Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
20 червня 2012 р. № 2-а- 4469/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Піскун В.О.,
при секретарі судового засідання - Мараєвій О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Харківської об'єднаної Державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Нафта "Стар", третя особа - Державний реєстратор відділу державної реєстрації апарату Харківської районної державної адміністрації Харківської області Чухлебова С.М. про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Харківська об'єднана Державна податкова інспекція, звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Приватного підприємства «Нафта «Стар» (код ЄДРПОУ 34957915) щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на вул. Кільцева, будинок 41, смт. Пісочин, Харківський район, Харківська область, 62416.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПП «Нафта «Стар» зареєстроване виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської міської ради 15.02.2007 року за юридичною адресою: вул. Московська, б. 21, кв. 4, м. Кременчук, Автозаводський район, Полтавська обл., 39600, про що вчинений запис № 15851020000005277. Підприємством були внесені зміни до установчих документів, а саме було змінено місцезнаходження юридичної особи на вул. Кільцева, будинок 41, смт. Пісочин, Харківський р-н., Харківська обл., 62416, про що було внесено відповідний запис державним реєстратором в Єдиному державному реєстру від 28.05.2010 р. № 15851070004005277. В зв'язку зі зміною податкової адреси, підприємство повинно було стати на облік до Харківської ОДПІ. В ході здійснення повноважень, покладених на органи державної податкової служби, відділом податкової міліції Харківської ОДПІ був здійснений виїзд за юридичною адресою підприємства: вул. Кільцева, будинок 41, смт. Пісочин, Харківський р-н., Харківська обл., 62416 та встановлений факт відсутності відповідача за юридичною адресою, про що складено довідку від 24.09.2010 р. № 972/26-020 та повідомлення від 30.09.10 р. № 4403/9/29-22 про відсутність ПП «Нафта Стар» за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП, що, на думку позивача, є підставою для скасування державної реєстрації таких змін у судовому порядку.
Ухвалою суду від 22.05.2012 року позивача - Харківську об'єднану Державну податкову інспекцію, замінено його правонаступником - Харківською об'єднаною Державною податковою інспекцією Харківської області Державної податкової служби (далі - Харківська ОДПІ).
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі та зазначив, що підтримує позовні вимоги.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, до суду повернуто конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання». У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомленим про дату, час та місце судового засідання.
Третя особа в судове засідання не з'явилась, про час, дату та місце розгляду справи повідомлялась належним чином, про що свідчать матеріали справи, через канцелярію суду на ухвалу від 08.05.2012 року надала копію реєстраційної справи відповідача.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін за наявними в ній матеріалами.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Таким чином, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «Нафта «Стар» (надалі - ПП «Нафта «Стар») було зареєстровано виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської міської ради 15.02.2007 року за юридичною адресою: вул. Московська, б. 21, кв. 4, м. Кременчук, Автозаводський район, Полтавська обл., 39600, про що вчинений запис № 15851020000005277, що підтверджено довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (арк. справи 13-15).
Відомості про місцезнаходження ПП «Нафта «Стар», а саме: м. Кременчук, Полтавська обл., 39600, внесені відповідачем до його установчих документів - Статуту (п. 1.5) в редакції 2007 року (арк. справи 165-172).
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням засновника ПП «Нафта «Стар» №3 від 27.05.2010 року змінено власника та директора ПП «Нафта «Стар», встановлено статутний капітал підприємства в розмірі 100 грн., змінено місцезнаходження ПП «Нафта «Стар» та встановлено нове місцезнаходження за адресою: 62416, Харківська область, Харківській район, смт. Пісочин, вулиця Кільцева, будинок 41 (арк. справи 146), про що було внесено зміни в Статут ПП «Нафта «Стар» шляхом складання його в нової редакції 2010 року (арк. справи 148-153).
Судом встановлено, що 28.05.2010 року для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ПП «Нафта «Стар», уповноваженою особою було подано державному реєстратору пакет документів, передбачений ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (надалі - Закон України №755-IV), а саме: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від 28.05.2010 року (арк. справи 141-142); оригінал рішення про внесення змін до установчих документів від 27.05.2010 року (арк. справи 146); документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів від 28.05.2010 року (арк. справи 143); нотаріально засвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників) (арк. справи 147); документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (арк.. справи 144); статут; нова редакція установчих документів (два примірника) (арк. справи 148-153).
На підставі вказаних документів 28.05.2010 року Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради було внесено зміни до установчих документів юридичної особи, про що було внесено відповідний запис державним реєстратором Чухлебовою С.М. в Єдиному державному реєстрі за № 15851070004005277, що підтверджено довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (арк. справи 13-15).
Суд зазначає, що правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", відповідно до ст. 1 якого - місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до ст. 17 Закону України №755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 4 Закону України №755-IV).
Стаття 29 Закону України №755-IV передбачає, що для проведення державної реєстрації змін установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) вичерпний перелік документів. Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Виходячи з вищевикладеного, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" на державного реєстратора не покладено обов'язку перевіряти достовірність наданих відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України №755-IV відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Судом встановлено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ПП «Нафта «Стар», відповідали вимогам положень ст.29 Закону України №755-IV та подані уповноваженою особою.
Отже, запис за № 15851070004005277, вчинений державним реєстратором відділу державної реєстрації апарату Харківської районної державної адміністрації Харківської області Чухлебовою С.М. внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
В матеріалах справи не міститься доказів недотримання державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ПП «Нафта «Стар» здійснена у відповідності до вимог діючого законодавства України.
Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, у тому числі, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Таким чином, орган державної податкової служби України наділений повноваженнями звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 31 Закону України №755-IV передбачені підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
В матеріалах справи не міститься доказів того, що рішення засновника юридичної особи ПП «Нафта «Стар», на підставі якого було здійснено реєстрацію місцезнаходження підприємства, скасовано або такі зміни визнано недійсними в судовому порядку.
Щодо тверджень позивача про фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів ПП «Нафта «Стар» за адресою: вул. Кільцева, будинок 41, смт. Пісочин, Харківський район, Харківська область, 62416, зазначає наступне.
Згідно пункту 11.4 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 80 від 19.02.1998 року (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), щодо кожного платника податків, за яким виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до п.11.5 зазначеного Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Таким чином, зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV, а не для скасування змін до установчих документів.
Вимог щодо припинення юридичної особи ПП «Нафта «Стар» позивачем заявлено не було.
Суд також звертає увагу на те, що відповідно до положень ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", та Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 80 від 19.02.1998 року (чинному на момент виникнення спірних правовідносин), повноваження контролю реалізуються податковими органами відносно платника податків, який знаходиться на обліку в цьому податковому органі.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується позивачем, відповідач на обліку у Харківській ОДПІ не знаходиться, а тому суд приходить до висновку, що позивач Харківська ОДПІ не має повноважень на здійснення контролю за діяльністю ПП «Нафта «Стар», а тому долучені до справи документи, складені податковим органом з приводу перевірки місцезнаходження відповідача, за правилами ст.70 КАС України не можуть бути взяті судом до уваги.
Відповідно до ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Харківської об'єднаної Державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Нафта "Стар", третя особа - Державний реєстратор відділу державної реєстрації апарату Харківської районної державної адміністрації Харківської області Чухлебова С.М. про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 25.06.2012 року.
Суддя Піскун В.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2012 |
Оприлюднено | 04.07.2012 |
Номер документу | 24956528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Піскун В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні