ФОН ОСОБА_5 (код НОМЕР_2, м. Дніпропетровськ) на загальну суму -916421.34грн.. в т.ч. ПДВ - 183284,26грн.

На адресу ДНІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин з ДП „ТД Херсон" (код 30768893) за № 823/7/23-204 від 03.02.2010 р. Відповідь отримано за вх. № 4856/7 від 31.03.2010 р., в якій вказано, що приватний підприємець є посередником, одним з постачальників товару є ТОВ „ГВС" (код 35045003. м. Дніпропетровськ) на загальну суму - 200763.36грн.. в т.ч." ПДВ - 33460,56грн.

На адресу Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ТОВ „ГВС" (код 35045003) з ФОН ОСОБА_5 (код НОМЕР_2) за № 2941/7/07-004 від 16.04.2010 р. Відповідь отримано за вх. № 6604/7 від 05.05.2010 р., в якій вказано, що провести зустрічну перевірку ТОВ „ГВС" (код 35045003) неможливо у зв'язку з тим. що діяльність підприємства припинено, воно має стан платника „14" - визнано банкрутом.

Таким чином, не встановлено факту надмірної сплати податку підприємством ДП «ТД Херсон»по постачальнику ТОВ „ГВС" (код 35045003. м. Дніпропетровськ) на суму ПДВ 33460,60грн.

В порушення пп. 7.7.1, пп.7.7.2 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість", позивачем завищено суми бюджетного відшкодування по декларації за листопад 2009 року на 33460,60грн.

Отже, невиїзною перевіркою встановлено завищення ДП „ТД Херсон" заявленої сумуй бюджетного відшкодування на 139810,10грн., а саме: по декларації за липень 2009 р. - 106349,50грн.; по декларації за листопад 2009 р. - 33460.60грн.

Податкове повідомлення - рішення від 04.10.10р. № 0003620700/0, яким зменшено заявлену до бюджетного відшкодування суму ПДВ на 241358,16грн., прийнято на підставі акту від 30.09.2010 р. № 4226/23-2/30768893 документальної невиїзної перевірки обгрунтованості відшкодування податку на додану вартість за період : листопад 2009 року.

Згідно з поданою ДП „ТД Херсон" до ДПІ у м. Херсоні податковою декларацією з ПДВ за листопад 2009 року (вхідний від 15.12.2009 р. № 260424) та розрахунком суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок підприємства, складає - 832803,00грн.

Згідно з даними декларації:

залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду. складає -2880354,00грн.

частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг), складає - 832803,00грн.

сума, що підлягає відшкодуванню, становить - 832803.00 гри.

Одним із основних постачальників товару (жмих соняшника) в жовтні 2009 року є ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_2, м. Дніпропетровськ) на загальну суму 916421.34грн.. в т.ч. ПДВ - 183284,26грн.

На адресу ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська направлено запит для проведення зустрічної'.,перевірки з питання взаємовідносин з ДП „ТД Херсон" (код 30768893) за № 823/7/23-264 від 03.02.2010р.

Відповідь отримано за вх. № 4856/7 від 31.03.2010р., в якій вказано, що приватний підприємець є посередником, одним із постачальників товару є ТОВ „Стройтех - Плюс" (код 34513048, м. Дніпропетровськ) на загальну суму - 293206,68грн., в т.ч. ПДВ -48867,78грн.

На адресу ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ТОВ „Стройтех - Плюс" (код 34513048) з ФОН ОСОБА_5 (код НОМЕР_2) за № 2937/7/07-004 від 16.04.2010р.

Відповідь отримано, в якій вказано, що провести зустрічну перевірку ТОВ „Стройтех - Плюс" (код 34513048) неможливо у зв'язку з тим, що діяльність підприємства припинено, воно має стан платника „14" - визнано банкрутом. Згідно даних Системи "'Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" підприємству скасовано державну реєстрацію за № 11031170016027328 від 16.08.2010 року, та знято з обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська за № 26/203/10 від 06.08.2010 року.

Таким чином, не встановлено факту надмірної сплати податку підприємством ДП «ТД Херсон»по постачальнику ТОВ „Стройтех - Плюс" (код 34513048) на суму ПДВ -48867,78грн.

Також, одним із основних постачальників товару (жмих соняшника) в жовтні 2009 року є ТОВ „Інтайм ЛТД" (код 35740542, м. Дніпропетровськ) на загальну суму 1154942,22грн., в т.ч. ПДВ - 192490,38грн.

На адресу ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин з ДП „ТД Херсон" (код 30768893) за № 82577/23-204 від 03.02.2010р.

Відповідь отримано за вх. № 3691/7 від 11.03.2010р., в якій вказано, що підприємство є посередником, постачальником товару є ТОВ „Компанія Інтерактів Ресурс" (код 35395683, м. Дніпропетровськ) на загальну суму - 1147595,51грн., в т.ч. ПДВ - 191265,90грн.

На адресу ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська направлено запит для проведення зустрічної перевірки з питання взаємовідносин ТОВ „Компанія Інтерактів Ресурс" (код 35395683) з ТОВ „Інтайм ЛТД" (код 35740542) за № 2168/7/23-204 від 22.03.2010р.

Відповідь отримано за вх. № 12436/7 від 14.09.2010р., в якій вказано, що провести зустрічну перевірку ТОВ „Компанія Інтерактів Ресурс" (код 35395683) неможливо у зв'язку з тим. що підприємство має стан платника „14", від 27.07.2010 р. постановою Господарського суду визнано банкрутом по справі № Б29/183-10. Свідоцтво платника ПДВ анульоване 19.07.2010р.

Таким чином, не встановлено факту надмірної сплати податку підприємством ДП „ТД Херсон" по постачальнику ТОВ „Компанія Інтерактів Ресурс" (код 35395683) на суму ПДВ 192490,38грн.

В порушення пп. 7.7.1. пп.7.7.2 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість", позивачем завищено суму бюджетного відшкодування по декларації за листопад 2009 року на - 241358,16грн.

Податкове повідомлення - рішення від 19.07.10р. № 0001670700/0, яким зменшено бюджетне відшкодування ПДВ на суму 104207,20грн., прийнято за результатами акту від 09.07.2010р. № 3120/07-0/30768893 документальної виїзної перевірки обгрунтованості відшкодування податку на додану вартість за період : березень, квітень 2010 року.

Згідно з поданою ДП „ТД Херсон" до ДПІ у м. Херсоні податковою декларацією з ПДВ за березень 2010 року (вхідний від 20.04.2010 р. № 55831) та розрахунком суми (бюджетного) відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок підприємства, складає - 390650,00 грн.

Згідно з даними декларації :

залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду, складає - 1231374.00грн.

частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг), складає - 390650,00грн.

сума, що підлягає відшкодуванню, становить - 390650,00грн.

ДП „ТД Херсон" завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за березень 2010 року на 22650.70грн. та занижено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 26 Декларації за березень 2010 року) на суму - 22650,70грн.

Основним постачальником підприємства є ТОВ „Проксена-9СК" - придбання сільськогосподарської продукції (жмих соняшника), згідно договору № 2/03/10-Ж від 02.03.2010 р. Придбано товару в березні 2010р. на загальну суму - 405458,33грн. в т.ч. ІІДВ - 81091,67грн., включено до податкового кредиту березня 2010р. ПДВ в сумі 81091,67грн. Фактично оплачений податковий кредит складає -81091,67грн.. згідно платіжних доручень № 67 від 17.03.2010р. на суму ПДВ -81091.67грн.

Згідно звітної форми "Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" встановлено, що підприємство ТОВ „Проксена-9СК" в березні 2010 року має 10 стан „Запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання)".

Основним постачальником також є ТОВ ,.СП Радоніс" - придбання послуг комплексної підготовки органічної сільськогосподарської продукції, згідно договору від 03.09.2009 р. № 1-03-10 ПК. Придбано послуг в березні 2010р. на загальну суму -682983,78грн., в т.ч. ПДВ - 113830.63грн., включено до податкового кредиту березня 2010 р. ПДВ в сумі - 113830,63грн. Фактично оплачений податковий кредит складає - 0.00 грн.

Згідно звітної форми ""Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів, встановлено, що підприємство ТОВ ,,СП Радоніс" в березні 2010 року має 8 стан „Внесено до ЄДР запис про відсутність за юридичною адресою", згідно акту обстеження юридичної адреси від 10.03.02010 р. № 1048/26-605.

Отже, у березні 2010 року до податкового кредиту підприємство включало податкові накладні від ТОВ „СП Радоніс" на суму ПДВ 113830.63грн.. яке у березні 2010 р. мало стан має 8 стан «Внесено до ЄДР запис про відсутність за юридичною адресою»та від ТОВ „Проксена-9СК" на суму ПДВ -- 81091,67грн., яке мало стан 10 стан „Запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання)".

Таким чином, перевіркою встановлено порушення п 1.8 ст. 1, п.п. 7.7.1. п.п. 7.7.2 п.7.7. ст. 7 Закону України № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. „Про податок на додану вартість", а саме, - підприємством ДП „ТД Херсон" завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за березень 2010 року на 22650,70грн. та занижено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 26 Декларації за березень 2010 року) на суму - 22397,30грн.

Згідно з поданою ДП „ТД Херсон" до ДПІ у м. Херсоні податковою декларацією з ПДВ за квітень 2010 року (вхідний від 19.05.2010 р. № 83431) та розрахунком суми бюджетного відшкодування, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок підприємства, складає - 547068,00грн.

Згідно з даними декларації :

залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду, складає - 1529945,00грн,

частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг), складає - 547068.00грн.

сума, що підлягає відшкодуванню, становить - 547068,00грн.

Перевіркою встановлено порушення п. 1.3 ст. 1. абз. д п.п. 7.2.1. п.п. 7.2.6. п. 7.2, ст. 7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість, а саме,

- ДП „ТД Херсон" неправомірно віднесено до складу податкового кредиту ПДВ по

декларації за березень 2009 року в сумі - 194922,30грн., також підприємством ДП „771

Херсон" завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за квітень 2010 року на

81556.50грн. та занижено залишок від'ємного значення, який після бюджетного

відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового

періоду (рядок 26 Декларації за квітень 2010 року) на суму - 135736,10грн.

Крім того, встановлено порушення п.п 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», внаслідок чого підприємством завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за квітень 2010р. на суму 81556.50грн., абз. «б»гг.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», внаслідок чого підприємством занижено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду Декларації з ПДВ (р.26) за квітень 2010 року на 135763,10грн.

В п. 1.3 ст. 1 Закону № 168 передбачено, що ,, платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України", а п. 1.8 ст. 1 вказує, що бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Згідно п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 ЗУ № 168, податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до склад валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації. Ця норма, крім обов'язкових підстав виникнення у платника податку права на податковий кредит з податку на додану вартість, передбачає обов'язкову наявність ще й такої підстави як сплата платником податку у звітному періоді відповідних сум податку.

Слід зауважити, що підставою для віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту є належним чином оформлена податкова накладна (пп.7.2.1 п.7.2 ст.7 ЗУ №168).

Податкові накладні, виписані підприємствами - постачальниками позивача, що не знаходяться за юридичною адресою, оформлені неналежним чином, так як містять недостовірну інформацію стосовно юридичної адреси підприємства, що є порушенням п. п. д) п. п. 7.2.1 п. п. 7.2 ст. 7 Закону № 168, який передбачає, що „Платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками .... місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість".

Отже, з викладеного слідує, що виписані податкові накладні підприємств, що не знаходяться за юридичною адресою, є недійсними у розумінні Закону № 168, а за таких умов не можуть бути підставою для формування податкового кредиту.

Відповідно до п.п.7.7.1 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість", сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. Ллє. крім обов'язкових підстав виникнення у платника податку права на бюджетне відшкодування з податку на додану вартість, необхідна така обов'язкова підстава як сплата платником податку у звітному періоді відповідних сум податку.

Податок з операцій купівлі - продажу ДП „Херсон" сплачує в ціні придбання своїм постачальникам, а ті в свою чергу, відображають відповідні суми податку в податкових зобов'язаннях декларацій з ПДВ.

Відповідно до пп.7.7:Ю п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", джерелом бюджетного відшкодування податку на додану вартість є суми цього податку, зараховані до Державного бюджету.

Отже, за змістом Закону України "Про податок на додану вартість", право на відшкодування ПДВ виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку, а не з самого факту існування зобов'язання по сплаті ПДВ в ціні товару, які оплачені платником (відповідно до пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість").

У відповідності до п.п. 7.7.8 п.7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість'", у разі, коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або податковий орган розпочинає процедуру адміністративного оскарження, податковий орган не пізніше наступного робочого дня за лінем отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення справи зобов'язаний повідомити про це орган державного казначейства. Орган державного казначейства призупиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до прийняття остаточного рішення з адміністративного або судового оскарження. Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження податковий орган протягом п'яти робочих днів, наступних за днем отримання відповідного рішення. зобов'язаний надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми податку, то підлягає відшкодуванню з бюджету.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що відповідачем не допущено порушень вимог чинного законодавства при прийнятті спірних податкових повідомлень - рішень, отже немає підстав для визнання їх протиправними.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийняв постанову з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, яка підлягає скасуванню.

Керуючись ч. 1 ст. 195, п.3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст.254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби -задовольнити.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2011 року по справі за позовом дочірнього підприємства «Торговий дім «Херсон»компанії з обмеженою відповідальністю «Інтертрейд груп Ел.Ел.Сі»до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби, Головного управління Державного казначейства України в Херсонській області про скасування податкових повідомлень-рішень та стягнення бюджетного відшкодування -скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову дочірнього підприємства «Торговий дім «Херсон» компанії з обмеженою відповідальністю «Інтертрейд груп Ел.Ел.Сі»- відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає чинності негайно, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з моменту виготовлення її в повному обсязі.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2012
Оприлюднено02.07.2012
Номер документу24940909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7370/10/2170

Постанова від 14.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні