Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"20" червня 2012 р. Справа № 2а-6422/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бадюков Ю.В.,
при секретарі судового засідання - Скляр Є.С.
за участю представника позивача - Лещенко Н.О.,
представника відповідача - Остапенко Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Зачепилівського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 7463, 85 грн.
В С Т А Н О В И В:
Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Зачепилівського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі по тексту -відповідач, Зачепилівське ВУ ЖКГ) про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7409 грн. 09 коп. та пені в розмірі 54 грн. 76 коп. Свої вимоги мотивує тим, що всупереч вимогам Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідно до якого сплата адміністративно-господарських санкцій є обов'язковою для всіх підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, відповідач не сплатив адміністративно-господарські санкції в сумі 7409 грн. 09 коп. у строки та в порядку, передбаченому цим Законом. За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій була нарахована пеня в сумі 54 грн. 76 коп. У зв'язку з цим сума заборгованості відповідача перед Фондом соціального захисту інвалідів становить 7463 грн. 85 коп.
Відповідачем до суду було подано письмові заперечення в яких зазначив, що ним до Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів було подано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік, але, оскільки Зачепилівське ВУ ЖКГ знаходиться у важкому фінансовому стані, то це не дало змоги своєчасно та у повному обсязі сплатити фінансово-господарські санкції на користь позивача.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити з підстав і мотивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, наведених у письмових запереченнях та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Згідно з ч. 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, -у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів (ч. 2 ст. 19 Закону).
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів (ч. 9 ст. 19 Закону).
Частина 1 ст.20 Закону встановлює, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 № 223, затвердженого в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 за № 552/13819, (далі - Порядок) пеня -це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання (п.п. 2.2). Відповідно до п.п. 3.1 Порядку порушення термінів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідачем був поданий до Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік від 25.04.2012 р. форми № 10-ПІ /а.с. 6/, відповідно до якого середньооблікова чисельність штатних працівників за 2011 рік складала 11 осіб і відповідач відповідно до 4 % нормативу повинен був створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, однак на підприємстві відповідача не працювала жодна особа, якій відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність.
Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відповідач повинен був сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 7409, 09 грн.
Як вбачається із матеріалів справи, а саме із розрахунку суми позову, пред'явленого щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів, на суму заборгованості з 18.04.2012 р. по 24.05.2012 року включно була нарахована пеня у розмірі 54 грн. 76 коп. /а.с. 7/.
Згідно копії листа Зачепилівського районного центру зайнятості № 564 від 29.05.2012 року Зачепилівське ВУ ЖКГ в 2011 році не надавало до центру зайнятості звіт за формою 3-ПН «Звіт про наявність вакансій»з вакансіями для інвалідів (а.с. 53).
Суд не приймає до уваги твердження відповідача про те, що його важкий фінансово-господарський стан є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог, оскільки чинне законодавство не містить пільг та інших преференцій для підприємств, що є збитковими за результатами господарської діяльності таких підприємств щодо сплати фінансово-господарських санкцій та пені. Також суд не може прийняти у якості доказу надані відповідачем до матеріалів справи копії звітів форми № 3-ПН до Зачепилівського районного центру зайнятості про наявність вакансій станом на 07.09.2011 р., станом на 05.09.2011 р. та станом на 03.10.2011 р. (а.с. 41-43), оскільки відповідачем не надано до суду доказів їх отримання центром зайнятості, а також звертає увагу на наявність в матеріалах справи копії листа Зачепилівського районного центру зайнятості № 564 від 29.05.2012 року, наданого представником позивача у судовому засіданні.
Таким чином, загальна сума заборгованості Зачепилівського ВУ ЖКГ перед Фондом соціального захисту інвалідів становить 7463 грн. 85 коп.
Як вбачається з матеріалів справи, станом на момент розгляду справи заборгованість перед позивачем не погашена.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно п. 18 ч.1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір»Фонд соціального захисту інвалідів та його відділення від сплати судового збору звільняються.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Зачепилівського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 7463, 85 грн. -задовольнити в повному обсязі..
Стягнути з Зачепилівського виробничого управління житлово-комунального господарства (64401, Харківська область, смт. Зачепилівка, пров. Річний, 12, код ЄДРПОУ 05405546, р/р 260083012511 у Зачепилівському ТВБВ № 10020/0349 АТ "Ощадбанк" МФО 351823) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під'їзд, 1 поверх, к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за не зайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів в сумі 7409, 09 грн. (сім тисяч чотириста дев'ять гривень дев'ять копійок) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій в сумі 54 грн. 76 коп. (п'ятдесят чотири гривні сімдесят шість копійок), а всього - 7463.85 грн. (сім тисяч чотириста шістдесят три гривні вісімдесят п'ять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2012 |
Оприлюднено | 05.07.2012 |
Номер документу | 24952644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні