Постанова
від 22.06.2012 по справі 2а/1270/3440/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 червня 2012 року Справа № 2а/1270/3440/2012

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» про стягнення податкового боргу в сумі 1530 грн., -

ВСТАНОВИВ:

03 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» про стягнення податкового боргу в сумі 1530 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Перевальська будівельно-індустріальна компанія», як юридичну особу зареєстровано Перевальською районною державною адміністрацією Луганської області, про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, та фізичних осіб - підприємців від 16.06.2006 за №1 373 102 0000 000402.

16.06.2006 року відповідача поставлено на облік платника податків в Алчевській ОДПІ.

Станом на 03.03.2012 ТОВ «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» має податковий борг у розмірі 1530,00 грн. з податку на доходи фізичних осіб, який виник на підставі податкового повідомлення-рішення від 27 жовтня 2011 року №0049611701 на суму 510 грн., винисеного на підставі акту перевірки №00001/1701/34069400 від 20.10.2011 та на підставі подакового повідомлення-рішення №0050781701 від 10 листопада 2011 року на суму 1020 грн. винесеного на підставі акту перевірки №2/172/34069400 від 27.10.2011.

У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд стягнути податковий борг в сумі 1530 грн., який виник в період з 05.11.2011 по 03.03.2011 на користь державного бюджету з ТОВ «Перевальська будівельно-індустріальна компанія».

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 травня 2012 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а/1270/3440/2012 відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідач заявлені позовні вимоги не оспорив, заперечення на адміністративний позов не подав. Ухвала про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв'язку - за закінченням терміну зберігання, тобто не вручена адресату з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що останній належним чином був повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження. Тому суд вважає можливим вирішення справи на підставі наявних в ній доказів.

Дослідивши подані суду письмові докази, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позову з таких підстав.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» зареєстровано Перевальською районною державною адміністрацією Луганської області 16.06.2006 року за №1 373 102 0000 000402 та відповідно до довідки №34 від 25.03.2008 взято на податковий облік як платника податків в Перевальському відділенні Алчевської ОДПІ Луганської області 16.06.2006 за №126. (а.с.18-21).

За відповідачем обліковується податковий борг перед бюджетом у розмірі 1530 грн.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із ст.14 ПК України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом (підпункт 20.1.4.пункту 20.1); визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

У відповідності із п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Відповідно до п. 119.2. ст. 119 Податкового кодексу України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку -

тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -

тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

Відповідно до п. п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Згідно ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.(п. 58.1 ст. 58)

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг (п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Судом встановено, що відповідно до вимог п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України відповідачу Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією в Луганській області були нараховані штрафні санкції в загальній сумі 1530 грн. на підставі податкових повідомлень - рішень №0049611701 від 27 жовтня 2011 року та №0050781701 від 27 жовтня 2011 року.(а.с.14-15).

Зазначені податкові повідомлення - рішення були отримані відповідачем, а саме 27 жовтня 2011 року повідомлення-рішення №0049611701 від 27 жовтня 2011 року та 10 листопада 2011 року повідомлення-рішення за № 0050781701 від 10 листопада 2011 року, про що свідчить підпис директора ТОВ «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» на корінцях податкових повідомлень-рішень. Відомості про те, що в установлений законом строк податкові повідомлення-рішення відповідачем були оскаржені та те, що на час розгляду справи сума штрафу сплачена відсутні в сторонами не надані.

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Відповідно до положень Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"(який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією в Луганської області відповідачу було винесено 24 лютого 2010 року першу податкову вимогу № 1/35 та вручено 26.03.2010 директору, про що свідчить його підпис на корінці вимоги (арк. справи 16). 28 квітня 2010 року було винесено другу податкову вимогу від 28 квітня 2010 року №2/64, яку у зв'язку з неможливістю вручення було розміщено на дошці оголошень про що складено відповідний акт №7(зворотній бік арк. справи 17).

Вказані податкові вимоги відповідачем не оскаржувалися.

Податкова вимога є чинною (сторонами не надано суду доказів відкликання чи оскарження податкової вимоги).

Таким чином, з викладеного вбачається, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення податкового боргу дотримані вимоги п.95.2 ст.95 ПК України.

Таким чином, оскільки податкові вимоги є чинними та сума податкового боргу в розмірі 1530 грн. на час розгляду адміністративної справи залишається не сплаченою позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст.14, 16, 20, 54, 57, 95 Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» про стягнення податкового боргу в сумі 1530 грн. задовольнити повністю.

Стягнути кошти з товариства з обмеженою відповідальністю «Перевальська будівельно-індустріальна компанія» (ідентифікаційний код 34069400, місцезнаходження: вул.. Леніна, 58, м. Перевальськ, Луганська область 94300) за податковим боргом в сумі 1530 грн. (одна тисяча п'ятсот тридцять гривень 00 копійок) на розрахунковий рахунок №33217800700242 код платежу 11010100, одержувач УДКСУ в Перевальському районі в установі банку ГУДКСУ у Луганській області, код 37934445, МФО 804013.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

СуддяЄ.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2012
Оприлюднено05.07.2012
Номер документу24951841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/3440/2012

Постанова від 22.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 07.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні