Постанова
від 22.06.2012 по справі 2а/2470/1271/12
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а/2470/1271/12 ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ  22 червня 2012 р.                                       м. Чернівці                                         Справа № 2а/2470/1271/12           Чернівецький окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Левицького В.К., за участю секретаря судового засідання Левчука Д.С., сторони в судове засідання не з'явилися, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Чернівцях  до приватного підприємства "Стек - Фінанс" про стягнення заборгованості,- ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України в м. Чернівцях  (далі – позивач) звернулося до суду з вказаним позовом, в якому просило стягнути з приватного підприємства "Стек - Фінанс" (далі - відповідач) заборгованість в сумі 27450,95 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та має заборгованість по платежах до Пенсійного фонду щодо відшкодування витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій призначених згідно Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсій обчислених відповідно до інших законодавчих актів в сумі 27450,95 грн. В судове засідання представник позивача не з'явився, однак надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просив позов задовольнити повністю. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, проте надав до суду клопотання, в якому просив розглянути справу за його відсутності та взяти до уваги при прийнятті рішення по даній справі тяжке фінансове становище підприємства. Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має  право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. За таких обставин, суд вважає, що судовий розгляд даної справи можливо здійснити без участі сторін за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав. Судовим розглядом встановлено, що приватне підприємства "Стек - Фінанс" (58029, м. Чернівці, проспект Незалежності, будинок 106, ідентифікаційний код 00230786) зареєстроване як юридична особа 26.05.2008 р. виконавчим комітетом Чернівецької міської ради та є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (а.с. 61-63). Відповідно до ст. 67 Конституції України роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати належні йому страхові внески. Згідно акту звірки по відшкодуванню витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, визначених згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів між Управлінням Пенсійного Фонду в м. Чернівцях та приватним підприємством "Стек - Фінанс" станом на 13.01.2012 р. за останнім рахується недоїмка до Фонду в сумі 27450,95 грн. (а.с. 6). Так, згідно розрахунку суми боргу по відшкодування витрат Пенсійному Фонду України на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій призначених згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих відповідачу належить сплати 27450,95 грн. (а.с. 5). Як вбачається із матеріалів справи, позивачем винесені відповідачу повідомлення з розрахунками суми витрат на виплату пенсій з червня по грудень 2011 р., що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України «Про науково - технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів з метою сплати боргу (а.с. 7, 8, 9, 10, 11, 12). У зв'язку із частковою сплатою заборгованості, за відповідачем рахується заборгованість в сумі 27450,95 грн. Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 5 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 р. (далі – Закон № 1058-ІV) всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування  регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Згідно з п.1 ч.1 ст. 14 Закону № 1058-ІV страхувальниками визнаються роботодавці – підприємства, установи, організації, створені відповідно до законодавства  України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 ст.15 Закону № 1058-ІV визначено, що платниками страхових внесків до солідарної  системи є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону № 1058-ІV.       Так, відповідно до  ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», відповідно до якої різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом. Механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, визначається Порядком, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 р. (далі - Порядок). Відповідно до п.п. 2, 3 Порядку зазначено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації. Пунктом 5 Порядку зазначено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення встановленого зразка. Відповідно до ч. 2 п. 5 Порядку підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках. Таким чином, відповідач належним чином був повідомлений про заборгованість за 2011 р. в сумі 27450,95 грн., проте заборгованість в добровільному порядку не погасив. Суд враховує, що відповідно до ч.12 ст. 20 Закону № 1058-ІV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, у тому числі із сплати податків та інших обов'язкових платежів. Згідно із п. 8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством. Відповідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідач не довів належними та допустимими доказами відсутності або погашення ним в добровільному порядку заборгованості. Посилання відповідача на тяжке фінансове становище не є перешкодою для сплати заборгованості. Разом з тим, суд роз'яснює, що вказана обставина, згідно ст. 263 КАС України, може слугувати для прийняття рішення про відстрочення або розстрочення, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Згідно із ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судом не вирішується питання про судові витрати. У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин. На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19, 129 Конституції України. ст. ст. 2, 71, 86, 94, 112, 136, 158, 160-163 КАС України суд,- ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з приватного підприємства "Стек - Фінанс" (58029, м. Чернівці, проспект Незалежності, будинок 106, ідентифікаційний код 00230786) на користь управління Пенсійного фонду України в                        м. Чернівцях заборгованість в сумі 27450,95 грн. Порядок та строки набрання постановою законної сили та оскарження. Відповідно до ч. 1 та 3 ст. 254 КАС України постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.   У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                                             В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2012
Оприлюднено04.07.2012
Номер документу24953020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/1271/12

Постанова від 22.06.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні