Постанова
від 25.06.2012 по справі 1570/3378/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1570/3378/2012      Справа № 1570/3378/2012 ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 червня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Федусик А.Г., розглянувши  в  скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікол»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 1138,20 грн., - В С Т А Н О В И В: Позивач (далі Фонд) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариство з обмеженою відповідальністю «Вікол»(далі ТОВ) мотивуючи його тим, що підприємства, установи, організації відповідно до п.9 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(далі Закон), у разі наявності працюючих за основним місцем роботи восьми і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцем знаходження і щорічно подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Згідно звіту від 20.02.2012 року у ТОВ середньооблікова численність штатних працівників за 2011 рік склала 10 осіб. Стаття 19 Закону встановлює норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньо облікової численності працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Підприємства самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштування інвалідів. Згідно цих норм Закону відповідач повинен був створити 1 місце для працевлаштування інваліда, але не створив такого місця, тому відповідно до ст.20 Закону повинен сплатити адміністративно-господарську санкцію в розмірі середньорічної заробітної плати на підприємстві, помножену на кількість нестворених робочих місць для інвалідів. Сума відрахувань відповідача за одне нестворене робоче місце для інваліда становить 1130 гривень. Крім того, відповідно до ст.20 Закону за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідач повинен сплатити пеню, яка станом на 15.05.2012 рік склала 8,20 гривень.   Відповідно до п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, передбачених законом, якщо такі вимоги не стосуються прав, свобод, інтересів та обов'язків третіх осіб. Ухвалою від 30.05.2012 року, яку отримано відповідачем 09.06.2012 року, відкрите скорочене провадження по адміністративній справі в якій відповідачу було запропоновано надати на адресу суду заперечення проти позову та докази, які у неї є або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали безпосередньо до канцелярії суду або шляхом надіслання поштою. Станом на 25.06.2012 року на адресу суду не надійшли від відповідача заперечення на позов або заява про визнання позову. Відповідно до ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. В даному випадку справа розглядається судом  не за  місцезнаходженням відповідача. Протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача. Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, приходжу до висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб –у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою циєї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Згідно звіту перевірки відповідача від 20.02.2012 року щодо дотримання вимог ст.ст.19, 20 Закону за 2011 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2011 рік у ТОВ склала 10 осіб, у зв'язку з чим норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів склав 1 місце, проте відповідач не створив у 2011 році таке місце. Відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Порушення термінів сплати штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені із суми недоїмки за кожний день прострочення, включаючи день сплати, в розмірі, передбаченому законом. На підставі зазначеної норми позивачем зроблений розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій, згідно якого сума відрахувань за не зайняте 1 робоче місце для інваліда склала 1130 гривень, які відповідачем сплачені не були. Згідно ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідно до зазначеної норми за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідач повинен сплатити пеню, яка станом на 15.05.2012 рік склала 8,20 гривень. На час розгляду справи заборгованість в розмірі 1138,20 грн. відповідачем не сплачена. Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З аналізу вказаної правової норми випливає, що дії та рішення державного органу, органу місцевого самоврядування чи їх посадової особи повинні бути прийняті в межах компетенції відповідного органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.  Відповідно до вимог ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. З аналізу вказаної правової норми випливає, що рішення державного органу, органу місцевого самоврядування повинні бути здійснені в межах компетенції відповідного органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), не порушувати інтересів держави, прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення. На підставі зазначених норм, з урахуванням встановлених фактів, суд приходить до висновку, що Фонд, здійснюючи перевірку та нараховуючи відповідачу адміністративно –господарської санкції та пеню за не створене робоче місце для одного інваліда в 2011 році, діяв на підставі та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, та у межах наданих йому повноважень, у зв'язку з чим заявлені ним позовні вимоги про стягнення з відповідача адміністративно –господарської санкції та пені в загальному розмірі 1138,20 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані,  на підставі яких суд встановлює  наявність  або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі,  та інші обставини,  що мають значення для правильного вирішення справи.  Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх  представників, показань свідків, письмових  і речових  доказів,  висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову. Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.   Суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають задоволенню у повному обсязі, а відповідачем не надано суду жодних доказів того, що ним виконано вимоги діючого законодавства України і вжито всі передбачені чинним законодавством заходи по виконанню нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році. На підставі викладеного, керуючись ст.19 Конституції України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-70, 71, 86, 159-164, 183-2 КАС України, суд – П О С Т А Н О В И В : Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікол»(код ЄДРПОУ 31656976, Одеська область, Комінтернівський район, с.Свердлове, вул.Центральна, 11) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м.Одеса, вул.Канатна, 83) суму адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 1138,20 грн.. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст.254 КАС України. Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя                                                                                                        А.Г.Федусик   Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікол» (код ЄДРПОУ 31656976, Одеська область, Комінтернівський район, с.Свердлове, вул.Центральна, 11) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м.Одеса, вул.Канатна, 83) суму адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 1138,20 грн..         

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2012
Оприлюднено05.07.2012
Номер документу24952246
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/3378/2012

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 30.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Федусик А. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні