Постанова
від 25.06.2012 по справі 2а/1270/4359/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 червня 2012 року Справа № 2а/1270/4359/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Мазура Ю.Ю.,

при секретарі: Лушниковій О.С.,

за участю сторін:

представника позивача: Леонець Т.В.,

представника відповідача: Лемешко Г.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луганську адміністративну справу за позовом Колективного сільськогосподарського підприємства «Дружба» до Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання дій противоправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

06 червня 2012 року Колективне сільськогосподарське підприємство «Дружба» (далі - позивач) звернулось з вказаним позовом до Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції (далі - відповідач) в якому просило:

- визнати противоправними дії відповідача по ненаданню позивачу довідки за формою 22-ОПП;

- зобов'язати відповідача видати позивачу довідку за формою №22-ОПП та зняти Колективне сільськогосподарське підприємство «Дружба» з обліку платника податків та в обґрунтування якого зазначив наступне.

Колективне сільськогосподарське підприємство «Дружба» , зареєстроване у якості юридичної особи 16.02.1995 року Сватівською районною державною адміністрацією Луганської області, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрації юридичної особи. 16.02.1995 року за № 79 КСП «Дружба» взято на облік, як платника податків до Сватівської МДПІ, що підтверджується довідкою ф-40ПП від 30.07.1999 року №2442/15. на якому підприємство залишається перебувати станом на 01.05.2012 року. 20 березня 2000 року на загальних зборах членів Колективного сільськогосподарського підприємства «Дружба» було прийнято рішення про ліквідацію, призначено ліквідаційну комісію. У січні 2007 року Сватівська МДПІ звернулася з позовом про припинення КСП «Дружба» до Господарського суду Луганської області. В обґрунтування позовних вимог Сватівська МДПІ посилалась на неподання КСП «Дружба» згідно з законодавством з 14.03.2000 року податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності органам податкової служби. Неподання КСП «Дружба» органам податкової служби з 14.03.2000 року податкових декларації та документів бухгалтерської звітності підтверджено висновком Сватівської МДПІ № 340/10 від 20.01.2007 року. У зв'язку з чим 22 січня 2007 року Господарським судом Луганської області у справі 12/4 пн було винесено рішення про припинення юридичної особи КСП «Дружба».

Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України № 755-ІУ від 15.05.2003 року «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;

- свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

- оригінал установчих документів;

- довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Отже, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи результаті її ліквідації слід подати довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах).

З метою отримання вказаної довідки, у відповідності до Порядку обліку платників податків і зборів від 09.12.2011 року № 1588, КСП «Дружба» 02.04.2012 року звернулось з заявою за формою № 8-ОПП про припинення платника податків та видачу довідки і відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах) за формою №22-ОПП до Сватівської МДПІ.

У відповідь на вищевказаний запит листом від 20.04.2012 р. відповідач відмовив позивачу у видачі відповідної довідки, посилаючись на той факт, що по КСП «Дружба» рахується заборгованість по перерахуванню коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, на які розповсюджувався спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість по перерахуванню коштів на спеціальні рахунки, відкриті на виконання Постанови КМУ від 26.02.1999 року № 271 «Про порядок акумуляції та використання коштів, нарахованих сільськогосподарські товаровиробниками - платниками податку на додану вартість відносно операції продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (к підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах з власного сільськогосподарської сировини» та Постанови КМУ від 12.05.1999 року № 805 «І порядок нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотації сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо у живій вазі у сумі:

- за сумами ПДВ, які направлені на розвиток рослинництва в розмірі 28566,00 грн.

- за сумами ПДВ, направленими на розвиток тваринництва в розмірі 17849,00 грн.

Крім того, за КСП «Дружба» станом на 20.04.2012 року рахується прострочена заборгованість за бюджетною позичкою відповідно до Постанови КМУ від 11.09.1 року № 1003 у сумі 13921,96 грн. (з них основний борг - 7000,00 грн., пеня - 6921,96 грн.) та відповідно до Постанови КМУ від 21.12.1999 року № 1953 у сумі 10244,25 грн. (з основний борг - 5000,00 грн., пеня - 5244,25 грн.). КСП «Дружба» не погоджується з позицією відповідача з наступних підстав.

За період від прийняття рішення про ліквідацію КСП «Дружба» Сватівською М двічі були проведені документальні перевірки 31.10.2001 року (за період з 01.01.2000 по 31.10.2001 року) та 16.03.2012 року (за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 рої питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства. На підставі наказу Сватівської МДПІ за № 15 від 07.03.2012 року у період з 12.03.^ р. по 16.03.2012 р. здійснено позапланову невиїзну перевірку КСП «Дружба» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 р. по 31.12.201 валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2011 р. У відповідності до п. 3 розділу 1 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавча затвердженого Наказом ДПАУ від 22.12.2010 г. N 984 результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - довідка.

У відповідності до п.1.19 «Методичних рекомендацій щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків», затверджених наказом ДПА України від 14 квітня 2011 р. N 213, у разі встановлення за результатами перевірки порушень вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за розглядом матеріалів перевірки керівником (заступником керівника) органу ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків, приймаються та надсилаються платнику податків податкові повідомлення - рішення за формою, визначеною наказом ДПА України від 22.12.2010 N 985 "Про затвердження Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень-рішень платникам податків", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за № 1440/18735.

Цей Порядок розроблено відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших законодавчих актів, відповідно до яких органам державної податкової служби надано право визначати суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.

Відповідно до цього Порядку органи державної податкової служби складають та направляють (вручають) платникам податків податкові повідомлення-рішення про нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.

За результатами останньої позапланової невиїзної перевірки КСП «Дружба» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2011 р., відповідачем було складено довідку № 32/23-00847452 від 16.03.2012 р.

Жодних повідомлень-рішень, щодо нарахування будь-яких грошових зобов'язань Сватівською МДПІ не приймалося та КСП «Дружба» не надсилалося.

Сума заборгованості в розмірі 28566,00 грн. є сумою податкових зобов'язань з ПДВ, що стягується з операцій по продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, які згідно Указу Президента України № 1328/98 від 02.12.1998 р. не підлягали сплаті до бюджету, а залишались у розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовувались на придбання матеріально - технічних ресурсів виробничого призначення.

23.05.2000 р., Указ № 1328/98 втратив чинність, однак згідно Указу Президента № 698/2000, дана пільга була поновлена Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про податок на додану вартість» від 13.07.2000 р. № 1874-ІІІ. Сума заборгованості в розмірі 17849,00 грн. є сумою податкових зобов'язань з ПДВ, нарахованих сільськогосподарським підприємствам за реалізовані ним молоко, скот, птицю, вовну, а також за молочну продукцію і м'ясопродукти, вироблені у відповідних переробних цехах, які згідно абз. 2 п. 11.21 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» в бюджет не сплачувались, а повністю залишаються в розпорядженні цих підприємств і направляються на підтримку власного виробництва тваринницької продукції і продукції птахівництва. Рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999 року №1-рп/99 по справі з конституційного звернення Національного банку України відносно офіційного тлумачення положення статті 58 Конституції України встановлено, що зворотна дія нормативно-правових актів.

Крім того, погодитись з тим, що дані суми є податковими зобов'язаннями не можливо з наступних підстав. Як зазначив відповідач в п. 3.2 довідки про результати позапланової невиїзної перевірки від 16.03.2012 року № 32/23-00847452 КСП «Дружба» у перевіряємому період не було платником податку на додану вартість. Свідоцтво платника ПДВ було анульоване 24.11.2005 р.

Як свідчать обставини, які відображені у рішенні Господарського суду Луганської області від 22.01.2007 року у справі № 12/4 пн заборгованість по пільговому ПДВ ) позивача виникла до 14.03.2000 р. Оскільки станом на 22.01.2007 року в обґрунтуванні позовних вимог Сватівська МДПІ посилається на неподання відповідачем згідно: законодавством з 14.03.2000 року податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності органам податкової служби.

Відповідно до п. п. 15.1.1 п.15.1 ст.15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000 року Відповідач мав право самостійно визначити суму податковий зобов'язань позивача у випадках, визначених цим Законом, не пізніш закінчення 1095 дня слідкуючого за останнім днем граничного терміну надання податкової декларації, а у випадку, коли така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного надання. Якщо протягом визначеного терміну податковий орган не визначає сум) податкових зобов'язань, платник вважається вільним від такого податкового зобов'язання а співвідносно такої декларації не підлягає розгляду в адміністративному чи судовому порядку.

Аналогічна норма міститься у п. 1 ст. 102. Податкового кодексу України Контролюючий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/абс граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, суми боргу з податку на додану вартість , направлені на придбання матеріально-технічних цінностей станом на 16.03.2012 року в розмірі 28566,00 грн. та 17849,00 не є узгодженим грошовим зобов'язанням ні у розумінні ст.5 Закону України віл 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", ні у розумінні гл. 4 Податкового Кодексу України, та не може бути стягнена з відповідача.

Крім того слід зауважити, що ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26.01.2012 року по справі К-27272/09 було скасовано рішення суддів попередніх інстанцій, а саме Постанову Луганського окружного адміністративного суду віл 16.02.2009 року та Донецького апеляційного адміністративного суду від 27.05.2009 року, про стягнення з КСП «Дружба» в доход Державного бюджету України заборгованості за бюджетною позичкою відповідно до Постанови КМУ від 11.09.1997 року № 1003 у сумі 13921,96 грн. (з них основний борг - 7000,00 грн., пеня - 6921,96 грн.), та відповідно до Постанови КМУ від 21.12.1999 року № 1953 у сумі 10244,25 грн. (з них основний борг - 5000,00 грн., пеня - 5244,25 грн.). Вказана Ухвала набрала законної сили.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у позові та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних, надав суду письмові заперечення на позов, в яких просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення з'явившихся осіб, дослідивши матеріали справи та подані документи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Пунктом 1 ч. 1 ст.110 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Як вбачається із матеріалів справи, 20 березня 2000 року на загальних зборах членів Колективного сільськогосподарського підприємства «Дружба» було прийнято рішення про ліквідацію, призначено ліквідаційну комісію (а.с. 8-9).

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців2 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи позивачу необхідно подати державному реєстратору довідку податкового органу про відсутність заборгованості по податках і зборах (обов'язкових платежах).

05.04.2012 року позивач звернувся до відповідача з проханням про надання довідки про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах) форми 22-ОПП (а.с. 40).

20.04.2012 листом за вих. №1660/17-59 відповідач повідомив позивача про неможливість надання зазначеної довідки у зв'язку наявністю заборгованості у позивача (а.с.42).

Відповідно до п. 10.5 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням їх здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженого :азом ДПА України від 18.07.2005 № 276 (Далі - Інструкція), при проведенні ліквідаційної процедури платника податків в обліку проводяться такі операції: за платниками податків, які не мають заборгованості перед бюджетами, особові рахунки закриваються у день зняття з податкового обліку таких платників податків і зборів (обов'язкових платежів) та присвоєння відповідної ознаки відомостям, що заносяться до районних рівнів Єдиного банку даних про платників податків; за платниками податків, які мають податковий борг перед бюджетами, особові рахунки закриваються після погашення або списання суми податкового боргу, штрафних санкцій та пені, нарахованої на суму погашення або списання податкового боргу.

Представник відповідача в судовому засіданні зазначив, що при виконанні операції 3.8 «Довідка про відсутність/наявність заборгованості по податках» ф.22-ОПП в АІС «Облік податків і платежів» довідка по КСП «Дружба» (код ЄДРПОУ 00847452) не видається у зв'язку з записом на екрані «Платник має заборгованість».

В судовому засіданні встановлено, що станом на 14.06.2012 року по КСП «Дружба» (код за ЄДРПОУ 00847452) рахується недоїмка на позабюджетному спец рахунку 14010120 Суми ПДВ, спрямовані придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення - 28566,00 грн. на позабюджетному спец рахунку 14010130 Суми ПДВ, спрямовані на підтримку тваринництва і птахівництва - 17849,00 гривень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1991 № 271 «Про Порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу арів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних арів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини» із змінами та доповненнями (далі - Порядок) визначено механізм акумуляції використання коштів податку на додану вартість, що не підлягають сплаті до бюджету, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємством молока та м'яса живою вагою.

Відповідно до п. 4 Порядку «На підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізації продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із в. сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звіт подають її до органів державної податкової служби. Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідки цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний п форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністраціє погодженням із Міністерством аграрної політики.

Залишок податкових зобов'язань відповідно до декларації з податку на додану варі реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, тобто різниця між сумою податку на додану вартість одержаною сільськогосподарськими товаровиробниками від покупців, та сумою по на додану вартість, сплаченою ними постачальникам, перераховується сільськогосподарськими товаровиробниками з поточного рахунка на окремий рахунка терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджету. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненні державного бюджету у безспірному порядку.

Зазначений окремий рахунок сільськогосподарський товаровиробник повинен відкрити протягом одного звітного періоду.

Відповідно до наказу ДПС України від 21.04.12 № 230 зі змінами, затверджено Перелік форм оперативного обліку податків і зборів та інших доз бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють органи ДПС до бюджетної класифікації України за доходами відносяться платежі 14010120 та 14010130, які ураховуються в оперативній звітності як по податковому боргу так і по переплаті.

Крім того, відповідно ст. 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою за кредитом (позик залученим державою або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання ОДПС, що є органами стягнення т заборгованості у порядку, передбаченому ПК України. Позовна давність на вимоги її погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою поширюється.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що згідно подання №125 від 01.06.2012 за відповідачем рахується основний борг в сумі 5000 грн. та пеня в сумі 5244,22 грн. (а.с.51). Згідно подання № 117 від 01.0.2012 року за відповідачем рахується основний борг в сумі 7000 грн. та пеня в сумі 6921,96 грн. (а.с.50).

Виходячи з аналізу вищезазначених норм діючого законодавства та оскільки за позивачем обліковується заборгованість, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов Колективного сільськогосподарського підприємства «Дружба» є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Згідно статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України .

Повний текст постанови складено та підписано 27 червня 2012 року.

Суддя Ю.Ю. Мазур

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2012
Оприлюднено04.07.2012
Номер документу24955504
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/4359/2012

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

Ухвала від 07.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні